handdator

Visa fullständig version : Gym i Älvsjö

Mart|n
2009-02-26, 16:40
Halloj!

Finns det något gym i direkt närhet av Älvsjö, som inte är alltför dyrt?

Ps. Det skall vara ett riktigt gym, inget new age trams.

birra_peroni
2009-02-26, 16:41
24/7 gymet i First hotel

Mart|n
2009-02-26, 16:51
24/7 gymet i First hotel

Hrmm.... Inte First Hotel Royal Star väl? Där har jag bott de senaste två veckorna. :)

Wille005
2009-02-26, 17:10
Sats finns precis vid Älvsjö Station men det är väl inte direkt "inte alltför dyrt". Hotellet birra nämner är mycket riktigt First Hotel Royal Star och det finns ett gym (fitnesscenter) där som skall vara prisvärt, enligt vänner är det helt okej men jag har själv aldrig varit där. Hittade en hemsida: http://www.lifefitnesscenter.se/Alvsjo.htm

Jockebiffen
2009-02-26, 17:36
Finns även ett gym vid namn Flex i hagsätra, 3 min med bussen från älvsjö station. Tränar där själv och tycker att det är ett kanon gym - http://flexsportsclub.se/

Mart|n
2009-02-26, 17:48
Sats finns precis vid Älvsjö Station men det är väl inte direkt "inte alltför dyrt". Hotellet birra nämner är mycket riktigt First Hotel Royal Star och det finns ett gym (fitnesscenter) där som skall vara prisvärt, enligt vänner är det helt okej men jag har själv aldrig varit där. Hittade en hemsida: http://www.lifefitnesscenter.se/Alvsjo.htm

Haha, vatusan, nu sitter jag här på Rica Talk hotell med lång näsa. Jag får ta och kolla upp detta lite mer noggrant.

Finns även ett gym vid namn Flex i hagsätra, 3 min med bussen från älvsjö station. Tränar där själv och tycker att det är ett kanon gym - http://flexsportsclub.se/

Jag var där igår och tränade lite ben. Ska nog dit där nu igen :)
Fast det var ju förstås inte billigt, 100 kronor för en gång.

-squat-
2009-02-26, 21:49
SATS Älvsjö är nice.

Mart|n
2009-02-26, 21:55
Har precis varit förbi och kollat gymmet som ligger i källaren hos First Hotel Royal Star, och det får nog bli där jag håller till när jag är här uppe och jobbar. Speciellt eftersom att jag får träna gratis när jag bor på hotellet.

jawohl
2009-06-11, 16:33
Lånar tråden lite, fler tips på billiga gym i och kring älvsjö (helst cykelavstånd).

Jag är inte kräsen utan vill komma billigt undan, en skivstång, hantlar, vikter, chinsstång osv räcker för mig :)

Kebab-Arne
2012-01-19, 16:27
Kör en bump. Ska ev. tillbringa 4 månader i Älvsjö när jag skriver mitt exjobb. Finns det nåt mer än Sats och det mystiska Life FitnessCenter värt att kolla in? Sats ligger lite bättre till avståndsmässigt även om båda gymmen ligger bra till. Finns det nåt mer gym i Älvsjö? Hur är utrustningen på Sats? Sats har en värdelös hemsida, dessutom känns det som en sekt. Hur mycket folk kvällstid på gymmen om nån vet?

Theli
2012-01-19, 16:54
Som en tidigare talare sa,
Flex i hagsätra! 10 min med buss från Älvsjö station.

fabb3
2012-01-19, 22:22
Nu har du ju alwaysfitness i fruängen, har ingen aning om hur det är där dock. Tar ca 10 min med buss

exnm
2012-01-19, 22:26
Nu har du ju alwaysfitness i fruängen, har ingen aning om hur det är där dock. Tar ca 10 min med buss

I huset där jag precis har köpt lägenhet så ska Always Fitness ha hyrt in sig i källarlokalen. Detta hus ligger precis vid Älvsjö Station, jag väntar med spänning på att se vad det blir

Mart|n
2012-01-20, 00:21
Flex Sportsclub i Hagsätra är helt okej, har ju tränat där några gånger också....

Men engångspriserna är ju helt sinnessjuka!

