Visa fullständig version : Hjälp med fettprocenten och kolhydrater
Jag ska förmodligen börja deffa i veckan och jag undrar hur mycket min fettprocent ungefär ligger på? Jag är 171cm och väger 87kg. Vad tror ni?
Förra deffen jag gjorde gick väl Ok, tappade dock en del i styrka. Jag ska testa att minska mycket på kolhydraterna nu. Vad kan jag minst ligga på när jag deffar? Ni som minskar på kolhydraterna, hur mycket äter ni? Jag misstänker att jag svarar bättre genom att minska kolhydraterna och jag undrar alltså hur lite jag kan äta per dag.
Jag har lagt upp två bilder. Jag har inte tränat på en vecka nu och på ena bilden är jag helt avslappnad.
Jag gissar på ca: 20% (kan ha fel, är dålig på gissa)
Sen angående kolhydrater, jag kör Atkins och ligger just nu på 20/dag, nu har jag gått ner 10% av min vikt så det ska bli en ökning av 2 kolhydrat/vecka.
Väger 100kg och är 181cm. Ligger på 1500-1700/kcal om dagen.
HUr ser dina dagar ut? Träning? Mat? Fritid?
Jag gissar på ca: 20% (kan ha fel, är dålig på gissa)
Sen angående kolhydrater, jag kör Atkins och ligger just nu på 20/dag, nu har jag gått ner 10% av min vikt så det ska bli en ökning av 2 kolhydrat/vecka.
Väger 100kg och är 181cm. Ligger på 1500-1700/kcal om dagen.
HUr ser dina dagar ut? Träning? Mat? Fritid?
Behåller du din styrka när du har så lågt kolhydratintag? Hur mår man av så lite kolhydrater? Hur ser din övriga fördelning ut? (fett, protein)
Jag försöker träna gym 4ggr i veckan. Körde en hel del löpning förra deffen, tror jag skippar det nu och bara kör gym. (och skär ner mer på maten) Ska testa lite iaf.. Har f ö lugna dagar...
Ägg, kesella, mjölk, fisk, mackor, pasta, havre, fisk, kött, olja är det jag äter oftast just nu.. Ska väl ligga på 1500kcal också ungefär..
fler uppskattningar om min fettprocent, tack!
Behåller du din styrka när du har så lågt kolhydratintag? Hur mår man av så lite kolhydrater? Hur ser din övriga fördelning ut? (fett, protein)
Jag försöker träna gym 4ggr i veckan. Körde en hel del löpning förra deffen, tror jag skippar det nu och bara kör gym. (och skär ner mer på maten) Ska testa lite iaf.. Har f ö lugna dagar...
Ägg, kesella, mjölk, fisk, mackor, pasta, havre, fisk, kött, olja är det jag äter oftast just nu.. Ska väl ligga på 1500kcal också ungefär..
fler uppskattningar om min fettprocent, tack!
Första veckan mådde man inte så bra för man hade lite huvudvärk, trött, seg när man tömdes på sin glykogen. Men det tog ca 2 vecor sen var man pigg igen när kroppen blev van till fettet som energi källa, jag har faktiskt ökat i styrka med de 20 kolhydrater/dag, Fett ligger på ca 55% o resten protein.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.