Visa fullständig version : Benspark och lårcurl
Jag är mycket starkare i benspark än i lårcurl, tar ca dubbla vikten i benspark. Bör jag försöka kompensera det, och hur gör man isåfall?
Varför jämföra vikterna i övningar som tar på olika muskelgrupper?
Du tar förmodligen mer i marklyft än curls också, men inte behöver du kompensera det? ;)
shirunai
2003-07-28, 21:18
bamse har fel....tar du mer i marklyft än i bicepscurl....kör lungt med marklyften ett tag tills du kan curla på samma vikt
vi säger att du tar 120 i marken....träna på curlen tills du är iaf över 100kg strecket
Originally posted by shirunai
bamse har fel....tar du mer i marklyft än i bicepscurl....kör lungt med marklyften ett tag tills du kan curla på samma vikt
vi säger att du tar 120 i marken....träna på curlen tills du är iaf över 100kg strecket
ja, och om du tar mer i benpress än i rotatorcuffs övningarna så bör du sluta köra ben tills cuffsen är i kapp :notme:
nä, men allvarligt.. skit i det.. lårbiccarna är helt enkelt lite svagare än framsidan..
Ett förhållande har jag sett att baksidan ska vara 60 % av framsidan i övningarna lårcurl och benspark men jag undrar lite hur man kommer fram till det då det ju är beroende på i vilken maskin man kör. Alltså finns det inga sådana siffror som gäller...
Är man mycket starkare i framsidan kan man få problem gissar jag men det märker man ju vid knäböj och marklyft mm så man får väl testa sig där istället.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.