handdator

Visa fullständig version : Bra Gym södra närförort (STHLM)

EnTe
2009-02-27, 00:54
Tjena snyggingar...

Jag är på jakt efter ett bra gym i södra närförort, i närheten av södra Södermalm, Gullmarsplan, Hammarby sjöstad. Jag vill ha en hel del fria vikter, men viktigast av allt är en skivstångsställning anpassad för knäböj och marklyft (Alltså inte höjbara bänkpress ställning eller Smith).

Men jag vill heller inte att det skall vara ett brontogym med bara massa hormonstinna biffar. Gärna lite blandat med folk och några motiverande "early birds" att vila ögonen på mellan seten... =)

Någon som har något bra tips? Måste köpa nytt kort till helgen och vill reka lite...

Mvh

Mourten
2009-02-27, 08:21
I hammarbysjöstad finns BC Hälsoforum Sjöstaden som är rätt bra, inte vart där nu på något år men sen finns de väl något i gullmars också som är rätt bra, nu vet jag juh inte vad du är ute men dom gymmen fyller de flestas krav på vikter (hantlar till 60 kg tror jag) samt maskiner.
Lite negativ inställning har jag märkt på BC dock, dvs folk som tror man preppar.

stybb
2009-02-27, 08:36
Jag skulle rekommendera sats Södermalm, ligger vid T-baneuppgång medborgarplatsen. Alltså mer mot innerstan än du beskrev men en station norrut kanske inte är något problem. Köper man guldkort där kan man ju även passa på att testa lite olika gym om suget faller på.

Kollade på dina bilder och din tråd om schema och jag kan inte tänka mig att det gymmet uppfyller dina krav minst 1 år framöver.

Klientelet är varierat och folket trevliga.

- är att powerracket är trasigt atm
- kan vara rätt mkt folk runt kl 5 vardagar, övrigt rätt lite folk.

ThisIsTheOne
2009-02-27, 09:12
Lånar tråden lite...

Kroppsverkstan i Hammarbyhöjden. Någon med erfarenhet?

Mourten
2009-02-27, 10:09
Lånar tråden lite...

Kroppsverkstan i Hammarbyhöjden. Någon med erfarenhet?

jag tränar där.
funkar kanon, ganska lite folk, hantlar till 70 kg.
Ända som jag inte gillar är att dem inte gillar om man låter för mkt, men men, de får man bita ihop och ta.

Anders The Peak
2009-02-27, 10:09
Antagligen ger Gullmars gym mest valuta för pengarna.
http://www.gullmarsgym.se/index.htm
Ett välutrustat gym med bra maskinpark, hantlar,skivstänger mm.
Om jag inte missminner mig så brukade Lizzard och Palle/Frida (tidigare aktiva här på Kollo) träna en hel del där innan Palle och Frida begav sig till Göteborg.

Bulking Iron
2009-02-27, 10:29
Fyhuset! 1400 kr/år just nu.

Har allt man behöver och är för det mesta relativt lite folk där. Den enda negativa är väl öppettiderna (vardagar: 9-20:30, helger 12-17).

Utrustning:

2 bänkpressar
1 snebänk
1 powerrack
1 böjställning
1 smith
Lagom mkt maskiner
2 löpband några cyklar någon trampmaskin
Hantlar upp till 52,5/55 kg
mm.

klingen
2009-02-27, 11:05
Nu kapar jag tråden lite, men finns det nåt källargym i närheten av medborgplatsen, södermalm.

Anders The Peak
2009-02-27, 11:08
Nu kapar jag tråden lite, men finns det nåt källargym i närheten av medborgplatsen, södermalm.
Vallentuna Box Club VBC-sportscenter
Pro-Gym Pirre mfl större biffar tränar regelbundet där.

EnTe
2009-02-27, 11:10
Antagligen ger Gullmars gym mest valuta för pengarna.
http://www.gullmarsgym.se/index.htm
Ett välutrustat gym med bra maskinpark, hantlar,skivstänger mm.
Om jag inte missminner mig så brukade Lizzard och Palle/Frida (tidigare aktiva här på Kollo) träna en hel del där innan Palle och Frida begav sig till Göteborg.

Tränar där idag och kommer nog köra på ett kvartal till. Men de har bara ett löpband och en sketen cykel i konditionsväg vilket är lite kass. Vill kunna välja på lite olika konditionsträning. Gärna med lite luftigare lokaler också.

obesogen
2009-02-27, 11:14
Fryshusets gym är bra. De har allt man behöver, kortet är billigt och det är i stort sett alltid lite folk i gymmet.

Edit: Det är väldigt lite hormonstinna "biffar" också vilket jag såg att du gärna slapp :D

ThisIsTheOne
2009-02-27, 11:57
jag tränar där.
funkar kanon, ganska lite folk, hantlar till 70 kg.
Ända som jag inte gillar är att dem inte gillar om man låter för mkt, men men, de får man bita ihop och ta.

Det var som fan. Bor ett stenkast därifrån och tränar vanligen på SATS Medis, men på helgerna vore det skönt att slippa ta sig över Skanstullsbron. Ska absolut ge det en chans.

Mourten
2009-02-27, 16:02
Det var som fan. Bor ett stenkast därifrån och tränar vanligen på SATS Medis, men på helgerna vore det skönt att slippa ta sig över Skanstullsbron. Ska absolut ge det en chans.

m bor också så nära när jag är i sthlm, därför jag tränar där.
Men är STOOR skillnad från sats, men i mina ögon är de bara positivt.

kungconny
2009-02-27, 16:15
Hm, ännu en som lånar tråden. Finns det något bra gym mer åt nacka/hammarbysjöstad hållet som man inte behöver vara 16 för att träna på?

Piranha
2009-03-02, 00:04
Vallentuna Box Club VBC-sportscenter
Pro-Gym Pirre mfl större biffar tränar regelbundet där.

Huh?

Det var nog minst 2 år sen jag var på pro sist, men kör för det :D

Mourten
2009-03-02, 09:26
Hm, ännu en som lånar tråden. Finns det något bra gym mer åt nacka/hammarbysjöstad hållet som man inte behöver vara 16 för att träna på?

danvikstull finns ett gym, där tränade iaf jag innan 16 vet inte hur de är nu mera. var kanske 14-15 när ja började där.