handdator

Visa fullständig version : Deffschema=)

billanpillan
2009-03-08, 15:41
Goddag=) Har kollat runt lite på forumet och har tagit del utav bra information =) tack så mycket.

Men vill nu göra en egen tråd :)

Hade tänkt att deffa/banta, från och med imorn har jag satt datumet och tills jag är nöjd, men jag vill få resultat tills sommaren.

Info:
Ålder: 17år
Längd 179cm
Vikt: 68kg morgonvikt.
Mobiltelefon: Sony Ericsson

Har tillgång till gym, ett stort och bra gym =)

Hade tänkt mig det här, en typisk vardag

06:00 Vakna
06:05 Frukost 1dl havregryn, och blandar med 2 deciliter vatten är det va? aja en sån äcklig göra men 1dl mjölk. och ett stort glas vatten

08:25, anländer till skolan, äta 2 frukter ( banan/äpple)

11:15 Lunch =) Nu är det såhär att vi kan välja 3 maträtter, det är typ husmanskost , fläsk, bruna bönor potatis , eller jasminris och en köttgryta osv
Sedan kan man _varje_ dag välja salladstallrik

Nu undrar jag hur jag ska göra, ska jag välja salladstallriken?, Det är sallad, vitkål och sånt, sen är det räkor, champinjoner skinkskivor, ostskivor, vindruvor medmera. Det är ingen dressing på.

Eller ska jag välja till lunch husmanskost, och ta typ 1 potatis, sedan proteinkällan då och ingen sås och sedan lassa på med sallad.

Vad är bäst kalorimässigt?

16:30 kommer hem, äter maten mor lagar, vilket är nyttigt varje dag, det kan vara fullkornsquinoa med små korvbitar och wookade grönsaker i osv, allt är nyttigt.:hbang:

18:00 TYP:Då är det träningsdax,
Träningschemat är:

Mån: boxning 18:00-19:30

Tis: boxning 18:30-20:00

Ons: Då har jag tillgång till gym, vet inte riktigt hur jag ska göra så jag brukar träna hela kroppen =)

Tors Boxning 18:30 - 20:00

Fre Boxning 17:30 - 18:30

Lör: VILA =D

Sön: Gym hela kroppen

Men iaf, när jag är hemma vet jag inte riktigt vad jag ska äta, kanske en smoothie? med yogurt banan frysta bär och lite mjölk?

Eller Keso med bananskivor i?
Eller vad som helst=)

23:00-23:30 somnar jag =) samma procedur varje vardag.

Så verkar schemat bra?

Sen är ju frågorna blandade i texten, men huvudfrågorna är

1. Vad kan jag ändra, mitt mål är att jag ska förlora ca 3-5kg i fett och förlora så lite muskler som möjligt
2. Salladstallrik, eller husmanskost med lite kolhydrater och utan sås osv?
3. Kvällsmat?
4. Är det okay att dricka 1 Coca cola zero burk om dagen =) påverkar det något?

kan ju förresten säga att jag inte kan ta bort boxningsträningarna och byta ut mot gym då jag tävlar i boxning och måste ligga i =), kan ju säga att jag är rätt så vältränad, men har lite fett som skulle kunna plockas av =)

Oj fyfan va långt det blev =) hoppas ni orkar läsa,

Tack på förhand

Billybilly
2009-03-08, 16:09
Deffguide http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Räkna kalorier http://192.121.81.11/livsmedelsok/?epslanguage=SV
Kaloriunderskott, högt proteinintag, runt 2 g / kg kroppsvikt.

Varför ska du dricka cola zero varje dag?

ThisIsTheOne
2009-03-08, 16:22

För att han tycker att det är gott kanske?

TS: Du kan dricka obegränsat med Coke Zero. Det kommer inte att påverka din deff åt vare sig det ena eller det andra hållet.

billanpillan
2009-03-08, 17:06

För att det är väldigt gott

CVN
2009-03-08, 17:12
Varför skrev du vilken mobiltelefon du hade?

Billybilly
2009-03-08, 17:14
För att det är väldigt gott

Tänkte mer på aspartamintag varje dag och tänderna, men visst det finns aspartam i många andra produkter också.

billanpillan
2009-03-08, 17:21

För att jag har dålig humor :hbang:

14K
2009-03-08, 17:32

Den va ju klockren :smash:

Loos_
2009-03-08, 17:37
För att jag har dålig humor :hbang:

Vad har mobiltelefonen med dålig humor att göra? Menar du att om jag skriver upp vilken telefon jag har så fattar alla att jag har dålig humor. är det inte lättare att skriva tex:

Humor: dålig!

, eller?

Aja ont.
Ehm. Det finns många maträtter som är nyttiga men inte nödvändigtvis ultimata vid deff. Däribland frukt. Det är kanske inte att föredra att varje dag dra i dig 4 frukter. ät kanske keso istället. Det viktiga är dock som kcalunderskott.

billanpillan
2009-03-08, 18:18
Vad har mobiltelefonen med dålig humor att göra? Menar du att om jag skriver upp vilken telefon jag har så fattar alla att jag har dålig humor. är det inte lättare att skriva tex:

Humor: dålig!

