Visa fullständig version : Spasmer i ögat??
Det är så att jag har nu i ca 2 veckor haft "spasmer" liknande i understa ögon locket och när jag dricker alkohol så blir det bara värre och får i andra ögat(understa ögon locket)..och det jag undrar är varför jag just fått det nu,och vad kan va orsaken till det??? (är nämligen sjukhus rädd !!!)
Samma sak för mig. Har pågått ett tag, vet inte hur det påverkas av alkohol. Det kommer och går. Jag tror det är stress i mitt fall, men i ditt fall är jag ganska säker på att det är Anthrax.
Nej, jag tror att det är helt ofarligt och försvinner med tiden.
Samma sak för mig. Har pågått ett tag, vet inte hur det påverkas av alkohol. Det kommer och går. Jag tror det är stress i mitt fall, men i ditt fall är jag ganska säker på att det är Anthrax.
ok,men va e anthrax??
(tack för varet !)
Mm, troligtvis en släng av anthrax, har du varit i kontakt med några terrorTRISTESSER nyligen?? Kan vart smittad.... Inget farligt dock!
Mm, troligtvis en släng av anthrax, har du varit i kontakt med några terrorTRISTESSER nyligen?? Kan vart smittad.... Inget farligt dock!
ja,dagligen umgås jag med de :P
nej, men det bara kom.. och det är ju irriterande.
speciellt när man e ute på krogen o raggar o de blir skrämda :)
så jag tänkte att om jag ev skulle ta mig i kragen o dra mig till sjukhuset o bli undersökt och få veta vad orsaken är.. men men i am a pussy :)
tror alla har haft de i ögonlocken nångång, vet verkligen inte varför men många av de jag känner har haft de nångång i sitt liv, även jag :P
Är nog inget att oroa sig för om det inte gör ont eller verkligen stör dig
Händer mig då och då också.
ok,men va e anthrax??
(tack för varet !)
Mjältbrand, något du verkligen inte vill få.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mjältbrand
Mjältbrand, något du verkligen inte vill få.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mjältbrand
Absolut hehe...
Nej,men har nämligen haft det 24/7 i 2 veckor och nu har det helt plötsligt börjat i det andra ögat.. så ja börjar bli irriterad ;)
High1ander
2009-03-13, 02:20
Jag kan fa ryck om jag fatt for lite somn, men da ar det efter kanske 3-5 dagar av for lite somn. I ditt fall sa kan du ju alltid ga till doktorn eller springa runt o rana folk med crazy eye!
grisbil3n
2009-03-13, 02:25
Tror fan det började rycka när jag såg tråden! Annars så sker det mellan varven, irriterande.
Jag får det ofta när jag sovit dåligt. Men finns säkert massa anledningar.
Det kallas tics, det är små muskel och nervryckningar som kommer lite random då och då i simplare fall som spasmande ögonlock men även som tvångs/undermedvetna harklingar och smackningar medans man pratar hos vissa människor.
För mig kommer det av för lite sömn, för mkt kaffe + stress.
Tycker det hjälper att lägga sig under en varm vilt å att massera tinningarna och huvudet lite lätt och slappna av. Sen brukar jag iofs somna, så det kanske är pga sömnen det blir bättre.. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.