handdator

Visa fullständig version : Roliga res händelser, minnen, missöden osv.

aelgen
2009-02-15, 01:28
Tjo!

Tänkte vi kunde skapa en tråd där vi kan dela med oss roliga grejer som har hänt på resande fot. Helst är det väl menat just under själva resans gång, typ på flygplatsen, istället för vad man gjorde när man väl nått resmålet. Finns nog en hel del här som har vart med om riktigt roliga grejer och sånt är alltid kul att läsa :D

Kan berätta två av dem till att börja med :D

Första hände faktiskt för 2 veckor sedan. Jag skulle flyga från East Midlands till Geneve med Easyjet tillsammans med min (snuuuskigt rika) Saudi-arabiska polare. Han är lite speciell och tycker ibland det är kul att göra jävligt olämpliga saker. Som ni kanske vet så har de flesta flygplatser trappat upp säkerheten i och med gaza konflikten så den är sjuukt sträng här i england. Så vi går vackert fram och slänger upp våra saker på bandet. hela kön (typ 20-30 pers) har gått igenom säkerheten utan problem inklusive mig. När jag sen vänder mig om så har vakten (självklart) "slumpmässigt" valt ut min polare för nogrannare sökning. Jag börjar så klart garva lite för mig själv men tänker härda ut. Då får min polare plötsligt spader och vräker ur sig följande (får bli på engelska):

"No I do not consent to you frisking me on what you call a random basis. Listen to me Fuckhead: I have more money than you will make in 5 life times, I have more sex than you could possibly imagine, my house is the size of your neighbourhood and I'm off for 3 weeks to my chalet in the Alps. So as I see it YOU have more reason to blow yourself up and end your pathetic life than I ever would. So if you don't mind I would like to 'randomly' frisk you instead!"

Jag trodde jag skulle dö. Jag garvade så jag grät, och minen på vakten var helt prislös. Det var det absolut roligaste jag varit med om. Visst, han fick gå iväg till ett speciellt rum och snacka med chefen för vaktstyrkan osv osv men efter 1 timma släppte dom iväg han och vi hoppade glatt på vårat plan me århundradets minne :D

Andra grejen hände för typ 2 år sen. Kan summeras på följande sätt:
10,000 meters klubben (:hbang:), glömde låsa dörren.... Go figure.

Har några fler på lager, men nu ska jag sova.

Se så, dela med er!

r3mpuh
2009-02-15, 01:49
Tjo!Första hände faktiskt för 2 veckor sedan. Jag skulle flyga från East Midlands till Geneve med Easyjet tillsammans med min (snuuuskigt rika) Saudi-arabiska polare. Han är lite speciell och tycker ibland det är kul att göra jävligt olämpliga saker. Som ni kanske vet så har de flesta flygplatser trappat upp säkerheten i och med gaza konflikten så den är sjuukt sträng här i england. Så vi går vackert fram och slänger upp våra saker på bandet. hela kön (typ 20-30 pers) har gått igenom säkerheten utan problem inklusive mig. När jag sen vänder mig om så har vakten (självklart) "slumpmässigt" valt ut min polare för nogrannare sökning. Jag börjar så klart garva lite för mig själv men tänker härda ut. Då får min polare plötsligt spader och vräker ur sig följande (får bli på engelska):

"No I do not consent to you frisking me on what you call a random basis. Listen to me Fuckhead: I have more money than you will make in 5 life times, I have more sex than you could possibly imagine, my house is the size of your neighbourhood and I'm off for 3 weeks to my chalet in the Alps. So as I see it YOU have more reason to blow yourself up and end your pathetic life than I ever would. So if you don't mind I would like to 'randomly' frisk you instead!"

Jag trodde jag skulle dö. Jag garvade så jag grät, och minen på vakten var helt prislös. Det var det absolut roligaste jag varit med om. Visst, han fick gå iväg till ett speciellt rum och snacka med chefen för vaktstyrkan osv osv men efter 1 timma släppte dom iväg han och vi hoppade glatt på vårat plan me århundradets minne :D

Haha xD

Andra grejen hände för typ 2 år sen. Kan summeras på följande sätt:
10,000 meters klubben (:hbang:), glömde låsa dörren.... Go figure.

Have figured, still don't get it =/

Andy.da.wohoo
2009-02-15, 01:54
Hahahah! :laugh:

Haha xD

Have figured, still don't get it =/

Han hade sex på en flygplanstoalett och glömde låsa toadörren.

hahavaffan
2009-02-15, 03:34
"No I do not consent to you frisking me on what you call a random basis. Listen to me Fuckhead: I have more money than you will make in 5 life times, I have more sex than you could possibly imagine, my house is the size of your neighbourhood and I'm off for 3 weeks to my chalet in the Alps. So as I see it YOU have more reason to blow yourself up and end your pathetic life than I ever would. So if you don't mind I would like to 'randomly' frisk you instead!Fräsch polare du har... fy fan *spy*

Anton Fräs
2009-02-15, 03:48
Din polare låter som ett riktigt svin, antingen det eller så är han självironisk upp över öronen :)

Cilia
2009-02-15, 09:42
Han hade sex på en flygplanstoalett och glömde låsa toadörren.
så busigt av honom.
ska det vara på riktigt ska det vara med en av besättningen men det förtäljde inte historien.

