handdator

Visa fullständig version : Agg mot Ägg*

spinkoo
2002-05-01, 12:31
Tjena alla.

JAg ska inte dieta eller deffa (ännu) men har funderat likvälmpå en sak. Ägg, som är "kolesterol-likt", är det en hit att ha som sekundär fettkälla under en deff, bra proteiner! Eller förstör det mycket med en ca 4 ägg om dan under deff (under omständigheterna att man håller koll på kalorier).

MVH/spinkoo

Gurra_1982
2002-05-01, 12:46
Ta bort ägg gulsn så blir du av med skiten. Äter du vitan är det inga problem.

spinkoo
2002-05-01, 12:49
Ursprungligen skickat av Fantomen:
<STRONG>Ta bort ägg gulsn så blir du av med skiten. Äter du vitan är det inga problem.</STRONG>

Fast då blir inte morsan glad om jag står och sular bort halva ägget (och mer än helften av proteinerna). Dessutom så måste man ju ha fett också, får stå och dricka olja annars. :)

MVH/spinkoo

Joachim B
2002-05-01, 13:21
Om du bara äter 4st om dagen behöver du inte ta bort gulorna. De innehåller förvisso lite koleserol, men det behövs för din testosteron produktion! Dessutom blir ägget mer fullvärdigt om du äter det helt!
Se bara till att dra ned på allt annat mättat fett, så kan du med gott samvete käka några ägg per dag. Själv gör jag gärna omelett på fyra hela ägg och fyra äggvitor.

Warrior
2002-05-01, 13:30
Jag håller med Joachim det är inga problem så länge du inte får i dig övervägande mättade fetter förövrigt. Kolstrol är inte farligt i sig men i kombination utav mättade fetter ajabaja... :p

-xR-
2002-05-01, 15:18
Jag brukar ta bort alla gulor utan 1. Det händer iofs att jag sparar två :)

stefannn
2002-05-01, 20:31
är inte kolestrolet i ägg ganska obetydligt och ofarligt???

Tjockisen
2002-05-01, 21:02
Stämmer det inte att kolesterolet inte är farligt så tillvida det inte intas när man har höga insulinnivåer?

RussianLady
2002-05-01, 21:13
om jag äter 3 kokta ägg då äter jag 1 helt ägg och äggvitor från 2.

cjs
2002-05-02, 19:56
Så rädd för mättat fett behöver man väl inte vara under en deff? Ketodieter med fläskfiléer o.dyl. är väl inte helt ovanligt heller. Bacon till frukost tillsammans med ägg är väl inte så pjåkigt?

Frank Zane skrev f.ö. i en av sina böcker att han käkade mest mättat fett, inte omättat. Det fanns enligt honom bevis både för och emot att mättat fett var mer skadligt än omättat. :D

emmzan
2002-05-02, 21:36
Skaffa hund och ge gulorna till den! Min har JÄÄTTEFIN päls och mår toppen :D .

/emma

Viveqa
2002-05-02, 23:00
Annars så kan du testa att göra hårinpackning av det... ska vara väldigt bra.

Rob The Man
2002-05-03, 04:05
Instämmer med min vän Joakim om det han säger.Är det någon som är kunnig så är det han.Beundrar verkligen din kunskap kompis,hade jag vart lika bra som dig så hade jag satsat på sm istället för två nybörjartävlingar.
P.s jag kommer att behöva mycket hjälp i slutet av min deff kompis men det kirrar du :) :)
/Robban