handdator

Visa fullständig version : Slimma kroppen!

Mr.Biceps
2009-03-03, 22:57
Hej

Har hållt igång med idrott i hela mitt liv tills jag la ner i ett år. Jag har börjat med gym och har kört snart 5 månader. Jag vill se bra ut i kroppen tills starten av sommarlovet.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-------------Bild006.jpg

Bilden är väll efter 3,5 månaders gymmande. Som ni ser så har jag ju en del att skala bort. Jag skulle gärna börja deffa i Maj, men det kanske är alldeles försent för att få bort den magen? Tror ni jag kan få bort magen och chipstuttarna på en månad?

Ålder: 16 (92a)
Längd: 1.78-1.80
Vikt: 81 KG
Bänkpress: 80kg

Har somsagt tänkt att bygga upp till 1 Maj och sen löpa arslet av mig fram tills juni och hoppas på att se bra ut i kroppen. Därför frågar jag er om det är för sent att börja i maj :O Jag vill ju inte bli besviken :P Det känns fel att börja deffa redan nu. När målet är att se bra ut lagom till Juni..

Tackar =)

Phillelicious
2009-03-03, 23:12
Det beror på hur du menar "deffad" Om du vill få fram sexpacket så kanske det räcker att börja i maj men det är från person till person. Det beror väldigt mycket på hur mycket fett du har just nu och kvar att skala av så att säga. Du kan ju deffa 0,5 kg i veckan i maj och då går du ju ner 2 kg under maj. Men det är svårt att säga eftersom det inte fanns någon bild på dig nu,

Mr.Biceps
2009-03-03, 23:23
Det beror på hur du menar "deffad" Om du vill få fram sexpacket så kanske det räcker att börja i maj men det är från person till person. Det beror väldigt mycket på hur mycket fett du har just nu och kvar att skala av så att säga. Du kan ju deffa 0,5 kg i veckan i maj och då går du ju ner 2 kg under maj. Men det är svårt att säga eftersom det inte fanns någon bild på dig nu,

Ser likadan ut nu i stortsett som då :P

Billybilly
2009-03-04, 13:03

Det varierar stort från person till person, och vi har ingen bild på hur han ser ut i dagsläget, mer fett, eller mindre, det vet vi inte.
Men jag tror ju det tar längre tid än 4 veckor att få fram synliga och skarpa konturer av "sexpacket" ifall du ska gå ner 0.5 kg / veckan.

Guddi
2009-03-04, 17:01
Hej

Har hållt igång med idrott i hela mitt liv tills jag la ner i ett år. Jag har börjat med gym och har kört snart 5 månader. Jag vill se bra ut i kroppen tills starten av sommarlovet.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-------------Bild006.jpg

Bilden är väll efter 3,5 månaders gymmande. Som ni ser så har jag ju en del att skala bort. Jag skulle gärna börja deffa i Maj, men det kanske är alldeles försent för att få bort den magen? Tror ni jag kan få bort magen och chipstuttarna på en månad?

Ålder: 16 (92a)
Längd: 1.78-1.80
Vikt: 81 KG
Bänkpress: 80kg

Har somsagt tänkt att bygga upp till 1 Maj och sen löpa arslet av mig fram tills juni och hoppas på att se bra ut i kroppen. Därför frågar jag er om det är för sent att börja i maj :O Jag vill ju inte bli besviken :P Det känns fel att börja deffa redan nu. När målet är att se bra ut lagom till Juni..

Tackar =)Det finns ingen orsak att börja "löpa arslet" av sig när man vill gå ner i vikt. Om du sköter allt på ett bra sätt kan du säkert gå ner en 3-4kg fett i maj men då får du räkna med att den del muskler försvinner och när man tittar på din bild så verkar det inte som att du har så mycket att ta av.

Mitt tips är att du börjar lägga om kosten redan nu, inte räkna kalorierna men se till att du får i dig bra mat med ett tillräckligt högt proteinintag. Fortsätt att köra styrketräning för hela kroppen, med tanke på ditt nick och din redovisning av styrka här ovan så får jag en känsla av att du mest kör 9 set biceps och bröst 1-2 gånger i veckan. Se till att köra igenom kroppen helt ungefär var tredje dag, fler set än 4 för en muskel är sällan befogat som nybörjare.

När sommaren närmar sig så får du se hur det ser ut och avgöra om du vill dra ner på kalorierna eller inte. Räkna inte med några mirakel på en månad dock.

Ceccil
2009-03-04, 18:11
"en del att skala bort", säger du. Håller inte med..