handdator

Visa fullständig version : Spasmer i ögat??

jenJ
2009-03-13, 00:24
Det är så att jag har nu i ca 2 veckor haft "spasmer" liknande i understa ögon locket och när jag dricker alkohol så blir det bara värre och får i andra ögat(understa ögon locket)..och det jag undrar är varför jag just fått det nu,och vad kan va orsaken till det??? (är nämligen sjukhus rädd !!!)

Thewind
2009-03-13, 00:26
Samma sak för mig. Har pågått ett tag, vet inte hur det påverkas av alkohol. Det kommer och går. Jag tror det är stress i mitt fall, men i ditt fall är jag ganska säker på att det är Anthrax.

Thewind
2009-03-13, 00:27
Nej, jag tror att det är helt ofarligt och försvinner med tiden.

jenJ
2009-03-13, 00:27
Samma sak för mig. Har pågått ett tag, vet inte hur det påverkas av alkohol. Det kommer och går. Jag tror det är stress i mitt fall, men i ditt fall är jag ganska säker på att det är Anthrax.

ok,men va e anthrax??
(tack för varet !)

foxx
2009-03-13, 00:30
Mm, troligtvis en släng av anthrax, har du varit i kontakt med några terrorTRISTESSER nyligen?? Kan vart smittad.... Inget farligt dock!

jenJ
2009-03-13, 00:36
Mm, troligtvis en släng av anthrax, har du varit i kontakt med några terrorTRISTESSER nyligen?? Kan vart smittad.... Inget farligt dock!

ja,dagligen umgås jag med de :P
nej, men det bara kom.. och det är ju irriterande.
speciellt när man e ute på krogen o raggar o de blir skrämda :)
så jag tänkte att om jag ev skulle ta mig i kragen o dra mig till sjukhuset o bli undersökt och få veta vad orsaken är.. men men i am a pussy :)

Jorpa
2009-03-13, 00:38
tror alla har haft de i ögonlocken nångång, vet verkligen inte varför men många av de jag känner har haft de nångång i sitt liv, även jag :P

Är nog inget att oroa sig för om det inte gör ont eller verkligen stör dig

Exdiaq
2009-03-13, 01:07
Händer mig då och då också.

Exdiaq
2009-03-13, 01:10
ok,men va e anthrax??
(tack för varet !)

Mjältbrand, något du verkligen inte vill få.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mjältbrand

jenJ
2009-03-13, 01:25
Mjältbrand, något du verkligen inte vill få.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mjältbrand

Absolut hehe...

Nej,men har nämligen haft det 24/7 i 2 veckor och nu har det helt plötsligt börjat i det andra ögat.. så ja börjar bli irriterad ;)

High1ander
2009-03-13, 02:20
Jag kan fa ryck om jag fatt for lite somn, men da ar det efter kanske 3-5 dagar av for lite somn. I ditt fall sa kan du ju alltid ga till doktorn eller springa runt o rana folk med crazy eye!

grisbil3n
2009-03-13, 02:25
Tror fan det började rycka när jag såg tråden! Annars så sker det mellan varven, irriterande.

Snobbe
2009-03-13, 02:41
Jag får det ofta när jag sovit dåligt. Men finns säkert massa anledningar.

Honken
2009-03-13, 02:57
Det kallas tics, det är små muskel och nervryckningar som kommer lite random då och då i simplare fall som spasmande ögonlock men även som tvångs/undermedvetna harklingar och smackningar medans man pratar hos vissa människor.

Lellan
2009-03-13, 09:48
För mig kommer det av för lite sömn, för mkt kaffe + stress.

Tycker det hjälper att lägga sig under en varm vilt å att massera tinningarna och huvudet lite lätt och slappna av. Sen brukar jag iofs somna, så det kanske är pga sömnen det blir bättre.. :D