handdator

Visa fullständig version : Magen som jag vill ha den.

SiB
2009-02-26, 08:54
http://img410.imageshack.us/img410/417/magen.jpg

Här har jag en bild på min mage.

Och grejen jag funderar på är hur jag ska göra för att fylla ut magen åt sidorna, som ni ser har jag ritat röda streck dit jag vill att magen ska fylla ut. tycker inte det är snyggt när det går inåt så där över höfterna.

Någon som har några tips på nå schyssta övningar eller vad som helst ? :)

Toby Asp
2009-02-26, 09:00
Mer obliques kanske. Kolla http://www.exrx.net/Lists/ExList/WaistWt.html#anchor1944764

Slartibartfast
2009-02-26, 10:38
Mer obliques kanske. Kolla http://www.exrx.net/Lists/ExList/WaistWt.html#anchor1944764

Mera obliques förvärrar bara situationen som jag ser det. TS "problem" är väl breda höfter i förhållande till bröstkorg. Mera massa på överkroppen överlag Komer att eliminera problemet helt i TS' fall. Men vissa får helt enkelt leva med timglasfigur. :whipped:

NikoLei
2009-02-26, 10:40
Mer lats borde väl hjälpa lite, då syns det mindre, mer fokus läggs på lats och inte "timglaset", sen som slarti säger, mer massa på kroppen rent generellt. Ät pöjk!

gibb
2009-02-26, 11:53
Mer massa på midjan / obliques förstärker nog det intryck du vill bort från som sagt. På med mera massa på lats/axlar/bröst/övre rygg.

Toby Asp
2009-02-26, 12:27
Ja ni har nog rätt. Träna hela kroppen hårt och hoppas att det fylls ut.

Anders The Peak
2009-02-26, 12:30
En perfekt midja och magmuskulatur ur byggarsynpunkt när du sedan har lagt på lite mer lats kommer det bli kalas:thumbup:

Guddi
2009-02-26, 12:43
Mera obliques förvärrar bara situationen som jag ser det. Jag har läst det påståendet flera gånger här på kolo och aldrig riktigt förstått hur det skulle kunna förvärra? Obliquerna täcker hela vägen från revbenen ner till höftbenet och de externa ligger till och med utanpå revbenen en hyffsad bit upp. Om något som borde extra massa på obliquerna göra så att man får en jämn ökning av massa mellan höft och revben och en ökad massa ovanpå revbenen.

http://www.yorkievitz.com/classsite/anatomy/thorax/images/external%20oblique.gif
externa obliquerna..

Black Star Abyss
2009-02-26, 12:44
http://img410.imageshack.us/img410/417/magen.jpg

Här har jag en bild på min mage.

Och grejen jag funderar på är hur jag ska göra för att fylla ut magen åt sidorna, som ni ser har jag ritat röda streck dit jag vill att magen ska fylla ut. tycker inte det är snyggt när det går inåt så där över höfterna.

Någon som har några tips på nå schyssta övningar eller vad som helst ? :)

Hur tränar du idag?

Stoltz
2009-02-26, 12:50
Mera obliques förvärrar bara situationen som jag ser det. TS "problem" är väl breda höfter i förhållande till bröstkorg. Mera massa på överkroppen överlag Komer att eliminera problemet helt i TS' fall. Men vissa får helt enkelt leva med timglasfigur. :whipped:

Visst är det så :( Mina kvinnohöfter skulle vara utmärkta för att föda barn, men eftersom jag saknar de övriga kraven så får jag helt enkelt nöja mig med att få en väldigt konstig V-form :D

spoonchest
2009-02-26, 13:31

Och jag som trodde obliques var svåra att komma åt. tackar

Mongar
2009-02-26, 17:20
Många som vill fylla ut det området. Jag har precis börjat köra side bend med hantlar. Om det kommer ge resultat får jag se till sommarn, men när jag känner på området du ringat in medan jag gör övningen så spänner muskeln där som in i norden iaf.
45 side bend funkar också bra, men själva övningen känns väldigt otymplig.
Twist rör jag inte, för det känns knappt i magen, råkar alltid ta i för mycket med armarna.
Så hittills är mitt råd side bend med hantlar http://www.exrx.net/WeightExercises/Obliques/DBSideBend.html Lycka till.

SiB
2009-02-26, 17:50
Mer lats borde väl hjälpa lite, då syns det mindre, mer fokus läggs på lats och inte "timglaset", sen som slarti säger, mer massa på kroppen rent generellt. Ät pöjk!

