Visa fullständig version : Blåmärken på låren av knäböj
Tjena!
Som rubriken lyder tror jag att jag fått blåmärken på låren av knäböj. Kommer på insidan av låren och runt knäskålen. Någon som kan ha en förklaring till detta eller som har samma åkomma?
/Minsky
Ja det där undrar jag också!
Jag får ibland svaga små blånader runt knäskålarna eller på knäna ibland när jag böjt. Fattar inte varför det blir så, jag har inte det minsta ont när jag böjer och är jätterädd om knäna då de tidigare varit i rätt risig form, överbelastningsskadade i många år osv. Konstigt!
Mystiken tätnar, upptäckte detsamma idag i duschen.
King Grub
2009-03-15, 15:37
http://forum.body.se/showthread.php?t=39911
Aha då var mystiken löst. Tack för länken grub.
Då får man väl leva med dessa blåmärken tills man är lite starkare i benen antar jag. Surt
King Grub
2009-03-15, 16:25
Vad har din benstyrka med saken att göra?
Anders The Peak
2009-03-15, 16:28
Personligen tycker jag inte att ni har någon rimlig förklaring på blåmärkena. Det brukar vara kläder/utrustning som är för trånga som vanligtvis ger blåmärken.
Varför skulle blåmärkena gå bort när man blir starkare för min del har det alltid varit tvärtom. Tunga vikter som klämmer till här och var. Efter tunga knäböj har man ofta blåmärken på trapezius och kring magen, höfterna efter bältet, på vaderna och ovanför knäna av lindorna...
Tänkte att de blodkärlen som brister kanske blir mer tåliga ju mer man böjer. Kändes logiskt till en början men nu är jag inte så säker. Jag har varken tighta träningskläder eller någon böjutrustning så som lindor.
Blåmärkena har kommit nu på sista tiden och då har jag ändå tränat i 2 år. Jag kan inte få ihop det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.