handdator

Visa fullständig version : Bra dag idag?

ludwig-92
2009-03-08, 18:42
Hej jag har börjat träna och ska försöka att inte ökat i vikt och då undrar jag om jag åt förmycket eller fel idag. Lite fakta om mig 168 cm lång, vikt 52 kilo.
tränar 3 gånger på gym och då i 70 minuter samt 45 minuter crosstrainer efter gymmet. sedan kanske 45 minuter crosstrainer hemma nån gång i veckan.
Men nu till första frågan om ja åt för mycket eller fel idag?
frukost: 2 dl lättyoughurt med en halv kiwi och en skiva surdegsbröd med kalkon.
mellanmål: 10 vindruvor
Lunch:100 g fulkornspasta med tomatsås med krabba
middag: cirka 2 dl stekt ris med korv och ägg

var detta förmycket. tränade ej idag.

nu till andra frågan fick höra att man skall undvika viss mat för att hjälpa till att få bort fettet på magen.

grymt stort tack till alla som svarar :D:D

saab900
2009-03-08, 18:58
Hej jag har börjat träna och ska försöka att inte ökat i vikt och då undrar jag om jag åt förmycket eller fel idag. Lite fakta om mig 168 cm lång, vikt 52 kilo.
tränar 3 gånger på gym och då i 70 minuter samt 45 minuter crosstrainer efter gymmet. sedan kanske 45 minuter crosstrainer hemma nån gång i veckan.
Men nu till första frågan om ja åt för mycket eller fel idag?
frukost: 2 dl lättyoughurt med en halv kiwi och en skiva surdegsbröd med kalkon.
mellanmål: 10 vindruvor
Lunch:100 g fulkornspasta med tomatsås med krabba
middag: cirka 2 dl stekt ris med korv och ägg

var detta förmycket. tränade ej idag.

nu till andra frågan fick höra att man skall undvika viss mat för att hjälpa till att få bort fettet på magen.

grymt stort tack till alla som svarar :D:D

Det låter inte så jättemycket, snarare för lite. Det finns inget speciellt du ska undvika för att få bort fett på magen. Fett förbränns inte på något speciellt ställe, utan tas jämnt från hela kroppen, om du ligger på energiunderskott. Undvik således energiöverskott för att förbränna fett, vilket fett som släpper sist är genetiskt.

Man jag fick intrycket från en annan tråd att du ville gå upp i muskelmassa? Precis som jag svarade där är det mycket svårt att få båda delar.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127363

Det är bättre om du koncentrerar dig på en del i taget. Jag tror att du får lägerfångeutseende om du skulle deffa ned dig nu om du mot förmodan har så mycket fett på 52 kg. Bättre att bygga på först och deffa sen.

ludwig-92
2009-03-08, 19:07
okej då vet jag ska bara försöka kämpa på men har du nå tipps på frukost därför jag har frågat runt men alla säger havregrynsgröt men kan ej äta det så om du har nått annat förslag om du säger bröd säg i så fall vilken sort märke:D

Scratch89
2009-03-08, 19:11
Ät det du tycker är gott. Vanligt mjukgrovt bröd, som Lingongrova, med ost och paprika, t.ex.