Visa fullständig version : Anser ni att knivar bör förbjudas?
Ärligt, de är lättillgängliga och används i de flesta mord som begås i Sverige.
Vi får helt enkelt ta och klara oss utan dessa farliga ting! Bröd och kött m.m får komma färdigskuret.
Även hammare, skruvmejslar och gipsknivar ska förbjudas då de används frekvent i våldsbrott.
:banned?
Vi får helt enkelt ta och klara oss utan dessa farliga ting! Bröd och kött m.m får komma färdigskuret.
Även hammare, skruvmejslar och gipsknivar ska förbjudas då de används frekvent i våldsbrott.
Knytnävar, huvuden och fötter också antar jag? ;)*rolleyes*
Vilket fantastiskt initiativ till tråd.
KalleBalik
2009-03-13, 16:02
Förbjud människor.
Det är inte mer än rättvist att knivar förbjuds när Cannabis är det. Jag menar, de som använder knivar är ju ändå alkisar och dränker hjärnan i lösningsmedel varje helg :/
Scratch89
2009-03-13, 16:06
Det är inte mer än rättvist att knivar förbjuds när Cannabis är det. Jag menar, de som använder knivar är ju ändå alkisar och dränker hjärnan i lösningsmedel varje helg :/
:D
Om trådskaparen inte vet det, så är det förbjudet att bära kniv på stan.
Det är inte mer än rättvist att knivar förbjuds när Cannabis är det. Jag menar, de som använder knivar är ju ändå alkisar och dränker hjärnan i lösningsmedel varje helg :/ Haha, du är rolig du ;) Men ifall du vill ha det så, knivar tar fler liv på en vecka än cannabis gjort genom världshistorien.
Till TS, nej jag tycker inte hjälpmedel i vardagen ska vara olagligt.
Haha, du är rolig du ;) Men ifall du vill ha det så, knivar tar fler liv på en vecka än cannabis gjort genom världshistorien.
Till TS, nej jag tycker inte hjälpmedel i vardagen ska vara olagligt.
Vilka knivar är det som dödar folk?
Scratch89
2009-03-13, 16:10
Vilka knivar är det som dödar folk?
Knives don't kill people, my cousin does!
Stå på dig palme! Jag är på din sida! Vill man skära något kan man ta fram bandsågen.
Vilka knivar är det som dödar folk? De som flyger omkring och jagar folk :) I get your point, det är människorna dödat, inte kniven. Tror nog att det finns några fall där folk dött av att ramla på knivar eller liknande.
young_george
2009-03-13, 16:10
Magiska knivar med +22 attack och damage over time.
Jag tycker alla förbudsivrare bör förbjudas...
:D
Om trådskaparen inte vet det, så är det förbjudet att bära kniv på stan.
Men de flesta morden i Sverige sker i hemmet och där det inte är olagligt att ha kniv...
Bra kelk! ;)
young_george
2009-03-13, 16:13
Jag tycker alla förbudsivrare bör förbjudas...
Jag tycker åldrande borde förbjudas. Det verkar vara som ett missbruk.
Ger upphov till en massa sjukdomar och död, folk som åldras verkar sluta gå till jobbet och sitter mest framför tvn i soffan och äter snacks. Bidrar inte till något produktivt i samhället.
Livsfarligt när de ska ut och köra också. Förbjud säger jag! Iaf så tänker jag inte betala deras sjukvård när dom äte ute på helgerna och åldrar ihjäl sig.
Commando1980
2009-03-13, 16:13
nej, men hårdare straff för vapenbrott!
Patrick Bateman
2009-03-13, 16:14
Nej, jag brukar en brödkniv varje dag till att skära upp perfekta skivor.
Några människor får allt offra sig för att mina brödskivor ska vara estetiskt tilltalande.
Edit: Palla köpa färdigskuret, ska ha min Skogaholmslimpa i en bit, därefter ska den skivas vid väl valda tillfällen.
Scratch89
2009-03-13, 16:15
Men de flesta morden i Sverige sker i hemmet och där det inte är olagligt att ha kniv...
OK, kan vi inte förbjuda hemmen istället då? Eller förbjuda att folk umgås i samma hem samtidigt? Eller alla skarpa föremål? Fast det är klart, man kan ju slå ihjäl varandra med trubbiga också. Det kanske är lika bra att förbjuda allting, och tapetsera om lägenheter med skumgummiväggar och stoppa in plexiglas i fönstren.
young_george
2009-03-13, 16:16
OK, kan vi inte förbjuda hemmen istället då? Eller förbjuda att folk umgås i samma hem samtidigt? Eller alla skarpa föremål? Fast det är klart, man kan ju slå ihjäl varandra med trubbiga också. Det kanske är lika bra att förbjuda allting, och tapetsera om lägenheter med skumgummiväggar och stoppa in plexiglas i fönstren.
