Logga in

Visa fullständig version : Hur många timmar per dag jobbar ni?

Sixty
2009-03-18, 22:31
Hur många timmar arbetar ni per dag? Skriv gärna också vad ni jobbar med, även om tråden företrädesvis handlar om antalet arbetstimmar per dag i genomsnitt.

ceejay
2009-03-18, 22:32
Studerar

mellan 2-7h per dag

tntballe
2009-03-18, 22:34
11timmar 2 dagar och 3,5timme 1 dag i veckan.
Industriarbetare.

*edit*
Alltså 3,6428571428571428571428571428571 timmar i snitt per dag.

påven
2009-03-18, 22:34
0 timmar

Lellan
2009-03-18, 22:36
Jobbar 90%, men mkt sovande jour, så helt ärligt vet jag inte... :D

Nytt jobb och det känns som om jag jobbar otroligt lite iaf, dessutom får jag träna på jobbet och ta promenader när det är tillfälle. Eller sitta på en solig balkong, eller se på tv, prata i min telefon, surfa...

Visst finns det arbetsuppgifter, men när man betat av dem och det är lugnt så har man fritt fram att göra typ allt. Inte porrsurfa dock. ;)

Egentligen borde jag leta efter ett mer stimulerande jobb som jag är kvalificerad för, men känner mig för tillfället lite för bekväm.. :em:

JMRA
2009-03-18, 22:37

Nytt jobb och det känns som om jag jobbar otroligt lite iaf, dessutom får jag träna på jobbet och ta promenader när det är tillfälle. Eller sitta på en solig balkong, eller se på tv, prata i min telefon, surfa...

Visst finns det arbetsuppgifter, men när man betat av dem och det är lugnt så har man fritt fram att göra typ allt. Inte porrsurfa dock. ;)

Egentligen borde jag leta efter ett mer stimulerande jobb som jag är kvalificerad för, men känner mig för tillfället lite för bekväm.. :em:

Bekväm är bra, byt när du börjar känna dig obekväm :D

ceejay
2009-03-18, 22:38

:confused: Jag skulle då aldrig ta ett jobb där jag inte fick! (vilket förmodligen filtrerar bort 99.9999% av alla jobb ;))

Vad gör du btw?

stevooooo
2009-03-18, 22:40
13h / arbetspass, dock bara 12-13 pass / månad

PixelMiner
2009-03-18, 22:41
Sitter och knattrar på tangentbordet...
Brukar bli mellan 10 timmar och 6 timmar varje dag. Snittar väl på runt 45 timmar i veckan...

agazza
2009-03-18, 22:42
7,5 - 18 beroende på vädret och ifall jag är sugen på jobba/pengar

EDIT: som mest har jag haft 320 timmar i månaden i två månader i rad.

Wikner
2009-03-18, 22:44
Jobbar som Controller och det blir väl ca 8h per dag, 5 dagar i veckan, i snitt.
Har flextid och nu är väl snittet 10h per dag när det är mycket att göra. Till sommaren så är det åt andra hållet och nästan för lugnt, då är det bra med massa flextid som man kan plocka ut.

coxie
2009-03-18, 22:46
Brukar jobba mellan typ 8-18 men ibland jobbar jag halva dagar eller tar några timmar paus mitt på dagen. Speciellt nu på vintern har jag tagit paus mitt på dagen ibland om vädret varit fint. Sjukt gött att kunna jobba precis när jag vill och det enda som påverkas är hur mycket pengar jag tjänar.

Jobbar som Daytrader (även om jag nu börjat anpassa mig till lite andra former av handel).

Lellan
2009-03-18, 22:46
Bekväm är bra, byt när du börjar känna dig obekväm :D

Är dock lite rädd för förslappning, min gamla chef var på mig lite (slösar bort min potential, kompetens å sånt fint prat). Hon glömde att jag av naturen är lat och självständig.

:confused: Jag skulle då aldrig ta ett jobb där jag inte fick! (vilket förmodligen filtrerar bort 99.9999% av alla jobb ;))

Vad gör du btw?

