Visa fullständig version : abtronic på en arm (projektarbete)
hallo
Vänder mig till er om denna frågan då jag inte tror att fragbite kan så mycket om det här ;).
Är 18 år och går el på gymnasiet. Nu till hösten då jag börjar 3:an så ska vi ha projektarbete i ett år och det är svårt att komma på nåt inom el så tog det inom träning då jag tycker det är kul och nåt man kan sitta med och skriva om mycket.
så nu undrar jag om det kommer bli nån stor skillnad om man använder abtronic på bara en arm under ca ett halvår.
Tränar biceps runt 2 gånger i veckan och äter gainomax efter varje träning (proteinpulver är beställt). är 182cm och väger 76kg.
Tror ni att det kommer funka eller kommer det att jämna ut sig på nåt sätt under träningen? Finns det även nåt man ska tänka på när man använder sig av abtronic, när man ser det på reklam och dylikt så tränar de ju massvis och använder sig av annat tilllskott. Vet ni även någon som har provat det här?
Tack på förhand :)
MasterChief
2009-03-11, 18:56
Nej, du kommer inte märka någon skillnad. Abtronic är en jävla bluff. Alldeles för svag för att kunna ge någon effekt på någon annan än extremt otränade 105-åringar.
Det kommer inte bli någon skillnad, inte märkbar skillnad på armarna iaf. Abtronic, bicepspass två ggr per vecka, :D
Så dreas hur många pass anser du att man ska ha?
Scratch89
2009-03-11, 19:20
Vänta lite. Du går el och kommer inte på något inom el som du kan göra ett projektarbete på? Jisses.
Jag skulle säga att abtronic har mer med el än träning att göra :D
Tycker det låter som ett ganska bra val (för projektarbete - inte för att bygga enorm bicep).
Vänta lite. Du går el och kommer inte på något inom el som du kan göra ett projektarbete på? Jisses.
Det vet jag men det gäller att välja nåt man tycker om att göra på fritiden om man ska hålla på med det i ett år!
MasterChief
2009-03-11, 19:27
Det vet jag men det gäller att välja nåt man tycker om att göra på fritiden om man ska hålla på med det i ett år!
Ska du skriva om abtronic i ett år? Varför inte välja ett mer seriöst ämne? Skriv ner kravet på projektarbetet så är jag säker att du kan få massor av intressanta tips om bra projekt i den här tråden.
Att glida omkring med en abtronic och anteckna mått lite då och då låter som ett underbart projektarbete. :)
Så dreas hur många pass anser du att man ska ha?Beror alldeles på ifall man kör helkroppspass eller annat. Tyckte det bara var lite komiskt med abtronicen och sen kom biceps in, antar att du kör resten av kroppen två ggr i veckan också :)
Men som sagt, abtronicen kommer knappast göra någon skillnad, så något annat är nog att föredra som projektarbete.
MasterChief
2009-03-11, 19:33
Att glida omkring med en abtronic och anteckna mått lite då och då låter som ett underbart projektarbete. :)
Låter som den faktiskt motsvarar kvalitén på en del arbeten inom träningsfysiologin. :)
tja man verkar ju få mer pushback än feedback här ;p. Är inte ute efter att få en stor jävla runkmuskel på den ena armen, men iallafall nån skillnad eller ingen alls då jag kommer att dra slutsatser om detta mot slutet
Att inte få något resultat är ju ett resultat i sig.
Varför fick du inget resultat? Vad hade behövts för att få resultat? osv.
tja man verkar ju få mer pushback än feedback här ;p. Är inte ute efter att få en stor jävla runkmuskel på den ena armen, men iallafall nån skillnad eller ingen alls då jag kommer att dra slutsatser om detta mot slutet Ifall du läser runt lite här på forumet eller på flashback eller bara söker på google så kommer du se att den inte påverkar musklerna märkvärt. Så att lägga ner flera månader på att komma fram till ingenting känns ganska ovärt, jag lovar att du kan hitta något som passar bättre och troligen ger dig högre betyg :)
Vill du att vi ska hylla din idé då vi tror du kan hitta bättre?
