handdator

Visa fullständig version : Styrketräning och cardio vid deff

Betsson1
2009-03-16, 19:47
Tjena.
Hur många gånger i veckan styrketränar och hur tränar ni cardio när ni deffar?
Jag styrketränar 5 gånger i veckan, både vid deff och bulk. Bara att jag lägger till morgonpromenader när det är deff-dags. Och skär ner av maten förstås.

Skulle vara väldigt intressant att se hur andra tränar vid deff.

vicarious
2009-03-16, 22:08
Tjena.
Hur många gånger i veckan styrketränar och hur tränar ni cardio när ni deffar?
Jag styrketränar 5 gånger i veckan, både vid deff och bulk. Bara att jag lägger till morgonpromenader när det är deff-dags. Och skär ner av maten förstås.

Skulle vara väldigt intressant att se hur andra tränar vid deff.

4 dagar styrketräning. Ingen cardio.

enzodiac
2009-03-16, 22:11
styrketränar varannan dag. Går promenader på vilodagarna.

kalajset
2009-03-16, 22:16
Tre dagars styrketräning i veckan, vanligtvis två halvkroppspass och ett helkroppspass. Det ligger alltid i schemat. Om tid/ork finns kör jag även ett-fyra konditionspass av varierande sort i veckan utöver det. Lite kampsport och lite löpning. Skulle dock vara kul att börja cykla nu när våren kommer istället.

Anton Fräs
2009-03-16, 23:11
3 styrkepass, 1 h cardio om dagen + 1h extra cardio då jag inte kör styrka

Billybilly
2009-03-17, 00:12
Precis lika mycket som annars. Innebandy, styrketräning 3-4 gånger i veckan kombinerat med terrängbanan två gånger i veckan, 45 / pass.

Betsson1
2009-03-17, 17:30
Tycker ni att jag ska fortsätta och styrketräna 5 gånger/veckan eller ska jag köra på 3 gånger/veckan i stället?
Är det onödigt och styrketräna 5 gånger/veckan när man deffar?

Vill också tillägga att jag kör cardio/promenader på morgonen. Kan inte göra det på kvällen då allt energi är slut. Och styrketränings passen kör jag vid 2-3.

Så ni vet att jag inte kommer och jogga/promenera på kvällen även om jag gymmar eller ej.

Betsson1
2009-03-17, 19:19
Tycker ni att jag ska fortsätta och styrketräna 5 gånger/veckan eller ska jag köra på 3 gånger/veckan i stället?

Vill också tillägga att jag kör cardio/promenader på morgonen. Kan inte göra det på kvällen då allt energi är slut. Och styrketränings passen kör jag vid 2-3.

Så ni vet att jag inte kommer och jogga/promenera på kvällen även om jag gymmar eller ej.

sorry för dubbelpost

vicarious
2009-03-18, 10:12

När du deffar är vilan väldigt viktig eftersom du ligger på ett kaloriunderskott.

Men det är ju väldigt individuellt hur mycket varje persons kropp klarar av. Tycker du att det känns bra och att du orkar så fortsätt som du gör nu, annars dra ner till 3-4 pass i veckan och lätta lite på konditionsträningen. Lätt att gå in i väggen om man tränar för hårt samtidigt som man ligger på underskott.

enzodiac
2009-03-18, 12:14
Det känns iaf bättre att orka köra tungt 3 dagar än att mesa små muskelgrupper 5 dagar i veckan.

Tobbet
2009-03-18, 20:24
styrkepass 4 ggr i veckan och avslutar passen med 30-40 min cardio. + att jag försöker gå till skolan ist för att ta bussen och sådana små saker