Logga in

Visa fullständig version : bröstkörtelvävnad? Bilder

Suffering
2009-02-25, 21:29
Hejsan!

Har tidigare lagt ut bilder på mig och frågat om ni tror jag har gynekomasti.
Dessa bilder togs när jag vägde 90 kg.
Väger nu cirka 83-84 och brösten är fortfarande likadana.

Enligt bilderna så tyckte ingen att de såg ut som gynekomasti utan bara fett, men när jag skrev i en annan tråd att jag vägde 83kg och har kvar mina bröst så fick ja detta svar

"Du kan inte banta bort bröstkörtelvävnad."

Är de samma sak som gynekomasti?

Det är svårt att förklara hur brösten känns.
Jag känner inget om jag kniper om runt bröstvårtan men tar jag tag runt bröstet och kniper åt så är de ju ganska hårt innuti, men det kanske är normalt? Bara fettvävnad tro?

Nu frågar jag igen, vad tror ni om detta? Väger alltså runt 83 just nu (1.84 lång).

Några bilder på hur ja ser ut nu:

http://img22.imageshack.us/img22/6936/frammy8.jpg

http://img15.imageshack.us/img15/1640/sidanm9.jpg

Uppifrån ser det ju helt bedrövligt ut *gah!*
http://img22.imageshack.us/img22/4185/uppeqt8.jpg

Ganymedes
2009-02-25, 21:35
Jag skulle nog hävda att det är gyno, men jag är bara en vanlig dönick som surfar på Kollo iofs.

Heppez
2009-02-25, 21:35
Dem där är ungefär som mina.. inga direkta bollar... men stora bröstvårtor...
suger som fan.. dock vet jag inte om det är gynekomasti eller om det är fettdipåer som är lite svårare att få bort.

Suffering
2009-02-25, 21:43
Jag har visserligen cirka 10-12kg kvar att gå ner för magen är en skaplig bit ifrån hur jag vill ha den. Säckar ihop sig regält när jag sätter mig ner.

Vad tror ni andra om detta?

Anders The Peak
2009-02-25, 21:48
Jag tror att du kan träna och banta bort det mesta av överflödet men du har säkert en rätt hög produktion av testosteron där en del aromatiserar. Rekommenderar en striktare kosthållning en diet med lågglykemiska kolhydrater kombinerad med regelbunden träning..

Suffering
2009-02-25, 21:50
Jag tror att du kan träna och banta bort det mesta av överflödet men du har säkert en rätt hög produktion av testosteron där en del aromatiserar. Rekommenderar en striktare kosthållning en diet med lågglykemiska kolhydrater kombinerad med regelbunden träning..

Träning är inget jag varken har tid med eller prioriterar just nu. Det är bara vikten.
Har börjat med pulverdiet igen för det funkade bra när jag använde de sist (för cirka 1 år sen).

Det är väl isf om jag kan köpa hantlar eller liknande och träna hemma. Skulle de funka? Har som sagt inte tid att ge mig iväg till gym.

Anders The Peak
2009-02-25, 21:56
Träning är inget jag varken har tid med eller prioriterar just nu. Det är bara vikten.
Har börjat med pulverdiet igen för det funkade bra när jag använde de sist (för cirka 1 år sen).

Det är väl isf om jag kan köpa hantlar eller liknande och träna hemma. Skulle de funka? Har som sagt inte tid att ge mig iväg till gym.

Det funkar inte att ha tid. Tid är det enda du har. Det handlar bara om prioriteringar här Livet. Kroppen är den enda du har så jag tror att den ska du prioritera i första hand.
Vem har sagt att du måste träna på gym. När man ser din status förstår man att en första början är att du stiger av några hållplatser tidigare varje dag och tar en promenad en timme per dag, så är mycket vunnet. Om du sedan ser över din kost så är du snart i hamn.
Lycka till!!

Suffering
2009-02-25, 21:58
Det funkar inte att ha tid. Tid är det enda du har. Det handlar bara om prioriteringar här Livet. Kroppen är den enda du har så jag tror att den ska du prioritera i första hand.
Vem har sagt att du måste träna på gym. När man ser din status förstår man att en första början är att om du stiger av några hållplatser tidigare varje dag och tar en promenad en timme per dag så är mycket vunnet om du sedan ser över din kost så är du snart i hamn.
Lycka till!!

Kosten är som sagt inget problem, kör med pulver.