Din polare låter som ett riktigt svin, antingen det eller så är han självironisk upp över öronen :)
+1

Själv har jag gått med i gruppen sluta särskriva på facebook.

Allan
2009-02-15, 10:09
Själv har jag gått med i gruppen sluta särskriva på facebook.

Invite, tack!!!

Fatalist
2009-02-15, 10:47
Jag satt på ett 14-timmarsflyg och hade precis stoppat två mycket potenta benzodiazepinbaserade sömntabletter under tungan för att kunna sova bort eländet när jag kände mig skitnödig. Gick och satte mig på toaletten. Vaknade på toaletten, 6 timmar senare.

Morrris
2009-02-15, 10:51
En klassiker, Fatalist! Fruktansvärt underhållande att sitta brevid folk som tagit sömntabletter på plan. Sist jag flög till USA somnade killen brevid mig med gaffeln i handen när han försökte äta middag...

kalle_banan
2009-02-15, 10:58
I Thailand för två år sedan bodde jag och mina vänner på ett trevligt ställe utanför Krabi, där träffade vi ett svenskt gäng som vi konverserade med en stund. Efter en öl eller två bestämde vi oss för att gå ut till något ställe på stan, vi hittade en utebar där det bara jobbade tjejer. Svensken som vi hängde med bjöd oss på en varsin öl och damerna i baren började prata med oss, jobbigt tänkte jag för dom kunde ju ändå ingen engelska? De ville spela spel med oss, typ fyra-i-rad och ställde en massa dumma frågor. Så efter en stund behövde jag gå på toa, när jag kom tillbaka hade svensken vi hängde med, som tidigare sagt att han aldrig nånsin skulle kunna köpa prostituerade, farit iväg med en utav tjejerna i baren efter ett han förhandlat om priset...
Lagom paff blev jag som naivt trodde att det alls inte var en bordell.
Under mitt toalettbesök träffade jag dessutom dykinstruktören vi hade haft på similanöarna några dagar tidigare, jag blev såklart smått förvånad och utbröt ett stort "Heeeeej" och han sa åt mig att hämta mina polare så vi kunde ta en bärs. Sagt och gjort, sen satt vi där och ehm... Vi hade ju inget gemensamt och han blev arg som ett bi när jag pratade med hans flickvän, så vi stannade inte så länge.

Efter min vistelse i Thailand skulle jag åka hem med en arabiskt flygbolag. Jag åkte till flygplatsen i god tid tillsammans med min rumskamrat som jag träffade på bussen från Krabi till Bangkok, en ganjarökande hippie från Los Angeles som gärna bjöd på sitt rocktobak. Som sagt for vi till flygplatsen och när jag skulle checka in var det något trubbel med biljetten, hon började ringa lite samtal och efter en stund säger hon att jag hade bokat 21 Mars men jag var där 21 Februari! Jag höll på att smälla av, jag hade bokat fel datum och behövde verkligen åka hem, så hon sa att hon kunde sätta mig i kö ifall det fanns tillgängliga stolar på planet. Jag fick vänta i två ångestfyllda timmar på besked. Det var fler än jag som ställt sig i kö eftersom de hade standbybiljetter och en utav dom erbjöd mannen som behandlade våra ärenden sitt Visakort och sa att han kunde få det om han ville *hint hint*. Tjugo minuter innan planet lyfte fick jag klartecken att jag kunde gå ombord på planet. TACK GUD!
Vi skulle mellanlanda i Muscat och Bahrain, fett jobbigt tänkte jag, jag ville bara åka hem. I planet satt jag bredvid en snygg thailändska så det var okej ändå, vi stannade i Muscat en timma, så jag gick inte ens ur planet, men i Bahrain skulle vi stanna i nio (9) timmar... Jag gick av planet och gjorde mig redo att spendera nio timmar på flygplatsen, i vanlig mening när man inte vet vart man ska följde jag strömmen och hamnade i en passkontroll, när det var min tur frågade mannen hur många jag reste med (jag var ensam då) och fyllde i någon lapp, stämplade mitt pass och gav mig passet och lappen och sa åt mig att gå till utgången där en man skulle ta emot mig. WAT? Jag frågade vad han menade och han upprepade samma sak en gång till. Så jag gick väl ut... Förvånad som få tittade jag i passet och där stod det "Kingdom och Bahrain" på stämpeln jag fått, nice! Så jag mötte mannen utanför, vi fick vänta på alla andra och sedan gick vi ut till en minibuss, när jag satte mig på plats spelades "Walking on sunshine" på radion, hell yeah?! Jag befann mig på en buss i ett land jag inte visste fanns på väg mot ett femstjärnigt hotell utan att behöva betala ett öre!
Väl på hotellet togs vi emot, entrén var glassig, de tog våra uppgifter och gav oss information och nycklar. Jag fick ett eget rum med dubbelsäng, varmvatten (tredje gången jag hade varmvatten på resan, så jag tog en dusch, vilket visade sig blev en klordusch... Det luktade inte bra) Jag hade satellit-tv, telefon, utsikt, tillgång till gym, pool, buffé och runt sju timmar i ett rikt arabland.
Jag tog tillfället i akt, trots att jag inte visste vilken tid min kroppen befann sig i, och gick ut och tog lite bilder på omgivningen. Under min promenad fick jag syn på två svindyra sportbilar, massvis med ovanliga asiatiska dyra bilar, fler dyra vanliga svenssonbilar och en massa trevliga araber som var ute och spatserade. Vid ett tillfälle när jag tog ett självporträtt var det en man som var ute och joggade som skulle sprungit mellan mig och kameran som stannade för att inte förstöra bilden, jag vinkade åt honom att han kunde springa förbi men han stannade, så jag tog bilden och hämtade kameran, på väg till kameran ger han mig en high-five och springer vidare. Jag kände mig riktigt välkommen...

