handdator

Visa fullständig version : Deff, kost hjälp!

Hampuus
2009-03-18, 21:01
Tjenare!

tänkte höra ifall någon kan hjälpa mig med min kostplan för min första deff, Jag gjorde beräkningen i king grub's guide och mitt basala energibehov vid vila blev 1914, sen skulle man gångra 1,2 för en dag vid datorn och 2,0 för en idrottsmans dag så jag multiplicerade med 1,5 eftersom jag sitter stor del av dagarna vid datorn men gymmar också i princip varje dag annars går jag en del, då fick jag resultatet 2871 och därefter drog jag av 500 så jag antar att jag ska ta in ungefär 2371 kcal per dag. vet inte om det var bra att multiplicera med 1,5.

Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp min kostplan på ett bra sätt eftersom jag samtidigt som jag deffar tänkt käka thermobol (Länkar till andra kosttillskottsförsäljande webshops leder till varning)
Som ni ser ska man ta den 3 gånger om dagen på fastande mage och under deff ska man ju käka flera måltider så behöver också få hjälp när jag ska ta dom.

Jag tänkte något liknande dethär:

Frukost
1 portion havregrynsgröt med äppelmos/sylt, lite mjölk och en banan.

Mellanmål
Kesella

Lunch
ca 100g Fullkorns pasta och 2 burkar tonfisk, som ja käkar med sweet n chili sås.

Mellanmål / efter träning
Whey 80

Middag:
ca 100g fullkornspasta, 200g Nötfärs

Mellanmål
Whey 80.

Jag har inge bra koll på hur det bör se ut men det vore schysst om ni kunde kolla över dendär och kanske göra lite ändringar åt mig i den. gärna tips på alternativa middagar osv.

Billybilly
2009-03-18, 23:27
Jag skulle ändra/ta bort länken omedelbart, om du länkade till en försäljare ;)

Hampuus
2009-03-19, 11:09
Haha jag försökte det men jag hittar inte vart jag redigerar posten, knappen fanns där tidigare!? haha.
men tack för upplysningen iallfall:)

b_andersson
2009-03-19, 12:04
Tjenare!

tänkte höra ifall någon kan hjälpa mig med min kostplan för min första deff, Jag gjorde beräkningen i king grub's guide och mitt basala energibehov vid vila blev 1914, sen skulle man gångra 1,2 för en dag vid datorn och 2,0 för en idrottsmans dag så jag multiplicerade med 1,5 eftersom jag sitter stor del av dagarna vid datorn men gymmar också i princip varje dag annars går jag en del, då fick jag resultatet 2871 och därefter drog jag av 500 så jag antar att jag ska ta in ungefär 2371 kcal per dag. vet inte om det var bra att multiplicera med 1,5.

Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp min kostplan på ett bra sätt eftersom jag samtidigt som jag deffar tänkt käka thermobol (Länkar till andra kosttillskottsförsäljande webshops leder till varning)
Som ni ser ska man ta den 3 gånger om dagen på fastande mage och under deff ska man ju käka flera måltider så behöver också få hjälp när jag ska ta dom.

Jag tänkte något liknande dethär:

Frukost
1 portion havregrynsgröt med äppelmos/sylt, lite mjölk och en banan.

Mellanmål
Kesella

Lunch
ca 100g Fullkorns pasta och 2 burkar tonfisk, som ja käkar med sweet n chili sås.

Mellanmål / efter träning
Whey 80

Middag:
ca 100g fullkornspasta, 200g Nötfärs

Mellanmål
Whey 80.

Jag har inge bra koll på hur det bör se ut men det vore schysst om ni kunde kolla över dendär och kanske göra lite ändringar åt mig i den. gärna tips på alternativa middagar osv.

Jag skulle försöka få lite protein på första måltiden, ett ägg eller två, vissa tar bort ägggulan men känns lite overkill, smaksak.

Sen tror jag inte du behöver 2 tonfisk burkar, du får i dig protein ifrån tonfisken runt 24 g samt ifrån pastan.

Och slutligen skulle jag byta ut whey 80 till ett långsamt protein (kasein) kvarg eller glas mjölk som består av mycket kasein protein.

Företräning kanske lite koffein för att få energi :) Personligen så dricker jag, grönt tea samt dricker kaffe eller svart tea för koffeinet. Samt kryddar maten extra med cayene peppar och annat smått och gott! :)

Lycka till!

Hampuus
2009-03-19, 18:59
Okej okej! tack tack! ska fixas till!
Ska jag bara köra whey 80 efter träning då? något måste den komma till användning för, har 8 kg :D haha.

Hampuus
2009-03-20, 10:01
Behöver fortfarande hjälp med thermobolen! när jag ska äta den! funkar det om man ställer klockan mitt i natten o tar 1 kapsel tror ni? Tacksam för alla svar jag får!

ThisIsTheOne
2009-03-20, 13:36
Behöver fortfarande hjälp med thermobolen! när jag ska äta den! funkar det om man ställer klockan mitt i natten o tar 1 kapsel tror ni? Tacksam för alla svar jag får!

Skippa den hellre helt än att förstöra din sömn genom att ställa alarmet mitt i natten.

Kajsa J
2009-03-20, 14:31
Äter du inga grönsaker? En sallad ger ett så mycket större mål, men ändå lite kalorier ju..

Antevisu
2009-03-20, 18:06
Nu vet inte jag om du har problem att klara ditt kalori underskott eller inte men tänk på att "Sweet chili sås", ketchup etc ofta är fulla med socker. Lycka till! :)