Hm, är ngn slags skötare på ett boende, pga "krisen" lades mitt förra jobb ner och tja.. det fanns inte så många jobb hos min arbetsgivare och så jag fick detta med bibehållen lön. Känner dock att jag gör själva jobbet bra, menar inte att förringa arbetet i sig. Tex när man sover jour så gör man ju ett bra jobb även när det är lugnt, eftersom man förhoppningsvis bidragit till lugnet innan sovdags. Lägger upp dagen själv med hänsyn till medicintider och boenden såklart, men fritt och självständigt, utrymme för personliga intressen osv.

Krokodil
2009-03-18, 22:48
Jag jobbar 6-skift som tekniker på ett kraftverk. Om man slår ut ett snitt på hela skiftcykeln jobbar jag 34,33h/v, fast det känns jävligt tungt när man är inne i den mest intensiva perioden.

JMRA
2009-03-18, 22:50
Är dock lite rädd för förslappning, min gamla chef var på mig lite (slösar bort min potential, kompetens å sånt fint prat). Hon glömde att jag av naturen är lat och självständig.

Potential och kompetens går utmärkt att använda sig av under fritiden också :D

14K
2009-03-18, 22:57
0h

Sebbe_H
2009-03-18, 23:01
Varierar beroende på jobb. Vanligt är 10,6 timmar och 8 timmar om dagen som jag hade sist.

Nu är jag dock en soffpotatis tack vare lågkonjunktur, så 0h.

Lellan
2009-03-18, 23:02
Potential och kompetens går utmärkt att använda sig av under fritiden också :D

Jag är någorlunda bra på människor, men kass på att våga lära känna folk privat. Jobbar man så tvingar man sig på dem, det är nog inte så accepterat privat.. Dessutom ligger min talang i att stärka personer som mår dåligt, ge dem verktyg att förändra beteenden och tänk och att skapa lugn i oroliga situationer.

De vänner jag har mår bra, vill ha roligt inte analyseras sönder. Dessutom är jag ganska ensam när jag inte har min son. Bu- fu**ing -huu... ;)

Äh, jag får utveckla lite intressen helt enkelt. Eller träna ihjäl mig. Eller volontärarbeta. Definitivt sltua gnälla... ;)

Edit: Å sluta babbla sönder tråden, sry.. :em:

The_RobRoy
2009-03-18, 23:14
Försöker att inte jobba så mycket övertid, eftersom jag vill hinna annat i livet också.

Har ett ganska intensivt jobb, vilket är bra för tiden flyger fram fort. Men samtidigt blir man väldigt väldigt trött om man kör det tempot i mer än 8h per dag.

Har 7.7h som en arbetsdag. Nu senaste tiden snittar jag på ungefär 9h per dag, vilket känns som lite för mycket. 1h restid fram och tillbaks + 1h lunch + 9h arbete = 11h borta ifrån hemmet per dag. Då inte inräknat att man ska träna eller så. Blir lite mycket :/

Jobbar som Trading Risk Control på aktie-sidan.

coxie
2009-03-18, 23:49
Försöker att inte jobba så mycket övertid, eftersom jag vill hinna annat i livet också.

Har ett ganska intensivt jobb, vilket är bra för tiden flyger fram fort. Men samtidigt blir man väldigt väldigt trött om man kör det tempot i mer än 8h per dag.

Har 7.7h som en arbetsdag. Nu senaste tiden snittar jag på ungefär 9h per dag, vilket känns som lite för mycket. 1h restid fram och tillbaks + 1h lunch + 9h arbete = 11h borta ifrån hemmet per dag. Då inte inräknat att man ska träna eller så. Blir lite mycket :/

Jobbar som Trading Risk Control på aktie-sidan.

Du skulle valt investment banking istället, jag har hört att där behöver man inte jobba mer än 3-4 slappa timmar om dagen.

jocke12
2009-03-18, 23:57
Studerar heltid. Dvs max en timme om dagen i snitt.

