Logga in

Visa fullständig version : Ny tråd ang. fettnedgång

omfgChill
2009-02-25, 10:47
Tjena, har suttit och läst trådar men hittar inte någon tråd som frågar riktigt efter det jag undrar.

Jag har tränat i 1.5 år nu och tänkte gå ner lite fett fram tills sommaren.
Efter att ha läst en jävla massa trådar här på kolozzeum har jag kommit fram till att det verkar bra och smidigt att dra ner på kolhydraterna och fortsätta träna som vanligt.

Jag har inte alls speciellt mycket fett att gå ner, men ändå så att det skulle kännas bra att gå ner några kg.

Den här tiden jag har tränat har ja knappt kört någon uppvärmning alls och bara käkat så mycket jag bara orkat.

Nu har jag börjat med en uppvärmning (cykel/löpning) i 25 minuter innan varje träningspass. Tränar ungefär 5-6 ggr i veckan.
Och har nästan slutat helt med kolhydrater och käkar mest protein och sallad.

Såhär ungefär är mitt matschema.

Frukost: 1dl havregrynsgröt, 2 ägg + whey 80. Omega 3 tabletter och C-vitamin.
Lunch: Äter i skolan, blir nästan alltid Kött+sallad (med olivolja på, för att få i mig fett)
Middag: Kött+sallad.

Innan och efter träning brukar jag äta lite kolhydrater.

Efter träning tar jag Whey-80.

Innan jag somnar tar jag Whey-80.

Så, ska jag fortsätta träna tungt ? Eller ska jag börja köra fler repetitioner för att bara försöka behålla muskelmassa och inte försöka öka?

Är det något jag ska tänka på eller ändra på ?

jag hoppas ni förstår ! Annars skriv så ska jag försöka förklara *rolleyes*

Kapten A
2009-02-25, 10:49
Två trådar ovanför dig, läs.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Det som är väsentligt för dig är hur mycket energi du förbrukar per dag.
Tung träning är det som gäller under deff/diet för att bibehålla massa och styrka.

omfgChill
2009-02-25, 21:20
Eftersom jag inte hittar något precist svar till det jag skrev, antingen är jag efterbliven eller, ah är nog det..

Agent Cooper
2009-02-25, 21:58
Eftersom jag inte hittar något precist svar till det jag skrev, antingen är jag efterbliven eller, ah är nog det..

Det går inte att säga mycket mer än "förbruka mer kalorier än du får i dig och styrketräna för att behålla muskelmassa".

Så länge du inte listar vilka mängder du äter är det svårt att ge dig mer råd.

Du kommer inte att öka i muskelmassa under deff. Det kräver kaloriöverskott. Ökar du gör du något fel. Styrketräna som vanligt.

Eddie Vedder
2009-02-26, 06:31
Jag skulle minska ner på proteindrinkarna lite. Jag förstår inte varför så många väljer att dricka i sig så mycket energi under deff.

Känns ju som självplågeri att få i sig så omättande kcal. Ta en burk tonfisk med en klick majonnäs som kvällsmål t.ex. Eller två kokta ägg t.ex.

Finns ingen anledning att ta en vassledrink innan läggdags. Och tung träning framgår tydligt i deffguiden att det är fördelaktigt.

sz0
2009-02-26, 06:47
Jag tycker det är udda att ta whey 3 ggr om dan, speciellt i kombination med 2 ägg.

Whey är inte det bästa att ta innan du ska sova, jag brukar äta kvarg + vatten + havregryn + jordgubbar(eller funlight men jag föredrar naturligt). Tycker just detta mättar bra för energin det inehåller, blir ju typ en liter. Annars har posten ovan mig rätt om drickandet av mat på deffen.

Vet inte att du behöver känna att du måste dryga ut fettintaget med olja om du redan äter nöt/fläskkött så ofta och 2 ägg till frukost.

Träna tungt som för att få muskler så tappar du mindre, gå över till högrep är inte meningsfullt.

omfgChill
2009-02-26, 13:15
Jag tycker det är udda att ta whey 3 ggr om dan, speciellt i kombination med 2 ägg.

Whey är inte det bästa att ta innan du ska sova, jag brukar äta kvarg + vatten + havregryn + jordgubbar(eller funlight men jag föredrar naturligt). Tycker just detta mättar bra för energin det inehåller, blir ju typ en liter. Annars har posten ovan mig rätt om drickandet av mat på deffen.

Vet inte att du behöver känna att du måste dryga ut fettintaget med olja om du redan äter nöt/fläskkött så ofta och 2 ägg till frukost.

Träna tungt som för att få muskler så tappar du mindre, gå över till högrep är inte meningsfullt.

Tackar ! :)

omfgChill
2009-02-26, 13:25
Fast tycker ni att upplägget ser hyffsat bra ut ändå ?

Med 25 min cykling och ingen pasta/ris/potatis?