Men kan ja träna brösten bra med hantlar? För det hade ju varit smidigt isf.
Finns ju mycket man kan träna med hantlar, inte bara armar.

TylerDurden84
2009-02-25, 22:19
Har du kollat din hormonbalans? Det skulle kunna vara att din östrogen-produktion överstiger normala värden.

Suffering
2009-02-25, 22:21
Har du kollat din hormonbalans? Det skulle kunna vara att din östrogen-produktion överstiger normala värden.

De kollar jag på vårdcentralen antar jag?
Går de att fixa utan operation isf?

Fatcan
2009-02-25, 22:34
Kosten är som sagt inget problem, kör med pulver.

Men kan ja träna brösten bra med hantlar? För det hade ju varit smidigt isf.
Finns ju mycket man kan träna med hantlar, inte bara armar.

Hur länge tror du att du orkar leva på pulver? Är det inte bättre att du kör en riktigt diet och börjar träna och sedan försöka hålla den livsstilen?

Carlbom
2009-02-25, 23:26
hur länge tror du att du orkar leva på pulver? Är det inte bättre att du kör en riktigt diet och börjar träna och sedan försöka hålla den livsstilen?

word

Raggis
2009-02-25, 23:35
Ja, du har gynekomasti.

Suffering
2009-02-26, 00:10
Fatcan: Ska köra 2-3 veckor men äter lite undertiden. Som jag redan sagt så funkar de bra.

Som jag även också sagt så har jag ej tid att träna på gym men köper gärna hantlar eller liknande om nån tala om att de fungerar.

Raggis: Helt omöjligt för dig att vara 100% säker på detta.

--------------------

Om jag nu har de så får ja helt enkelt leva me de. Vägrar operara mig efter jag läst om alla som fått tillbaka skiten ändå.

Jag ska gå ner till 70 kg, och jag vet iaf att brösten kommer bli mindre, för det är fett där också, de känner jag.

Raggis
2009-02-26, 00:36
Raggis: Helt omöjligt för dig att vara 100% säker på detta.

Varför ber du om våra åsikter om du helt apropå avfärdar dem?

"...The term comes from the Greek gyne (stem gynaik-) meaning "woman" and mastos meaning "breast"."

Kvinnoliknande bröst, mao. Om det sedan är 10% bröstkörtelvävnad eller 80%> bröstkörtelvävnad kan ingen på ett forum svara på. Det krävs grudnliga undersökningar, samt mammografi, för att avgöra det.

Suffering
2009-02-26, 00:41
Varför ber du om våra åsikter om du helt apropå avfärdar dem?

"...The term comes from the Greek gyne (stem gynaik-) meaning "woman" and mastos meaning "breast"."

Kvinnoliknande bröst, mao. Om det sedan är 10% bröstkörtelvävnad eller 80%> bröstkörtelvävnad kan ingen på ett forum svara på. Det krävs grudnliga undersökningar, samt mammografi, för att avgöra det.

Jag avfärdar de absolut inte.
Men på dig lät de som att de till 100% är gyne, vilket man bara kan veta genom undersökning vad ja vet.

Ville veta vad folk tror.

Raggis
2009-02-26, 00:43
Jag avfärdar de absolut inte.
Men på dig lät de som att de till 100% är gyne, vilket man bara kan veta genom undersökning vad ja vet.

Ville veta vad folk tror.

Än en gång, gynekomasti är bara en term. Finns - precis som du nämner - olika grader av gynekomasti. Oftast är det dock en blandning mellan bröstkörtelvävnad och fett.

Suffering
2009-02-26, 01:02
Än en gång, gynekomasti är bara en term. Finns - precis som du nämner - olika grader av gynekomasti. Oftast är det dock en blandning mellan bröstkörtelvävnad och fett.

Jo precis. Mycket möjligt att det är de isf eftersom jag känner en hel del fett där också. Framförallt när jag sitter ner.

Aja, jag går ner o kämpar på så får vi se.

Tack för alla inlägg! :)

AsTfL
2009-02-26, 16:50
Risken är nog stor att de ger dig rådet att börja motionera och eller se över din kost men eftersom du tydligen inte har tid över varken för att motionera eller äta riktig mat så är det nog bara slöseri med din dyrbara tid.

Leffe2000
2009-02-26, 22:28

Det låter lite klurigt att se på en person huruvida hans testosteronproduktion är hög med en stor del som aromatiseras, och på vilket sätt inverkar en kost med lågglykemiska kolydrater?