Scratch89
2009-03-18, 23:59
studerar heltid. Dvs max en timme om dagen i snitt.

+1. :d

Dreas
2009-03-19, 00:19
Studerar heltid. Dvs max en timme om dagen i snitt.+1 på den jag också :D

Alexton
2009-03-19, 00:28
heltids studier + deltidsjobb 75% , blir i snitt 11-12 timmar per dag inräknat studier. 7 dagar i veckan.

Baan
2009-03-19, 00:47
I snitt tre, på 13 av veckans sju dagar.

olwe
2009-03-19, 00:59
Studerar heltid. Dvs max en timme om dagen i snitt.

+1 här med =)

nja, okeydå. 2-3h blir det säkert om jag räknar in föreläsningar etc.

AlexGBG
2009-03-19, 00:59
runt 6 timmar per dag, och det räknas som heltid så jag är rätt nöjd, får dessutom några tusen i ob i månaden, och till råga på allt så har jag sovmorgon varje dag då jag jobbar från 15 till 21.

däremot när jag jobbar på lördagar så blir det runt 10 timmar, dock hyfsad lön då.

jobbar som säljare.

Noctrl
2009-03-19, 01:36
1½-2½h per natt. Jobbar som tidningsbud och springer i trappor, suger ganska hårt bortsett från smygfysen man får :)

mela
2009-03-19, 04:57
Vecka ett, måndag till torsdag 8h varav 30min är lunch. Fredag 9½h varav 30min är lunch.

Vecka två, måndag till torsdag 9h varav 30min är lunch. Fredag ledig.

Sedan blir det 4-6h övertid vissa dagar.

jaaaaag
2009-03-19, 07:41
Jag jobbar oftast 9-10h om dagen.

The_RobRoy
2009-03-19, 07:41
Du skulle valt investment banking istället, jag har hört att där behöver man inte jobba mer än 3-4 slappa timmar om dagen.

;)

Jag skulle kunna tänka mig jobba mycket mer under en period i livet, om man verkligen fick betalt för det också. Men det får man ju varken i Sverige eller utomlands nu.

Olsson
2009-03-19, 07:59
Snittar 8h/dag men varierar lite mellan 6 och 10. När det är fint väder går jag tidigt om de inte finns så mkt att göra och om det är kass väder kan man lika bra sitta kvar o jobba :D

Granatgiraffen
2009-03-19, 08:51
;)

Jag skulle kunna tänka mig jobba mycket mer under en period i livet, om man verkligen fick betalt för det också. Men det får man ju varken i Sverige eller utomlands nu.

I USA så får man alltid betalt om man är duktig. Ska vi flytta dit? Jag kan försörja dig.

Whistler
2009-03-19, 09:20
Är på arbetet 40 timmar i veckan. Hur många av dem jag jobbar vill ni nog inte veta. Men det är skönt att kunna gå utvilad till gymmet efter jobbet. :D

Daniiiel
2009-03-19, 09:32
6,5 timma varje natt 6 nätter i veckan, varannan lördag ett 14 timmars pass.

L-Sami
2009-03-19, 09:34
Praktiserar så 6h per dag för tillfället. När det är skola så 4-6h i genomsnitt per dag med föreläsningar, grupparbeten och självständigt plugg.

Eldhroka
2009-03-19, 09:43
12h/arbetspass

5 arbetspass jämna veckor
2 arbetspass udda veckor

The_RobRoy
2009-03-19, 10:02
I USA så får man alltid betalt om man är duktig. Ska vi flytta dit? Jag kan försörja dig.

Jag får knappast jobb i min bransch nu i USA. Tänkte säga det till coxies kommentar också att, de var inte så mycket val när jag sökte jobb. Jobbade på en front-desk, men där var det anställningsstopp, så fick aldrig fast jobb där.

Trivs dock bra där jag är nu, var mycket mer tveksamt till jobbet när jag tog det.

Jag är dock på om du försörjer mig. Jag har samma villkor som den svenska tjejen de skrev om i Metro i morse, som behövde mer än $53 000/vecka för att klara sig.

http://www.divorcesaloon.com/marie-douglas-david-portrait-of-a-high-maintenance-wife

swiftin
2009-03-19, 10:16
Ni som pluggar cirkus 1 timma per dag vid heltidsstudier, vad är det ni pluggar egentligen? Låter helt sjukt!

Jag trodde jag hade det slappt på lärarlinjen, där det kanske blir 2 timmar om dagen, men då läser jag verkligen allt jag behöver läsa osv.

The_RobRoy
2009-03-19, 10:19
Ni som pluggar cirkus 1 timma per dag vid heltidsstudier, vad är det ni pluggar egentligen? Låter helt sjukt!

Jag trodde jag hade det slappt på lärarlinjen, där det kanske blir 2 timmar om dagen, men då läser jag verkligen allt jag behöver läsa osv.

Jag gråter när jag hör att de som ska lära ut till våra barn pluggar 2h om dagen :(

Men jag antar att vi får skylla oss själva när vi ger så dålig lön till lärarna.

shut teh face
2009-03-19, 10:23
Studerar heltid, schemalagt cirka 20 timmar i veckan men jag studerar hemma rätt mycket, cirka 2-10h per dag alltså.

Mourten
2009-03-19, 10:30
Pluggar heltid, snittar kanske 4 h i skolan.
Pluggar nada hemma, förutom inför tentaveckan då pluggar jag typ 24/7.
Så slår man de på hela terminen kanske 15 min om dagen.
p.s pluggar till sjökapten.

jakke
2009-03-19, 10:38
Jobbar ganska precis 8h. Skulle inte ha något emot att jobba 10h+ om det fanns arbetsuppgifter och pengar...

Dock har jag en en total restid på drygt 2.5h varje dag, så jag skulle kunna extraknäcka som bokrecensent, snittar 1-2böcker i veckan just nu.

coxie
2009-03-19, 10:51
;)

Jo det är sjukt hur dåligt med jobb det är nu.

swiftin
2009-03-19, 10:57
Ja det är ganska sorgligt faktiskt. Finns dem som är med kanske en gång varannan vecka också, men det är lugnt för de tar aldrig någon närvaro och vi har inga prov heller. :O

Modde
2009-03-19, 10:58
7-8 timmar 5 dagar i veckan. Kontorstid.

bengdoktor
2009-03-19, 12:33
8h om dagen, telesäljare.

Torwald
2009-03-19, 13:39
Jobbar cirkus 10 timmar i veckan, men pluggar heltid. Lägger ner avsevärt mycket mer tid än vad folk skriver här i tråden på mina studier. Uppsatser, case, inlämningar, test och kurslitteratur gör att man snittar väldigt mycket mer än en timmer per dag. Plus föreläsningar och seminarier då. Låter som att folk antingen är väldigt mycket brightare än vad jag (och många av mina vänner) är, eller har valt en riktig räkmackeutbildning. Förmodligen det första :D

kjell33
2009-03-19, 13:54
Jobbar på gym mellan 9-18 men det är väldigt fritt.

raQblad
2009-03-19, 14:22
Snittar väl på runt 5,5 timmar per dag, 4-5 dagar i veckan. Är dock rätt hög timlön så jag har det bra.

The_RobRoy
2009-03-19, 14:49
Snittar väl på runt 5,5 timmar per dag, 4-5 dagar i veckan. Är dock rätt hög timlön så jag har det bra.

Sopåkare? :)

Raschmus
2009-03-19, 15:31
Studerar
7-9h per dag, vilket blir ca 5kr/timmen om man ser studiebidraget som ens lön. *flex* Great!

Cilia
2009-03-19, 16:25
12h/arbetspass

5 arbetspass jämna veckor
2 arbetspass udda veckor
men det där måste vara inkl raster?

