Visa fullständig version : Paolo Roberto visar vart skåpet ska stå
Black Star Abyss
2009-02-24, 23:20
CEZ7uta14nw
Okej att han är en kass kommentator, men i allmänhet verkar han ha huvudet på skaft. Är mycket han säger i denna intervju som vittnar om det. Han kritiserar åsiktsmonopolet i statlig media, idioter som sitter och teoretiserar om queer, genus, post-kolonialism, feminism m.m. på universiteten och inte kan ett skit om verkligheten.
Tummen upp för Paolo. Skönt med en svensk kändis som har lite traditionella värderingar. :thumbup:
Var det inte du som postade den här förra gången också?
Black Star Abyss
2009-02-24, 23:24
Ber om ursäkt om den redan postats. Nej det var inte jag.
Apropå cementerade åsikter.
Ber om ursäkt om den redan postats. Nej det var inte jag.
Ja. Visst går det att sympatisera med lite av det han säger. Men att maschå-slå sig för bröstet och högljutt avbryta och prata sönder sin motståndare är faktiskt inte alls att visa var skåpet ska stå. Det tyder snarare på att man inte skulle stå pall för vad någon annan skulle kunna "ställa till" med om han eller hon faktiskt fick säga något själv. Pre-emptive strike.
Aekkelpotta
2009-02-24, 23:29
Tur att någon säger det majoriteten tänker.
Black Star Abyss
2009-02-24, 23:32
Ja. Visst går det att sympatisera med lite av det han säger. Men att maschå-slå sig för bröstet och högljutt avbryta och prata sönder sin motståndare är faktiskt inte alls att visa var skåpet ska stå. Det tyder snarare på att man inte skulle stå pall för vad någon annan skulle kunna "ställa till" med om han eller hon faktiskt fick säga något själv. Pre-emptive strike.
Ja, alltså jag ogillar hans sätt men tycker han verkar ha bra åsikter. Men det är som sagt väldigt märkligt sätt att diskutera på att avbryta sin "motståndare" varje gång han eller hon öppnar munnen.
Har postats innan men han har fortfarande lika rätt. Sen att vissa väljer att hänga upp sig på hur han beter sig, vilka ord han väljer o.s.v. istället för att försöka se vad han menar förvånar mig. Han har rätt även om han inte säger det på 100% korrekt sätt.
Tur att någon säger det majoriteten tänker.
Majoriteten av svenska folket läser Aftonbladet, tror att socker gör dig fet och att det går att träna sig till slanka seniga muskler.
Scratch89
2009-02-24, 23:34
Problemet är väl att Paulo snarare är den jobbiga i gänget. Att prata om det du räknade upp brukar oftast vara jobbig, och möta motstånd. Att sitta tillbakalutad med armarna i kors och skrika sig hes med "Men du är en tönt!!!11"-argumentet känns lite fordonselev på gymnasiet.
Ja, alltså jag ogillar hans sätt men tycker han verkar ha bra åsikter. Men det är som sagt väldigt märkligt sätt att diskutera på att avbryta sin "motståndare" varje gång han eller hon öppnar munnen.
Lyssna igenom det han säger och isolera hans argument och påståenden. Skriv ett inlägg med dem du gillar i punktform.
Black Star Abyss
2009-02-25, 00:08
Problemet är väl att Paulo snarare är den jobbiga i gänget. Att prata om det du räknade upp brukar oftast vara jobbig, och möta motstånd. Att sitta tillbakalutad med armarna i kors och skrika sig hes med "Men du är en tönt!!!11"-argumentet känns lite fordonselev på gymnasiet.
Bland vanliga svenssons är det nog så. Men jag lever ju i universitetsmiljö och där är alla spritt språngande galna. Bisarrt teoretiserande som inte har något med verkligheten att göra. Man fantiserar om människan och ignorerar all samtida forskning om människans biologi och genetik.*cry*
Lyssna igenom det han säger och isolera hans argument och påståenden. Skriv ett inlägg med dem du gillar i punktform.
-Galna queerteorier, socialkonstruktivism osv. är påhittat av folk som inte tar hänsyn till verkligheten (eller vetenskapliga slutsatser).
-Män och kvinnor är olika biologiskt och mentalt kvinnor och män ska vara jämställda, ha samma möjligheter men få välja själv.
-I Sverige delar vi lika av föräldraledighet osv. men svenska män får trots det bara skit hela tiden.
-På SVT (underförstått SR också) tycker alla likadant. Cementerade åsikter om världen som aldrig möter motstånd. Media är helt likriktat åsiktsmässigt i vissa frågor.
-Föräldrar ska välja själv hur barnomsorg och hemarbete ska fördelas. Samhället ska inte lägga sig i. Par måste kunna kommunicera och fatta beslut tillsammans. Beslut ska fattas på så låg nivå som möjligt, staten ska inte styra människors liv. En lösning passar inte för alla.
håller med honom
finns skillnader i jämställdhet och feminism.
