Visa fullständig version : Ballar av stål, nu på kanal 5
Tänkte bara tipsa om "Ballar av stål", så jävla roligt program. Nyss var det en som hetsade huliganer och sprang sedan när han blev jagad.
Kolla på kanal 5
JUSTE TACK!!! jag skulle ju fan kolla på dET!!!!
<3<3<3<3
Gillar den brittiska versionen mycket mer än så länge.
Scratch89
2009-03-16, 22:16
Jag gillade han som hetsade fotbollssnubbarna. Hur fasen fick han dem att lugna ner sig sen? Inte direkt att han kan vända sig om och säga "Eh, ja' bah' skoja!".
Gillar den brittiska versionen mycket mer än så länge.
De inslagen där en kille fejkar tvsport med helt sjuka frågor/svar osv är grymt bra.
Jag gillade han som hetsade fotbollssnubbarna. Hur fasen fick han dem att lugna ner sig sen? Inte direkt att han kan vända sig om och säga "Eh, ja' bah' skoja!".
De är förmodligen inte särskilt klipska så det räcker med att han skriker "Djurgården!" så lugnar nog deras mongoloida hjärnor ner sig.
Det är ju verkligen en exakt kopia av den engelska versionen.
Det är ju verkligen en exakt kopia av den engelska versionen.
Kan va därför det har precis samma namn översatt till svenska?
ITALIENARNA :laugh:
Edit: pastapittar, nytt öknamn på italienare fött?
Brooklyn
2009-03-16, 22:30
hahahahahah :laugh:
Haha de såg riktigt kluvna ut ett tag :)
"No bella... no bella..."
hahavaffan
2009-03-16, 22:31
FAN missade 20 min :(:( Men tack för tråden!
Scratch89
2009-03-16, 22:33
Vad spelar det för roll om hon haltar? Jag hade satt henne ändå.
Tycker detta va F A I L. Såg framemot detta program, men att de skulle härma britterna så mycket trodde jag ej. Syftar nu på karaktärerna, som djävulen och hon som sprutar vatten etc.
hahavaffan, du missade ingenting, jag slösade däremot bort 20min -.-
Vad spelar det för roll om hon haltar? Jag hade satt henne ändå.
+1 :cool:
hahavaffan
2009-03-16, 22:38
Vad spelar det för roll om hon haltar? Jag hade satt henne ändå.http://img.chan4chan.gagspace.com/img/2009-03-13/1236899471720.gif
Fyfan va klockrent detta programmet var, dem bästa var ju han som hetsade huliganerna och frågesporten, garvade som fan när ena killen sa - kan jag få ett glas vatten xD
hahavaffan
2009-03-16, 22:50
Fan det var inte alls ball :( Jag missade visserligen iskastningen
Så det går varje Måndag klockan 22?
drakfelt
2009-03-16, 23:25
förutom huliganerna var det ganska tråkigt
Det med huliganerna verkade något iscensatt.
hooligans var väldigt roligt men något som legat på youtube hur länge som helst ;p
Typ det tråkigaste jag sett. Förutom första killen.
ManuelIT
2009-03-17, 02:19
Min typ av humor
Pepparkakssmurfen
2009-03-17, 15:56
I like to suck cock-tjejen fattade jag inte,var hon drängfull och gick konstigt och dissades därför av pizzapittarna?
Sen undrar jag om jag är dum i huvudet och lyckades missa tjejen som flörtade med killar framför deras flickvänner,eller visas det i något kommande avsnitt?
Visades ismannen igår?
Slätt var inte bara supporter, han var även inslagsproducent. Märkligt.
KalleBalik
2009-03-17, 16:15
Slätt var inte bara supporter, han var även inslagsproducent. Märkligt.
Haha, så jävla fejk.
Wille005
2009-03-17, 16:55
Hela programmet sög verkligen häst.
Likaså gör brittiska versionen. Fast det är ändå bättre än detta.
Whistler
2009-03-17, 17:34
Får ett TV-program ens heta så? Lite väl låg nivå i mitt tycke.
Efter alla buskisskämt på melodifestivalen så är det väl inte så farligt å andra sidan...
I like to suck cock-tjejen fattade jag inte,var hon drängfull och gick konstigt och dissades därför av pizzapittarna?
du va inte den enda som inte fattade det. kan nån förklara det roliga?
du va inte den enda som inte fattade det. kan nån förklara det roliga?
Det "roliga" var att det skulle föreställa att hon hade en cp-skada eller dylikt. Och vi skulle sedan skratta åt snubbarnas reaktion, om de valde att gå med henne hem eller skita i det.
http://www.youtube.com/watch?v=96OljGZapv4
Haha kolla den xD
Missa inte ballar av stål idag kl 21:55 på kanal 5.
ballar av stÅl, ikvÄll 21:55, om en timma!!!
