Visa fullständig version : Spel och dylikt på USB-minnet?
Hej det är så att jag o polarna gillar att spela spel på håltimmarna i skolan, men eftersom spelen vi spelar har blivit extremt uttjatade undrar vi om ni har några tips på spel?
Jag har även en annan fråga; Vi skulle jätte gärna vilja spela cs, men cs 1,6 fungerar inte att installera på usb minnet, det stod att man var tvungen att installera den på en fast hårddisk. Någon som vet hur man kan göra för att spela endå från usb minnet? Eller vet ni om cs 1,5 eller 1,4 fungerar att spela från usbt?
Crille666
2009-03-02, 20:29
I skolan kopierade vi bara över ett installerat cs på usb-minnet och kopierade sedan det till skolans datorer, vet inte om det funkar att spela från minnet men du kan ju testa.
Quake 3 funkar ju alltid, och det är så där riktigt fult och roligt.
Wille005
2009-03-02, 21:00
I skolan kopierade vi bara över ett installerat cs på usb-minnet och kopierade sedan det till skolans datorer, vet inte om det funkar att spela från minnet men du kan ju testa.
+1 Fungerar med dom flesta spelen. I 1an installerade vi WC3, Starcraft och Quake på nästan alla datorer i skolan. :D
hahavaffan
2009-03-02, 21:09
Quake 3 funkar ju alltid, och det är så där riktigt fult och roligt.Q2 menar du väl? Q3 är inte så himla fult...
Vi har lirat för mycket Quake 3, cs hade varit skojj som fan. Hoppas det funkar.
De finns ett cs på ca 60 mb som vi lirar med ibland på skolan, fungerar hur bra som helst, är 1.6. De heter counter strike decayed lite. http://img299.imageshack.us/img299/4761/counterstrikedecayedlitgx9.jpg
Q2 menar du väl? Q3 är inte så himla fult...
Jo, jag menar 3an. Fult och fult. I jämförelse med dagens spel så är det ju fult, men klart spelbart i skolan.
Om man har ett minne med U3-funktion så kanske det funkar?
Gör om USB flashen till fixed disk.
plättlätt.
Gör om USB flashen till fixed disk.
plättlätt.
hur gör man de?:)
Det finns en hel uppsjö utils för det.
Googla bara på usb flash fixed disk.
Börja dock kolla på tillverkarens sida om de har en util för det.
De finns ett cs på ca 60 mb som vi lirar med ibland på skolan, fungerar hur bra som helst, är 1.6. De heter counter strike decayed lite. http://img299.imageshack.us/img299/4761/counterstrikedecayedlitgx9.jpg
Tack som fan, laddas ned nu återkommer med resultat.
Piranha, om man ändrar usb minnet till fixed disc kan man fortfarande använda det som usb? finns det några nackdelar?
Tack som fan, laddas ned nu återkommer med resultat.
Piranha, om man ändrar usb minnet till fixed disc kan man fortfarande använda det som usb? finns det några nackdelar?
Nackdelen är du måste köra remove på det innan du rycker det ur datorn, som man normalt inte gör på ett usb minne.
Datorn kan alltså hålla på att skriva data på det efter resurser så om du bara rycker det kan du paja filer på det.
Jag finner det mycket prakiskt att slussa filer på som är stora (tex .img filer på 4,7 gig) och NTFS formatera stickan.
Det är dags att ni ungdomar börjar med det ärorika spelat "Krona". Någon som kommer ihåg det?
Det var bättre förr.
krona, det kommer jag ihåg, många brustna knogar vart det iaf...
Det är dags att ni ungdomar börjar med det ärorika spelat "Krona". Någon som kommer ihåg det?
Det var bättre förr.
Ja, det gav verkligen mod och disciplin åt vår generation.
Wille005
2009-03-03, 08:05
Det var bättre förr.
Det blev förbjudet i vår skola... i efterhand kanske det inte var så smart att skriva in våra namn i blod på alla bänkar. :smash:
Nordenator
2009-03-03, 09:22
Så länge man inte köper något värdetaskigt usb-stick ska nog en hel del spel kunna fungera felfritt. På min Asus EEE testade jag köra WoW WoTLK med sin 12 gig stora klient utan probs från ett datatraveler (Kingston). Självklart har man ju ingen topp-fps med en 1,5 GHz Atom och så - men det fungerar.
edit: de flesta appsen kan man oftast bara copypasta över.
hahavaffan
2009-03-03, 09:25
Det var bättre förr.Mina händer minns det iaf.
Brian The Family Dog
2009-03-03, 09:26
Det var bättre förr.
Ahh vilka minnen jag har ifrån det spelet
Ljuva sadism :devil:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.