handdator

Visa fullständig version : Duration och intensitet

Jt1
2009-03-02, 19:00
Hej

Jag är en kille på 17år går första året på gymnasiet. Jag har fått en uppgift i gymnastiken på skolan. Jag citerar från min lärare.

"du skall söka samt visa på din kunskap kring uthållighet samt relationen mellan duration och intensitet.Till hjälp har du nedsnstående frågeställningar. Kom ihåg att den uthållighet som du skall visa kunskap kring är inte uthållighetsstyrka utan endast uthållighet kopplat till kondition.
Frågeställninggar
: Vad är uthållighet och varför tränar man uthållighet?
: Det finns en relation mellan duration och intensitet som är bra att kunna när man tränar uthållighet, hur ser denna relaton ut?Koppla detta till olika sätt att träna uthållighet.
: Hur ser du på uthållihetsträning?"

Jag är inte ute efter att få fusk hjälp eller att fuska på något sätt, det är bara det att jag är totalt borta när det gäller denna uppgift.
Jag kommer inte någon vart, jag kan inte ens börja det bara står still i huvudet när jag försöker. Tydligen som jag har märkt nu så är jag riktigt dålig när det gäller idrott (tex har jag gymmat i 2,5 år utan knappt några resultat, kanske pga att jag är dålig på att lägga upp scheman, eller något annat jag vet ej).

Jag vill bara ha lite tips om var kan jag börja, och lite info om relationen mellen duration och intensitet, jag fattar absolut inte den saken.
Om ni tycker att jag ber om fusk så säg till, då vet jag det.

Ber om ursäkt för ev stavfel.