Haha, aa faktum är att jag har just slutat deffa och deffningen avslutades med en magsjuka på några dar då jag inte åt nånting och jag antar att kroppen tuggade rätt mycket muskelmassa, men ska bygga på som fan nu hade jag tänkt fram till sommarn så jag blir så stor som möjligt :)

SiB
2009-02-26, 17:53
Hur tränar du idag?

Idag kör jag på ett 5 dagars schema som ser ut så här:

Måndagar = RyggLats, Vader
Tisdagar = Quads, Triceps,
Onsdagar = Axlar, Traps,
Torsdagar= Vila
Fredagar = Hams, Biceps
Lördagar = Bröst, Underarmar,
Söndagar = Vila,

Mage började jag träna när jag för några månader sen började deffa så det har jag inte riktigt i schemat men jag har hört så mycket om att man kan träna magen i stort sett varje dag så det brukar bli 2-3 ggr i veckan vanligtvis. Och då brukar jag köra 3 olika övningar som dock inte är åt sidan eller böjd som ni tipsat om.

ceejay
2009-02-26, 19:21
lägg på dig massa så kommer det se kanon ut, ser konstigt ut bara för att du är ganska smal

Scratch89
2009-02-26, 19:56
Lite mer marklyft och knäböj med ordentligt buktryck.

DSBM
2009-02-27, 11:23
Idag kör jag på ett 5 dagars schema som ser ut så här:

Måndagar = RyggLats, Vader
Tisdagar = Quads, Triceps,
Onsdagar = Axlar, Traps,
Torsdagar= Vila
Fredagar = Hams, Biceps
Lördagar = Bröst, Underarmar,
Söndagar = Vila,

Mage började jag träna när jag för några månader sen började deffa så det har jag inte riktigt i schemat men jag har hört så mycket om att man kan träna magen i stort sett varje dag så det brukar bli 2-3 ggr i veckan vanligtvis. Och då brukar jag köra 3 olika övningar som dock inte är åt sidan eller böjd som ni tipsat om.

Vad jag hört är detta en myt, magmusklerna bör tränas presis som alla andra muskler i kroppen. Dock på din bild ser det ju ut som att dina magmuskler är din mest utvecklade muskelgrupp. Kanske du borde lägga om ditt program till t.ex. en tvåsplitt och köra igenom hela kroppen 2 gånger i veckan istället? Verkar ju som att din mage svarar bra på att träna ofta, då borde resten av kroppen svara på samma sätt. Bara ett tips ;)

SiB
2009-02-27, 18:05
Kanske du borde lägga om ditt program till t.ex. en tvåsplitt och köra igenom hela kroppen 2 gånger i veckan istället? Verkar ju som att din mage svarar bra på att träna ofta, då borde resten av kroppen svara på samma sätt. Bara ett tips ;)

Känns som att det kommer bli sjukt stressigt, mina pass ligger redan på 1,5-2 timmar :p

DSBM
2009-03-03, 22:50
Känns som att det kommer bli sjukt stressigt, mina pass ligger redan på 1,5-2 timmar :p
Hmm.. Låter som långa pass det där ;) Mina tvåsplit pass brukar ta runt 1,5h och då får jag med alla kroppsdelar och det blir både tungt och intensivt med träningsvärk. Men bara för att det funkar för mig behöver det ju inte passa alla :) Kör på som det känns bra!

Elfsberg
2009-03-04, 01:35
Squat & milk !!!

Vespertilio
2009-03-04, 15:10
strunta i magen o träna mer bröst istället :P

Bahir
2009-03-04, 15:17
Du behöver mer massa. Kör marklyft och squats, som nämnts. T-bar rows och skivstångsrodd tar hand om latsen, vilket du också behöver. Som the saying goes: "everybody wanna be a bodybuilder, but ain't nobody want to lift no heavy ass weight! I do it though!" Alltså, basövningar + tung vikt är ditt svar.

Nuevo
2009-03-04, 20:06

hur många set kör du på ett pass?

Med lite intensitet har jag svårt att se hur ett pass med 5-split kan ta mer än 40-50 min

Elfsberg
2009-03-07, 00:40
Hah. En annan tränar 2-split och spenderar en 25-30 min på gymmet varje gång.

enzodiac
2009-03-07, 20:51
40-50 min räcker iaf till mina 2split pass. Då kör jag 2-3 övningar per muskel och 2 arbetsset per övning. Fungerar klockrent !