Visa fullständig version : Mästarnas mästare
Någon mer än jag som har tittat/tittar på den?
Nu ska dom dubblera sin puls och sen komma ner till vilopuls igen. Det som slog mig var att dom hade så pass hög vilopuls. Per elofson låg lägst på 67 slag och tror Emma var högst på 88 slag.
Jag gillar Malin, hon verkar vara en tuff tjej.
Tänkte på att jag ligger ganska lågt då behöver jag inte komma upp i så högt för att dubblera. undra om jag hade klarat det bättre därför?
Eddie Vedder
2009-03-10, 20:43
Jag tycker det är ett kanonbra program.:thumbup:
Ser aldrig när det går på TV men brukar kolla repriserna i SVT Play. Synd att Ara Abrahamian försvann så tidigt.
Synd att Ara Abrahamian försvann så tidigt.
Agreed.
MasterChief
2009-03-10, 20:47
Någon mer än jag som har tittat/tittar på den?
Nu ska dom dubblera sin puls och sen komma ner till vilopuls igen. Det som slog mig var att dom hade så pass hög vilopuls. Per elofson låg lägst på 67 slag och tror Emma var högst på 88 slag.
Låter inte som det var deras riktiga vilopuls faktiskt. Mental stress?
(Har inte följt programmet).
Ser det alltid, Tyckte med det var synd när Ara åkte ut.
Låter inte som det var deras riktiga vilopuls faktiskt. Mental stress?
Tänkte också på det men var ändå ganksa högt för dom satt ner och såg relativt avstpända ut. Men det är klart att stress påverkar. Det pratade dom om innan.
MasterChief
2009-03-10, 20:55
Tänkte också på det men var ändå ganksa högt för dom satt ner och såg relativt avstpända ut. Men det är klart att stress påverkar. Det pratade dom om innan.
Då är jag 100% övertygad att de inte var i närheten av sin vilopuls.
Då är jag 100% övertygad att de inte var i närheten av sin vilopuls.
hhmm var oklar, det var inte tävlingsdeltagarna som pratade om det utan en panel som sitter och kommenterar innan varje tävlingsmoment.
De fick utgå från vilken puls de ville, ju högre, ju lättare att komma ner igen ,men svårare att dubbla.
Bra program! Mycket 5-åring över Erika Johansson. :)
Jo, hög puls, men vi har ju inte direkt någon aning om vad de sysslade med innan de mätte pulsen.
De fick utgå från vilken puls de ville, ju högre, ju lättare att komma ner igen ,men svårare att dubbla.
var det så? Det missade jag. Jag hade nog lagt mig ganska lågt.
Erica kanske är som en 5-åring men för mig är hon en tävlingsmänniska som hatar att förlora. Jag blir likadan, vill kasta korten och så.
Funderar på hur jag hade fixat cyklingen med. Det är så mycket svårare än vad man tror men inbillar mig ändå att jag skulle lyckas relativt bra. Inte som Per.
bigtraps
2009-03-10, 21:42
Tvivlar på att Elofsson har 67 i vilopuls
Agreed.
Ja. Jag trodde Ara skulle vinna hela skiten. Annars Gillar jag Emma mycket.
jag hade väl lagt mig runt 70-80 om man sedan ska dubbla den, ganska lätt att komma upp i 140-160 utan mycket ansträngning iaf :)
Jag gillar också programmet, bättre än jag förväntade mig från början.
Jo det verkade som att det fick välja sin startpuls. Sedan kommer man inte ner i sin riktiga vilopuls för att man sitter i en stol i 10 minuter. Jag skulle nog ligga runt 70-75 vid en stunds stillasittande kontra knappt 60 när jag vaknar på morgonen.
bigtraps
2009-03-11, 09:44
Skulle tro att Elofsson haft en bit under 40 när han var aktiv.
SOm sagt, detta är ett bra program som fått ovanligt lite reaktioner trots att det innehåller folkära sportprofiler med spännande tävlingsmoment och en hel del tillbakablicka i svensk idrottshistoria. Dessutom har programmet lyckats lägga fram de olika deltagarnas personligheter på ett sätt som många kanske inte kände till. Vem trodde tex att Pelle Fosshaug var en sådan mjuk kille när han mordhotade domare och deras familj?
När det gäller vilopulsen så tror inte jag heller att det var den de hade utan det var pulsen de hade när de satt i stolen. Beroende på vad man tänker på och stress kommer ju pulsen då vara olika hög. Hur som helst så såg man ju tydligt at tde som hade lägst puls att utgå ifrån snabbare kom ner i puls igen. Det är lite grand det jag erfarit själv med. Sitter jag rakt upp och ned och kanske har 60 och sedan rör på mig en stund och kommer upp i 120 så går jag hyffsat nabbt tillbaka till 60. Skulle jag däremot ligga på 190slag per minut tar det längre tid att komma ner till 95.
Visst kan man tycka att det i vissa fysiska grenar är orättvist då killarna kan ha en födel men när man följt programmet så framstår Per Elofsson som väldigt allround och är för mig en värdig vinnare. Tycker även Malin Moström gjort bra ifrån sig.
jag hade väl lagt mig runt 70-80 om man sedan ska dubbla den, ganska lätt att komma upp i 140-160 utan mycket ansträngning iaf :)
Det var väl något sånt som Elof gjorde :)
Skulle tro att Elofsson haft en bit under 40 när han var aktiv.
Nog runt 30-35 kan jag tänka mig, Gunde hade väl 26-27 någonstans och jag har 36-37 nu.
The_RobRoy
2009-03-11, 11:00
Nog runt 30-35 kan jag tänka mig, Gunde hade väl 26-27 någonstans och jag har 36-37 nu.
Låter ju helt sjukt. Fel på sköldkörteln?
MasterChief
2009-03-11, 11:02
Inga "onormala" värden för topptränade konditionsutövare.
Det var väl något sånt som Elof gjorde :)
Gunde hade 32 enligt hans egen bok och han har själv kommenterat alla andras "intressanta" minnen av hans puls.
Gunde hade 32 enligt hans egen bok och han har själv kommenterat alla andras "intressanta" minnen av hans puls.
Ha ha, där ser man :D
Mannen, myten och legenden :naughty:
Riktigt bra program.
Var dock roligare i början när det var fler intressanta människor med.
ChrisDEFC
2009-03-11, 14:28
jag kollar och gillar. ännu en bra svt produktion. hejs public service!
bear.flowertwig
2009-03-11, 21:08
Trevligt program. Emma är mysig och tjock. Tycker annars tjejerna blivit lite för gnälliga nu. Luktar mest dåliga förlorare.
AFanatic
2009-03-11, 21:28
Erica kanske är som en 5-åring men för mig är hon en tävlingsmänniska som hatar att förlora. Jag blir likadan, vill kasta korten och så.
Ja, jag tänkte också på det. Är man tävlingsmänniska så hatar man att förlora. Ingen konstig reaktion öht.
Ja. Jag trodde Ara skulle vinna hela skiten. Annars Gillar jag Emma mycket.
Jag tror jag är lite småkär i Ara. Han är mysig.
Då ska jag presentera en världscyklist:
Miguel Indurain
Vilopuls: 26-29 (beroende på vilken källa man vänder sig till)
jag kollar och gillar. ännu en bra svt produktion. Hejs public service!
+1
Jag tror jag är lite småkär i Ara. Han är mysig.
Ja jag förstår det. Han är ödmjuk.
Eddie Vedder
2009-03-17, 20:30
Umeåfinal!
Jag hoppas på Elofsson, jag har alltid haft en sjuk respekt för honom som oerhört ambitiös och duktig idrottsman. I den här serien har jag uppskattat även hans personlighet. Positiv är jag förstås även till Malin Moström men Elofsson är #1.
Jag håller på Elofsson!:thumbup:
bear.flowertwig
2009-03-17, 20:37
Elof är betydligt mer sympatisk och ödmjuk. Hoppas han smiskar upp henne rejält.
The_RobRoy
2009-03-17, 20:39
Vilken lipsil hon va.
Tillräckligt mycket självdistans dock för att inse sina svaga sidor, cred för det.
Fast jag gillar Malin. Jag tycker det är cool att hon vågar och hon är stark, snabb och smidig. Om ni kommer ihåg dom första programmen så räknade dom andra bort Malin och valde henne nästan sist när dom skulle välja lag och så dominerade hon en del tävlingar.
Tänker på fäktningen. Per måste ju ha längre armar än Malin det måste eg ge en fördel. Tänk bara på när man ska slåss med en kille och han kan sätta handen i bröstet så spelar det ingen roll hur man vevar, man når ändå inte fram som tjej.
edit
om handtagen är lika nu så har Per ett övertag för han har större händer men Malin väger mindre.
bear.flowertwig
2009-03-17, 20:54
YES!:thefinger:thefinger:thefinger
YES!:thefinger:thefinger:thefinger
Du klarar inte av starka tjejer helt enkelt. Känns tryggare med en man.
Kul att höra "sin" (Malin kommer nästan från samma by som mig) egen dialekt på tv. Är nästan så man hoppar till varje gång det händer.
bear.flowertwig
2009-03-17, 21:01
Du klarar inte av starka tjejer helt enkelt. Känns tryggare med en man.
Haha. Sicket billigt försök! Tvärtom, däremot gillar jag inte smågnälliga typer. Malin är inte min typ av person, alldeles oavsett man eller kvinna.
bigtraps
2009-03-17, 21:03
vilka vill ni se nästa säsong?
