Visa fullständig version : Verkar det vettigt?
Hej!
Behöver lite råd kring min deff om den ser vettig ut.
Ålder: 24
Längd: 181
Vikt: 90
Förbrukning:
66.5 + (13.75 x 90) + (5.003 x 181) - (6.775 x 24) x 1.4 = 2884.9702
Träning
Mån: Simning/vattenpolo ca 1.5h
Tisdag: Bröst 1h
Onsdag: Rygg 1h
Torsdag: Axlar/Mage 1h + Innebandy på kvällen 1h
Fredag: Armar 1h
Lördag: Kondition 1h (innebandy, löpning, skidor el liknande)
Söndag: Ben 1h
Passen kan rotera lite mellan dagarna, men är oftast i denna följd.
Kostupplägg:
Se attachment
Mål:
Att gå ner ca 0.5kg i veckan.
hur kan lunchen bestå av 90 gram protein? bara jag som läser fel?
hur kan lunchen bestå av 90 gram protein? bara jag som läser fel?
Låter som en proteinrik kyckling; brukar de inte innehålla kring 20-25%?
ca 20 gram protein per 100 gram kyckling!
ca 20 gram protein per 100 gram kyckling!
Kollade detta, och värdet på kycklingen var högt satt.
Bytte värde, så nu borde det se bättre ut?
Det nya ser ut som följande:
A.Steinbach
2009-03-04, 12:30
Om det var 300g tilllagad kycklingfile som det stod i det första inlägget så är proteinmängden inget konstigt då en del vätska har försvunnit under tillagningen.
Men var det 300g kycklingfile i otillagad form så blir ju givetvis proteinmängden för hög om man tittar på lunchen.
Om det var 300g tilllagad kycklingfile som det stod i det första inlägget så är proteinmängden inget konstigt då en del vätska har försvunnit under tillagningen.
Men var det 300g kycklingfile i otillagad form så blir ju givetvis proteinmängden för hög om man tittar på lunchen.
Vikten är i otillagad form.
Borde jag ändra till den tillagade vikten?
Vilodag?
Vilodagar tar jag om jag känner mig sliten.
Har kört upp till 10 pass i veckan utan att vara allt för sliten.
Detta är dock min första deff, så jag kanske kommer att behöva ändra schemat framöver, om orken tynar allt för mkt.
Det verkar vara trendigt numera att inte ha vilodagar i shemat :(
Du måste ha minst en vilodag i veckan, gärna två!
Du måste ha minst en vilodag i veckan, gärna två!
Varför?
Jag säger inte att du har fel, eller att jag har rätt, men om man inte upplever att man mår dåligt utan vilodag bör man ändå ta vilodagar?
Snart blir du övertränad och du kan lätt skada dig om du inte vilar, samt att du får bättre ökningar när du vilar!
Du bryter ner dig för mycket, du tränar så kroppen inte hinner med att ta igen sig och då blir det pannkaka av allting, du kan prestera sämre i gymmet till och med.
Snart blir du övertränad och du kan lätt skada dig om du inte vilar, samt att du får bättre ökningar när du vilar!
Du bryter ner dig för mycket, du tränar så kroppen inte hinner med att ta igen sig och då blir det pannkaka av allting, du kan prestera sämre i gymmet till och med.
Tack för svar!
Jag får se till att lägga om något/några pass, så att jag får in en vilodag.
Att köra ett konditionspass samma dag som armarna i.o.m att det inte är så stor muskelgrupp kanske är vettigt.
Tack än en gång!
All hjälp uppskattas!
A.Steinbach
2009-03-04, 21:46
Vikten är i otillagad form.
Borde jag ändra till den tillagade vikten?
Om vikten (300g) är otillagad form så ska du givetvis inte använda värdet för tillagad kyckling.
Hade du däremot stekt/grillat kyckling och sen efter det vägt upp 300g så hade du ju givetvis använt värdet för tillagad kyckling.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.