handdator

Visa fullständig version : Green Street Hooligans 2: Stand your ground

Spiderpig
2009-03-05, 22:18
Nu finns den att "köpa" på diverse forum. Tror dock inte denna kommer att vara lika bra som 1an.

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&cont=&id=72531&ref=clintan&lang=se&subsite=movies&

INGET LÄNKADE TILL TORRENTS ELLER DYL I DENNA TRÅD EFTERSOM ATT DET BRYTER MOT REGLERNA!

Handling

Following the deadly climax of "Green Street Hooligans," several members of the West Ham firm and numerous members of Millwall end up in jail. The GSE quickly discover the brutality of life on the inside, as they are constant targets of the superior numbers and better-financed Millwall crew. Football on the inside and out is followed fervently by the prisoners and wins and losses by both are quickly followed by punishment or reward. Informationen är tagen från discshop.se! Leverans nästa dag om du beställer före 16.00. This could mean a beating or an extra shower or a day of visitation, which inspires extreme behavior. When overcrowding compels a need for the early release of a fortunate few, fate brings West Ham and Millwall together again this time on a Pitch. The stakes are the highest they have ever been for all concerned with death or freedom quite literally a goal away. Game on.

Tänker du se den?

Sebbe_H
2009-03-05, 22:20
Den kan bara vara sämre än ettan, så nej, tänker inte kolla.

agazza
2009-03-05, 22:21
tänker se den även fast inget kommer slå ettan :/

young_george
2009-03-05, 22:21
Kan det bli sämre än 1an? Tydligen

Wille005
2009-03-05, 22:23
Fan vad jag hatar att dom alltid måste göra en uppföljare...

Petf
2009-03-05, 22:24
Ettan va ju skitbra . tänker dock inte besudla den genom att se tvåan då uppföljare på såna här rullar inte kan va bra enligt fastställda principer.

kelk
2009-03-05, 22:33
Nej, antagligen ännu sämre än ettan och det är en bedrift i sig. Enda positiva måste vara att hobbiten är borta.

Civilrätt
2009-03-05, 22:35
nej, antagligen ännu sämre än ettan och det är en bedrift i sig. Enda positiva måste vara att hobbiten är borta.

+1

:)

Exdiaq
2009-03-05, 22:39
Var inte ettan tillräckligt dålig och patetisk?

Dreas
2009-03-05, 22:40
Suck, ettan som var så bra! Aja, det är väl bara att titta på den när den kommer, går in med attityden att den är skit så slipper man bli negativt överraskad.

ceejay
2009-03-05, 22:42
Hört att den suger

Griffin
2009-03-05, 22:44
1an är bland de bättre filmer som gjorts iaf

agazza
2009-03-05, 22:49
I'm forever blowing bubbles,
Pretty bubbles in the air,
They fly so high,
Nearly reach the sky,
And like my dreams,
They fade and die,
Fortunes always hiding,
I looked everywhere,
Pretty bubbles in the air.

They fly so high,
Nearly reach the sky,
And like my dreams,
They fade and die,
Fortunes always hiding,
I looked everywhere,

They fly so high,
Nearly reach the sky,
And like my dreams,
They fade and die,
Fortunes always hiding,
I looked everywhere,

They fly so high,
Nearly reach the sky,
And like my dreams,
They fade and die,
Fortunes always hiding,
I looked everywhere,

4Q8L23f-9bc

drakfelt
2009-03-05, 22:59
haha, såg den precis. skrattretande skådespel, överdrivet gore och fruktansvärt orealistisk(hade jag förväntat mig något annat?)

det enda som var lite bra/coolt var väl slutet (ska inte spoila)

Exdiaq
2009-03-05, 23:04
haha, såg den precis. skrattretande skådespel, överdrivet gore och fruktansvärt orealistisk(hade jag förväntat mig något annat?)

det enda som var lite bra/coolt var väl slutet (ska inte spoila)

Men man kan inte begära så mycket mer när grundidén är att följa ett gäng slackers vars enda ljus i livet är att slåss och "supporta" sitt lag. Och sedan hur de glorifierar detta idiotiska och patetiska beteende är minst sagt skrattretande.

young_george
2009-03-05, 23:24
Men man kan inte begära så mycket mer när grundidén är att följa ett gäng slackers vars enda ljus i livet är att slåss och "supporta" sitt lag. Och sedan hur de glorifierar detta idiotiska och patetiska beteende är minst sagt skrattretande.

Vad snackar du om? Det har gjorts massvis med bra filmer just kring detta och liknande teman?

Bara för att GSH var aptråkig har det inget med grundidén att göra

Spiderpig
2009-03-06, 09:36
Jag ska se filmen ikväll, säger vad jag tycker senare.