Haha. Sicket billigt försök! Tvärtom, däremot gillar jag inte smågnälliga typer. Malin är inte min typ av person, alldeles oavsett man eller kvinna.
I´m cheap!
Fast jag håller inte med om att hon har gnällt, tycker snarare hon har varit den som bitit ihop och inte spelat på kvinnlig svaghet. Erica har gnällt.
Tänker på fäktningen. Per måste ju ha längre armar än Malin det måste eg ge en fördel.
Han är ju även en större träffyta för Malin att sätta in stötar på dock.
Riktigt ojämn sista gren i mina ögon.
Lika tjocka handtag för dom två lär ju vara enorm fördel till Per.
Hade nu Per vunnit fäktningen så hade det ju varit helt meningslöst att ens tävla i den.
GRATTIS PER ELOFSSON, väl förtjänt.
Hmm, Gunde Svan, Staffan Holm, Kajsa Bergkvist, J.O Waldner, Henrik Larsson, Magnus Samuelsson och någon utav Kallur systrarna kanske skulle vara några som hade varit kul att se.
Satan vilken lipsill Erica är. Har aldrig gillat henne, alltid 1000 bortförklaringar om varför hon inte tog sig till final etc. Absolut 0 vinnarskalle där
Per var en värdig vinnare iaf, impad av Malin också. Hon är Erica totala motsats :thumbup:
Kommer ni ihåg tävlingsprogrammet som gick för ett gäng år sedan när idrottsmän tävlade i typ triatlon och hinderbana. Då var både aktiva och "pensionerade" idrottsmän med. Stenmark spöade dom alla med hästlängder. Han var så cool och bara gick ut och körde. Dom aktiva som var i världsklass i sina sporter hade inte en chans. Det var så häftigt att se.
Kommer ni ihåg tävlingsprogrammet som gick för ett gäng år sedan när idrottsmän tävlade i typ triatlon och hinderbana. Då var både aktiva och "pensionerade" idrottsmän med. Stenmark spöade dom alla med hästlängder. Han var så cool och bara gick ut och körde. Dom aktiva som var i världsklass i sina sporter hade inte en chans. Det var så häftigt att se.
Tänkte på det idag faktiskt. Stenmark var hur grym som helst :hbang:
bigtraps
2009-03-17, 21:54
Det är meningen att dom som är med ska ha avslutat sina karriärer. Vi har ju ett skapligt gäng att ta av. Borg och Stenmark tror jag inte skulle ställa upp. Andra förslag: Frank Andersson, Carla, Gunde, Agneta Andersson, Pillan
Borg och Stenmark tror jag är lite för gammla, men hade velat se någon fotbollsikon från herrsidan. Man kan ju säga att Henke Larsson har lagt av då han endast spelar för "skojjs" skull nu.
Fast underskatta inte gamla personer iaf inte Stenmark. Antar att du inte såg det programmet som jag och Pingu tänker på. Jag hade aldrig trott att Stenmark skulle spöa dom yngre killarna men han utklassade dom. Nu var det iofs ett par år sedan men ändå.
Hardrocker
2009-03-18, 12:52
Programmet hette Superstars och gick på trean.
Ricky Bruch!
bigtraps
2009-03-18, 15:05
Ricky Bruch!
haha men man måste ju dra gränsen någonstans.......
CrazyJoeDavola
2009-03-18, 15:59
Fast underskatta inte gamla personer iaf inte Stenmark. Antar att du inte såg det programmet som jag och Pingu tänker på. Jag hade aldrig trott att Stenmark skulle spöa dom yngre killarna men han utklassade dom. Nu var det iofs ett par år sedan men ändå.
Synd bara att stenmark är så bedrövligt tråkig. :(
Eddie Vedder
2009-03-18, 18:27
Synd bara att stenmark är så bedrövligt tråkig. :(
Tvärtom. INGEN har sådan charm i sin enorma tråkighet som Stenmark, Stenmarks torrhet är stor humor.:D
Samma sak med Wassbergs klassiker "väck väck!" till reportern efter målgång.:D
Erika Johansson, man måste vara rätt korkad om man inte kan bygga ett torn med stenar på 1 m:smash:
Fast ganska strongt att erkänna det i TV*flex*
Programmet hette Superstars och gick på trean.
aahhh så hette det. Bra jobbat att komma ihåg det.
Tvärtom. INGEN har sådan charm i sin enorma tråkighet som Stenmark, Stenmarks torrhet är stor humor.:D
Samma sak med Wassbergs klassiker "väck väck!" till reportern efter målgång.:D
Jag håller med fast av dom två är Wassberg favoriten. Han var så cool mot journalister. På den tiden behövde man inte flörta med sponsorer på samma sätt.
Wassberg har blivit min idol efter Mästarnas Mästare. Aldrig har en människa kunnat uttrycka sig så bra på så få ord. Elofsson är ju även han en man att se upp till!
Nu har det dragit igång igen för de som har missat gick det igår.
Nitrometan
2010-01-13, 10:29
Nu har det dragit igång igen för de som har missat gick det igår.
Jopp. Kan bli roligt. Kanske.
Men efter förra säsongen så känns det "gjort". Om det var mästarnas mästare som var med förra säsongen, är det då de som inte riktigt blev utvalda förra säsongen som är med nu? Hur många säsonger kan de köra då?
På SVT Play: http://svtplay.se/v/1842583/mastarnas_mastare/del_1_av_10?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,1842583/sb,p104062,1,f,-1
Denna video finns tillgänglig t.o.m. tis 19 jan
Kunde dom inte undvikit någon som åkt dit för doping?
Såg nyss första avsnittet och det var helt ok. Det är en skön fläkt i TV-världen till skillnad från Robinson, Paradise Hotel och alla andra program som handlar om intriger. Efter första avsnittet så verkar det dessvärre som att gänget som är med den här vändan inte är lika skönt och roligt som i förra säsongen men det kanske släpper efter ett par avsnitt när de lärt känna varandra lite bättre.
Det ska bli intressant att se vad de säger om att Tomas var dopad.
Nitrometan
2010-01-13, 10:51
Kunde dom inte undvikit någon som åkt dit för doping?
Tydligen inte. Dock blir det väl intressant att höra vad han säger om det (troligen i nästa avsnitt). Han är väl en av få som har erkänt utan omsvep?
Blir kul att höra vad han säger om att vara elitbrottare samtidigt med herr Karelin.
Tydligen inte. Dock blir det väl intressant att höra vad han säger om det (troligen i nästa avsnitt). Han är väl en av få som har erkänt utan omsvep?
Blir kul att höra vad han säger om att vara elitbrottare samtidigt med herr Karelin.
Det håller jag med om. Ska bli intressant att höra. Både om dopingen och om Karelin.
Nitrometan
2010-01-13, 13:59
Från SVD:
Det blev tittarrekord när "Mästarnas mästare" hade säsongspremiär i SVT på tisdagen. 1 650 000 tittare ville se Patrik Sjöberg, Stefan Holm, Tomas Brolin och de andra idrottsstjärnorna kämpa om mästartiteln. Det kan jämföras med finalprogrammet förra säsongen, som sågs av 1 530 000 tittare.
Klart man vill se Sjöberg retas med Holm.
...
h5fGXg4LgME
"Han har inte just sagt nånting.."
Vad gjorde ni i Italien, vad gjorde ni där då?
"Vi åkte skidor"
Det här låter precis som bodensare. Stenmark huväää.
"Han har inte just sagt nånting.."
Vad gjorde ni i Italien, vad gjorde ni där då?
"Vi åkte skidor"
Det här låter precis som bodensare. Stenmark huväää.
Han svarar dessutom "Vi? Vi åkte skidor". :laugh:
Grymt att hon Agneta fixade att hålla greppet längst, det trodde jag inte :D Riktigt coolt.
Nitrometan
2010-01-13, 15:00
Han svarar dessutom "Vi? Vi åkte skidor". :laugh:
Han frågade "ni", kanske var ett landslagsläger?
ThisIsTheOne
2010-01-13, 15:26
Nog för att kulstötning är mycket teknik, men att Tomas Johansson inte kom längre förvånade mig. Han måste ha varit katastrofalt dålig tekniskt.
Även jag gillar Mästarnas mästare av flera olika anledningar. Man får komma närmre idrottare som alla känner till men kanske inte känner mer än för vad de uträttat i sin idrott. Tävlingsmoment och schyssta tillbakablickar och klipp från deras karriärer. Blandat med trevliga miljöer och mycket musik. Finns väl egentligen ingen annan doku-såpa som kan konkurera. Dessutom gillar jag att se andra människor träna i fysiska grenar på TV och inte bara pakta sig till en seger.
Tycktre gårdagen avsnitt var bra. Stefan Holm har det inte lätt med Sjöberg men han täppte igen truten på honom efter sin seger i gårdagens avsnitt.
Nog finns det fler mästare i Sverige. Det finns ju ett antal profiler som är ännu större än de som redan varit med. Gunde Svan, Ingemar Stenmark, Björn Borg, Frank Andersson, Patrik Andersson, Paolo Roberto, Pernilla Wiberg bara för att nämna några som ju redan har TV-vana. Finns garanterat ett stort antal till.
