handdator

Visa fullständig version : Komma åt delad mapp i PS3

Prowler
2009-03-08, 21:13
Hej!

Detta är säkert nåt enkelt att fixa, men jag gör det inte...

Jag hittar inga bra svar när jag googlar heller...

Jag vill komma åt en mapp i PS3:an som jag delat ut i xp (stationär dator). "Delade dokument/delade videofilmer". Jag har kryssat i "dela ut den här mappen på nätverket" och tilldelat resursnamn. Men jag får inte upp den i PS3:an under "filmer". Jag har kabel till routern ska jag tillägga.

Jag har gjort samma sak med min bärbara (med vista) med trådlös uppkoppling. Jag delade ut mappen "delade dokument" och det kom upp direkt i PS3:an så jag kom åt filmerna jag har i den utdelade mappen.

Vad är det för skillnad?? Hur ska jag fixa det i XP på min stationära? Eller kommer man bara åt en dator i taget i PS3:an?

Tacksam för hjälp!

Mr.Cosybear
2009-03-08, 21:24
Det fungerar inte att bara dela ut sådär, du behöver sätta upp en "fildelningsserver". Det kan vara krångligt för vissa men när det väl allt är fixat så är det piece of cake.

Första bästa länken jag hitta när jag sökte:

http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?board.id=ps3media&thread.id=44464&view=by_date_ascending&page=1

vill du fortsätta leta på egen hand sök efter: playstation 3 + stream, windows mediaplayer, tversity, media sharing

EDIT: Missade slutet där, såg inte att det funka med din laptop, men det låter som att den mappen är utdelad by default i windows mediaplayer och därför funkar det. Kolla min länk

Snobbe
2009-03-08, 21:38
Kolla så din dator är med i rätt nätverk och arbetsgrupp annars kommer det antagligen inte funka.

Yip_man
2009-03-08, 22:44
www.ps3mediaserver.blogspot.com

har allt du behöver.

Scratch89
2009-03-08, 23:24
Jag använder PS3 media server också, och det är helt klockrent. Man behöver inte ens sitta och trixa; in med skiten och det funkar direkt.

Prowler
2009-03-09, 10:36
Tackar för tipsen! Ska testa PS3 mediaserver. Är det bättre än TVersity? Har hört att det är en bra mediaserver också.

Men varför funkar det utan mediaserver ifrån min bärbara med Vista?? Finns det ngt inbyggt stöd på nåt sätt i Vista?
Jag kommer ju åt den utan problem ifrån PS3:an bara genom att dela ut mappen.

Pdaddy
2009-03-09, 11:14
Tackar för tipsen! Ska testa PS3 mediaserver. Är det bättre än TVersity? Har hört att det är en bra mediaserver också.

Men varför funkar det utan mediaserver ifrån min bärbara med Vista?? Finns det ngt inbyggt stöd på nåt sätt i Vista?
Jag kommer ju åt den utan problem ifrån PS3:an bara genom att dela ut mappen.

Vista med mediacenter ?

Pd

Prowler
2009-03-09, 11:22
Vista med mediacenter ?

Pd

Aha! Ja, så borde det ju vara såklart. Tack för det!