Jobbar cirkus 10 timmar i veckan, men pluggar heltid. Lägger ner avsevärt mycket mer tid än vad folk skriver här i tråden på mina studier. Uppsatser, case, inlämningar, test och kurslitteratur gör att man snittar väldigt mycket mer än en timmer per dag. Plus föreläsningar och seminarier då. Låter som att folk antingen är väldigt mycket brightare än vad jag (och många av mina vänner) är, eller har valt en riktig räkmackeutbildning. Förmodligen det första :D
Men sen kommer du få en annan utdelning på dina studier också.

Jobbar 50-60 timmar per vecka.

Biceps
2009-03-19, 16:28
Studerar.
Hur mycket tid som krävs beror väldigt mycket på hur mycket obligatoriska grupparbeten och dylikt det är. För stunden är det inget sånt alls vilket innebär att jag i princip bara går till skolan nån gång i veckan, och då för den sociala biten :D Har varit på 1 föreläsning denna veckan, inte pluggat nåt alls. FÅr bli ett par timmar imorgon tror jag.
Lär mig mer på att plugga hemma ett par timmar än på att gå på föreläsningarna...

Mourten
2009-03-19, 16:29
[QUOTE=Cilia;3554384]

QUOTE]

vad bygger du detta på ?
jag vet att torwald pluggar på hhs men om du syftar på löner finns de många utb som cashar mer.

mattilainen
2009-03-19, 16:32
jag jobbar ca 7-8 timmar per dag med en halvtimmes rast :p just nu är jag på apu, hemvårdsgrupp :=)

Baan
2009-03-19, 16:34
[QUOTE=Cilia;3554384]

QUOTE]

vad bygger du detta på ?
jag vet att torwald pluggar på hhs men om du syftar på löner finns de många utb som cashar mer.

Glider man in genom utbildningen med dåliga betyg och lägger ner den tid på icke produktiva saker istället brukar man inte casha in så mycket efteråt.

Mourten
2009-03-19, 16:37
men det där måste vara inkl raster?

[QUOTE=Mourten;3554393]

Glider man in genom utbildningen med dåliga betyg och lägger ner den tid på icke produktiva saker istället brukar man inte casha in så mycket efteråt.

beror helt på vilken utb, alla bransher bygger inte på dina unvi betyg utan kontakter och möjligheten att kliva in i rätt företag.
Hur du är på intervju är så mkt viktigare än dina betyg så länge du är godkänd, inte i alla brancher men i flera.

Versus
2009-03-19, 16:54
Jobbar oftast från 0700 till 1530, eller nja är på jobbet, 0700, ta en kaffe, tjöta lite åka ut till kund, jobba från 0800 till 1130, lunch 45 minuter, sedan klockan 1515 dags att plocka ihop och åka hem. Är oftast hemma innan 1600 så jag klagar inte.

Monterar, eller snikrar kök/kontor.

Händer ju även att man jobbar "sidan av" :em: Då är det helt andra arbetstider.

Kutikula
2009-03-19, 17:25
Pluggar runt åtta timmar per dag. Utöver det jobbar jag extra genom att köra tunnelbana varannan helg.

mangs
2009-03-19, 17:26
Gårdagens arbestdag var smått fantastisk. Började jobba 07.00. Kom hem 18.30 slängde i mig middag, vidare på styrelsemöte , kom hem igen 20.30, började på att renovera trappan hemma fram till klockan 05.00 imorse då jag kröp till kojs i 2 timmar innan det bar iväg till jobbet igen.

Skulle jag ta detta dygn som exempel så blir det några timmar.

Normalt sett jobbar jag runt 50h/h på mitt kontorsjobb men då är ett antal av dessa timmar hemifrån. Kan dock variera lte beroende på när på året det är.

coxie
2009-03-19, 17:32
[QUOTE=Cilia;3554384]

QUOTE]

vad bygger du detta på ?

Visa en utbildning som kan ge mer lön än HHS.