Cerberus
2009-02-25, 00:13
klart man ska prata med varandra.
Gammal, men han är en mycket vis man :)
Clarkolofsson
2009-02-25, 00:54
ty sanning ej äga ord
ChrisDEFC
2009-02-25, 01:01
håller med i mycket av det han säger men hade förmodligen hållit med om mycket det hon hade sagt åxå om hon hade fått komma till skott.
Asså jaaaaaa, visst han dominerar men de gör andra sidan också, dock inte i detta fall. Vänstertankar är det ju igentligen inte från början men har med tiden blivit de(den tvångsmässiga delen då)...Är starkt för jämnställdhet, tycker inte kön lr hudfärg osv ska ha någon betydelse men ordet feminism klingar dåligt.
Det där klippet hade jag inte hört tidigare.
Nu steg Paolo bestämt i graderna.
pragmatist
2009-02-25, 10:02
Som jag skrev i förra tråden som handlade om samma sak så ger Paolo uttryck för det som brukar kallas liberal feminism eller förstagenerationsfeminism. Anledningen till att han tycker som han gör är till stor del förstagenerationsfeministernas förtjänst. Det finns i själva verket många feminister som delar hans åsikter, t.ex. Christina Hoff-Sommers i den intressanta boken "Who Stole Feminism".
Problemet är väl att Paulo snarare är den jobbiga i gänget. Att prata om det du räknade upp brukar oftast vara jobbig, och möta motstånd. Att sitta tillbakalutad med armarna i kors och skrika sig hes med "Men du är en tönt!!!11"-argumentet känns lite fordonselev på gymnasiet.Vad gör du nu då? Du anmärker på att han är jobbigt istället för att komma med någon konstruktivt.
Gammal, men han är en mycket vis man :)
Nej, det han säger är knappast nytt. Skillnaden är att han vågar stå för sina åsikter.
Som jag skrev i förra tråden som handlade om samma sak så ger Paolo uttryck för det som brukar kallas liberal feminism eller förstagenerationsfeminism. Anledningen till att han tycker som han gör är till stor del förstagenerationsfeministernas förtjänst. Det finns i själva verket många feminister som delar hans åsikter, t.ex. Christina Hoff-Sommers i den intressanta boken "Who Stole Feminism".
Tyvärr är de inte de mer vettiga feministerna som blir uppmärksammade i media.
Men jag lever ju i universitetsmiljö och där är alla spritt språngande galna. Bisarrt teoretiserande som inte har något med verkligheten att göra. Man fantiserar om människan och ignorerar all samtida forskning om människans biologi och genetik.*cry*
Var sker den forskning i biologi och genetik du efterlyser att man uppmärksammar mer? Jag trodde att den bedrevs vid universiteten, men jag hade uppenbarligen fel.
shut teh face
2009-02-25, 12:48
Jag gillar inte såna där vänsterbrudar med kort hår och orakat under armarna.
Scratch89
2009-02-25, 13:01
Vad gör du nu då? Du anmärker på att han är jobbigt istället för att komma med någon konstruktivt.
Ja, det blir lätt att man pratar om Paulo Roberto när tråden handlar om Paulo Roberto.
Bland vanliga svenssons är det nog så. Men jag lever ju i universitetsmiljö och där är alla spritt språngande galna. Bisarrt teoretiserande som inte har något med verkligheten att göra. Man fantiserar om människan och ignorerar all samtida forskning om människans biologi och genetik.*cry*
Nu framstår du som lika idiotisk som radikalfeministerna.
"för att jag har rätt, till skillnad från alla"
Jag tror det speglar Paolos världsbild ganska bra.
Skönt att han säger det i samma mening som han pratar om att man behöver diskutera saker ur olika perspektiv.
"för att jag har rätt, till skillnad från alla"
Jag tror det speglar Paolos världsbild ganska bra.
Skönt att han säger det i samma mening som han pratar om att man behöver diskutera saker ur olika perspektiv.
Som sagt..
Har postats innan men han har fortfarande lika rätt. Sen att vissa väljer att hänga upp sig på hur han beter sig, vilka ord han väljer o.s.v. istället för att försöka se vad han menar förvånar mig. Han har rätt även om han inte säger det på 100% korrekt sätt.
Ganymedes
2009-02-25, 13:44
finns skillnader i jämställdhet och feminism.
Jämställdhet: När kvinnan får samma rättigheter som mannen för att det är ganska självklart att det är så det ska vara.
Feminism: När kvinnan får mer rättigheter och mindre skyldigheter än mannen för att göra upp för gammal ost.
Praise Paulo Roberto utanför kommentatorboothen!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.