, eller?

Aja ont.
Ehm. Det finns många maträtter som är nyttiga men inte nödvändigtvis ultimata vid deff. Däribland frukt. Det är kanske inte att föredra att varje dag dra i dig 4 frukter. ät kanske keso istället. Det viktiga är dock som kcalunderskott.

Haha smaken är som baken, när jag busade till det med att skriva i vilken mobiltelefon jag hade log jag för mig själv och tänkte att jag är helt galen, jag kommer inte upp i en sån extas på något annat vis.:cool:

jao jag har förstått det med med kcalunderskott, men man vill veta det angående sallad också, är det bra=)?

Loos_
2009-03-08, 18:46
Haha smaken är som baken, när jag busade till det med att skriva i vilken mobiltelefon jag hade log jag för mig själv och tänkte att jag är helt galen, jag kommer inte upp i en sån extas på något annat vis.:cool:

jao jag har förstått det med med kcalunderskott, men man vill veta det angående sallad också, är det bra=)?

Ja den salladen du får i skolan kan du äta hur mycket du vill av. För jag antar att det är typ morötter, isbergssallad, tomat, ärtor och kanske någon annan liknande greja.

Ja jag kan också passa på att glädja dig med att du är galen om du kommer upp i extas av en sådan grej haha!

Läs stickytrådarna btw. Allt du har frågat efter har tagits upp ungefär "hur många gånger som helst"!

ceejay
2009-03-08, 18:58
jag undrar mest varför du ska deffa vid den viktne och längden du ligger på nu

billanpillan
2009-03-08, 20:01
jag undrar mest varför du ska deffa vid den viktne och längden du ligger på nu

Lägre viktklass, och tydligare magrutor osv

billanpillan
2009-03-08, 20:01
Ja den salladen du får i skolan kan du äta hur mycket du vill av. För jag antar att det är typ morötter, isbergssallad, tomat, ärtor och kanske någon annan liknande greja.

Ja jag kan också passa på att glädja dig med att du är galen om du kommer upp i extas av en sådan grej haha!

Läs stickytrådarna btw. Allt du har frågat efter har tagits upp ungefär "hur många gånger som helst"!

Nja har faktiskt läst en hel del, speciellt på frukost tråden men det är ju mest onyttig skit där :/ jag ser att du deffar/bantar, vad äter du=)?

Spiderpig
2009-03-08, 20:05
Haha när du skrev vilken mobiltelefon fick mig att skratta.

Lycka till!

Loos_
2009-03-08, 20:33
Nja har faktiskt läst en hel del, speciellt på frukost tråden men det är ju mest onyttig skit där :/ jag ser att du deffar/bantar, vad äter du=)?

Jag deffar inte. Jag bulkar. Jag har bantat en gång i tiden. Men jag äter nästan samma mat under bulken som deffen bara det att jag äter mindre så att jag hamar på kcalunderskott. Jag minskar dock på kolhydraterna under deff. Men det är mest för att jag vill äta mer från protein som jag tycker mättar bättre.

Men det blir mycket kyckling, kvarg, tonfisk, sallader, keso, havregrynsgröt, matvete, quinoua, fullkornspasta/ris/bulgur. Etc Etc.

Ang frukosttråden så visar dom bara vad dom äter. Alla här deffar inte faktiskt. Många här gillar bara att träna och äta balanserad mat.

billanpillan
2009-03-08, 20:39
Jag deffar inte. Jag bulkar. Jag har bantat en gång i tiden. Men jag äter nästan samma mat under bulken som deffen bara det att jag äter mindre så att jag hamar på kcalunderskott. Jag minskar dock på kolhydraterna under deff. Men det är mest för att jag vill äta mer från protein som jag tycker mättar bättre.

Men det blir mycket kyckling, kvarg, tonfisk, sallader, keso, havregrynsgröt, matvete, quinoua, fullkornspasta/ris/bulgur. Etc Etc.

Ang frukosttråden så visar dom bara vad dom äter. Alla här deffar inte faktiskt. Många här gillar bara att träna och äta balanserad mat.

aja, ska kanske börja med att hoppa över såser och inte smälla i mig mackor med bregott utan äta gröt och keso osv, sen minska portionerna, sen tränar jag 6 gånger i veckan vilket bör räcka=) Vill tappa ca 3-4kg tills sommarn så behöver ju inte snabba resultat

yossi
2009-03-09, 11:18
jag ska med börja med min deff nu i 3 månader perfekt innan sommarn. jag skulle mer gjort så här.
Min frukost ären burk tonfisk i skolan äter jag en vanlig måltid som alla andra elever.
när jag kommer hem så tar jag en burk tonfisk igen. hemma kl 4... Sen väntar jag till min träning k19:00 då tar jag en burk till och en efter med min 30 gram protindrink. om jag känner hungern så tar jag en portion sallad med tonfisken.