Visa fullständig version : Illamående - pga stress?
Jag har drabbats av plötsliga vågor av illamående de två sista veckorna. 3 gånger har det hänt i skolan, första gången trodde jag det var bakfylla, men det var det inte de andra två gångerna. Nu sitter jag igen och mår riktigt illa, kan inte sova förns det gått över.
Jag har det rätt stressigt just nu, så det kan vara därför, men det är ytterligare 2 veckor innan jag kan slappna av. Finns det något man kan göra åt den här typen av illamåenden, förutom att strunta i nästa tenta? Nåt piller doktorn kan skriva ut, någon huskur?
försök att tänka att det inte är så stressigt, du har ju jättemycket tid att plugga. Försök att planera tiden du har. Brukar fungera för då vet man att man klarar det
Slartibartfast
2009-02-26, 23:05
Jag hade själv detta förut och har det ännu i perioder. Haft det i 11 år nu. När det var som värst kunde man bara ligga och se i taket.
Antidepressiva mediciner och tid hjälpte mig.
Har fått detta ibland. Inte så ofta men det kommer ibland väldigt irreterande har inte tänkt på o försöka fixa det direkt men tror det tar tid iaf.
Mår också illa om jag stressar på morgonen. Blir ännu värre om jag inte äter för då får jag klökningar i princip hela tiden.
försök att tänka att det inte är så stressigt, du har ju jättemycket tid att plugga. Försök att planera tiden du har. Brukar fungera för då vet man att man klarar det
Haha, 2 veckor för en 10 poängskurs där jag fick 0 poäng på duggan är inte mycket tid, tyvärr. Jag har ju annat att göra också.
Men visst, det är ju bra saker inför framtiden.
Jaja, tack för tipsen allihopa, hade hoppats på att det skulle finnas nåt bra piller på ica eller så, men det är väl kanske bara att ta det lite lugnare då. Har märkt att kaffe och energidrinkar gör saken mycket värre, så jag får väl hålla mig borta från sånt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.