En annan sak med MM är ju att man där på sätt och vis kan jämföra hur duktiga atleter det verkar krävas för olika idrotter. Rent allmänt verkar simmare och lagidrottare ha det tufft i konkurrensen mot vinteridrottare samt friidrottare och andra som är vana att träna själva på land. Måste dock säga att Brolin än så länge inte gjort bort sig. Skall bli kul att följa.
young_george
2010-01-13, 16:16
Hur kom Paolo Roberto med bland dom? Som idrottsman var han ju inget vidare iallafall.
Två förluster (varav en mot en av deltagarna i MM) och ett kalleankabälte som största meriter.
Nitrometan
2010-01-13, 16:19
Paolo Roberto,
Fast nu tog de med en svensk världsmaästare som har spöat Paolo istället. Tycker nog att Armand är en "större mästare" än Paolo.
Men visst hade det varit kul att se Paolo vara med, om de hade kunnat köpa loss honom från "en annan kanal".
Eddie Vedder
2010-01-13, 16:24
Men visst hade det varit kul att se Paolo vara med
Nej det hade det verkligen inte. Det hade i mina ögon varit ungefär det tråkigaste och mest fantasilösa valet man kunnat göra. Han är ju redan med ÖVERALLT.*gah!*
Det skulle kännas lika nyskapande som att Dregen eller Björn Ranelid dyker upp i ett kändisprogram i TV.:D
Jag fick en klump i halsen när jag såg Brolins film faktiskt. Vilken enorm storhet egentligen, och vilket extremt tragiskt slut den fantastiska karriären fick.:( JAg önsakr jag hade varit LITE äldre och själv fått se honom på Stora Valla när Degerfors IF mötte Parma i Cupvinnarcupen 94. Men tyvärr.
Han frågade "ni", kanske var ett landslagsläger?
Jo säkert, men det roliga är att han svarar "Vi?" som om det inte ens är samtalsämnet. Hade frågan varit "Vad gjorde du?" Hade han antagligen svarat "Jag? jag åkte skidor". Ingen arrogant person precis. Stenmark är min favorit.
Hur kom Paolo Roberto med bland dom? Som idrottsman var han ju inget vidare iallafall.
Två förluster (varav en mot en av deltagarna i MM) och ett kalleankabälte som största meriter.
Han har en del bra meriter inom judo, tae kwondo och kickboxing tror jag, boxare blev han efteråt, så han är en ganska bred fighter men jag kan hålla med, han har synts mycket i TV i andra sammanhang. Fast jag skall inte yttra mig, jag vet inte vad MM är och har inte sett svensk TV på länge.
Jo säkert, men det roliga är att han svarar "Vi?" som om det inte ens är samtalsämnet. Hade frågan varit "Vad gjorde du?" Hade han antagligen svarat "Jag? jag åkte skidor". Ingen arrogant person precis. Stenmark är min favorit.
Man kan se det som arrogans att vara så tråkig och allmänt som om varje ord gör ont :) Men mer seriöst verkar han bara fatalt(!!!!!!) tråkig utifrån det klippet.
Enligt Paolos egna hemsida:
Taekwondo flerfaldig Svensk och nordisk mästare.
I kickboxning har jag blivit svensk mästare.
MMA: Jag har vunnit Master cup tre gånger och Challenger cup två gånger.
Som professionell boxare har jag gjort 34 fighter med bara fyra förluster.
WBC internationell mästare i weltervikt.
WBO interkontinental mästare i weltervikt.
2005 TV: Club Goa, Programledare Fniss.
Vad Challenger cup och Master cup är vet jag inte.
bigtraps
2010-01-13, 19:44
Sverige har en otrolig stor skala ruskigt meriterade idrottsmän mtp landets storlek. Paolo Roberto skulle återfinnas väldigt långt ner på en sån lista meritmässigt
Det är ju däremot mycket möjligt.
Man kan se det som arrogans att vara så tråkig och allmänt som om varje ord gör ont :) Men mer seriöst verkar han bara fatalt(!!!!!!) tråkig utifrån det klippet.
Snarare frånvarande tycker jag eller uttråkad på den hetsige journalisten. Som om han höll på med någonting helt annat. Fast han sade aldrig speciellt mycket ändå. Hans slalomåkande talade för sig själv. Svårt att sätta sig in i Stenmark om man inte minns tiden. Tänkte aldrig på honom som tråkig, bara helt socialt ointresserad efter målgång. Antagligan var han tråkig. Men det skulle inte förvåna mig om han skuttade upp på bordet och körde en tjoande kosackdans om man lurade i honom ett par glas.;)
Nitrometan
2010-01-14, 15:15
Tråkig? Kanske.
Men framförallt tyckte han att journalister ställde dumma frågor och inte begrep svaren.
Vad Challenger cup och Master cup är vet jag inte.
All-style tävlingar i stående kamp. Folk från taekwondo, karate, kungfu, kickboxning, thaiboxning och vad som nu var poppis på den tiden kunde mötas under samma regler och se vem som var bäst.
Den där intervjun är iofs extrem, kanske blev han väckt efter resan. Han var för det mesta glad och inte så fåordig som man kanske kan tro. Å andra sidan var han inte som Muhammed Ali heller. Han weenade inte heller. Han körde ur en gång, klättrade tillbaka till porten, rundade den, och vann! När slalomen förändrades på 80-talet och man började köra rakt på portarna som med boxarhandskar som den nye åkaren Alberto Tomba gjorde var Stenmark lite till åren och han lade ned. Men arrogant, nej, aldrig.
Annars minns man många lopp mot Phil och Steve Mahre, Bojan Križaj Pierro Gross, m fl mfl.
Är det typ som superstars eller?
Eddie Vedder
2010-01-14, 19:04
Är det typ som superstars eller?
En mix av "Superstars" och "Stjärnorna på slottet" kan man säga.:D
bigtraps
2010-01-14, 19:08
Själva tävlingarna tar jag inte så allvarligt på. Tycker det sociala spelet är mera intressant. Ska man mäta olika idrottares kvalitet mot varandra så är det ju roligare om dom fortfarande är aktiva
Kollade på SVT Play nu, mkt roligt :)
Jag menade det inte som att Paolo Roberto är den störste idrottsmannen vi haft utan jag bara nämnde några i idrottsmän vi har som faktiskt har TV-vana. Håller annars med att han befinner sig långt ned. Skulle dock säkert hävda sig väldigt bra i en tävling som denna.
Degpekka
2010-01-15, 18:31
Vilka dagar sänds det?
Nitrometan
2010-01-15, 18:57
Jag menade det inte som att Paolo Roberto är den störste idrottsmannen vi haft utan jag bara nämnde några i idrottsmän vi har som faktiskt har TV-vana. Håller annars med att han befinner sig långt ned. Skulle dock säkert hävda sig väldigt bra i en tävling som denna.
Han var med i en omgång av superstars på TV3, samma avsnitt som Mikael Ljungberg. Micke vann många grenar, Paolo vann "klättra 20m på tid" med Micke (säkert 25 kg tyngre) några sekunder långsammare.
Vid ett tillfälle började Paolo skuggboxas lite framför Mikael Ljungberg som satt och vilade innan en gren. "Akta så jag inte spöar dig" sa Paolo, Micke tittade på honom och såg genuint förvånad ut och svarade "du och vilken armé?".
Roligt avsnitt var det.
Minns en gång för länge sen när stavhopparen Kjell Isaksson vann och gick på händer in till segercermonin. Ricky Bruch vann medicinbollskastningen i idrottsahallen. Han hivade iväg den över hela planen så den slog i väggen på andra sidan. Pang. De mätte i vinkel upp till ytan den slog i. Roligt program.
Nitrometan
2010-01-27, 15:32
Årets säsong verkar rätt lovande ändå.
Psykpingis var kul.
Kallduschen var väl inte lika rolig.
Ett tag trodde jag på Holm som slutsegrare. Men nu vet jag inte. Känns mer öppet just nu.
Herr Oberst
2010-01-27, 16:03
Holm är en bäbis
Sjöberg dubbelbäbis
Börjar tröttna på deras fjams.
Förjävla synd att Agneta åkte ut, men vad annars var att vänta när hon möter dubbelt så långe Sjöberg i nattduellen. Agneta borde fått låna en pall eller nåt.
Simmartjejen börjar vinna min respekt. Kranjc är lika cool som alltid. Brolin gick från en fet Undici-gris till en skärpt supertävlingsmänniska med många dolda talanger. Men tror ändå att Gustafsson står som slutsegrare. Han har list, psyke, uthållighet, snabbhet och styrka.
Nitrometan
2010-01-27, 17:18
Bra analys översten.
Gustavsson ligger bra till.
Simmartjejen börjar vinna min respekt. Kranjc är lika cool som alltid.
+1 på det. Louise är riktigt grym!
bear.flowertwig
2010-01-27, 19:48
+1 på det. Louise är riktigt grym!
Och lite småsöt?
Golftjejen känns mkt, hmm...golftjej.
130kg finsk sisu
2010-01-27, 20:23
när är reprisen av gårdagens program?
Simmerskor is the shit :naughty:
när är reprisen av gårdagens program?
Även 27/01 i SVT1, 28/01 i SVT1 och 01/02 i SVT24
Misstänker att du inte kan kolla på svtplay från Finland.
MasterChief
2010-02-09, 20:59
Trevligt program på många sätt, dock är ju en del tävlingar allt för slumpartade.
Det som får mig att trots allt HATA PROGRAMMET är den idiotiska sluttävlingen. Varför i helvete får förloraren välja utmanare? Brukar förlorare få välja något? Sen har de en jävla pisstävling som ger otrolig fördel för de som är långa. Programmakarna måste ju ha stora hål i huvudet.
Blir så jävla lack. Jävla idiothelvete.
Trevligt program på många sätt, dock är ju en del tävlingar allt för slumpartade.
Det som får mig att trots allt HATA PROGRAMMET är den idiotiska sluttävlingen. Varför i helvete får förloraren välja utmanare? Brukar förlorare få välja något? Sen har de en jävla pisstävling som ger otrolig fördel för de som är långa. Programmakarna måste ju ha stora hål i huvudet.
Blir så jävla lack. Jävla idiothelvete.
Är det dina 165 cm som talar;)
Denstillasittande
2010-02-09, 21:21
Nattduellen håller jag med är lite märkligt utformat Sjöberg har ju enorm fördel i den tävlingen. Han är ju värdelös i allt annat. Dessutom vet man ju i princip vem åker ut också för de visar en av profilernas karriär. Enligt förhandstitten nästa åker holm ut...
Roligt avsnitt idag. Garvade som fan åt spikningen. Sen var det kul att se Sjöberg bli sammanbiten vid nattduellen, nästan så man trodde han fick lite tävlingsnerver av att ha skrytit hela veckan.
MasterChief
2010-02-09, 22:19
Är det dina 165 cm som talar;)
De drar iväg med ett dussin mästare till en varm ö, med kamerateam och massor av tävlingar. Sen avgörs allt av en skittävling där man har 1000% fördel av att vara lång. Pinsamt dåligt upplägg.
Det har inget med min egen längd att göra (som är närmare Sjöbergs än 165cm).
Nitrometan
2010-02-11, 16:58
Sen var det kul att se Sjöberg bli sammanbiten vid nattduellen, nästan så man trodde han fick lite tävlingsnerver av att ha skrytit hela veckan.
Mmmm.
Fast det roligaste var nästan när Sjöberg sa att han Holm skulle bli sambos efter att de hade varit så duktiga på att laga mat. :)
De drar iväg med ett dussin mästare till en varm ö, med kamerateam och massor av tävlingar. Sen avgörs allt av en skittävling där man har 1000% fördel av att vara lång. Pinsamt dåligt upplägg.
Det är ett underhållningsprogram. Inte en riktig tävling. Fast jag håller med om att den som är lång har grymt mycket fördel.
Herr Oberst
2010-02-11, 17:08
Varför i helvete får förloraren välja utmanare? Brukar förlorare få välja något?
+1 där faktiskt. Att komma sist är en otroligt stor fördel, vilket faktiskt är riktigt tramsigt. Mer logiskt hade varit om de två sista hade mötts i nattduellen samt att den som kom näst sist hade fått någon pytteliten fördel jämte den andra
Nitrometan
2010-02-11, 17:13
Gustavsson ligger bra till.
Fast inte nu längre.
Att komma sist är en otroligt stor fördel, vilket faktiskt är riktigt tramsigt. Mer logiskt hade varit om de två sista hade mötts i nattduellen samt att den som kom näst sist hade fått någon pytteliten fördel jämte den andra
Japp, de två sista hade varit logiskt. Kanske olika dueller olika gånger.
Eller så hade man skickat den som kom sist till duellen och så fick de övriga rösta fram motståndaren. Eller vinnaren kanske fick välja?
MasterChief
2010-02-11, 17:57
Det är ett underhållningsprogram. Inte en riktig tävling. Fast jag håller med om att den som är lång har grymt mycket fördel.
Jo, visst kan man dra "det är bara underhållnings"-kortet. Men frågar du dem som är med tror jag inte de instämmer. Även i underhållning så uppskattar de flesta likvärdiga förutsättningar.
Nitrometan
2010-02-11, 17:59
Även i underhållning så uppskattar de flesta likvärdiga förutsättningar.
Alla har inte likvärdiga förutsättningar i många av friidrottsgrenarna heller.
Nitrometan
2010-03-03, 08:42
Nu var de tillbaks igen. Kul.
Stefan Holm åkte ut. Tomas Johansson spöade honom i nattduellen.
Louise Karlsson fortsatte att imponera.
Armand eller Louise känns som starka kandidater till vinsten som det ser ut nu.
Tomas J och Patrik S har vunnit två nattdueller var nu.
Här är avsnittet på SVT Play:
http://svtplay.se/v/1911319/mastarnas_mastare/del_6_av_10?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,1911319/sb,p104062,1,f,-1
Vilken överrasknig att den kortare (Holm) förlorade nattduellen... Han var ju på staven samtidigt men tar den lite längre ner såklart. Upplägget är som någon redan nämnt en katastrof.
Nitrometan
2010-03-03, 08:58
Vilken överrasknig att den kortare (Holm) förlorade nattduellen... Han var ju på staven samtidigt men tar den lite längre ner såklart. Upplägget är som någon redan nämnt en katastrof.
Dessutom gav han sig själv en onödig nackdel genom att hålla händerna nere vid midjan.
Men visst - nattduellen suger som tävlingsgren.
Det som jag framför allt gilalr med programmet är att man få se personen bakom idrottsstjärnan. Ofta faktiskt til lderas fördel. En hel del idrottsmän och kvinnor i programserien har höjts i mina ögon och några få har sjunkit.
Armand bodde granne med en polare till mig under sin storhetstid och har alltid varit en riktigt schysst kille som alltid hälsar och busar., inga divalater där inte. Han verkar omtyckt av de andra deltagarna med. Väldigt tävlingsinriktad och är nog min favorit till att vinna.
Louise Karlsson är väl annars den som imponerat mest. Hon verkar stencool och väldigt allround. Kul att se henne piska upp killarna i vissa grenar. Dock har ju tjejerna fördelen i många grenar av att väga mindre och få lite lättare uppgifter men det tycker jag ändå inte förtar hennes strålande insats.
Däremot var det ju ganska uppenbart i grenen där de knuffade den tunga bollen upp och ned för en hinderbana i backe att de som vägde mycket fick dubbel bestraffning. Dels för att de vägde mycket och dels för att deras boll dessutom vägde mycket mer.
Kan även till viss del hålla med om att utslagsmomentet är lite orättvist men å andra sidan kan man ju säga det om alla tävlingarna då de har sina olika fördelar i olika grenar.
Jag gilalr idéen om att ha tre olika tävlingar vid nattduellen som det slumpas mellan varje program. Alternativt att den som blir utmanad får välja gren.
Som det är nu har den som är sist en fördel av att själv välja motståndare medan den som blir tvåa kan tvingas hamna där mot tex Sjöberg med sina teleskop-armar.
Nitrometan
2010-03-03, 09:30
Det som jag framför allt gilalr med programmet är att man få se personen bakom idrottsstjärnan. Ofta faktiskt til lderas fördel. En hel del idrottsmän och kvinnor i programserien har höjts i mina ögon och några få har sjunkit.
Visst är det ett trevligt upplägg. Man får se lite av vad de hittar på tillsammans. Och så lite bakgrund till dem. Sen tävlar de lite. Mycket bra.
Däremot var det ju ganska uppenbart i grenen där de knuffade den tunga bollen upp och ned för en hinderbana i backe att de som vägde mycket fick dubbel bestraffning. Dels för att de vägde mycket och dels för att deras boll dessutom vägde mycket mer.
Japp. I de flesta grenar där det handlar om relativ styrka är det en nackdel att väga mycket.
Många som trodde att de skulle vara bra innan start.
Jag gilalr idéen om att ha tre olika tävlingar vid nattduellen som det slumpas mellan varje program. Alternativt att den som blir utmanad får välja gren.
Tre olika grenar hade varit kul. Det hade varit roligt att låta den utmanade välja gren.
Fyfan vad orättvist att Stefan Holm åker ut på grund av pajasduellen. Tomas Johansson är ju sämst i princip allt men kommer ändå vidare. :confused:
Såg Patrik Sjöberg i Rivstart på TV6 imorse, snackade en del om programmet. Han är cool Putte :cool:
Nitrometan
2010-03-03, 10:09
Såg Patrik Sjöberg i Rivstart på TV6 imorse, snackade en del om programmet. Han är cool Putte :cool:
Jahapp. Hoppas att han inte sa så mycket att SVT blir tvungna att skicka sina advokater på honom.
Annars är han kool och trevlig. Kommer ihåg en intervju för några år sen då de var och hälsade på honom i Brasilien. Han jobbade på ett hotell där (hade hand om utflykter, golf och sånt). Journalisten frågade om varför han hade flyttat till Brasilien (han hoppades väl på att höra nåt om skatteskulden), Patrik tittade på journalisten, tittade på utsikten över stranden och slog ut med handen och sa "det var det här eller att köra taxi i Örebro". :)
Jahapp. Hoppas att han inte sa så mycket att SVT blir tvungna att skicka sina advokater på honom.
Annars är han kool och trevlig. Kommer ihåg en intervju för några år sen då de var och hälsade på honom i Brasilien. Han jobbade på ett hotell där (hade hand om utflykter, golf och sånt). Journalisten frågade om varför han hade flyttat till Brasilien (han hoppades väl på att höra nåt om skatteskulden), Patrik tittade på journalisten, tittade på utsikten över stranden och slog ut med handen och sa "det var det här eller att köra taxi i Örebro". :)
:laugh:
Nej han avslöjade ingenting, pratade bara om stämningen där, och det gamla vanliga i dokusåpor, hur dom vinklar programmen för att spegla vissa personer på olika sätt osv.