Kischen
2012-01-21, 16:43
Jag kör på sats Älvsjö.

Kebab-Arne
2012-01-22, 20:14
Jag kör på sats Älvsjö.

Hur är gymmet? Är det kaos och fullt krig vardagskvällar mellan 19-21 eller går det att träna utan problem?

Angående Hagsätra så kommer jag penda nog som det är så är inte så sugen på att behöva pendla till gymmet också.

exnm
2012-01-22, 20:30
Hur är gymmet? Är det kaos och fullt krig vardagskvällar mellan 19-21 eller går det att träna utan problem?

Angående Hagsätra så kommer jag penda nog som det är så är inte så sugen på att behöva pendla till gymmet också.

Jag har varit där ett tiotal gånger och jag tycker alltid det är kaos där, och då även "bra tider" där SATS gym brukar vara lugna.
För min del blir det uppsägning av SATS kortet när jag flyttar till älvsjö.

Kischen
2012-01-22, 20:40

Jag tycker det är ok. Ganska mycket lallare nu efter nyår dock.

-squat-
2012-01-22, 21:26

Om man jämför med t.ex. Odenplan, är Älvsjö rena drömmen.

Kebab-Arne
2012-03-27, 22:23
Får tacka för svaren även om de var ett tag sen.

Som uppdatering så har träningen inte gått så jättebra, får skylla på förkylning och lungsot, de vanliga dåliga bortförklaringarna m a o. Iallafall, SATS hade en kampanj med gratis provträningsvecka. Vilket givetvis var trevligt. Gymmet är sådär, helt ok egentligen och är inte jättemängder med folk. Problemet är att 80% av människorna håller till vid de fria vikterna. Så är ganska packat just där jag också vill vara mest. En annan mindre trevlig sak är priset, i o m att jag ska vara i Älvsjö så begränsad tid. Kan visserligen köpa för ett år som gäller på många SATS och frysa, men då måste jag ju bo så jag hamnar nära ett SATS gym när min utbildning är klar. Jo för det har jag ju bra aning om idag... Går att köpa månadsvis för 950:- men det har jag ingen större lust med. Med tanke på vad man får så är det ett rent rån. De flesta gym vill ju motverka människor som jag som är på tillfälligt besök. De har väl ifs mest och göra att man inte vill ha nybörjare som kommer in och kan köpa för 3 månader och sen aldrig mer komma dit. Bättre tvinga dem signa upp för ett år, om de sen ger upp efter 3 besök är ju inte gymmets problem.

Life Fitnesscenter är nedlagt.

Har dock insett att det högst troligt är cykelavstånd till Flex Hagsätra för mig, borde inte ta mer än 10 min. Så ska gå dit inom en extremt snar framtid. Deras hemsida lovar dock inte så gott då det precis som SATS är en massa snack om pass, PT:s, solarier och annat döhäng jag inte vill åt. Än mindre betala för. Så vad är priserna på Flex? Det är aldrig ett bra tecken när ett gym inte vill skriva ut det på hemsidan. Visserligen så länge man kan köra på 3 månader för under 950:-/månad så är de billigare än SATS och några andra alterntiv verkar inte finnas.

Nu framstår jag väl som jag förespråkar källargym och liknande überhardcore ställen vilket inte fallet är. Har ett gym ny utrustning och är rent och fräscht föredrar jag det men har ingen lust att betala för få en massa saker jag ändå inte utnyttjar.

312
2012-03-27, 22:25
Får tacka för svaren även om de var ett tag sen.

Jag bor 10-15min från Älvsjö och jag har ett sketet källargym. Ses vi här? :D

FrankDrebin
2012-03-27, 22:28
Du har ett grymt källargym vid västertorp för 130/månad. Borde vara närmare än att cykla till Hagsätra.

petersson
2012-03-27, 22:49
Du har ett grymt källargym vid västertorp för 130/månad. Borde vara närmare än att cykla till Hagsätra.

Är det Västertorpshallen eller? Där har jag varit (om jag inte minns fel) och tävlat i styrkelyft för några år sen. Gymmet som vi värmde upp i där var ju bra!

strikt
2012-03-27, 23:31
Älvsjö kan vara rena kaoset. Är där rätt ofta. Och bli alltid lika chockad då det är kaos.