Ökad träning borde väl dessutom ge ännu högre testosteronnivåer, men du menar att själva aromatiseringen (hur denna nu går till) skulle kunna dämpas med träning?

Anders The Peak
2009-02-26, 23:03
Det låter lite klurigt att se på en person huruvida hans testosteronproduktion är hög med en stor del som aromatiseras, och på vilket sätt inverkar en kost med lågglykemiska kolydrater?

Ökad träning borde väl dessutom ge ännu högre testosteronnivåer, men du menar att själva aromatiseringen (hur denna nu går till) skulle kunna dämpas med träning?

Träning ökar energiförbrukningen och hjälper kroppen att öka insulinkänsligheten.
Lågglykemiska kolhydrater sänker insulinnivåerna.

Det här problemet med testosteronet aromatiserar till östrogen är egentligen en naturlig harmonisering av kvoten mellan testosteron och östrogen och är i normalfallet helt avgörande för muskeltillväxt. Men när man är kraftigt överviktig och med högt blodsocker så påverkar det den naturliga balansen av tillväxthormoner genom att man får en kraftigare insöndring av testosteron/IGF som kroppen försöker harmonisera genom att balansera kvoten mellan testosteron och östrogen och som vi vet så har både män och kvinnor bröstkörtlar som kan stimuleras av östrogen dvs de växer till och man får bröst.
Därför kan man generellt säga att kraftigt överviktiga får problem med gyno/bröstkörteltillväxt precis som missbrukare av androgener.

TylerDurden84
2009-02-27, 00:09

Ja, det gör man. Förklara ditt problem och att du vill se dina värden för testosteron och östrogen (östradiol). Skulle dina värden vara fel så finns det läkemedel för att reglera dem, ja. Om de skulle vara lösningen på ditt problem vet jag inte. Det får du fråga på vårdcentralen.

Brooklyn
2009-02-27, 09:28
är det hårda knölar bakom bröstvårtorna?

Suffering
2009-02-27, 15:56

Nej det är ju inte de.

Så grymt svårt att beskriva de där.

Om jag trycker på bröstvårtan så känner jag enbart som ett nät innanför, som andra sagt borde vara fettvävnad. Inget direkt hårt alls.

Suffering
2009-02-27, 16:03
Eller visserligen. Knölar säger du...
Det "nätet" ja menar kan ju också tolkas som knölar när jag tänker efter. Fan! :(

Suffering
2009-02-27, 16:27
På måndag bokar jag tid på vårdcentralen.
Usch.. blodprov :(

Sami
2009-03-05, 17:45
På måndag bokar jag tid på vårdcentralen.
Usch.. blodprov :(
Har du fått svar än?

Suffering
2009-03-05, 20:23
Har du fått svar än?

Det drog ut på tiden. Hade så mycket att göra.
Ska försöka fixa de imorrn (Fredag) annars blir de näst nästa vecka.

Men är ganska säker på att det är gyne nu när jag läst om de och sett videos/bilder på folk som har det.

Pontus H
2009-04-26, 20:49

ganska gammal tråd men jag livar upp den då jag har hårda knölar bakom mina bröstvårtor och det kom aldrig något svar på vad det kunde vara, så nu blir jag orolig ;/

Pontus H
2009-04-26, 21:22
hmm jag postar en bild på min tutte nu så känsliga tittare undanbes :P, nej men alvarligt så har mina tuttar stört mig oerhört, ej vågat visa mig i bar överkropp på stränder etc, har inte ens vågat ta kontakt med tjejer för de är så groteska, de har TOM en egen skugga!. tror bakterier och dyl, använder mina bröstvårtor som skidhopps-backar.
man kan väl gott och kort säga att dessa har fördärvat mitt självförtroende totalt.
de syns igenom vanliga t-shirts, piketröjer, även ifall jag har en t-shirt och en långärmad tröja så lyckas dessa giganter tränga sig igenom.

min fråga är väl lite, hur mycket går att deffa bort ifrån dem. jag har en liten knöl (Ca 0.5cm stor) bakom bröstvårtan, dock "inne" i bröstet och inte i själva bröstvårtan..

just nu väger jag 82 kg och är ca 187 cm lång.
http://img135.imageshack.us/img135/9397/image033oqy.th.jpg (http://img135.imageshack.us/my.php?image=image033oqy.jpg)

Axwell
2009-04-26, 21:25
Jag har typ likadant hatar det så jävla hårt, måste boka tid och kolla upp det.