nej dreas men jag är inte det där mvg barnet som pluggar på helgerna men vill fortfarande komma med nåt som man har slitit med, inte så kul att skriva på ett projektarbete om hur mycket kablar det går åt årligen då man inte har nån motivation till eller intresse att skriva om det. dåligt förslag men ni fattar vad jag menar, och nej tycker inte el är en tråkig linje
nej dreas men jag är inte det där mvg barnet som pluggar på helgerna men vill fortfarande komma med nåt som man har slitit med, inte så kul att skriva på ett projektarbete om hur mycket kablar det går åt årligen då man inte har nån motivation till eller intresse att skriva om det. dåligt förslag men ni fattar vad jag menar, och nej tycker inte el är en tråkig linje
Om det inte är tråkigt så måste det ju finnas något som intresserar dig inom ämnet? Saken folk försöker säga är att abtronic är tvshop skit som inte funkar.
nej dreas men jag är inte det där mvg barnet som pluggar på helgerna men vill fortfarande komma med nåt som man har slitit med, inte så kul att skriva på ett projektarbete om hur mycket kablar det går åt årligen då man inte har nån motivation till eller intresse att skriva om det. dåligt förslag men ni fattar vad jag menar, och nej tycker inte el är en tråkig linje Jag förstår dig precis, jag var i samma sits som dig, isåfall tycker jag du ska köra på abtronicgrejen. Att lägga ner sig i något man gillar brukar ge bra resultat.
100 timmar duger ju alldels utmärkt:smash:
El och träning.....Löpband med overdrive?*flex*
MasterChief
2009-03-11, 20:08
Problemet är att du kan inte dra några slutsatser av din egen "forskning". Du är en person och det är långt ifrån det antal som behövs för att kunna få statistisk signifikans och kunna lära sig något (förutom på ett personligt plan, men det är ju ovidkommande). Din lärare är förmodligen akademiker och är därmed införstådd i detta och ditt projekt har förlorat innan du startat det.
Problemet är att du kan inte dra några slutsatser av din egen "forskning". Du är en person och det är långt ifrån det antal som behövs för att kunna få statistisk signifikans och kunna lära sig något (förutom på ett personligt plan, men det är ju ovidkommande). Din lärare är förmodligen akademiker och är därmed införstådd i detta och ditt projekt har förlorat innan du startat det.
Då får han väl hitta 11 andra personer och låta alla köra en månad. Visst, det säger egentligen inte så mycket det heller, men då har man iaf symboliskt åtgärdat det problemet, och det är nog det viktiga i det här fallet.
Äh, en explorativ studie i mikroformat. Är nog inga problem. Faktiska slutsatser kan väl så gott som aldrig dras av projektarbeten på gymnasiet. Det är sällan man ser det ens på kandidat- och magisternivå, tycker jag. I alla fall inte slutsatser som inte dragits av andra forskare tidigare.
Och nu pratar vi om en tränande individ, vilken eventuell återhämtande vinst kan en abtronic ge? Och TENS ger ju starkare leder, vilken påverkan har det?
Varför inte välja att bygga något? Bygga en förstärkare kanske?
Tack för tipsen ni får gärna svara på det andra med ;). ska ha detta och om det inte blir nått resultat får man ju gå efter det med.
Du kan få köpa min förstärkare jag byggde, 20W X 2. Har hela projektplaneringen med eget snikrat kretshema i edwin osv.
Buda:cool:
Kom precis på att en kompis byggde en potatiskanon. Gör det!
När han skulle redovisa den så sa läraren att han kunde testskjuta den i klassrumet. Han svarade njaeeee. Så de gick ut och så sa läraren att de skulle rikta den mot en fotbollsplan fast på andra sidan var den en massa småbarn så det var inte en bra idé det heller. Så då sa läraren att de kunde skjuta mot ett skjul och det var visst okej tyckte dem. Bang sa det och så sköt de igenom skjulet med en potatis :P
Kom precis på att en kompis byggde en potatiskanon. Gör det!
När han skulle redovisa den så sa läraren att han kunde testskjuta den i klassrumet. Han svarade njaeeee. Så de gick ut och så sa läraren att de skulle rikta den mot en fotbollsplan fast på andra sidan var den en massa småbarn så det var inte en bra idé det heller. Så då sa läraren att de kunde skjuta mot ett skjul och det var visst okej tyckte dem. Bang sa det och så sköt de igenom skjulet med en potatis :P
haha har det mycket med el o göra då? ;P
Hur mycket har en Abtronic med el att göra?