13 tiden på helger ibland brukar vara lite lugnare. men efter 14 så börjar det bli mer folk.

På vardagar är det i princip kaos från 16-21.

Mart|n
2012-03-28, 06:56
Flex Hagsätra tar 150 kronor för en gång. Kommer inte ihåg hur det var med kortare perioder.

Södra TK är ju rätt okej, dock så är det väl fortfarande extremt begränsade öppettider?

PetterHultin
2012-03-28, 07:09
Jag har tränat på sats älvsjö senaste året, och det fungerar helt ok för alla som inte vill ha större hantlar än 40 kg. Det är självklart, precis som alla andra gym i hela världen, FULLT kl 16-17 då alla slutar jobbet. Men annars tycker jag man alltid får det man vill ha utan kötid.

Blir du medlem idag får du 20% rabatt också (fram till 30 mars), om du är student. ;)

exnm
2012-03-28, 07:25
SATS i Älvsjö känns alltid smockfullt, även om man är ensam där. Det är något skumt med det gymmet..

För mig som flyttar dit snart blir det nog Flex i Hagsätra, har bara hört gott om det gymmet:)

strikt
2012-03-28, 08:39
SATS i Älvsjö känns alltid smockfullt, även om man är ensam där. Det är något skumt med det gymmet..

Beror nog mest på alla feta koloiter som hänger där som Kischen.

FrankDrebin
2012-03-28, 21:11
Är det Västertorpshallen eller? Där har jag varit (om jag inte minns fel) och tävlat i styrkelyft för några år sen. Gymmet som vi värmde upp i där var ju bra!

Japp. Källaren vid entren. Inte speciellt stort men där finns allt en man kan önska sig...förutom damer. *spy*

exnm
2012-03-29, 07:00
Ett stort minus jag insåg nu på morgonen! Man kan ju fan inte köra marklyft i Älvsjö.
Finns ju skivstänger men ingen bra plats att köra på där det inte står pensionärer och curlar silverhantlarna.

PetterHultin
2012-03-31, 08:31
Ett stort minus jag insåg nu på morgonen! Man kan ju fan inte köra marklyft i Älvsjö.
Finns ju skivstänger men ingen bra plats att köra på där det inte står pensionärer och curlar silverhantlarna.

Pff. Det e ju bara lägga ner stången vart som helst. ^^
Snacka om att se problem som inte finns!

Kebab-Arne
2012-04-02, 22:01
Södra TK verkar intressant men hittar ingen fungerande hemsida. Visserligen skulle man kunna åka förbi där de håller till och se om det finns någon info på dörren. Men har köpt medlemskap på Flex nu. Positivt överraskad av gymmet, ett av de bättre gymmen jag varit på skulle jag tro. Tämligen stor friviktsavdelning för att vara gym i den klassen. Klart det inte blir som en tyngdlyftningsklubb men för ett kommersiellt gym är det riktigt bra. De tar visserligen 750:-/månad om man bara köper månadsvis och jag har inget val. Bor i Älvsjö juni ut ungefär, sen Uppsala ett tag. Sen har jag ingen aning. Enda nackdelen är att öppettiderna inte är så jättebra men samtidigt fungerar det. Så ser ni nån snubbe med ful frisyr, ungefär som nån som ska försöka odla ut håret vilket är precis vad jag försöker med så är det jag.
Lite kul är att jag mätte avståndet på hitta.se till gymmet från bostaden. Skulle ta 9.6 min att cykla. Till gymmet i Uppsala från bostaden har jag enligt hitta.se 9.4 min, och det avståndet har jag stått ut med att cykla i över 3 så borde klara av detta med. :)

Imni
2013-05-27, 13:19
Bumpar denna tråd.

Letar efter gym kring Hägersten, Västertorp, Älvsjö eller Fruängen men även Årsta går bra.

Kollat in Årsta gym lite och det verkar helt ok men skulle vara intresserad av något lite närmare. Vill inte hamna på ett gym med kaotiskt mycket människor vid 19-tiden och en prisklass kring max 4000 kr. Hantlar på över 40 kg är inget måste men under 35-40 kg går bort. Gärna en stor friviktsdel och generösa öppettider. Är inte intresserad av pass och liknande.

Tips?