Visa fullständig version : Festivaler i sommar?
fishmoose
2009-03-14, 03:57
Halloj,
Ursäktar om det redan existerar en liknande tråd. Men nu när sommaren är på på väg undrar jag hur många musikintresserade på kolozzeum som tar en break i sin träning för att fara runt på musikfestivaler, såsom Hultsfredfestivalen, Sweden-rock osv. i sommar?
Jag ska då dra på Hellfest i Frankrike i slutet av Juni. Sköna band som Anthrax, Heaven and hell dyker upp :hbang:
Monday Bar Black&White cruise :)
Piteå Dansar och Ler blir det för mig iallafall. Får se om man tar sig någon annanstans också
plattenbullen
2009-03-14, 09:02
Peace & Love borlänge, hört att den ska vara riktigt grym.. Kanske inte för äldre och mature peoples. Men gillar man dyngfylla och röjj så kan det nog blir roligt :)
Metaltown ær ju givet i vart fall! Det ær det enda jag har spikat.
Dagen innan metaltown drar igång är det West Coast Riot på samma ställe. En punk/harcore festival som startades förra året. Ska jag någonstans i sommar blir det nog dom två kombinerade.
Guybrush
2009-03-14, 10:13
Metaltown verkar lovande i år.
Opeth
Mustasch
Slipknot
Manson (är han bra live fortfarande?)
Volbeat (!)
Disturbed
Och inte att förglömma: Drägånfårce!!!
Vet inte riktigt om Sonisphere räknas som festival, kanske bara konsert? Väldigt bra i varje fall.. http://www.sonispherefestivals.com/se/band
Metallica
Cradle Of Filth
Primal Scream
Lamb Of God
Mastodon
Meshuggah
TcAnders
2009-03-14, 10:26
Peace and Love här i Borlänge blir det, väldigt kul och mycket folk.. Tyvärr är det inte några band som jag riktigt gillar som har skrivit upp sig ännu, men det kanske kommer.. =)
jag måste nog dra till P&L iår, bor ju faktiskt i grannstaden:D och ett av mina absoluta favoritband kommer=)=) Monster Magnet! blev sjukt glad när jag läste att dom kommer.
Wow! Immortal Technique på P&L! Coolt.
krakowww
2009-03-14, 11:00
Monday Bar Black&White cruise :)
+1
Sen är jag sugen på Defqon1 också. Sen verkar ju även Metaltown lovande i år.
CrazyJoeDavola
2009-03-14, 12:00
Hade varit roligt att se Social Distortion på west coast riot!
http://www.westcoastriot.se/files/artists/wcr_7063531.jpg
Nordenator
2009-03-14, 13:09
Dagen innan metaltown drar igång är det West Coast Riot på samma ställe. En punk/harcore festival som startades förra året. Ska jag någonstans i sommar blir det nog dom två kombinerade.
Tycker brorsan borde planerat med det som göteborgare, men istället gifter han säg däromkring. Annars hade min närvaro varit given. Riot förra året hade bland den fetaste line-up:en jag sett på svensk festival, men då var man ute och tågluffade. Helt klart taskigt timingmässigt i båda fallen :P
Arf Pingvin
2009-03-14, 13:41
Jag måste nog försöka ta mig till metaltown och se opeth och meshugga h0h0, sen har jag biljett tillsonisphere. Meshugga, mastodon och metallica igen då fan va fint :)
värstingen
2009-03-14, 14:14
Jag lär ju ska åka på Storsjö yran, men inte för musikens skull..
Metaltown är spikat,
AC/DC
Sen är det ju Fallensdagar här i krokarna
Funderar på Helsingborgsfestivalen också :)
sen blir det väl kanske lita annat smått som man bestämmer sig för nån timme innan
fishmoose
2009-03-14, 15:02
Tror jag har varit på Piteå Dansar och Ler en gång när jag var så liten att jag knappt visst vad musik var :P
arjeplogarn
2009-03-15, 12:55
Luleåkalaset och PDOL.
Förfest, festfest och efterfest samt lite mera fest.
yeehaa
Peace and Love här i Borlänge blir det, väldigt kul och mycket folk.. Tyvärr är det inte några band som jag riktigt gillar som har skrivit upp sig ännu, men det kanske kommer.. =)
Mötley Crüe ska ju dit. *gah!*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.