Eftersom jag inte hade mina prylar med mig, de var kvar på flygplatsen, kunde jag inte utnyttja poolen eller gymmet, så efter fotoutflykten åt jag buffé med lamm och anka, snackade med en bodybuilder som var stor som ett hus, jag frågade om han tävlade men han sa att han gjorde det "just for fun".
Efter det gick jag och såg på national geographic och somnade. Telefonen ringde och väckte mig och sa att vi skulle åka till flygplatsen, då hade jag ingen aning om vad som var upp eller ner eftersom jag varit vaken runt nitton timmar och inte sovit en hel natt på drygt 48 timmar.

Resan till Bahrain var på många sätt bättre en de tre veckorna jag spenderade i Thailand och Malaysia.

Fatalist
2009-02-15, 11:40
Jag förstår inte, betalade någon i kön för en lyxbiljett till Bahrain, eller gav han bort sitt Visakort, eller vad? Otydligaste meningen på väldigt länge. :)

Det var fler än jag som ställt sig i kö eftersom de hade standbybiljetter och en utav dom erbjöd mannen som behandlade våra ärenden sitt Visakort och sa att han kunde få det om han ville *hint hint*.

lite tidigare är det nämligen en kvinna som behandlar ärenden???

så hon sa att hon kunde sätta mig i kö ifall det fanns tillgängliga stolar på planet.

ceejay
2009-02-15, 12:05
verkade 3vligt i bahrain iaf :D

aelgen
2009-02-15, 12:33
Haha fan vilken skön story! Ibland kan man ha tur!

Min polare som jag berättade om är lite speciell, och han var väl på lite väl speciellt humör den dagen. Men man får väl sätta sig in i hans situation också: Han flyger 2-3 ggr i månaden och 9 av 10 gånger "slumpas" han ut för att muddras. Jag hade nog fan lackat efter ett tag också...

Jag är väl inte fullvärdig 10k klubb medlem då det var med min flickvän och inte flygvärdinna... :D

Kom igen nu, fler berättelser folk!

Kryss
2009-02-15, 12:47
Hade flugit från Frankfurt till Miami. Lite lagom sömndrucken och lullig blir man intagen för slumpkontroll där de går igenom alla ens saker, samtidigt som ens 4 polare går rakt igenom och försvinner ut.

Då jag reste standby under ovanliga omständigheter hade jag ett 30tal biljetter med mig, när denna (stora) latinamerikanska kille hittade dom spärrades hans ögon upp. Det som följde var en rejäl grillning och anklagning om biljettbedrägeri och allt möjligt, han hämtade även en till sur tulltjänsteman (antagligen hans överordnade) som var lika munter han.

Då det var personalresor bad de om numret till min chef i Sverige, efterssom jag varken hade det eller mitt skift inte jobbade så fick det numret till växeln. Efter de lämnat mig med en urplockad väska för att ringa numret så tog det säkert 15minuter innan de kom tillbaks och bara sa åt mig att det var ok, och jag har inte en susning om vem sjutton de pratade med till slut eller vad som sagts.

