Visa fullständig version : Bosöns utbildningar??
Tjenare!!
Tänkte höra om det är någon som gått, eller hört något från bosöns utbildningar?
Är riktigt intresserad av att gå deras 1 åriga firskvårdskonsulent utbildning.
Tjenare!!
Tänkte höra om det är någon som gått, eller hört något från bosöns utbildningar?
Är riktigt intresserad av att gå deras 1 åriga firskvårdskonsulent utbildning.
Funderar också på att söka den utbildningen faktiskt. Dock kräver den
viss erfarenhet inom friskvård och hälsa, så det kan, i alla fall i mitt fall, bli lite svårt att komma in. Tänker även söka till Jakobsbergs utbildning.
Vad är det du vill veta?
Det bästa är väl att ringa utbildningskansliet.
Jag tror att det finns både missnöjda och nöjda som gått utbildningarna, allt beror på vad du är ute efter.
Jag känner/känner till två som gått den men vill inte dra några slutsatser om utbildningen pga deras kunskapsnivå.
Kursplanen verkar ganska späckad och även om det mesta är relevant så är frågan hur djupt man hinner gå in på allt. Att ha lite kunskap om mycket kan passa en del arbetsplatser bra men andra kanske vill att det finns ett djup (t ex massage). Iofs hinner man ganska mycket på 60 h i veckan om man tycker det är intressant så en hel del hänger på den egna insatsen men erbjuds man inte att läsa djupare så syns det inte på några papper vad man kan och inom vissa områden är självstuder ganska svårt.
Ska man gå den så skulle jag kolla upp hur mycket det kostar med de ev licenser som man planerar att ta under utbildningen, det går säkert att gå kurserna utan att ta licensen men då förlorar de lite av sitt värde. Att skippa vissa moment för att läsa hos andra utbildare där man både kan läsa djupare och få ett mer gångbart utbildningsintyg kan på sikt löna sig.
Planerar man att jobba inom hälsocentervärlden så har de ofta egna licenskrav och då kan man få pröjsa dubbelt vilket kan vara något att tänka på redan innan.
Vad är det du vill veta?
Det bästa är väl att ringa utbildningskansliet.
Jag tror att det finns både missnöjda och nöjda som gått utbildningarna, allt beror på vad du är ute efter.
Nä jag vill som bara mest veta om det är någon som gått utbildningen och höra vad de tyckt om utbildningen och det man lär sig.
Jag är redan Lic. BP-instrukör, Lic. Cyckelinstruktör och Lic. Styrketräningsinstruktör. Mitt mål är att syssla med friskvård på elit nivå. Alltså landslags nivå.
Därför funderar jag på Bosöns utbildningar, Men jag har inte hört något från någon vad de tycker om själva utbildningen och skulle vara kul och höra lite synpunkter.
Nitrometan
2009-02-12, 21:03
Mitt mål är att syssla med friskvård på elit nivå. Alltså landslags nivå.
Landslagsnivå inom vad?
Friskvård tydligen.
inom längdskidåkning. Men även bara friskvård i sig och rikta sig till de elit tränade.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.