Nitrometan
2010-03-03, 11:09
Nej han avslöjade ingenting, pratade bara om stämningen där, och det gamla vanliga i dokusåpor, hur dom vinklar programmen för att spegla vissa personer på olika sätt osv.
Men det är ju självklart. De bestämmer sig för att varje person är på ett sätt och bara ett sätt, sen gäller det att bara visa klipp som bevisar det. :)
Då blir dokusåpan lättare att förstå/sälja.
Gillade inslaget i början av gårdagens avsnitt när Tomas och Patrik käkade frukost och Armand kom och förklarade veckans smeknamn på alla. :D
Man får ju tro vad man vill men visst klipps det nog friskt för att få fram olika personligheter. Skulle man spela in mig 24/7 under några veckors tid hade man nog kunnat få mig att framstå på flera olika sätt under några timmeslånga episoder.
Däremot tror jag inte att SVT helt färgat personligheten genom klippning utan en del finns nog där. Jag tror tex att Patrik Sjöberg kan vara rätt provocerande med glimten i ögat och hans uttalande om att alla de andra drack också vin är ju intressant eftersom det alltsom oftast visas scener när de äter/dricker och många andra har valt alkoholfritt medan han dricker vin. Å andra sidan kan jag ibland vid en middagsbjudning varva vin/vatten och då kan man ju klippa ihop det hur man vill.
Jag såg intervjun hos Skavlan och där blev jag nästan lite ledsen då han inte var så tuff/glad som han brukar vara.
Nitrometan
2010-03-04, 08:33
En sak jag blev förbannad på... *grr27* Riktigt förbannad. Jag var tvungen att titta på SVT Play så att jag fick se det igen. Jo... *grr27*
De där jävla hand- och fotvikterna de skulle få på sig. De verkade inte sitta fast. Vissa av dem fick sitta en minut med att få vikterna på plats och snabbaste tiden på banan var väl under en och en halv minut?
*gah!*
delta_mats
2010-03-04, 08:36
En sak jag blev förbannad på... *grr27* Riktigt förbannad. Jag var tvungen att titta på SVT Play så att jag fick se det igen. Jo... *grr27*
De där jävla hand- och fotvikterna de skulle få på sig. De verkade inte sitta fast. Vissa av dem fick sitta en minut med att få vikterna på plats och snabbaste tiden på banan var väl under en och en halv minut?
*gah!*
Ja det var riktigt illa. Fast jag blev arg på deltagarna som inte verkade fatta hur man tog på sig dem, hur svårt kan det vara liksom?
Nitrometan
2010-03-04, 08:37
Tydligen var det strul med kardborrbanden. De fastnade/fastnade inte, snurrade ihop sig och strulade allmänt. *gah!*
delta_mats
2010-03-04, 08:42
Tydligen var det strul med kardborrbanden. De fastnade/fastnade inte, snurrade ihop sig och strulade allmänt. *gah!*
Meh! Hur mycket strul kan det vara med såna där förutom just att kardborren är dålig?
Ska bli intressant att se när dom visar TJ:s program, vad dom säger och vad dom frågar om, och vad han svarar.
Nitrometan
2010-03-04, 08:52
Ska bli intressant att se när dom visar TJ:s program, vad dom säger och vad dom frågar om, och vad han svarar.
Va?
Tomas Johansson? Menar du hans film i "Mästarnas Mästare"?
Den har redan varit.
delta_mats
2010-03-04, 08:55
Va?
Den har redan varit.
Jasså har den varit, vilket avsnitt var den? Jag har liksom inte hängt med i programmet, haha!
Va?
Den har redan varit.
Finns på svtplay, avsnitt två är det.
Nitrometan
2010-03-04, 09:04
Jasså har den varit, vilket avsnitt var den? Jag har liksom inte hängt med i programmet, haha!
Avsnitt 2.
http://svtplay.se/v/1852399/mastarnas_mastare/del_2_av_10?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,1882391/sb,p104062,1,f,-1
Edit: Tvåa. :)
delta_mats
2010-03-04, 09:12
Kollade just, ungefär som jag förväntat mig.
Vem vinner allt denna säsong då?
Verkar som att Armand har en god chans med tanke på sin goda allround fysik.
Herr Oberst
2010-03-04, 09:20
Hur är det nu, avgörs mästarnas mästare med en nattduell? För i så fall kan lika gärna Sjöberg vinna allt, trots att han bara sprungit runt som en stelopererad gubbe utan att vinna nånting
Nitrometan
2010-03-04, 09:27
Sista tävlingen lär inte vara en nattduell.
delta_mats
2010-03-04, 09:29
Hur är det nu, avgörs mästarnas mästare med en nattduell? För i så fall kan lika gärna Sjöberg vinna allt, trots att han bara sprungit runt som en stelopererad gubbe utan att vinna nånting
Armand slänger bara ut en blixtsnabb jabb och norpar åt sig lasersvärdet:)
*gah!*
Dito!
Rankingen byggde på vem som fick fast karborren.
Jag tycker att Armand är en rättmätig vinnare men jag tror at tde andra kommer utmana honom eftersom de ser honom som ett hot i en final. De andra har större chans mot honom i en nattduell.
Louise Karlsson är ju en annan som ligger bra till. Tjejerna kommer inte väla varandra och de andra killarna väljer troligtvis varandra eller Nilsmark för en nattduell vilket gör att Louise Karlsson troligtvis kommer gå till final (helt rättvist iofs).
Sedan skall man inte underskatta Brolin som faktiskt smyger rätt bra i bakgrunden (även om han inte är någon atlet av de ovanståendes kaliber).
Jag trodde faktiskt att Holm skulle ha en bra chans till att ro hem det men icke.
Förra året så avgjordes finalen med en tävling där det gällde att orka hänga så länge som möjligt i en stång.
Kan ju utveckla det med att det allra sista momentet var det som Frantic beskrev. Innan dessa var det två andra greanar vara en var fäktning och den andra någon hinderbana (har jag för mig). Sedan blev resultaten från dessa grenar någon form av handikapp till räckhängandet. Oavsett vilket så vann ju per Elofsson rättvist det året med Malin Moström som en god tvåa. Per och Malin var tämligen överlägsna de andra deltagarna.
Herr Oberst
2010-03-04, 15:53
Förra året så avgjordes finalen med en tävling där det gällde att orka hänga så länge som möjligt i en stång.
Ja just det, så var det ju.
Bra det, då slipper vi Sjöberg som slutsegrare :)
Mästarnas mästere är en fantastisk teveserie, har följt vartenda program. Personligen tycker jag att höjdpunkten är höjdhopparnas relation så det är synd att Holm åkte ur. Innan programmet såg jag Sjöberg som den "större" av de två, har alltid upplevt Holm som så nördigt bekräftelsesökande. Programmet har jag dock fått mig att ändra uppfattning, Holm har en mognad och karaktär som Sjöberg med sin självgoda tjatighet saknar.
Nitrometan
2010-03-11, 14:20
Louise Karlsson imponerade igen.
Hon kanske står som segrare till slut.
Sjöberg försöker psyka de andra så fort han får chansen. Och Armand är fortfarande duktig.
delta_mats
2010-03-11, 15:04
Mästarnas mästere är en fantastisk teveserie, har följt vartenda program. Personligen tycker jag att höjdpunkten är höjdhopparnas relation så det är synd att Holm åkte ur. Innan programmet såg jag Sjöberg som den "större" av de två, har alltid upplevt Holm som så nördigt bekräftelsesökande. Programmet har jag dock fått mig att ändra uppfattning, Holm har en mognad och karaktär som Sjöberg med sin självgoda tjatighet saknar.
De båda är ju rätt irriterande, dock har ju Sjöberg en viss form av humor vilket Holm verkar sakna. Skulle jag få välja att umgås med en av dem hade det nog blivit Sjöberg, Holm hade nog fått ett knytnävsslag på axeln efter en stund.
De båda är ju rätt irriterande, dock har ju Sjöberg en viss form av humor vilket Holm verkar sakna. Skulle jag få välja att umgås med en av dem hade det nog blivit Sjöberg, Holm hade nog fått ett knytnävsslag på axeln efter en stund.
Håller med dig där. Dock tycker jag att Holm visst är bekräftelsesökande (vilket EMNO inte håller med om).
Men programupplägget är så jävla dåligt. Riktigt dåligt att Sjöberg kunnat vara kvar så pass länge. Nattduellen är så sabla töntig, liksom fånga en plastpinne som faller från taket? Klart att en kille som är två meter lång vinner varenda gång men inte fan är det ett bevis på att han är någon "mästare" inom idrott. Nä jag skulle vilja se typ en hinderbana med flera sorters moment som nattduell. Typ uthållighet, fingerfärdighet, råstyrka (motstånd baserat på kroppsvikt), smidighet och gärna lite taktik på det också. Det hade varit en rättvis nattduell.
Sedan tycker jag att dem borde stryka alla tramsgrenar som bara har med tur att göra, som t.ex. när dem skulle studsa en pingisboll längst tid och den som vann var den som kunde täcka upp mot kastvindarna som kom och svepte iväg bollen för alla i tur och ordning.
Nitrometan
2010-03-18, 07:33
Louise imponerar igen. Patrik S sist i alla grenar.