Så efter man varit borta i ~45min kom man ut till polarna som undrade vad i helvete man hållt på med.

doommessiah
2009-02-15, 12:54
Jag och en kompis var på Teneriffa, och hade en blöt kväll. När vi var påväg mellan två pubar så blev jag pissenödig och klev över en liten mur för att pissa på trädet som stod där bakom. Gissa om jag blev förvånad när jag handlöst ramlade ner fyra meter på andra sidan den lilla muren...dom som ägde tomten där trädet stod, hade planterat trädet i källartrappen...jag hade säkert slagit mig halvt fördärvad om jag inte vart sketfull och mjuk i kroppen. Nu kom jag undan med blåmärken och en planka som satt fast med en spik i armbågen...den drog min polare loss sen så fortsatte vi till nästa pub.

KlopFer
2009-02-15, 12:59
Jag och en kompis var på Teneriffa, och hade en blöt kväll. När vi var påväg mellan två pubar så blev jag pissenödig och klev över en liten mur för att pissa på trädet som stod där bakom. Gissa om jag blev förvånad när jag handlöst ramlade ner fyra meter på andra sidan den lilla muren...dom som ägde tomten där trädet stod, hade planterat trädet i källartrappen...jag hade säkert slagit mig halvt fördärvad om jag inte vart sketfull och mjuk i kroppen. Nu kom jag undan med blåmärken och en planka som satt fast med en spik i armbågen...den drog min polare loss sen så fortsatte vi till nästa pub.

Haha!

:D

Cilia
2009-02-15, 13:01
Invite, tack!!!
måste väl vara vän för att kunna invitera dig?
Skickat en inbjudan.

kalle_banan
2009-02-15, 17:29
Jag förstår inte, betalade någon i kön för en lyxbiljett till Bahrain, eller gav han bort sitt Visakort, eller vad? Otydligaste meningen på väldigt länge. :)

lite tidigare är det nämligen en kvinna som behandlar ärenden???

Det kanske var två olika diskar för incheckning och standbyärenden? Och han betalade inget, han skulle muta mannen för att få en plats, därav *hint hint*

Fatalist
2009-02-15, 17:31
Det kanske var två olika diskar för incheckning och standbyärenden? Och han betalade inget, han skulle muta mannen för att få en plats, därav *hint hint*

Ahh. Jag misstänkte att en instans av rocktobaken låg bakom din text men det kanske var jag som läste slarvigt! Nu förstår jag. =)

kalle_banan
2009-02-15, 17:47
Vid ett annat tillfälle, när jag var 7-9 år gammal åkte jag från Island till Göteborg, men ack, det var dimma på Kastrup så vi kunde inte landa där. Därför åkte vi vidare till Hamburg istället. Jag började ana oråd när vi aldrig landade, och visst kommer flygvärdinnan och säger "om en liten stund landar vi i Hamburg" varefter min bror utbrister "nej det gör vi inte!" (9-11 år gammal), men det gjorde vi! Flygplatsen var hemskt folktom kommer jag ihåg, flygvärdinnorna var väldigt måna om att ge oss coca cola, men opti som vi var tackade vi nej.
Så efter en stunds vandrande hit och dit blev vi trötta i benen så vi satte oss ner, min bror råkade sätta sig med huvudet på en larmknapp som han givetvis trycker på så att brandlarmet går :D
Det börjar tjuta och folk ser sig omkring och funderar på vad de ska göra, och min bror hade ingen aning om vad han hade gjort, och inte långt senare kommer en vakt och frågar varför han hade tryckt på knappen. Han fattade ingenting men insåg snart att han hade råkat trycka på den med huvudet av misstag...
När vi väl går ombord på planet får vi åka med Lufthansa, sitta i förstaklass och äta rådyr lax!

En annan gång för bara några år sedan åkte jag med Icelandair, det var något knussel med min biljett vid incheckningen men jag fick en plats och gick in och väntade på att planet skulle lyfta. Väl inne på planet var jag tidig in så jag satte mig ner och väntade, och under väntan kommer en man fram till mig och säger att jag sitter på hans plats! Icke utbrister jag men det gjorde jag, jag hade nämligen fått en handskriven platsanvisning så jag kunde förstå att något hade gått fel, så jag ställde mig upp och gav honom platsen. Jag sa till en flygvärdinna och hon fixade en plats åt mig på första klass, där jag fick välja mellan fisk och lamm till middag, och hade jag varit över 18 hade jag fått vin till maten och cognac till kaffet. Min stolsgranne hade råkat ut för samma öde som jag, och han pratade mer än gärna under resan, det visade sig att han var flygrädd och inte hade ett dugg emot att få gratis alkohol för att lugna nerverna.

Och när jag åkte till Thailand satt jag bredvid två feta tyskar... Jag vågar påstå att de var ute efter thailändska flickor, det kändes lagom färskt.