Mass-Tech
2009-04-20, 20:01
ballar av stÅl, ikvÄll 21:55, om en timma!!!
Tack för varningen:thumbup:
Varför kollar folk på skiten? Den svenska versionen är ffs patetisk..
Varför kollar folk på skiten? Den svenska versionen är ffs patetisk..
Inte Soneby Citysport, men håller med dig annars, den engelska utklassar den svenska.
De e ju typ exakt samma som den engelska, verkligen exakta kopior av alla tävlande, och alla ''grenar'' Finns på Youtube de mesta, ser mer eller mindre precis likadant ut. Hur ssom helst, City Sports och Mansfällan är ju så jävla ball :P trekanten med tjockisen förra veckan var helt sjukt klockren.
Scratch89
2009-04-20, 21:44
Vad spelar det för roll att det påminner väldigt mycket om det engelska?
För att de bara härmas och man blir arg på dem för att de inte kan komma på något själva och är man arg på dem så har man svårt att uppskatta det de gör.
Ungefär.
Scratch89
2009-04-20, 22:11
För att de bara härmas och man blir arg på dem för att de inte kan komma på något själva och är man arg på dem så har man svårt att uppskatta det de gör.
Ungefär.
Men programmet har ju samma namn, fast på svenska. Det är inte så att de snor en programidé, för det är ju precis samma sak, fast på svenska.
Men programmet har ju samma namn, fast på svenska. Det är inte så att de snor en programidé, för det är ju precis samma sak, fast på svenska.
Jojo de får gärna ha samma idé men när de tar o klär ut en djävul så hoppas man iaf att de ska kunna komma på lite egna grejer för honom att göra. Finns så mycket jävulskap att hitta på och ändå så härmar han på pricken "balls of steals" djävul.
För de som inte sett "balls of steal" gör det ju desamma, men för oss som har sett det känns det bara så fult och korkat att se en svensk kille placera ut hundskit på precis samma sätt som den engelska versionen och sen fnissa till kameran som om de va hans idé.
Jag ogillar inte hela programmet dock, men när jag ser att de gör exakt samma saker så blir ja bara så matt.
Eddie Vedder
2009-04-21, 06:10
Det här programmet tycker jag är sjukt dåligt faktiskt. Förargelseväckande Fredrik kan vara lite humor ibland. Annarsär det enbart pinsamt.
KalleBalik
2009-04-21, 06:14
Det är så jävla uppenbart att mycket i programmet är fejk, Kanal 5 borde ha använt sig av bättre skådisar.
Scratch89
2009-04-21, 07:35
Jojo de får gärna ha samma idé men när de tar o klär ut en djävul så hoppas man iaf att de ska kunna komma på lite egna grejer för honom att göra. Finns så mycket jävulskap att hitta på och ändå så härmar han på pricken "balls of steals" djävul.
För de som inte sett "balls of steal" gör det ju desamma, men för oss som har sett det känns det bara så fult och korkat att se en svensk kille placera ut hundskit på precis samma sätt som den engelska versionen och sen fnissa till kameran som om de va hans idé.
Jag ogillar inte hela programmet dock, men när jag ser att de gör exakt samma saker så blir ja bara så matt.
Aah, men då förstår jag dig lite mer. Jag trodde att det bara var karaktärer osv som var samma sak. Om de gör exakt samma pranks så försvinner ju min respekt för programmet (eller ja, respekt är väl fel ord) lite grann.
Det är så jävla uppenbart att mycket i programmet är fejk, Kanal 5 borde ha använt sig av bättre skådisar.
Vad är det som är fejk menar du?
ThisIsTheOne
2009-04-21, 08:02
Aah, men då förstår jag dig lite mer. Jag trodde att det bara var karaktärer osv som var samma sak. Om de gör exakt samma pranks så försvinner ju min respekt för programmet (eller ja, respekt är väl fel ord) lite grann.
Vad är det som är fejk menar du?
Det allra mesta är fake. Jag är bekant med folk som jobbat som statister vid inspelningarna och en del inslag (citysportgrejen t ex) är ju så uppenbart fake att man inte behöver ha polare i produktionen för att se det.
Jag känner folk i produktionen som säger att allt är äkta.
ThisIsTheOne
2009-04-21, 11:33
Jag känner folk i produktionen som säger att allt är äkta.
I så fall känner du skojare till folk, för allt är inte på riktigt. Men strunt samma, att hålla på och gaffla om det här är onödigt så jag har sagt mitt i ämnet.
Därför de ha inte själva lagt ner något arbete när det gäller innovation. Det är inte de som ligger bakom arbetet utan de snyltar på någon annans kreativitet och försöker vinna enkla poäng hos idioter som inte ser hur falskt mycket är.