Mourten
2009-03-19, 17:36
vilket arbete som helst kan få högre lön helt beroende på hur du blir anställd.
Ffa om dina studier gör de möjligt att få anställning utomlands,
tex sjöingenjörerna på min skola får vissa jobb på oljeriggar där ingångslönerna är 50k netto och uppåt.

coxie
2009-03-19, 17:41
vilket arbete som helst kan få högre lön helt beroende på hur du blir anställd.
Ffa om dina studier gör de möjligt att få anställning utomlands,
tex sjöingenjörerna på min skola får vissa jobb på oljeriggar där ingångslönerna är 50k netto och uppåt.

Vilket inte är i närheten av vad vissa får efter en master i på HHS.

Mourten
2009-03-19, 17:43
Vilket inte är i närheten av vad vissa får efter en master i på HHS.

i ingångslön netto ?
isf ere sjuuukt bra, måste dom typ få 150k i sverige för att komma över 50 netto med all skatt

coxie
2009-03-19, 17:48
i ingångslön netto ?
isf ere sjuuukt bra, måste dom typ få 150k i sverige för att komma över 50 netto med all skatt

Eftersom du valde att nämna löner utomlands gjorde jag det samma. Får du jobb som en IB i London så är det inga problem att komma upp i sådana summor. Visst är det inte alla som får det men det är långt ifrån alla efter en sjöingenjör som får 50k.

Mourten
2009-03-19, 17:51
Eftersom du valde att nämna löner utomlands gjorde jag det samma. Får du jobb som en IB i London så är det inga problem att komma upp i sådana summor. Visst är det inte alla som får det men det är långt ifrån alla efter en sjöingenjör som får 50k.

nej nej, men är de ingångslön så är de klart bättre.
men dem flesta i skolan får anställning utomlands och dom tjänar nästan alla så bra i ingångslön. Är sjuuukt stor brist.

Jacksatan
2009-03-19, 18:50
[QUOTE=Cilia;3554384]

QUOTE]

vad bygger du detta på ?

Ja, men om vi ska hålla oss till jobb i Sverige så är det inte så.

De från HHS tjänar ju upp mot 100 tusen i månaden rätt snabbt i London om man nu ska göra en sådan jämförelse.

Mantus
2009-03-19, 19:07

En nyutexaminerad solicitor på en stor byrå i London får väl runt en 80k i månaden om jag inte minns fel. Inga struntsummor precis. Juristyrket överlag är bra mycket bättre betalt i den anglikanska världen.

Wao
2009-03-19, 19:35
Åtta timmar. Betongare.

Anton Fräs
2009-03-19, 20:32
Gymnasieutbildning, 1-3 timmar oftast. Kan röra sig upp emot 5-6 om man har plugg.

MojjMojj
2009-03-19, 20:40
Får förhoppningsvis nytt jobb på måndag och då blir det att jobba 12 timmarspass 1 månad i streck för mig. Arbeta ihop en buffert igen :)

Kimball
2009-03-19, 20:44
7-9h/dag, 0930-1800. Rätt slakt även om träningen blir lite sen ibland, men sovmornar ger guld i mun!

The_RobRoy
2009-03-19, 23:51
nej nej, men är de ingångslön så är de klart bättre.
men dem flesta i skolan får anställning utomlands och dom tjänar nästan alla så bra i ingångslön. Är sjuuukt stor brist.

Du ska se att finanskrisen drabbar er också. Shipping priserna har ju fallit lite grann om man säger så.

http://seekingalpha.com/article/104970-why-has-the-baltic-dry-index-dropped-by-so-much

otherside
2009-03-20, 08:59
jobbar skift i LKAB

Förmiddagsvecka 06.00-15.00
Eftermiddag 14.30-22.30, lör-sön 0600-1800
Sen ledigt en hel vecka*drool*

Trivs fantastiskt bra med detta,

The_RobRoy
2009-03-20, 09:02

Jisses, det är mycket, om man bara jobbar vardagar. jobbade inte du statligt?