Pontus H
2009-04-26, 21:31
för er som bara ser axwells kommentar så finns min fina bild på sidan 2..
nej precis eller ifall man ska uppfinna "styvabröstvårtor24/7"-medlet.

mattilainen
2009-04-26, 23:00
Jag skulle kollat upp det men sen kan det se ut att vara gyno tills man fått bort de sista kilona eller att huden stramat åt sig. Jag skulle dock inte väntat och se, utan dra till läkare

Olegh
2009-04-26, 23:47
Gah! Dras med värre gyno än vad TS gör och den här tråden påminner mig om att jag borde ta kontakt med vårdcentralen.. Samtidigt som jag fullkomligt avskyr det så försöker jag liksom sopa det under mattan.

Pontus H
2009-04-27, 11:26
ok då får man ta ett besök till läkaren.. tack för hjälpen.

mattilainen
2009-04-27, 12:11
Gah! Dras med värre gyno än vad TS gör och den här tråden påminner mig om att jag borde ta kontakt med vårdcentralen.. Samtidigt som jag fullkomligt avskyr det så försöker jag liksom sopa det under mattan.

Vänta inte för länge då det är ganska lång kö för att få det "ordnat". När du verkligen vill ha det fixat så kan det ta flera månader/år att få det genomfört. Men om du inte bryr dig själv så spelar det ju ingen roll

Rahf
2009-04-27, 12:20
Vänta inte för länge då det är ganska lång kö för att få det "ordnat". När du verkligen vill ha det fixat så kan det ta flera månader/år att få det genomfört. Men om du inte bryr dig själv så spelar det ju ingen roll

Man kan gå till en privat klinik och få betydligt kortare väntetid också. Fast då får man givetvis punga ut en vacker slant.

Suffering
2009-12-05, 14:05
Nu har de gått 2 månader sen jag gjorde min fettsugning (visade sig vara mestadels fett, har även en tråd om detta längre bak).

Han fick ut 450ml fett per bröst om jag minns rätt och även en del bröstkörtelvävnad.

Så här ser det ut nu. Väldigt nöjd. Har även börjat träna 3 dagar i veckan :)

http://i13.photobucket.com/albums/a292/Goremassacre/brst.jpg

Joggarn
2009-12-05, 14:22
Grym förändring! Kul för dig att du blev nöjd :=)

Behi
2009-12-05, 14:47
Nu har de gått 2 månader sen jag gjorde min fettsugning (visade sig vara mestadels fett, har även en tråd om detta längre bak).

Han fick ut 450ml fett per bröst om jag minns rätt och även en del bröstkörtelvävnad.

Ser grymt ut. Berätta gärna i detalj hur du gick tillväga samt kostnader etc. Skulle vara väldigt tacksam för det. Vore till stor hjälp för oss lata som inte kommer oss för att kolla kolla upp det själva.

Edit: Ser dina bröstvårtor ut som på den här bilden jämt nu eller var det en bra bild? Skulle ge mycket för att permanent slippa puffy nipples.

TehSaxo
2009-12-05, 15:04
grattis! :D

karlingen
2009-12-05, 15:17
Skit nice ju! Blev det ärr osv? och hur lång tid efter operationen tog det innan du kunde börja träna?

Pris / område hade gärna uppskattats :D

just me
2009-12-05, 15:43
Ser ju mycket bra ut...

Jag har lite frågor till dej, blev du mycket svullen efter operationen o hur lång tid tog det innan det försvann? Hur länge behövde du vara sjukskriven efter operationen? Har många mer frågor men slänger iväg ett PM ist...

Suffering
2009-12-05, 20:14
Från början gick jag till vårdcentralen i Halmstad för att få bort min gynekomasti.
Från vårdcentralen fick jag besöka både Halmstad Sjukhus och Kungsbacka sjukhus innan dom sa vad som behövdes göras.

Visade sig att det var mestadels fett för mig så Art Clinic i Göteborg valde att göra en fettsugning.
Via fettsugningen fick han ut de gynekomasti jag hade (inte så mycket).

Det var väldigt svullet i början och några veckor framåt, och väldigt ömt likaså.

Jag startade på gymmet 5 veckor efter ingreppet.

Man känner ju fortfarande att det är lite fett kvar. Kanske för att ja gick upp 3 kg efter operationen. Man blev lätt lite bekväm av sig. Men nu gymmar jag som sagt 3-4 gånger i veckan och jag är supernöjd.

