handdator

Visa fullständig version : Efter deff?

Billybilly
2009-02-12, 22:41
Hej hej, den frågan jag kommer ställa nu finns säkert någonstans här på forumet, och min sökfunktion har gått på högvarv här en stund - men jag är väl sämst på att söka antar jag.

Hur som helst, efter att jag avslutar min deff så har jag planerat att ligga runt 8-10% kroppsfett. När jag har nått mitt mål så kommer jag förmodligen väga mindre än vad jag vill, och då undrar jag är all viktuppgång efter avslutad deff fett? Eller kan man gå upp i vikt utan att öka sin procent i kroppsfett?

För ifall jag skulle börja ligga på kaloribalans efter min deff så går man ju varken upp eller ner, och ifall jag skulle ligga på ett litet överskott efter deffen så går man ju upp, men är denna viktuppgången enbart fett?
Eller kan man ligga på kaloribalans och samtidigt bygga muskler och på det sättet gå upp i vikt sakta men säkert?

Säkert jätte dum fråga tycker vissa, men jag vet inte :P

young_george
2009-02-12, 22:44
Det beror på om du tänker ha ett liv vid sidan om träning.

Det du vill är inte teoretiskt omöjligt, bara mindre troligt att du (eller jag för den delen) kan omsätta det i praktiken.

Rahf
2009-02-12, 22:45
Det bör huvudsakligen vara fett. Ju långsammare du går upp, desto bättre ratio får du på muskler vs. fett. Förmodligen kommer du öka på ett par kilon efter återgången när kroppen lagrar in lite mer glykogen också.

Du får prioritera helt enkelt. Dessutom måste du ha det klart för dig att det kan bli "hipp som happ".

Billybilly
2009-02-13, 13:31
När man ligger på kaloriunderskott så går man ju ner, ner och ner
fast ifall vi skulle dra ett sträck på deffen när jag hamnar på
10% kroppsfett och börjar ligga på kaloribalans för mitt "nya jag"
Då borde man väl inte öka i fettprocent?

Och är det möjligt att bygga muskler när man ligger på kaloribalans?
För ifall det skulle gå så borde man ju kunna gå upp lite i vikt
sakta men säkert, fast det är muskler man lägger på sig istället för fett?

young_george
2009-02-13, 13:43
Och är det möjligt att bygga muskler när man ligger på kaloribalans?

Du ligger aldrig på kaloribalans i verkligheten. Varje dag är du på antingen överskott eller underskott och det påverkar kroppssammansättningen.