Visa fullständig version : Fråga angående Kcal.
Tjenare.
Jag väger runt 61kg och jag undrar hur många kalorier jag behöver för att gå upp medans jag tränar!
King Grub
2009-02-10, 16:46
Det beror på hur många kalorier du förbrukar. Du behöver mer än den mängden. Men du skriver ingenting som gör att man överhuvudtaget kan ana sig till hur mycket energi du behöver.
@king Grub, är inte så otroligt kunnig så vet inte riktigt hur jag ska säga det så att säga.. Men jag gör av med en del.. Jobbar på posten och springer trappor 2-3 timmar om dagen och sen tränar på det..
@king Grub, är inte så otroligt kunnig så vet inte riktigt hur jag ska säga det så att säga.. Men jag gör av med en del.. Jobbar på posten och springer trappor 2-3 timmar om dagen och sen tränar på det..
Vikt, längd, ålder och vad du tränar skulle nog vara bra om du nämnde :)
http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/ulorder.nsf/Order?OpenForm
Klicka på "Testa dig själv" i menyn till vänster. Där får du fram en ungefärlig siffra på din energiförbrukning. Vill du gå up i vikt kan du använda denna som en måttstock. LFörsök lägga dig lite över den och väg dig varje vecka under liknande betingelser. Har du gått upp 2 kilo går det lite väl fort -> sänk intaget, står du stil äter du för lite -> höj intaget. Går du ned höjer du intaget.
EDIT: Menade inte att knäppa dig på näsan, men jag hann skriva innan ditt andra inlägg kom.
Ålder : 20.
Vikt : 61
Längd : 173
Jag gymmar 5 dar i veckan.
Du kan kolla deffguiden och använda den formeln som finns där för att räkna på ditt kcalbehov. Det beror på hur lång du är och vad du gör på en dag. 2-3 timmar i trappor + vad mer?
Hur många gånger i veckan tränar du, vad för sorts träning, vilken belastning?
Vad för mat (och hur mycket) äter du nu om du inte går upp i vikt? Hur länge har du försökt?
@dreas, tack det ska jag ta och göra.. Springer mest i trappor, cyklar sen gör jag inget mer förutom att träna.
Mikaelj, har haft problem hela tiden med att gå upp i vikt, om jag äter mycket så hjälper det inte. redan försökt i ett x antal år.
Som jag nämnde högre, så tränar jag på gymmet.. Kör så pass hårt jag bara kan.. 3-4 set och 7-9rep~
@dreas, tack det ska jag ta och göra.. Springer mest i trappor, cyklar sen gör jag inget mer förutom att träna.
Mikaelj, har haft problem hela tiden med att gå upp i vikt, om jag äter mycket så hjälper det inte. redan försökt i ett x antal år.
Som jag nämnde högre, så tränar jag på gymmet.. Kör så pass hårt jag bara kan.. 3-4 set och 7-9rep~
Då äter du för lite för att gå upp i vikt. Sådär resonerade jag också innan jag helt enkelt började trycka i mig mat tils jaggick upp i vikt. Jag behövde mer lättätna kalorier, t ex olja och standardmjölk. Otroligt svårt att äta 1000 kcal kyckling och ris t ex.
@Saab900, Jojo många som sagt så, jag äter tills jag mår illa bara för att jag vill komma upp några kilo.. Förra sommarn satt jag vid datorn hela sommarn stortsätt, cola/chips/pizza extremt ofta, gick inte upp ett kilo. Ända jag fick var finnar..
@Saab900, Jojo många som sagt så, jag äter tills jag mår illa bara för att jag vill komma upp några kilo.. Förra sommarn satt jag vid datorn hela sommarn stortsätt, cola/chips/pizza extremt ofta, gick inte upp ett kilo. Ända jag fick var finnar..
Beskriv en dag ur ditt liv, kostmässigt. Vad du äter till frukost, lunch etc.
Beskriv en dag ur ditt liv, kostmässigt. Vad du äter till frukost, lunch etc.
är ingen frukost människa, men drar någon banan och gainer.. Så fort jag äter innan jobbet så mår jag bara illa.. Sen kan det bli 2-3 macker runt 9.30 snåret..
mackorna består bara av vanlig limp mackor med smör/skinga.
Lunchen jadu.. Brukar oftast bli 1-2 dl med makaroner och köttbullar/Korv då det är lätt att ta med sig.. Äter mig aldrig propp mätt för jag har ingen lust att spy mitt på rundan..
Käkar middag som kan vara vad som, men brukar oftast landa på kött/Potatis/sås.
Sen kan det bli att jag äter mer senare på kvällen beroende på hur hungrig jag är.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.