Mina bröstvårtor som ut som på bilden hela tiden Behi.

Tack till er alla föresten :)

Behi
2009-12-05, 20:47
Tack för svar men kanske viktigaste frågan: Var det gratis?

Suffering
2009-12-05, 20:54
Tack för svar men kanske viktigaste frågan: Var det gratis?

Jepp det var de :)

Behi
2009-12-05, 21:37
Jepp det var de :)

Tack igen för svar! Fan nu börjar det bli dags att ta itu med detta. Dumt att ha väntat så länge men men. Hur pass handikappad blir man efter en sån operation? Fattar att hårdträning inte funkar men kan man t.ex köra bil typ dagen efter?

mattilainen
2009-12-05, 21:41
Ser bra ut! Gott att det gick bra med hela operationen och så.'

Tänkte bara fråga, varför valde du fettsugning och inte bantning som första val? Bekvämlighet eller berodde det på något annat?

Behi
2009-12-05, 21:50
Ser bra ut! Gott att det gick bra med hela operationen och så.'

Tänkte bara fråga, varför valde du fettsugning och inte bantning som första val? Bekvämlighet eller berodde det på något annat?

Är väl att han i vilket fall hade gyno o skulle operera. Sen så blev det fettsugning i samma område som en konsekvens av det.

mattilainen
2009-12-05, 21:54
Är väl att han i vilket fall hade gyno o skulle operera. Sen så blev det fettsugning i samma område som en konsekvens av det.

Det är ju just det att dom inte vill operera för gyno om man har för mycket fett. Så det ser ut som att han valde att använda sig av fettsugning och samtidigt fick han bort lite bröstkörtelvävnad av fettsugningen. Dom brukar rekommendera att man går ner i vikt först innan man får bli opererad för gyno.

Heppez
2009-12-05, 22:17
Du gör mig grymt avundsjuk... om man hade mod nog för att ta tag i det där själv....
fan vad starkt gjort av dig....

Suffering
2009-12-05, 23:08
mattilainen: Mina bröst var lika stora när jag vägde 115kg som vid operationen och då vägde jag 76kg.
Vissa personer kan helt enkelt inte gå ner i vikt på vissa delar och för mig var de brösten.

Jag har haft nån form av bröst sen jag var 12-13 så de tog 12 år för mig att förstå att nåt inte var som de ska, och få de fixat (är 25 år nu).

Behi: Precis! Dom frågade mig innan såhär.
"Vi ser att du har väldigt mycket fett och lite gynekomasti, jag rekommenderar fettsugning med kombination av borttagning av bröstkörtelvävnad."

Jag fick även ta bara gynekomasti om jag ville men då hade allt fett varit kvar och ja hade inte varit nöjd på långa vägar. Hade som sagt 450ml fett. Minns inte om de va totalt eller per bröst.

Du kan absolut köra bil efteråt, det är inga problem. Eller ja, kanske inte samma dag dock. Du är rätt seg efteråt.
Som jag sa så kan du träna 5 veckor efteråt. Jag började efter 6 veckor och jag tränar hårt. Väldigt mycket bröst kör jag, och det är inga problem.

Angående ärr (om nån undrar) så är dom väldigt fina. Man ska ha på ett plåster i helst 6 månader (byter varannan vecka) för att de ska bli som bäst. Det enda man ska akta sig för är solen för då blir de fula ärr (inga problem ändå såhär på vintern :P)

mattilainen
2009-12-05, 23:13
Suffering ok då förstår jag. Det var det jag menade att jag ville veta. Många tror att det är bäst med den lätta lösningen. Kanske någon här som läser och tror att "Ja men då kör jag också på fettsugning om det funkade för honom" men det är bra att poängtera att du faktiskt försökt att fixa det med viktnedgång, vilket var en otroligt prestation bara det!

Bra gjort och Riktigt kul att du känner dig nöjd. Hoppas träningen flyter på då :)

Motoranimal
2009-12-05, 23:18
Ser grymt ut!:hbang:

Har bokad operation om två månader och tänkte ligga i hårddeff tills dess. Hur lång tid blev du borta från jobb/plugg efteråt?

Syns gördeln/korsetten man ska ha på sig om man har t-shirt eller mer på sig?