Samma med Shan "The Man" Atcis film som han släppte för något år sedan. 70% av skämten var direkt snodda från Eddie Murphys filmer Raw och Delirious. Ingen kreativitet, bara rip-off.
spoonchest
2009-04-21, 11:52
Varför ens försöka? De har ju snott allt ifrån britterna, som för den delen gör det mkt bättre. Lite som att "låna" nåns standup-nummer och översätta till svenska. Fattar inte poängen med att visa könet offentligt, kasta mat på folk, och idka samlag offentligt.. I alla fall inte ur en komisk synvinkel.
MAn kan jämföra sånt med alla dessa konstfackselever som går över gränserna "i konstens anda".. Vart ska man dra gränsen? De har ett inslag där de hoppar upp på en främmande människa och ska försöka hålla sig kvar så länge som möjligt.
Kul, kan vissa tycka. Vissa tycker det också är kul med "bumfights", där de misshandlar folk oprovocerat, och sedan verkar rättfärdiga det med att de har en kamera och att offren är bostadslösa.
Lägg ner, bara för att man bryter/flyttar/tänjer på gränser betyder det inte att det är humor. Då kan vilken idiot som helst bli "komiker"
Dom har blivit polisanmälda 3 ggr så allt är uppenbarligen inte fake. Att ha statister närvarande kan ju vara nödvändigt dessutom, risken kan ju vara rätt så stor att det blir våldsamheter (om säg nu tex city sport scenerna är äkta). Statister behöver ju inte innebära att personerna som blir utsatta är just statister.
Pepparkakssmurfen
2009-04-21, 19:20
Varför ens försöka? De har ju snott allt ifrån britterna, som för den delen gör det mkt bättre. Lite som att "låna" nåns standup-nummer och översätta till svenska. Fattar inte poängen med att visa könet offentligt, kasta mat på folk, och idka samlag offentligt.. I alla fall inte ur en komisk synvinkel....
LoL?
De har inte snott någonting,programformatet har köpts in,precis som Jeopardy,vemvillblimiljonär,du är vad du äter osv. osv..
Du har missat poängen med programmet,det går ut på att göra saker som kräver Ballar av Stål,Cojones Grandes,och inte på att vara den roligaste karaktären.
spoonchest
2009-04-21, 19:30
LoL?
De har inte snott någonting,programformatet har köpts in,precis som Jeopardy,vemvillblimiljonär,du är vad du äter osv. osv..
Du har missat poängen med programmet,det går ut på att göra saker som kräver Ballar av Stål,Cojones Grandes,och inte på att vara den roligaste karaktären.
Jamen snälla, jag begriper väl att dom har köpt in programmet. De utger sig fortfarande för att vara ett humorprogram, så man borde kunna förvänta sig av svenska komiker att kunna göra ngt eget, som dessutom ÄR humor.
Scratch89
2009-04-21, 19:34
Jamen snälla, jag begriper väl att dom har köpt in programmet. De utger sig fortfarande för att vara ett humorprogram, så man borde kunna förvänta sig av svenska komiker att kunna göra ngt eget, som dessutom ÄR humor.
Huruvida det är humor eller ej ska du väl låta bli att avgöra.
Varför förväntar du dig att de ska göra något eget?
I så fall känner du skojare till folk, för allt är inte på riktigt. Men strunt samma, att hålla på och gaffla om det här är onödigt så jag har sagt mitt i ämnet.Jaha.
Så, om jag har förstått det här rätt... Du kan komma och påstå vad du vill, och då är det sant. Men det kan inte någon annan, för då är man en "skojare" eller känner skojare.
spoonchest
2009-04-23, 14:25
Huruvida det är humor eller ej ska du väl låta bli att avgöra.
Det ska jag inte.
Varför förväntar du dig att de ska göra något eget?
Tycker Mongar sammanfattar det rätt bra.
Pepparkakssmurfen
2009-04-23, 19:37
Om de ska göra något eget,varför då köpa in ett färdigt programformat med allt vad det innebär?
Typ som att gå till McD och be om en varmkorv.
Om de ska göra något eget,varför då köpa in ett färdigt programformat med allt vad det innebär?
Typ som att gå till McD och be om en varmkorv.
Ja, eller så slutar du vara dum i huvudet och inser att man kan köpa formatet, men "skämten" behöver inte vara exakt likadana..................
Tappade helt intresset för programmet när jag fick reda på att det mesta (allt?) är snott från det engelska programmet. Det enda jag tyckte var nämnvärt roligt var när Martin Soneby sa till poliserna att "men ni jobbar ju inte här" precis innan han avisas från cafét för att ha tagit med sig egen alkohol.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.