Sen spöade Armand honom i nattduellen. Armand var riktigt taggad där.
Bra avsnitt.
SVT Play här: http://svtplay.se/v/1928635/mastarnas_mastare/del_8_av_10?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,1928635/sb,p104062,1,f,-1
Tema kontroll.
Louise är grym. Jag är imponerad men kan ändå inte låta bli att heja lite på Armand då han är en så skön kille. Lite av en nallebjörn. Brolin och SJöberg har också växt i mina ögon.
Det är ju det som jag gillar mest med denna TV-serien. Man får en helt annan inblick i personen bakom idrottsstjärnan.
Det kommer troligtvis bli en uppgörelse mellan Armand och Louise i finalen. EFtersom ingen av dem kommer sist utan snarare blir de immuna och det finns väl ingen som väljer att få möta Armand i en nattduell efter hans tre raka segra, bla mot långskonken Sjöberg som i sin tur slagit ut flera andra.
Armand och Louise är de yngsta och mest allroundtränade, precis som Elofsson och Moström var förra säsongen. Kul att de bästa troligtvis går till final trots den lite slumpartade nattduellen.
Nitrometan
2010-03-18, 08:40
Tror också på Armand och Louise i finalen.
De sa nåt om tre finalplatser. Sen blir det kanske tre tävlingar i finalprogrammet som förra gången.
Håller med om att den stora behållningen är att "lära känna personerna".
Sen, som du säger, trots ett konstigt upplägg så går de bästa till final.
Jag hade iofs trott mer på Holm och kanske Tomas Gustafsson. Dessutom har Sjöberg hängt kvar lite för länge med tanke på hur illa han presterat men det är ju kul för programmet att han varot kvar. Dessutom har han visat upp sidor som gör att han numera är mer accepterad i de svenska folkhemmen så det har ju varit en vinst för alla.
Nitrometan
2010-03-18, 08:50
Jag hade iofs trott mer på Holm och kanske Tomas Gustafsson.
I början, ja. Men Armand och Louise har varit jämna och bra i många grenar.
Nitrometan
2010-03-24, 10:54
Final nästa vecka!
Louise Karlsson
Armand Kranjc
Tomas Johansson
Det blir spännande.
Det såg ut som om de skulle bygga 1 m stentorn, klättra i repstege och springa nån runda.
Sen har vi en mästare!
Elektriska hinderbanan var rolig. Louise fick flera stötar. Tomas svimmade. 90-graders-sittet var också skojigt, alla tappade koncentrationen och började skratta när Brolin ramlade. ;) Armand vann "idioten", men det var väl inte så konstigt. Louise var tätt efter.
Kul att de två som inte hade varit i nattduell hittills fick åka dit nu. Louise var snabb och vann. Bra. Blir en spännande final.
Bra sammanfattat Nitro, trots det något slumpartade momentet nattduellen så är de två som presterat bäst i final. Jag räknar inte Tomas dit då han haft sna stunder men överlag presterat sämre än övriga två finalister.
I tonbyggning tror jag det kan gå hur som helst men Louise är väl favorit där då hon verkar vara rätt lugn och metodisk. Respsteg handlar om att övervinna höjdrädsla och där tror jag att Armand kan vinna (om han inte är höjdrädd dvs). I en avgörande springa runt runda tror jag Armand är starkast såtillvida det inte innehåller massa moment där han får nackdel för att han har en snopp mellan benen.
Med andra ord, jag tror att Armand tar hem alltihop men jag rankar både honom och Louise som värdiga vinnare. Synd att det snart är slut då det är det enda som jag tittar aktivt på nuförtiden på TV.
I slutet av senaste avsnittet fick man ju se när programledaren (Rikard Palm? Heter han så?) delade ut trofén. Och då var det mest en kvinnoröst som jublade (Louise) vilket tyder på att någon av killarna vann, med största säkerhet Armand.
Denstillasittande
2010-03-24, 11:50
Armand verkar ju lätt vara den mest vältränade i hela gruppen så tror rätt hårt på att han vinner.
Kommer bli tungt för tomas j att klättra i rep nästa vecka.
Men måste säga att jag är väldigt imponerad av Louise hon har verkligen överraskat.
Nu hade det ju iofs ingen påverkan på utfallet, men iaf, var det bara jag som tyckte att Louise snarare satt i 80 än 90grader?
I finalen håller jag på Armand!
I slutet av senaste avsnittet fick man ju se när programledaren (Rikard Palm? Heter han så?)
Nej, han heter Micke Leijnegard
Nu hade det ju iofs ingen påverkan på utfallet, men iaf, var det bara jag som tyckte att Louise snarare satt i 80 än 90grader?
I finalen håller jag på Armand!
Håller med hon borde blivit diskad eller tillsagd och sjunkit ner längre.
Själv tyckte jag det var bra att Thomas Johansson kom till final då han har haft det tuffare/svårare enligt mig, på en del tävlingsövningar.
Nej, han heter Micke Leijnegard
Vem fan är Rikard Palm då? :D
tycker inte nattduellen är så vriden. det är någon av de tre svärden i mitten som alltid faller. och båda står inom räckhåll att nå svärden. De får inte vara över linjen när de väntar så båda måste transportera sin arm samma sträcka när den släpps. utgångslägget kan vara högre om man är lång fast är man kortare är det bara att ha händerna högre upp över sitt huvud.
I finalen håller jag på Armand. Armand-louise-brolin hade varit en roligare final. nu blir det istället 1mot1 duell mellan Armand och Louise, tomas ska ju inte ha något att säga till om i nån av grenarna.
Vem fan är Rikard Palm då? :D
wKP8X64Ofe8
nEKf_5KbE4k&feature
I slutet av senaste avsnittet fick man ju se när programledaren (Rikard Palm? Heter han så?) delade ut trofén. Och då var det mest en kvinnoröst som jublade (Louise) vilket tyder på att någon av killarna vann, med största säkerhet Armand.
Noterade även jag detta. Någonting i hela den scenen fick mig att stensäkert tro att Armand vinner. Syntes han inte speglad i bucklan med? :)
Noterade även jag detta. Någonting i hela den scenen fick mig att stensäkert tro att Armand vinner. Syntes han inte speglad i bucklan med? :)
Jo, kan ge mig fan på att den där brutna näsan syntes i poleringen!
Nitrometan
2010-03-24, 13:58
Jo. Men de hade en kloss på väggen som de hade mätt in innan. Så det var inte hennes fel utan de klantar som mätte in klossarna.
Tror inte Armand satt riktigt i 90 grader heller.
Och Tomas J fick sitta djupare än 90 grader.
Nitrometan
2010-03-24, 13:59
Gick inte att se vem som var speglad... Har tittat flera gånger (och pausat) på SVT Play... Men den scenen borde de inte haft med. Känns som att de gav bort för mycket info. Armand vinner.
Jo. Men de hade en kloss på väggen som de hade mätt in innan. Så det var inte hennes fel utan de klantar som mätte in klossarna.
Tror inte Armand satt riktigt i 90 grader heller.
Och Tomas J fick sitta djupare än 90 grader.
Satt inte klossarna exakt lika högt upp typ? Det tyder ju på det eftersom Louise och Armand är rätt korta och Johansson rätt lång.
Nitrometan
2010-03-24, 14:52
Satt inte klossarna exakt lika högt upp typ? Det tyder ju på det eftersom Louise och Armand är rätt korta och Johansson rätt lång.
Kanske. Jag tittade inte så noga. Det kan ha varit så.
Nitrometan
2010-03-25, 10:43
tycker inte nattduellen är så vriden. det är någon av de tre svärden i mitten som alltid faller. och båda står inom räckhåll att nå svärden. De får inte vara över linjen när de väntar så båda måste transportera sin arm samma sträcka när den släpps. utgångslägget kan vara högre om man är lång fast är man kortare är det bara att ha händerna högre upp över sitt huvud.
Nej, även svärden näst längst ut har fallit.
Givetvis har en person som har längre räckvidd en fördel. Är personen lång med långa armar så kan den ha händerna närmare svärden i startpositionen. Då är det en kortare sträcka som händerna ska transporteras fram till svärden.
Men nån utslagstävling ska de väl ha om de inte bara ska skicka hem den som kommer sist i varje avsnitt.
Men nån utslagstävling ska de väl ha om de inte bara ska skicka hem den som kommer sist i varje avsnitt.
Klunsa? Alltså Sax, påse,sten. Sjöberg skulle kunna köra med "fire". Beats everything. :)
Jag gilalr upplägget där den som presterar sämst hamnar i en duell och den som är bäst är immun. Det konceptet gör ju att de sämre en efter en till stor utsträckning faller ifrån. Jämför med Robinson etc. där det bara handlar om pakter. De skulle ha mycket att lära från Mästarnas mästare i upplägget tycker jag.
Nitrometan
2010-03-25, 10:59
Klunsa? Alltså Sax, påse,sten. Sjöberg skulle kunna köra med "fire". Beats everything. :)
Rock - Paper - Scissors - Spock - Lizard, kanske?
http://i42.tinypic.com/2lkfpfn.jpg
http://i42.tinypic.com/2crrsb5.jpg
Fearless Leader: "One, two, three, SHOOT!"
Rules Lawyer: "What's that?"
Free Thinker: "It's a zombie."
Rules Lawyer: "There is no Zombie in Rock Paper Scissors Lizard Spock."
Free Thinker: "Braaaaaainsssss."
