radacci
2009-02-24, 15:15
ok, har några frågor, o så.
Jag läser överallt att man ska gå ner typ ett halv kilo - 1kg i veckan.
Jag ser löpsedlar *rasade i vikt, gick ner 10kg på ett halvår* eller nått sånt.
Jag blir så sur när jag ser sånt.
För, själv vägde jag runt 100kg ett tag, kanske mer, för vågen var rätt crap.
Pendlade på 95 +- nått kg ganska länge.
Hursom, det blev så att pga av några omständigheter, så gick jag upp massor under en helg. Kommer hem, väger mig, och blir....JÄVLIGT FÖRBANNAD OCH ÄCKLAD AV MIG SJÄLV, så bestämmer mig för, att jag SKITER I VAD SOM KRÄVS, jag ska gå ner!
vilket jag gjorde...
typ från 95 till 80 på 2-3 veckor.
sen var jag kvar där ett tag, o sen gjorde jag nytt försök, någre ggr, och gick ner 5kg, i perioder, tills jag var nere på 67.
fråga 1. varför ska man bara gå ner 1kg i veckan max?
fråga 2. hur fan kunda jag gå ner i genomsnitt 1kg/dag i 2-3veckor?
det är väll typ 7000kalorier?
Jag tränade ingenting, utan var mest vid datorn.
det jag gjorde var att tvärt skita i att äta bullar, och allt annat skit jag frossade i mig innan.
Första dagen åt jag kanske 1 bratwurst, och ett egg typ på hela dagen.
och gick ner 1-2kg. (kan ju såklar vara vågen som visade helt fel, men tror inte man kan gå ner 15kg på 2-3 veckor, av att vågen visar fel. Sen så var det STOOR skillnad på före/efter, hur jag såg ut, så det var definitvt resultat)
men....2kg på en dag? det skulle vara 15000 kcal eller nått...låter helt freaking absurt. Särskilt med tanke på att jag inte gjorde nått annat än att äta...typ inget.
Grejen är, att jag var inte särskilt hungrig, så en korv till frukost, och ett egg på eftermiddagen var allt jag behövde typ.
Så det var inte så att jag svalt mig själv eller nått (vilket iof jag hade gjort iaf, för jag var så jävla förbannad och äcklad av mig själv)
Jag tror hela grejen fungerade, eftersom jag hittade den ultimata motivationen...vilket super boostade min förbränning?
det är väll *mind over body*? :p
Normalt så brukar jag hålla den vikten jag har.
Det krävas att jag svälter mig själv i princip för att gå ner.
Eller att jag frossar rejält för att gå upp.
Nu har jag gått upp massor igen...typ till ruta ett (88kg)
och vill gå ner igen.
Men...inte en chans att jag kommer orka med att gå på någon diet i ett halvår för att gå ner 20kg.
jag förvänter mig helatiden att det ska gå tjoff tjoff, 1kg/dag igen.
Provade en diet för ett tag sen, typ kyckling/linser etc.
Men jag klarar inte av det, blir deprimerad och får stora begär att bara springa till närmsta pizzeria, eller konditori och frossa!
Det bara efter någon dag.
Och varje dag blir mer olidlig.
Så...vafan ska jag göra? :)
Är det verkligen ett absurt mål att gå ner 1kg/dag?
jag har inte lyckats hitta den där motivationen igen.
Iof har ja lite andra problem, så min motivation o livslust almänt är inte särskilt hög för tillfället.
*gah!*
Help?
Jag läser överallt att man ska gå ner typ ett halv kilo - 1kg i veckan.
Jag ser löpsedlar *rasade i vikt, gick ner 10kg på ett halvår* eller nått sånt.
Jag blir så sur när jag ser sånt.
För, själv vägde jag runt 100kg ett tag, kanske mer, för vågen var rätt crap.
Pendlade på 95 +- nått kg ganska länge.
Hursom, det blev så att pga av några omständigheter, så gick jag upp massor under en helg. Kommer hem, väger mig, och blir....JÄVLIGT FÖRBANNAD OCH ÄCKLAD AV MIG SJÄLV, så bestämmer mig för, att jag SKITER I VAD SOM KRÄVS, jag ska gå ner!
vilket jag gjorde...
typ från 95 till 80 på 2-3 veckor.
sen var jag kvar där ett tag, o sen gjorde jag nytt försök, någre ggr, och gick ner 5kg, i perioder, tills jag var nere på 67.
fråga 1. varför ska man bara gå ner 1kg i veckan max?
fråga 2. hur fan kunda jag gå ner i genomsnitt 1kg/dag i 2-3veckor?
det är väll typ 7000kalorier?
Jag tränade ingenting, utan var mest vid datorn.
det jag gjorde var att tvärt skita i att äta bullar, och allt annat skit jag frossade i mig innan.
Första dagen åt jag kanske 1 bratwurst, och ett egg typ på hela dagen.
och gick ner 1-2kg. (kan ju såklar vara vågen som visade helt fel, men tror inte man kan gå ner 15kg på 2-3 veckor, av att vågen visar fel. Sen så var det STOOR skillnad på före/efter, hur jag såg ut, så det var definitvt resultat)
men....2kg på en dag? det skulle vara 15000 kcal eller nått...låter helt freaking absurt. Särskilt med tanke på att jag inte gjorde nått annat än att äta...typ inget.
Grejen är, att jag var inte särskilt hungrig, så en korv till frukost, och ett egg på eftermiddagen var allt jag behövde typ.
Så det var inte så att jag svalt mig själv eller nått (vilket iof jag hade gjort iaf, för jag var så jävla förbannad och äcklad av mig själv)
Jag tror hela grejen fungerade, eftersom jag hittade den ultimata motivationen...vilket super boostade min förbränning?
det är väll *mind over body*? :p
Normalt så brukar jag hålla den vikten jag har.
Det krävas att jag svälter mig själv i princip för att gå ner.
Eller att jag frossar rejält för att gå upp.
Nu har jag gått upp massor igen...typ till ruta ett (88kg)
och vill gå ner igen.
Men...inte en chans att jag kommer orka med att gå på någon diet i ett halvår för att gå ner 20kg.
jag förvänter mig helatiden att det ska gå tjoff tjoff, 1kg/dag igen.
Provade en diet för ett tag sen, typ kyckling/linser etc.
Men jag klarar inte av det, blir deprimerad och får stora begär att bara springa till närmsta pizzeria, eller konditori och frossa!
Det bara efter någon dag.
Och varje dag blir mer olidlig.
Så...vafan ska jag göra? :)
Är det verkligen ett absurt mål att gå ner 1kg/dag?
jag har inte lyckats hitta den där motivationen igen.
Iof har ja lite andra problem, så min motivation o livslust almänt är inte särskilt hög för tillfället.
*gah!*
Help?