Visa fullständig version : Bör jag deffa?
Hejsan. Väger idag 71 kg på mina 175 cm. Ska gå ner till 70 och sen träna två månader. Tänkte mig en deff efter det för att gå ner lite i fett till sommaren. Någon som har en aning om hur många kilo som krävs för att få synliga magrutor? Ska jag skita i att deffa?
Det är omöjligt att säga rakt av skulle jag tro.
Inte så bra svar men, jag tror att magrutor har med kroppsfett% och inte kilon man väger:)
Kolla min andra tråd.
Pumpa stenhårt på gymmet och ät typ normalmycket, inte för mkt - fram till mitten av april. Sen pumpar du ännu hårdare och drar igång en deff och försöker tappa 5-6kg :]
Pumpa stenhårt på gymmet och ät typ normalmycket, inte för mkt - fram till mitten av april. Sen pumpar du ännu hårdare och drar igång en deff och försöker tappa 5-6kg :]
Hur många kcal anser du är rimligt? Du menar alltså att jag ska köra hårt i två månader för att sedan skära ner lite på styrketräningen och maten och börja promenara? Eventuellt löpning om jag får bukt med mina vader som blir otroligt stelna efter en stund. (Vet någon vad problemet är?)
lägg upp en bild på din form så blir det lättare att avgöra, om du är 175 cm på 71 kg så är det inte så spec mycket vikt
Hur många kcal anser du är rimligt? Du menar alltså att jag ska köra hårt i två månader för att sedan skära ner lite på styrketräningen och maten och börja promenara? Eventuellt löpning om jag får bukt med mina vader som blir otroligt stelna efter en stund. (Vet någon vad problemet är?)
Jadu, försök ligga på typ ett litet överskott fram till april. Inte vet jag, 3000kcal kanske? :| Det får du fråga experterna om. Jag menar att du ska köra hårt på gymmet hela vägen fram till sommaren, men i mitten av april kan du dra ner på maten, och lägga in några konditionspass här och där också, för att snabba på deffen. :)
Bild finns i min andra "Vad är min fettprocent?"
Kan jag gå ner till och äta en gång om dagen samt styrketräna utan att tappa för mycket muskler? Gjort så nu och gått ner en bit i år. Tar VLCD dom andra måltiderna. Eller så kör jag en kalorisnål frukost typ Tonfisk och ägg, lunch och sen en lättare middag.
Kan man ta kreatin under deffen?
Bild finns i min andra "Vad är min fettprocent?"
Kan jag gå ner till och äta en gång om dagen samt styrketräna utan att tappa för mycket muskler? Gjort så nu och gått ner en bit i år. Tar VLCD dom andra måltiderna. Eller så kör jag en kalorisnål frukost typ Tonfisk och ägg, lunch och sen en lättare middag.
Kan man ta kreatin under deffen?
Varför inte utföra en välplanerad deff istället för att svälta dig själv? VLCD är till för kraftigt överviktiga. Du är inte ens överviktig.
Och ja, man kan ta kreatin under en deff.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.