Rules Lawyer: "There are no Brains in Rock Paper Scissors Lizard Spock."
Merchant Monkey: "Lizard and Spock have Brainnnnnnnsssss."
Second Merchant: "Right. And Rock bludgeons Zombie into a small pile of blood, teeth, and hair."
Free Thinker: "Awwww."
Fearless Leader: "Are you two done? Okay. Again. One, two, three, SHOOT!"
Rules Lawyer: *raised eyebrow*
Free Thinker: "It's the Large Hadron Collider."
Bomfighting? Nån form av kuddkrig på såpad stång...
Nånslags tävling ska det ju vara.
Jag gilalr upplägget där den som presterar sämst hamnar i en duell och den som är bäst är immun. Det konceptet gör ju att de sämre en efter en till stor utsträckning faller ifrån. Jämför med Robinson etc. där det bara handlar om pakter. De skulle ha mycket att lära från Mästarnas mästare i upplägget tycker jag.
Precis. Immunitet plus duell för den sämsta är bättre än paktutröstningar.
Hmm, Är det från Big Bang Theory? Känner igen det men kan inte placera. :)
Nitrometan
2010-03-25, 11:06
Hmm, Är det från Big Bang Theory? Känner igen det men kan inte placera. :)
Det är från ThinkGeek efter att de hade sett Big Bang Theory, de har i sin tur fått det från Sam Kass.
http://www.samkass.com/theories/RPSSL.html
ok, lite nörderi föränger livet. :)
Men fan vad tråkig tävling då. Thomas går vidare för att han är bättre på att sitta still typ...
Granatgiraffen
2010-03-30, 19:47
haha vilken jäkla sunkig förlorare hon tanten var. "Stresshjärta bla bla". Hon var ju sämre helt enkelt. Lam tant.
Denstillasittande
2010-03-30, 19:52
Louise skulle ju vara i final istället för Tomas. Hon har vunnit flest immuniteter och flest i allt i princip. Tomas har ju istället tävlat i botten och varit precis näst sämst hela tiden.
Han är nog bland de som är mest urform.
haha vilken jäkla sunkig förlorare hon tanten var. "Stresshjärta bla bla". Hon var ju sämre helt enkelt. Lam tant.
Vad snackar du för skit, vad har hon varit sämre på? Förutom att få ner sin puls då...
MasterChief
2010-03-30, 19:56
Idiottävling att få ner sin puls. Rekord i dumhet.
Louise var den värdiga vinnaren, med Armand som god tvåa.
Granatgiraffen
2010-03-30, 19:56
Vad snackar du för skit, vad har hon varit sämre på? Förutom att få ner sin puls då...
Dom andra var bättre när det verkligen gällde. Inget konstigt. Hon kunde ha varit en graciösare förlorare.
Hur kommer det sig att Louise var så förbaskat dålig på att få ner pulsen? Helt sjukt att Tomas kom förbi henne trots det stora försprånget hon hade.
tråkigt att inte louise fick gå till sista finaltävlingen då jag tycker att hon och Armand har varit överlägset bäst överlag. Efter att fått se finaltävling så insåg man dock att Louise inte skulle ha någon chans. Kul att Armand vann, trott på han sen avsnitt ett
Hur kommer det sig att Louise var så förbaskat dålig på att få ner pulsen? Helt sjukt att Tomas kom förbi henne trots det stora försprånget hon hade.
Hon skyllde det på "stresshjärtat".
Armand var bra, Louise var riktigt grym hon visade verkligen att tjejer kan också. Tomas Johansson var bra i få delgrenar, nattduellerna vann hann ju och gled sig till finalen.
Tyckte denna säsong var bättre än förra. Skönt att slippa "expertpanelen".
Hon skyllde det på "stresshjärtat".
Undrar vad det är och hur det hänger ihop med att hon inte kunde koppla ifrån för att lugna ner sig.
Granatgiraffen
2010-03-30, 20:14
Tyckte denna säsong var bättre än förra. Skönt att slippa "expertpanelen".
Undrar vad det är och hur det hänger ihop med att hon inte kunde koppla ifrån för att lugna ner sig.
"Stresshjärta" är inget. Det är bara en fånig bortförklaring att hon inte hade psyket för tävlingen.
edit
Hon kanske har någon riktig hjärtsjukdom förstås, det borde visserligen ha avspeglats i ursprungspulsen också då.
"Stresshjärta" är inget.
Menar du att hon inte har det eller att det inte finns något sådant tillstånd?
Källa på detta.
Granatgiraffen
2010-03-30, 20:23
Menar du att hon inte har det eller att det inte finns något sådant tillstånd?
Källa på detta.
Ska jag visa källa på att det inte finns? Det verkar vara rätt gång att gå. Nej det finns inte. Om inte någon läkare har sagt det för att ge någon lätt förklaring på något annat, verkar inte så troligt.
Nitrometan
2010-03-31, 08:06
Idiottävling att få ner sin puls. Rekord i dumhet.
Louise var den värdiga vinnaren, med Armand som god tvåa.
Tja, inte var det en lysande del av den tävlingen. Louise ledde ju klart fram till det momentet. Hade blivit spännande att se en skottkärra med Louise och Armand.
"Lajånet fråånn Lannskreuna!"
Nitrometan
2010-03-31, 08:10
Tror att psyket var hennes fiende här. Hon kunde inte ta det lugnt och låta pulsen sjunka. Hon låg på en hög stressnivå och tänkte på spurten mot mål och finalen.
Tror jag iaf. Hon såg mest orolig ut av de tre när de låg och väntade.
Imponerande av Tomas att få ner pulsen från nästan 190 till 94 på hyfsad tid.
MasterChief
2010-03-31, 08:22
Hennes psyke är starkt och hon har ju klarat galant stressmoment i tävlingen hittills. Men då har ju stressfaktorn varit en konkret del av momentet (som att bygga stentorn, kasta bollar i hålet osv). Att lägga in pulsnivån är helt befängt eftersom det uppenbarligen inte har något med prestation att göra.
Kan vara det dummaste jag sett i tävlingssammanhang någonsin.
Nitrometan
2010-03-31, 08:28
Att lägga in pulsnivån är helt befängt eftersom det uppenbarligen inte har något med prestation att göra.
Kan vara det dummaste jag sett i tävlingssammanhang någonsin.
Helt klart bland det dummaste.
Imponerande att Louise vann klättringstävlingen.
MasterChief
2010-03-31, 08:39
Helt klart bland det dummaste.
Imponerande att Louise vann klättringstävlingen.
Hon är helt otrolig.
bigtraps
2010-03-31, 09:30
Enligt vissa så var hon rätt usel...
Nitrometan
2010-03-31, 09:31
Enligt vissa så var hon rätt usel...
Tillräckligt usel för att vinna flest tävlingar i hela programserien.
Eller vad syftar du på?
Ja, hon har helt klart imponerat mest av alla. Armand visste jag var duktig och allround så där är jag inte chockad. Att en simmare som Louise var såpass allmänt tränad är kul att se då simmare överlag när det varit liknande program tidigare som bäst kunnat hävda sig i bassägen och andra liknande deltävlingar men Louise är verkligen helgrym så det var synd att se att hin missade finalen. Jag är dock ganska säker på att hon hade fått pisk av Armand där. Vilket Antiklimax om Tomas vunnit då han precis som ni konstaterat glidit med hela vägen till final då det alltid varit någon som varit sämre och att han avskräckte dem för att ta med honom i nattduellen. Inte det att jag inte skulle unna honom en vinst då han ändå verkar vara en skön typ men Armand och Louise låg i topp vecka efter vecka så det är mellan de två finalen skulle stå.
Tant :MrT:
"Stresshjärta" är inget. Det är bara en fånig bortförklaring att hon inte hade psyket för tävlingen.
Hon pratade ju om att hon haft dessa problem en längre tid och som elitidrottare så tror jag nog hon känner sin kropp tämligen väl. Takykardi är inte helt ovanligt
http://www.karolinska.se/sv/Verksamheternas/Sjukdomar-tillstand--besvar/Hjarta--karl/Hjarta/Rytmrubbningar/Hjartrusningar/
OnT så var det synd att hon inte nådde finalen. Tror nog Armand fått sig en match där. Louise har imponerat stort under hela serien och verkar ha ett psyke av granit. Det sistnämda talar också för att det var nått galet vid sista tävlingen.
Att hon skulle varit galet nervös känns inte helt rimligt. Trots allt så var det ett lekprogram på TV och skulle pulsen reagera så kraftigt på det så skulle Armands puls rusat tillbaka till +160 när Tompa gled ner i stolen med "110" i puls :D
Nitrometan
2010-03-31, 09:56
...så skulle Armands puls rusat tillbaka till +160 när Tompa gled ner i stolen med "110" i puls :D
Det var det skönaste... Man såg hur andfådd han var och att pulsen nyss hade snuddat 190. Han traskade runt lite och sa att han bara hade 110 i puls. :D
Kan det ha varit fel på Louises mätare?
Iofs låter takykardi inte som helt fel diagnos. Har för mig att hon pratade om det som aktiv och att hon hade problem med vilan när de körde flera lopp per dag.
ha ha, hans min var priceless när Tompa sade det. :)
Nitrometan
2010-03-31, 09:59
ha ha, hans min var priceless när Tompa sade det. :)
Ja.
