Visa fullständig version : Bulk.
Aktafisken
2009-02-24, 19:34
Hej har lite frågor ska börja bulka och gå upp ungefär 7 kg
Folk på gymet säger att jag ska smälla i mig allt jag kan hitta från kakor till sallad bara ät !
Men när man bulkar ska man gå upp i vikt och äta bra men mycket ?
Som sjukt mycket kött pasta ris och sånt..
Stämmer det att man kan äta allt blir det inte lite fel då?
Bara en dum frågajag vet men tacksam för svar!
Kan och kan... Trycker du i dig för mycket mat blir du mest fet.
Aktafisken
2009-02-24, 19:42
Jo sant men man blir ju fet under deffen? :p
Brian The Family Dog
2009-02-24, 19:44
Jo sant men man blir ju fet under deffen? :p
Hur deffar du egentligen ? :D
Meningen med en deff är att minska sitt kroppsfett och inte tvärtom.
Aktafisken
2009-02-24, 19:47
Oopsie ;p Bulka * ;p haha
Eddie Vedder
2009-02-24, 20:10
Folk på gymet säger att jag ska smälla i mig allt jag kan hitta från kakor till sallad bara ät !
Det där är ett idiottips.
Att bara trycka i dig allt du ser och käka stora mängder snabbmat, godis, kakor m.m. är dåligt på alla sätt och vis.
Är du viktstabil idag? Om så är fallet behövs inte extra mycket för att gå upp långsamt i vikt. Om du idag äter precis så mycket som du behöver (d.v.s. ligger still i vikt) räcker det med att du t.ex. lägger till en gainer efter passet och två mackor med smör och stekt ägg för att hamna på ett moderat kaloriöverskott.
Aktafisken
2009-02-24, 20:18
tack för det!
Är ganska viktstabil ja... Men har väldigt lätt att gå ner och gå upp i vikt men ligger ganska stadigt på 72 kg och gjort det nu ett tag men vill gå upp te 80 ungefär
Men vill gå upp ungefär 7 kg till men någon som vet en rimlig period att gå upp så mycket på?
Eddie Vedder
2009-02-24, 20:36
Men vill gå upp ungefär 7 kg till men någon som vet en rimlig period att gå upp så mycket på?
Ett halvår med bra träning exempelvis.
Aktafisken
2009-02-24, 20:41
Det är länge!
Jag kan säkert gå upp 7 kg på 6 veckor ! :p
Vad händer om man går upp först snabbt under bulken?
Eddie Vedder
2009-02-24, 20:45
Vad händer om man går upp först snabbt under bulken?
Till en början kommer vikten gå upp fort men det har att göra med mer vätska och inte bara mer fett och muskler. När det sedan stabiliserat sig kommer viktuppgången (förhoppningsvis) saktas ner.
Inget särskilt "händer" men det är bara dumt att toköka i vikt. Ohälsosamt och sämre förhållande mellan fettökning och muskelökning. Det är alltid dåligt för hälsan att gå upp i vikt för en normalviktig men gör man det mycket och snabbt samt med massa dålig mat är det ju förstås ännu sämre.
6 veckor.. hur många ökningar hinner du med i gymmet på så kort tid tror du?
Bara dumt, tråkigt att titta i spegeln och se att man blir fet också. Roligt att se att man blir beef. Tråkigt att bli fet.
Ett kilo i månaden är en lagom övre gräns, tycker jag!
Aktafisken
2009-02-24, 21:08
Haha jo sant.. men jag skulle nog kunna : p
Men tack för alla svar ska börja sakta men säkert nu!
Alfred Nobel
2009-02-25, 08:14
Glöm inte bort att en pizza om veckan håller doktorn borta, två gör dig fet...
Lycka till :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.