Suffering
2009-12-05, 23:24
Ser grymt ut!:hbang:

Har bokad operation om två månader och tänkte ligga i hårddeff tills dess. Hur lång tid blev du borta från jobb/plugg efteråt?

Syns gördeln/korsetten man ska ha på sig om man har t-shirt eller mer på sig?

Jag är arbetslös (tyvärr) så ja hade inget att vara borta från :)

Nja de skulle jag inte påstå direkt. Kan ju synas om du har tajt tröja dock för den har en tendens att åka upp så den väckar sig.
Den är ganska irriterande att ha på sig för den går ner för halva magen.
Hade varit smidigare att ha en som bara är för brösten tycker man, men icke :P

Ingrosso
2009-12-06, 02:23
Fan jag vill också ha operation, jag var på undersökning på SÖS för en månad sedan ( fick remiss dit från vårdcentralen) och han kände på mina bröst osv, och sa att det var gyno men han ville inte göra operation för att han trodde att det skulle försvinna efter 20 någon gång, men jag sa att jag inte ville vänta så länge eftersom att jag mår väldigt dåligt utav det.

Så han skickade en remiss till Karolinska och jag frågade hur lång tid det skulle ta innan man får svar av dem, då sa han att det bara skulle ta 2-3 veckor men har ännu inte fått något svar, kan man kontakta Karolinska och se om han ens har skickat remissen?

Jag vill verkligen ha en operation, om jag nu inte skulle få det, vad kan man göra?

Halldin
2009-12-06, 09:43
Jag kollade upp det där för ett antal år sedan, först vårdcentralen och sedan remiss till sjukhuset.
Väl på sjukhuset sa kirurgen att han inte trodde det var gyno (även fast flera läkare på vårdcentralen trodde det) och att resultaten av en fettsugning inte brukar bli bra.

Så det blev ingenting alls av det. Jag tycker dock dina resultat ser bra ut, så man blir lite snopen.

Vad kostar en sån operation utan subventionering? Jag hittar bara priser för kvinnor på deras sida.

Yes
2009-12-06, 14:47

[.IMG]http://i13.photobucket.com/albums/a292/Goremassacre/brst.jpg[/IMG]
Riktigt bra resultat! Grattis! :)

Jag tror det kan bli ännu bättre med tiden också. Beror iof på vad man själv anser som bättre, men bröstet kommer antagligen fyllas ut med lite mer massa - både i form av fett och muskler. Så var det för mig iaf. En tid efer operationen var man platt som en planka, men efter ett tag såg det mer ut som man tränade igen.

Jag kollade upp det där för ett antal år sedan, först vårdcentralen och sedan remiss till sjukhuset.
Väl på sjukhuset sa kirurgen att han inte trodde det var gyno (även fast flera läkare på vårdcentralen trodde det) och att resultaten av en fettsugning inte brukar bli bra.

Så det blev ingenting alls av det. Jag tycker dock dina resultat ser bra ut, så man blir lite snopen.

Vad kostar en sån operation utan subventionering? Jag hittar bara priser för kvinnor på deras sida.
Är nog vanligt att man får lite olika bud på om det är körtelvävnad eller fett. Det betyer nog oftast att det KAN vara körtelvävnad, men att det finns en del fett så et är svårt att avgöra.

Hursomhelst kan fettsugningar visst bli bra och jag har aldrigt stött på det där påståendet innan. Jag tycker du ska begära att få tala med en annan kirurg och se om du får ett annat utlåtande. Kanske var det kirurgens personliga åsikt baserat på hans egen bristande kompetens.

Jag tog också bort mestadels fett och är hur nöjd som helst, och det var inget snack om att det skulle vara svårt att få till det. Tvärtom såg kirurgen det som en fördel eftersom man slapp röra körtlarna(där det är lätt hänt att man antingen tar bort för mycket eller för lite).

En operation kostar mellan 20-30kkr ungefär. Kan eventuellt bli billigare i vissa fall, men räkna inte med det.

pinou30
2010-01-26, 10:03

hello
jag ville veta om du fick ta på dig Gördel eller inte??!
jag har opererat mig och tåg bort bröstkörtel,,nyligen,men jag fick bara plåster,men inte gördel ?

just me
2010-01-26, 13:07
hello
jag ville veta om du fick ta på dig Gördel eller inte??!
jag har opererat mig och tåg bort bröstkörtel,,nyligen,men jag fick bara plåster,men inte gördel ?