Nämen allvarligt; kolla in under medlemsbilder här på forumet så kan du kolla tråden projektarbete bodybuilding av Brinken.
hahavaffan
2009-03-12, 08:28
Problemet är att du kan inte dra några slutsatser av din egen "forskning". Du är en person och det är långt ifrån det antal som behövs för att kunna få statistisk signifikans och kunna lära sig något (förutom på ett personligt plan, men det är ju ovidkommande). Din lärare är förmodligen akademiker och är därmed införstådd i detta och ditt projekt har förlorat innan du startat det.Vi snackar gymnasiet. Om det är lika slappt och IQ-befriat som det var på mitt gymnasie gällande projektarbete så blir abtronicprojektet säkerligen väldigt lyckat. Det räckte i princip att man låtsades göra något en gång i veckan under året, och föra en loggbok över detta. Sen antingen komma fram till en slutsats eller ett slutgiltigt resultat, en färdig produkt t.ex, och beskriva detta på 8 sidor A4 i storlek 14 Arial. Jag tycker grabben ska köra på abtronic! Svårt att få mätbara resultat, men så länge lärarna ser att han gör något, och försöker, så går iallafall inte betyget förlorat.
MasterChief
2009-03-12, 08:33
Vi snackar gymnasiet. Om det är lika slappt och IQ-befriat som det var på mitt gymnasie gällande projektarbete så blir abtronicprojektet säkerligen väldigt lyckat. Det räckte i princip att man låtsades göra något en gång i veckan under året, och föra en loggbok över detta. Sen antingen komma fram till en slutsats eller ett slutgiltigt resultat, en färdig produkt t.ex, och beskriva detta på 8 sidor A4 i storlek 14 Arial. Jag tycker grabben ska köra på abtronic! Svårt att få mätbara resultat, men så länge lärarna ser att han gör något, och försöker, så går iallafall inte betyget förlorat.
Jag är gammal. På min tid var det andra bullar.
Nordenator
2009-03-12, 08:36
Varför inte testa _riktig_ träning i 100 timmar och se hur det påverkar dig prestationsmässigt? Att bara träna biceps och mage känns som någon riktigt skum träningsmetod som verkligen inte kommer ge dig något vettigt. Allt annat än funktionell träning. Istället skulle du kunna komma i märkbart bättre fysisk form med samma kurspoäng.. känns det inte som bortkastad tid om du nu väl ska välja ett projektartbete om träning?
Varför inte testa _riktig_ träning i 100 timmar och se hur det påverkar dig prestationsmässigt? Att bara träna biceps och mage känns som någon riktigt skum träningsmetod som verkligen inte kommer ge dig något vettigt. Allt annat än funktionell träning. Istället skulle du kunna komma i märkbart bättre fysisk form med samma kurspoäng.. känns det inte som bortkastad tid om du nu väl ska välja ett projektartbete om träning?
måste tyvärr ha nåt med el o göra ;(
måste tyvärr ha nåt med el o göra ;(
Du kan ju alltid hävda att nervarbetet har med el att göra... :Virro
Scratch89
2009-03-13, 17:13
Två i min gymnasieklass byggde en katapult av ritningar från... ja, den tiden. Det var det fräckaste jag sett. Vi gick teknik iofs, så det var mycket hävkrafter som räknades ut, men om du går el kan du ju elkoppla den istället.
Nitrometan
2009-03-13, 17:59
Två i min gymnasieklass byggde en katapult av ritningar från... ja, den tiden. Det var det fräckaste jag sett. Vi gick teknik iofs, så det var mycket hävkrafter som räknades ut, men om du går el kan du ju elkoppla den istället.
Dumma tips:
http://en.wikipedia.org/wiki/Railgun
http://en.wikipedia.org/wiki/Coilgun
Kanoner är alltid kul.
Som projektarbete i el tycker jag uppriktig sagt att det suger. Om du inte skall bygga abtronic:en själv. Var är el-delen?
Q91_wT8KFDQ
Bygg en coilgun, gjorde jag som projektarbete och jag gick el, finns färdiga ritningar på internet som är lätta att följa osv.
(inte min på videon)
Scratch89
2009-03-13, 18:58
Dumma tips:
http://en.wikipedia.org/wiki/Railgun
http://en.wikipedia.org/wiki/Coilgun
Kanoner är alltid kul.
Äsch, det där var löjliga saker. Eller ja, det är fräckt när man har en stor budget, men det är ju inte rimligt för ett projektarbete. Mina vänner slungade iväg femkilosstenar, och de noterade upp till 115 meter. Grannarna var inte glada. ;)
Jag ska se om de har lagt upp det på tuben.
Som projektarbete i el tycker jag uppriktig sagt att det suger. Om du inte skall bygga abtronic:en själv. Var är el-delen?
Det ingår inte i kursplanen att projektet ska vara kopplat till programmet. Vissa skolor kräver det ändå, andra gör inte det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.