Lika kul efter målgången när Tomas avslöjade att han hade lurats. Armand tappade hakan helt :eek: "Va? Du lurades!??!" och Tomas bara erkände helt lugnt att, ja, han hade lurats. :D
Priceless.
Ironbabe
2010-03-31, 10:12
Men wtf! Tomas klarade ju inte ens av klättertävlingen. Betydde den ingenting i slutändan av finaltävlingarna?
Herr Oberst
2010-03-31, 10:38
Hur länge satt Louise? Måste ju varit minst 15-20 minuter. Kan man inte ens komma under 100 under så lång tid så förtjänar man inte att gå vidare. Normal vilopuls är omkring 70 för vanliga Svenssons, en elitidrottare runt 40 och hyfsat vältränad och bra kondition runt 50.
Tomas förtjänade helt klart att slå ut Louise här
Vad var det jag sa :)
Dom andra var bättre när det verkligen gällde. Inget konstigt. Hon kunde ha varit en graciösare förlorare.
edit
Hon kanske har någon riktig hjärtsjukdom förstås, det borde visserligen ha avspeglats i ursprungspulsen också då.
Ska jag visa källa på att det inte finns? Det verkar vara rätt gång att gå. Nej det finns inte. Om inte någon läkare har sagt det för att ge någon lätt förklaring på något annat, verkar inte så troligt.
Till er som inte har en aning om vad detta är kan jag berätta att jag har något liknande. Jag har genomgått tester osv som visar att jag är frisk från hjärtsjukdomar, men mitt hjärta lever lite som det vill. Det har dock blivit bättre under det senaste året, jag tror att mitt problem var mycket relaterat till stress, samt andra faktorer som triggade igång det hela. Hur som helst skulle jag också ha svårt att styra pulsen så som det krävdes i tävlingen, mycket möjligt att jag hade fått vänta i flera timmar.
Känns ganska taskigt av er att baktala Louise och påstå att hennes sjukdom/problem inte existerar utan bara är ett påhitt, när ni själva inte vet ett dugg om det. Och louise dessutom bara visat god sportsmannaanda tidigare under tävlingen utan att försöka skylla sina (väldigt få) förluster på undanflykter.
Imponerande av Tomas att få ner pulsen från nästan 190 till 94 på hyfsad tid.
Direkt när han kom ner från kullen visste jag att han skulle slå louise. En lugn och harmonisk gammal norrlänning med distans till tävlingen mot en yngre och energisk kvinna.
Nitrometan
2010-03-31, 13:00
Men wtf! Tomas klarade ju inte ens av klättertävlingen. Betydde den ingenting i slutändan av finaltävlingarna?
Nej, den bestämde bara startordning i "springa & trixa"-tävlingen.
Inga poäng eller nåt.
Klart Tomas förjtäna att komma till final då han slog louise, ni som tyckte det momentet va orättvist, va tycker ni då om alla andra grenar där alltid nån har haft en svagpunkt.
Inga poäng eller nåt.
Que? Det var väl 30 sekunders försprång för varje placering?
EDIT: Jag förstår inte heller riktigt gnället över tävlingsmomentet.
MasterChief
2010-03-31, 15:42
Men kamma er. Vad har pulsdroppet med något att göra överhuvudtaget. Visst kommer en elittränad cyklist ha ett bättre pulsdropp än en kulstötare men överlag är det en dålig indikator på prestationsförmåga. Alla grenar har ju på något sätt gått ut på att prestera något av olika karaktärer. Att hela tävlingen avgörs av en fysiologisk faktor som är svår att påverka är idioti på högsta nivå.
Inga poäng eller nåt.
med starordning menar han inte bara att dom starta i en viss ordning utan placeringarna i klätterväggen gav försprång inför långa grenen. Louise fick starta 30sekunder innan Armand och Armand startade 30sekunder innan Tomas.
Herr Oberst
2010-03-31, 15:50
Tiger Woods och Ole Einar Björndalen skulle knappast vara de idrottsmän de är om de inte kan klara av att hantera stress och hög puls.
Klart det är ett bra moment i en tävling som mästarnas mästare
Men kamma er. Vad har pulsdroppet med något att göra överhuvudtaget. Visst kommer en elittränad cyklist ha ett bättre pulsdropp än en kulstötare men överlag är det en dålig indikator på prestationsförmåga. Alla grenar har ju på något sätt gått ut på att prestera något av olika karaktärer. Att hela tävlingen avgörs av en fysiologisk faktor som är svår att påverka är idioti på högsta nivå.
När man skulle stå och studsa en pingisboll i blåsigt väder då? Det var väl en dum tävling om något..
MasterChief
2010-03-31, 15:54
När man skulle stå och studsa en pingisboll i blåsigt väder då? Det var väl en dum tävling om något..
Ja, den var rätt dum. Det var rätt många tävlingar som var rätt dumma. Men att mäta pulsdropp har inget med prestation att göra överhuvudtaget. Louise har ju en överlägsen kondition jämfört med Johansson. De visade hon i alla tävlingar. De kunde lika gärna ha mätt vikten på navelluddet.
MasterChief
2010-03-31, 15:57
Tiger Woods och Ole Einar Björndalen skulle knappast vara de idrottsmän de är om de inte kan klara av att hantera stress och hög puls.
Klart det är ett bra moment i en tävling som mästarnas mästare
Louise visade många gånger att hon kunde hantera stress och hög puls. Som den gamla mästarinna hon är.
Louise visade många gånger att hon kunde hantera stress och hög puls. Som den gamla mästarinna hon är.
Ja men ändå vann hon inte och därför inte gick vidare.
Granatgiraffen
2010-03-31, 16:22
Det var det skönaste... Man såg hur andfådd han var och att pulsen nyss hade snuddat 190. Han traskade runt lite och sa att han bara hade 110 i puls. :D
Kan det ha varit fel på Louises mätare?
Iofs låter takykardi inte som helt fel diagnos. Har för mig att hon pratade om det som aktiv och att hon hade problem med vilan när de körde flera lopp per dag.
Låter som rätt fel diagnos jo eftersom det behandlar man. Tror fortfarande hon lipade om stresshjärta för att hon inte klarade av pressen. Vilket är helt okej, alla kan ju inte vara bra förlorare. Dessutom så sa hon stresshjärta och det existerar inte. Alla har lite extraslag då och då, även om det är lite värre för kvinnor ofta.
Skit samma. A.K hade krossat alla i skottkärran.
Som sagt, skittävlingar har varit en del av programmet hela vägen. Gillar man inte upplägget kanske man inte bör titta, finaltävlingarna gick i linje med resten av tävlingen tycker jag.
Pudzianovski
2010-03-31, 16:28
Som sagt, skittävlingar har varit en del av programmet hela vägen. Gillar man inte upplägget kanske man inte bör titta, finaltävlingarna gick i linje med resten av tävlingen tycker jag.
Håller med. Det är underhållning. Inte VM i perfekt jämställda grenar.
MasterChief
2010-03-31, 17:22
Låter som rätt fel diagnos jo eftersom det behandlar man. Tror fortfarande hon lipade om stresshjärta för att hon inte klarade av pressen. Vilket är helt okej, alla kan ju inte vara bra förlorare. Dessutom så sa hon stresshjärta och det existerar inte. Alla har lite extraslag då och då, även om det är lite värre för kvinnor ofta.
Skit samma. A.K hade krossat alla i skottkärran.
Armand fick till och med stryk i "hålla längst" av en tjej i första tävlingen (Agneta). Tror definitivt inte han skulle få en lätt match.
För övrigt är du en mansgris. Eller kanske en mansgiraff passar bättre.
Granatgiraffen
2010-03-31, 17:47
Armand fick till och med stryk i "hålla längst" av en tjej i första tävlingen (Agneta). Tror definitivt inte han skulle få en lätt match.
För övrigt är du en mansgris. Eller kanske en mansgiraff passar bättre.
Japp det är jag! Fast en medveten sådan. Eller så har jag bara stresshjärta. Hela tävlingen var ju uppbyggd med rätt fåniga grenar. Tyckte pulsnedgång var en av dom bättre grenarna, sett från ett mansgrisperspektiv då. Jättespännande ju. Lite besviken att dom är inte körde mer psykologisk krigföring under det testet bara. Såg ju vad stresshjärtats puls skenade iväg igen när hon insåg att Tompa hade gått ner i puls.
Nitrometan
2010-03-31, 18:12
Håller med. Det är underhållning. Inte VM i perfekt jämställda grenar.
Japp. Ett underhållningsprogram. Och ett bra sådant.
Hade varit ännu bättre om de fixat bort lite idiottävlingar. Håller med Masterchief totalt.
Det här är veckans höjdpunkt på TV. Häftigt att återuppleva Stenmarks framgångar. Jag undrar hu de där journalisterna tänker nu när det ser på sina korkade frågor. Man kan förstå att han svarade "det är int lätt att förklara för en som int förstår".
Brandin var ruggigt snabb. Kul när det överaskas sådär.
Blev lite förvånad över att Limpar inte kunde komma över väggen, trodde han var bättre än så faktiskt.
Jockefoten
2011-04-17, 21:10
Blev lite förvånad över att Limpar inte kunde komma över väggen, trodde han var bättre än så faktiskt.
Man slutar aldrig att förvånas över Limpar! :D
Hans försök var ju helt patetiska.
Sträcka upp en hand, även om han når så finns det ingen chans att han kommer över om bara ena handen är där.
Landström
2011-04-17, 21:22
:cool:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=153455
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.