Hej... Jag opererae mej i torsdags o jag var bara tejpad under ett dygn medans man var kvar på sjukhuset... När jag varit hemma så har jag inte haft tejp eller gördel... Jag ställde oxå den frågan här på forumet men det ska tydligen inte ha så mycket med slutresultatet att göra... Men jag hade nog gärna haft en gördel igentligen...

Hoppas att din operation gick bra... Själv är jag inte nöjd... Få se när svullnaden minska lite om det blir bättre men jag är tveksam...

Halldin
2011-07-18, 20:47
Riktigt bra resultat! Grattis! :)

Jag tror det kan bli ännu bättre med tiden också. Beror iof på vad man själv anser som bättre, men bröstet kommer antagligen fyllas ut med lite mer massa - både i form av fett och muskler. Så var det för mig iaf. En tid efer operationen var man platt som en planka, men efter ett tag såg det mer ut som man tränade igen.

Är nog vanligt att man får lite olika bud på om det är körtelvävnad eller fett. Det betyer nog oftast att det KAN vara körtelvävnad, men att det finns en del fett så et är svårt att avgöra.

Hursomhelst kan fettsugningar visst bli bra och jag har aldrigt stött på det där påståendet innan. Jag tycker du ska begära att få tala med en annan kirurg och se om du får ett annat utlåtande. Kanske var det kirurgens personliga åsikt baserat på hans egen bristande kompetens.

Jag tog också bort mestadels fett och är hur nöjd som helst, och det var inget snack om att det skulle vara svårt att få till det. Tvärtom såg kirurgen det som en fördel eftersom man slapp röra körtlarna(där det är lätt hänt att man antingen tar bort för mycket eller för lite).

En operation kostar mellan 20-30kkr ungefär. Kan eventuellt bli billigare i vissa fall, men räkna inte med det.
Hur låg var din kroppsvikt och hur lite fett uppskattade du själv att du hade (till exempel synliga magrutor) när du genomförde operationen?

Om du nu tog bort mestadels fett, har det tenderat att lägga sig där igen när du har gått upp i vikt eller lägger sig vikten någon annanstans nu? Hur ser det ut nuförtiden?

Slutligen undrar jag om någon känner till någon kirurg i göteborgsområdet med omnejd som är lämplig för den här typen av ingrepp. Känns som jag är tillräckligt less på det jag har för att punga ut stålarna som krävs.

Halldin
2011-07-18, 20:56
Gled in på Art Clinic nu:

"Bröstreduktion (bröstförminskning): pris från 47 000 kr"

Lite väl saftigt kanske. :/

Yes
2011-07-19, 18:25
Hur låg var din kroppsvikt och hur lite fett uppskattade du själv att du hade (till exempel synliga magrutor) när du genomförde operationen?

Om du nu tog bort mestadels fett, har det tenderat att lägga sig där igen när du har gått upp i vikt eller lägger sig vikten någon annanstans nu? Hur ser det ut nuförtiden?

Slutligen undrar jag om någon känner till någon kirurg i göteborgsområdet med omnejd som är lämplig för den här typen av ingrepp. Känns som jag är tillräckligt less på det jag har för att punga ut stålarna som krävs.
Tror jag låg nånstans mellan 75-78Kg, kanske strax under 20% BF. Hade bulkat en period innan jag bestämde mig för operation och sen gick jag ned lite strax innan det. Det var inte snack om några magrutor, men jag var inte heller fet(i normala människors ögon ;) ).

Efter operationen var det ett tag som det såg helt platt ut, det var så det såg illa ut fast åt andra hållet.
Vid viktuppgång är det fortfarande ett "problemområde". Det är ett ställe där jag har lätt för att lagra in fett och svårt för att bli av med det. Skillnaden nu är att det ser mer naturligt och balanserat ut. Alltså, det matchar fettnivån på resten av kroppen mycket bättre.

Jag är väldigt nöjd med resultatet, trots att jag har lite för mycket kroppsfett för att det ska se så bra ut som det kan. Grejen nu är liksom att jag behöver inte bry mig om det och gå och tänka på det. Jag kan gilla läget trots att jag är bulkig och det sätter sig fett där, det ser ändå tillräckligt normalt ut för att jag inte ska störa mig på det alls. Nu jobbar jag mig mot den bästa formen jag varit i, och det lär bli ännu bättre.

47 000Kr hade jag dock inte betalat. I Stockholm finns det iaf flera kliniker som gör det för runt hälften av det.