Visa fullständig version : Utgång i Malmö en onsdag?
Jag är på besök i malmö och vi har funderat på utgång ikväll. Emellertid verkar det inte finnas många ställen att gå ut på idag, onsdagar kanske inte är så stort här?
Någon som vet ngot bra ställe? Vi är i tjugoårsåldern allihop.
Tjena Rolle :)
Crown (Konserthuset) gillar jag starkt, bara varit där på helgerna så jag vet inte hur det är mitt i veckan, men det är rent, propert och en hel del unga, skamlösa och bekräftelsesökande tjejer. På onsdagar är det dock +25 som gäller (pedobear does not like), men kontaktar ni dom i förväg kanske ni kommer upp på gästlistan och får gå in.
Annars vetetusan, enligt Dygnet Runt ska det vara hiphopklubb på Volym, Möllevången 22-01
Nej nej nej åk över sundet!!! Bättre uteliv!
Elektroniskt på babel ikväll
http://babelmalmo.se/micro/090318
Beror väl lite på vad man gillar, och om det är snack om att gå ut och ta några öl eller snubbla över kullerstenarna tills imorgon förmiddag. Lockar det sistnämnda hade jag satsat på Köpenhamn.
Crown är väl som det är. Karaoke och mest lite äldre folk (äldre än 20 alltså). Men där är dansgolv i alla fall. Vi brukade hamna där efter att studentkåren stängt på onsdagar, back in the days. Vi hade kul flera gånger. Men det är ävl vad man gör det till, såklart.
Punk på inkonst.
http://www.inkonst.com/merinfo.php?id=831
Fast det verkar faktiskt ganska så skitdåligt.
Avnjut en öl i loungen på lemongrass
hahavaffan
2009-03-18, 18:59
Avnjut en öl i loungen på lemongrassVarför skulle man? Dom må ha schysst mat, men det är ju inget ställe man går till för att dricka en öl. Bishops Arms är isf 10 ggr bättre för det ändamålet, om man nu inte vill vara fin i kanten.
Bishops arms är lätt bäst om man har ett ölintresse. Bullens (två krögare) på storgatan har också ett ganska intressant utbud.
Fast det är ganska gubbiga ställen. Men är man bara sugen på öl och snack så kan det vara trevligt ändå.
hahavaffan
2009-03-18, 19:47
Jaha :(Haha... men visst är Lemongrass nice med en tjej eller så :)
Tack för svaren!
Är på G en sväng till Crown, men det är tveksamt om vi kommer in där. Om inte så är det inte hela världen. I Kalmar är utelivet en onsdag, konstigt nog, mycket större än här.
Tack för svaren!
Är på G en sväng till Crown, men det är tveksamt om vi kommer in där. Om inte så är det inte hela världen. I Kalmar är utelivet en onsdag, konstigt nog, mycket större än här.Ja om du menar vanliga pubar/barer så borde det finnas flertalet, men renodlade nattklubbar... tja, onsdagar verkar vara döda.
Finns nationer i Lund som alla studenter i Sverige kan komma in på om man fixar gästleg, men det är ju försent nu, men annars hade Wermlands Nation haft öppet som är rätt skoj ibland. Smålands också tror jag.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.