handdator

Visa fullständig version : Träningsfråga - Obliques v.s fettförbränning

Alone_in_the_dark
2009-03-05, 12:22
Det här frågan ska kanske ligga i annan tråd men admin får väl flytta den isåfall, men jag undrar hur man kan komma åt kärlekshandtagen? Jag har märkt att fettet på magen försvinner men inte vid obliques? Ser ju jättesnyggt ut i babdbyxor - NOT *gah!* ;) två valkar som hänger över suck. Nu vet jag att punktförbränning inte funkar men är det träning av obliques som gäller? Hittade iofs denna http://www.trimgel.se (dagens skämt?, hittade bannern på Kolo...) :hbang: Har testat fettmätning (inte med kaliper) men någon elektriskt mojäng, den visade att jag hade minskat fettprocent med ca 2 % på 2 veckor vilket jag är lite glad över för det finns en del övervikt att ta av... *cupid*

kalajset
2009-03-05, 12:37
Det korta svaret är nog egentligen inte mer komplicerat än att du behöver gå ner mer i vikt. Själv har jag litet av samma problem, alla människor har olika ställen på kroppen där fettet tenderar att samla ihop sig, och även om jag börjar få rutor på magen brukar det ändå alltid finnas en hel del att ta av vid obliques.

Alone_in_the_dark
2009-03-05, 12:46
Det korta svaret är nog egentligen inte mer komplicerat än att du behöver gå ner mer i vikt. Själv har jag litet av samma problem, alla människor har olika ställen på kroppen där fettet tenderar att samla ihop sig, och även om jag börjar få rutor på magen brukar det ändå alltid finnas en hel del att ta av vid obliques.

M a o bara fortsätta och det är 3 mån kvar innan badbyxesäsong :cool:

kalajset
2009-03-05, 13:03
Tjaa, fast det är samtidigt svårt att säga hur det ser ut i enskilda fall, även om fortsatt viktminskning garanterat är ett råd som sällan slår fel. Det är ändå en viss skillnad på att vara så gott som underviktig utan någon större mängd muskelmassa, och trots det ha "love handles" kvar, och att ligga på 15-20% kroppsfett och ha de kvar. Och sedan alla mellanting på det såklart.

Ifall du redan nu t ex är väldigt smal är helt enkelt inte forsatt viktminskning något att rekommendera i all evighet så att säga, utan då är det nog snarare så att det behövs mer muskelmassa för att det ska se bra ut. Nu vet jag ju inte hur du ser ut, (eller ens vilka mått du har), men sunt förnuft är det ändå som gäller i slutändan. :)

EDIT: Läste lite i din journal, och det verkar ju då som det bara är att fortsätta kämpa på med viktminskningen, så kommer garanterat problemet försvinna allt eftersom. Stort lycka till!. :thumbup: