handdator

Visa fullständig version : Varför går jag inte ner i vikt? :S

Quzham
2009-02-12, 18:57
Tjena Kolozzeum är ganska ny här :)

De är så att jag försöker gå ner i vikt, har gjort de en ganska lång tid nu.
Men de händer inget jag har stått still på 94kg länge nu :( Är 17 år gammal och typ 175cm lång.

Jag går ner i medjemått men inte i vikt, väldigt konstigt tycker jag :S
Jag gymmar och har gjort de en ganska lång tid, Har nu även börjat på thaiboxning riktigt kul kan rekommendera den sporten starkt.

Ex på hur en dag ser ut:
Frukost: 1-2 mackor, annars gröt.

Lunch: De som serveras i skolan vanlig bra mat fisk m.m och tar alltid halva tallriken med grönsaker.

Middag: De som mamma laggar, alltid nyttigt. Och om jag vill känna mig extra nyttig så drar jag en måltids ersättare istället :)

Så snälla Kolozzeum hjälp mig! Varför går jag inte ner i vikt, bara i midjemått?
Alla påpekningar och tips är välkomna de kan faktist hjälpa :)

14K
2009-02-12, 19:11
Om du går ner i midjemått men ej i KG så kan det bero att du ökar i muskler. En av oraskerna. Eller att du står helt stilla i din vikt att du går varken ner eller upp. Anntigen måste du ändra på kosten eller träningen.

Toby Asp
2009-02-12, 20:52
Ser det bättre och bättre ut i spegeln så är det ju finfint. Var inte för fixerad vid vad vågen visar. Annars är det som sagt bara att öka den fysiska aktiviteten eller minska på kalorierna du stoppar i dig. Eller en kombination av båda.

hot_tuna
2009-02-12, 22:19
Har själv gått ner ca 15 kg och styrketränat under de senaste två åren, Jag ohar också bitvis upplevt att vikten stått ganska still men midjemåttet har minskat. Som sagt, när du börjar från relativt otränad kan du lägga på dig i muskelmassa ganska fort och du kanske även har mer vatten och kolhydrater (som binder) vatten i kroppen. Att midjemåttet går ner är ju direkt bevis på att din fettvikt faktiskt sjunker. Så träna på och keep up the good job så ska du nog börja sjunka snart igen! :thumbup:

hasic
2009-02-12, 22:27
Om du vill gå ner i vikt måste du ligga på ett kaloriunderskott, d.v.s. att du äter mindre kalorier än vad du behöver. Detta kan du hålla koll på antingen genom att lära dig ungefärliga näringsvärden i maten du äter, eller genom att väga den. Hur du väljer att se till att hamna på ett underskott av kalorier är upp till dig, men ligger du på energibalans, eller kaloriöverkott, kommer du inte att gå ner i vikt.

GasseG
2009-02-14, 02:50
Har själv gått ner ca 15 kg och styrketränat under de senaste två åren, Jag ohar också bitvis upplevt att vikten stått ganska still men midjemåttet har minskat. Som sagt, när du börjar från relativt otränad kan du lägga på dig i muskelmassa ganska fort och du kanske även har mer vatten och kolhydrater (som binder) vatten i kroppen. Att midjemåttet går ner är ju direkt bevis på att din fettvikt faktiskt sjunker. Så träna på och keep up the good job så ska du nog börja sjunka snart igen! :thumbup:Och få en ordentlig koll på vad du egentligen stoppar i munnen.....vardagar som helger!!