Visa fullständig version : Varför andas vissa högt?
_Robbie_
2009-03-14, 19:57
Ja, varför andas vissa människor så högt med näsan?
Själv är jag tyst som en mus. Idag när jag pluggade på biblioteket satt en kille bredvid mig i min ålder och tjöt med sina näsa. Tunga nästag...
VARFÖR?!
Patrick Bateman
2009-03-14, 19:57
Dålig hörsel kanske ?
_Robbie_
2009-03-14, 20:00
Kan de ha något med konditionen att göra? Typ bra kondition -> stora lungor -> måste fylla dem vid varje andetag....
:confused:
Det har inget med kondition att göra, snarare med trängre nasala väggar. Har du aldrig noterat detta fenomen efter en förkylning, alltså att du "tjuter" när du andas genom näsan?
_Robbie_
2009-03-14, 20:07
Det har inget med kondition att göra, snarare med trängre nasala väggar. Har du aldrig noterat detta fenomen efter en förkylning, alltså att du "tjuter" när du andas genom näsan?
Ja menar inte nödvändigtvis "tjuter". Jag är fullt frisk och KAN också andas högt genom näsan OM JAG VILL. Jag menar inte förkylningstjutet utan bara ett högt andningsljud...
Men du kanske menar att man kan ha trånga nasala väggar oavsett förkylning?
jag är en sån typ av person :D
jag andas också jätte högt/tungt.
Men du kanske menar att man kan ha trånga nasala väggar oavsett förkylning?
Näspolyper har jag opererat bort när jag var liten. Så det menade han nog, ja.
Three pigs
2009-03-14, 20:32
Ja jag har också undrat det.. Känns så konstigt när personen man sitter bredvid på lektion nästan flåsar...
_Robbie_
2009-03-14, 20:44
Ja jag har också undrat det.. Känns så konstigt när personen man sitter bredvid på lektion nästan flåsar...
Misstänker att du är ironisk...(?) Men ja, de e riktigt störigt när man försöker koncentrera sig på läsningen och någon sitter o flåsar som om han är på ett spinningpass lr nåt...
Three pigs
2009-03-14, 20:46
Misstänker att du är ironisk...(?) Men ja, de e riktigt störigt när man försöker koncentrera sig på läsningen och någon sitter o flåsar som om han är på ett spinningpass lr nåt...
Nej jag är inte det minsta ironisk. Även om det kanske låter så :P
akerstrom
2009-03-14, 20:46
om han var så förkyld, varför andades inte han med munnen då?;)
men egentligen orka bry sig, är väll bara att sätta sig någon annanstans om det är så drygt.
_Robbie_
2009-03-14, 20:51
om han var så förkyld, varför andades inte han med munnen då?;)
men egentligen orka bry sig, är väll bara att sätta sig någon annanstans om det är så drygt.
Nej han var inte förkyld...Jag ville mest veta VARFÖR vissa andas så..
Du har nog redan fått svaret. Trånga luftgångar. Det räcker ju med att trycker ihop näsborrarna lite så låter det snabbt flåsigt utan att man andas tyngre.
Jag vet inte. Dock är det jävligt irriterande.
Kanske för att han satt och började bli trött av allt läsande?? (då man ofta börjar andas tyngre)
Sen kanske du tänkte mer på det om det nu var tyst runt omkring.
Haha! Hela min familj är flåsare.
stargate
2009-03-15, 08:20
Jag har märkt att oftast är det överviktiga "machomän" som andas så här. Dom stoppar in en stor snus under läppen sen lägger dom armarna i kors och börjar flåsa. Lite lastbilschafför-syndrom skulle jag tro. (inget ont om lastbilschafförer)
Guybrush
2009-03-15, 08:32
Det är sjukt störigt! Lika störigt som folk som smaskar! Jag kan inte sitta bredvid en sådan person och koncentrera mig. Min sambo andas högt när hon sover och somnar inte jag först så måste jag sätta i öronproppar. Men det är ju smällar man får ta.
Jag andas väldigt tungt, kan tänka mig att det är väldigt högt också. Trånga nasala väggar samt väldigt mycket spänningar över bröstryggen pga skada så det blir lite extra krydda på mosen :D
Whistler
2009-03-15, 11:17
Det är absolut en viktfråga för mig. Sista tre-fyrka kilona på bulken får jag sådan andning. Går jag ner lite försvinner det. Handlar inte om andfåddhet direkt, mest att det blir mer kroppshydda att flytta i andningen.
von huff
2009-03-15, 11:54
Det är absolut en viktfråga för mig. Sista tre-fyrka kilona på bulken får jag sådan andning. Går jag ner lite försvinner det. Handlar inte om andfåddhet direkt, mest att det blir mer kroppshydda att flytta i andningen.
samma här, har ochså märkt att andra halvfeta människor flåsar mycket
Three pigs
2009-03-15, 13:50
samma här, har ochså märkt att andra halvfeta människor flåsar mycket
Mm har märkt det jag med. Behöver inte vara feta människor heller, utan såna som sköter kost och träning dåligt överlag..
Luftgågnarna, men störande som fan är det iallfall... inte som att man kan säga "kan du sluta andas lite? Det irriterar."
Det är ännu värre med såna som andas med öppen mun och flåsar som elefanter.
Intressant att det finns personer som stör sig på saker som jag aldrig någonsin har noterat. Borde finnas värre saker att stressa upp sig på.
Min son är smal, vältränad och andas tungt/högt genom näsan, efter koll hos läkaren så konstaterades trångt i näsgångarna pga medfödd trängre gångar samt skada på näsa då näsväggen / skiljeväggen i näsan blev sned, måste op när han växt klart men inget han kan göra åt nu, besvärande för honom och irriterande för en del andra att lyssna på.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.