V.N
2009-03-06, 09:47

haha coola ner

Alexton
2009-03-06, 11:15

Med detta sätt att tänka skulle det inte finnas några actionfilmer överhuvudtaget.. glöm horror/splatter också.

Herr Oberst
2009-03-06, 14:49
Amerikaner som försöker skapa engelsk fotbollskultur.... Nä tack.
Ettan är så fantastiskt dålig och klart bland det sämsta jag sett, trots att jag ganska lätt fascineras av huliganism.

Ni som tycker GSH är bra, kan ni inte ge en kort motivering varför ni tycker så?

spann
2009-03-06, 15:00
Att den inte ens går på bio lär ju vara ett tecken på att den inte lär vara någon höjdare?

Dreas
2009-03-06, 15:01
Amerikaner som försöker skapa engelsk fotbollskultur.... Nä tack.
Ettan är så fantastiskt dålig och klart bland det sämsta jag sett, trots att jag ganska lätt fascineras av huliganism.

Ni som tycker GSH är bra, kan ni inte ge en kort motivering varför ni tycker så? Lagom hjärndöd bakfyllefilm, inte direkt så man tror det ska vara någon djupare film man kommer få se. Tycker det är skönt med sådana filmer emellanåt.

skaparn
2009-03-06, 15:04
Den här filmen antar jag, och den första vet jag, förtjänar verkligen piratkopiering.

Tack Pirate Bay!

erks
2009-03-06, 15:18
Hyrde den precis. 1an var otroligt dålig, så jag har inga större förhoppningar. Förutom om lite roligt våld.

gnagaren
2009-03-06, 15:51
1'an är väl helt ok, fast om man ska se en film inom samma kategori så knu**ar The Football Factory sönder GSH.

gnagaren
2009-03-06, 15:55
Edit: Måste bara "få tag" på filmen först *rolleyes*

palme
2009-03-06, 16:25
Vad snackar du om? Det har gjorts massvis med bra filmer just kring detta och liknande teman?

Vad för bra filmer har det gjorts angående fotbollsvåld?

gnagaren
2009-03-06, 16:27
1'an är väl helt ok, fast om man ska se en film inom samma kategori så knu**ar The Football Factory sönder GSH.

.....

palme
2009-03-06, 16:30
Ja just ja den är bra faktiskt. Hans dokumentär e skön oxå.

MUGEN
2009-03-06, 16:53

I.D.... desvärre den enda i genren

young_george
2009-03-06, 17:17

Football Factory, I.D och The Firm. Bubblare blir Rise of the Footsoldier och Cass, både hade kunnat bli så mycket mer.

Awaydays kommer antagligen bli grym också, förutsatt att den kommer i närheten av boken. Böckerna slår ju än så länge betydligt högre än filmerna i denna genren, men Awaydays kanske kan ändra på det.

John King triologin är ju ett måste för alla med intresse

bigtraps
2009-03-06, 17:32
I.D.... desvärre den enda i genren

Vad är det för film?

Tonto
2009-03-06, 17:37
måste vara svårt att göra än sämre film än gsh 2.

Wille005
2009-03-06, 17:45
Skräpfilm, från början till slut.

palme
2009-03-06, 18:09
Bubblare blir Rise of the Footsoldier

FOTBOLLSVÅLD sa jag.

Rise of the footsoldier handlar om ett kriminellt gäng i England. Varför de har med scenen i tunnelbanan hajar jag inte då han inte höll på med sånt. Läs boken Essex Boy's, grymt bra.

I.D har jag aldrig sett, ska nog försöka hitta den i videohyllan *host*

young_george
2009-03-06, 18:24
FOTBOLLSVÅLD sa jag.

Rise of the footsoldier handlar om ett kriminellt gäng i England. Varför de har med scenen i tunnelbanan hajar jag inte då han inte höll på med sånt. Läs boken Essex Boy's, grymt bra.

I.D har jag aldrig sett, ska nog försöka hitta den i videohyllan *host*

Vad snackar du om? Carlton Leach är ju en legend inom fotbollsvåldet. Kanske ingen Bill Gardner men inte långt ifrån.

I min mening så handlar ROTF handlar i högsta grad om fotbollskultur och fotbollsvåld. Klubbscenen och fotbollsscenen var ju tidsvis så lika att de inte gick att skilja de åt. Visst, filmen är inte uteslutande om fotbollsvåld men det är minst sagt en viktig del av den.

palme
2009-03-06, 18:31
Haha my bad, samma story men handlar om 2 olika killar från samma gäng. Då tar jag tillbaka :)