Säg inte så, det är narkomanen i dig som desperat försöker motivera sitt knivmissbruk!
Bra kelk! ;)
Inför speciella "Kniv-barer" där ägaren av en sådan får hyra ut knivar så länge dom inte lämnar lokalen? :)
Shakemynuts
2009-03-13, 16:16
Där sa du något.
Förbud är det enda rätta egentligen, bara så vi skyddar oss från oss själva.
Förbjud folk att leva - det är farligt, man kan dö
Scratch89
2009-03-13, 16:20
Inför speciella "Kniv-barer" där ägaren av en sådan får hyra ut knivar så länge dom inte lämnar lokalen? :)
Knivar på en bar låter som ett jättebra sätt att få ner statistiken vad gäller knivmord/dråp!
Knivar på en bar låter som ett jättebra sätt att få ner statistiken vad gäller knivmord/dråp!
Självklart skall denna bar kunna servera alkohol också, för det kan vi inte förbjuda! Då går ekvationen ihop!
Då får varje kök/hushåll komma med skärmaskin + brädor för kött/bröd.
kan vi inte förbjuda allt materiellt som finns och bara låta föremål, drycker etc brukas i rätt lokaler, dvs behöver man en hammare går man till hammarlokalen och hamrar.
Då kan vi lika gärna förbjuda ben och armar, samt huvuden. De kan alla användas för att döda någon. Eller det bästa vore kanske att förbjuda personer från att vara i närhet till varandra.
Jävla skittråd måste jag säga.
Jag förstår inte var Palme vill komma. Jag förstår att han vill provocera för han tycker andra förbud är felaktiga (min tolkning). Men jag är inte helt med i resonemanget. Varför inte skriva ut vad det är du tycker och vad du stör dig på?
Shakemynuts
2009-03-13, 17:15
Jag tycker åldrande borde förbjudas. Det verkar vara som ett missbruk.
Ger upphov till en massa sjukdomar och död, folk som åldras verkar sluta gå till jobbet och sitter mest framför tvn i soffan och äter snacks. Bidrar inte till något produktivt i samhället.
Livsfarligt när de ska ut och köra också. Förbjud säger jag! Iaf så tänker jag inte betala deras sjukvård när dom äte ute på helgerna och åldrar ihjäl sig.
Du kan väl vara lite realistisk åtminstone.
young_george
2009-03-13, 17:18
Du kan väl vara lite realistisk åtminstone.
Har du läst tråden? Tycker du att den var ämnad för seriös debatt?*whatever*
hahavaffan
2009-03-13, 17:20
Nej, jag brukar en brödkniv varje dag till att skära upp perfekta skivor.
Några människor får allt offra sig för att mina brödskivor ska vara estetiskt tilltalande.
Edit: Palla köpa färdigskuret, ska ha min Skogaholmslimpa i en bit, därefter ska den skivas vid väl valda tillfällen.Skogaholmslimpan är iofs färdigskivad...
Patrick Bateman
2009-03-13, 17:26
Skogaholmslimpan är iofs färdigskivad...
Att jag blandar ihop mina kära limpor är skamligt :em:
Nitrometan
2009-03-13, 17:27
Inte när Patrick handlar den från sin brödkran. ;)
Ja men han skaver förstås av kanterna. ;)
Patrick Bateman
2009-03-13, 18:14
Inte när Patrick handlar den från sin brödkran. ;)
Ja men han skaver förstås av kanterna. ;)
Vilken träffsäkerhet grabbar :hbang:
Stalkingen vet inga gränser
Hillheim
2009-03-13, 18:24
Varför inte skriva ut vad det är du tycker och vad du stör dig på?
Now where is the fun in that? :)
The Swedish Oak
2009-03-13, 18:58
Ta bort licensen på skjutvapen, då är det inte en enda lill-gangster som vill ha kniv längre xD
Har för övrigt en 10cm kniv på mig alltid, men jag dödar inte folk för det.
HAHAHAHA. lite väl uppenbara provokation. du får inte ta i så du spricker om du ska få igång en diskussion för alla fattar att detta inte ens är värt att diskutera.
tips i fortsättningen:
rasism. skriv "är du rasist eller" i vilken diskussion som hellst. kan aldrig slå fel. det blir ett jävla liv direkt och du har fått 15 minuter i rampljuset och en tråd med många besökare.
du kan även göra varianter på änmet genom frågeställningen "är xxxxxx rasistiskt" osv.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.