Visa fullständig version : En till HUH? diet...Vad tycker ni?
Bantningsdiet
Sjukhuset lovar att Du går ner i vikt mellan 4 - 7 kg/vecka med hjälp av denna diet. Du kan äta så mycket Du orkar och ändå minska i vikt för att dessa ingredienser bränner kalorierna i snabbare takt än de producerar sådana. Du kan följa dieten så länge Du har lust och ork. När Du passerat Dag 7, kan Du börja om från Dag 1.
Om Du följer den noggrant, så rensar Du Dina matsmältningsorgan och gör både den och Dig själv friskare.
Antalet kalorier är så lågt, att om Du följer dessa anvisningar kan du gå ner ända till 1350 g/dygn (vissa dygn går man ner mindre men håll ut. - Du går ner i vikt.)
Du skall äta av soppan så ofta (minst 3 ggr per dag) och så mycket Du vill, så mycket som möjligt varje gång. JU MER DU ÄTER, DESTO MER MINSKAR DU I VIKT !
Försök att dricka 8 glas vatten/ dag och kom ihåg att äta mycket soppa!
Ingredienser till soppa:
6 stora gula lökar
2 burkar konserverade tomater 800 gr
1 mellanstort vitkålshuvud
2 påsar löksoppa
2 gröna paprikor
4-6 morötter
1 selleristjälk
2 tärningar grönsaksbuljong
persilja
örtkryddor
Beredning:
Ansa och skär grönsakerna i skivor eller bitar.
Lägg den i en gryta 8-10 l.
Strö över med löksoppa och lägg i buljongtärningarna.
Häll i vatten så att det gott och väl täcker.
Koka ca 30-40 min.
Smaka av med soja om du vill.
Dag 1 Soppa i stora mängder. Ät alla sorters frukter så mycket Du orkar men i dag inga bananer. Om du gillar melon så går det bra.
Dag 2 Alla sorters grönsaker, hur mycket som helst, kokta eller färska. I dag skall du undvika ärtor, säd och bönor. Soppa i stora mängder.
Dag 3 Alla sorters frukt och grönsaker. I dag dock ej banan eller potatis. Soppa hur mycket som helst.
Dag 4 Soppa! Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas lättmjölk.
Dag 5 Ät 5-6 tomater och c:a 300 g nötkött. Mycket soppa!
Dag 6 Ät kokt fisk så mycket Du orkar samt olika grönsaker utöver soppan som vanligt.
Dag 7 Ät så mycket du vill av mörkt ris, grönsaker (kokta eller råa), sockerfria safter, te eller kaffe utan socker. INGEN SOPPA I DAG
Jag förstår äta soppa är bra, men känns nåt konstigt med denna diet... 5-8 bananer på en dag. Ät så mycket du vill.. Huh... Kan denna diet låta vettig? För jag får inte ihop det alls.
freakyFlip
2009-02-10, 01:48
Jag förstår äta soppa är bra, men känns nåt konstigt med denna diet... 5-8 bananer på en dag. Ät så mycket du vill.. Huh... Kan denna diet låta vettig? För jag får inte ihop det alls.
byt vitkålen mot typ kålrot, annars blir de massa sånt! ta heinz tomatkross typ chili soppan e god å mustig. men ja har inte prövat under längre tid plus att ja redan då åt bara hälsosam mat. men den e bra å frysa in i fryspåsar (port. vis) lätt å äta till lunch eller om man inte pallar laga middag. har alltid lite sån hemma:D
Nej inte vettig alls... vid forsta anblick, inget protein de forsta dagarna.. och humbug rent allmant, visst kan man ga upp i vikt pa detta. det finns inga minus kalorier heller (som de antyder har eftersom de sager att dessa ingredienser bränner kalorierna i snabbare takt än de producerar sådana
Och vadda sjukhuset... vilket sjukhus?
byt vitkålen mot typ kålrot, annars blir de massa sånt! ta heinz tomatkross typ chili soppan e god å mustig. men ja har inte prövat under längre tid plus att ja redan då åt bara hälsosam mat. men den e bra å frysa in i fryspåsar (port. vis) lätt å äta till lunch eller om man inte pallar laga middag. har alltid lite sån hemma:D
Jag blev mer förvirrad av hur många banener man äter under en dag, sen ris bara så där. o plötsligt INGEN SOPPA... woot!
Var har du fått informationen från den här dieten? Ingen dietist kan ju rekomendera en diet som gör så du tappar 7 kilo i veckan? Låter helt sjukt. Tror inte det funkar heller som det står.
Ja, man maste val andra nagot sa folk gar pa skiten...
Jag kan uppfinna celery och broccoli dieten
at sa mycket celery du kan dag ett
sa mycket du kan av broccoli dag 2, krydda endast med chili.
at sa mycket fisk (endast tonfisk) dag tre men absolut ingen celery och bara 7 hurvuden av broccoli
och om du fortfarande kan tanka borja om vid dag ett och du kommer garanterat ga ner i vikt.
LOL
Låter som version två av rikshospitalets diet. VIKTIG ATT SUGA PÅ SOCKERTÄRNINGEN! :laugh:
Det finns som sagt inga negativa kalorier, men magsäcken har däremot begränsning i volym. Den kalorifattiga soppan kan vara så pass mättande att du ändå gå ner i vikt även om du få dricka "hur mycket som helst". En hel del andra diet bygger också på samma princip. Personligen skulle jag se till att täcka protein och fettbehov först, och fylla resten av kalorier med pasta eller grönsaker beroende på vad målet är.
Om du verkligen vill ha en snabbstart kanske du kan överväga VLCD diet under kortare period.
Den där är gammal; min morsa och hennes arbetskamrater höll på och trixade med soppa en period när jag var i skolåldern, vill jag minnas. Jag tror att den funkade så länge man höll sig till den, eftersom man blev så jäääääkla less på den ganska smaklösa soppan att man inte ville äta så mycket. Vilket var en tunn linje att balansera på, eftersom det lika gärna ledde till att man tröttnade och fuskade. :D
Nej inte vettig alls... vid forsta anblick, inget protein de forsta dagarna.. och humbug rent allmant, visst kan man ga upp i vikt pa detta. det finns inga minus kalorier heller (som de antyder har eftersom de sager att dessa ingredienser bränner kalorierna i snabbare takt än de producerar sådana
Och vadda sjukhuset... vilket sjukhus?
Var har du fått informationen från den här dieten? Ingen dietist kan ju rekomendera en diet som gör så du tappar 7 kilo i veckan? Låter helt sjukt. Tror inte det funkar heller som det står.
Sjukhuset... Det är... En kompis till mig som fick det på sitt sjukhus här i Malmö efter hon fött barn. Och tydligen ska man gå ner "jätte fort" typ 28 kilo på 1 månad haha *screwy*... Låter mest som bogus.
Den som skrivit d kan inte mena fullt allvar. Funkar säkert med äta soppa o så. Men hur gott är det.. Sen plötsligt dax o äta 8 bananer. Sen HUR mycket ris du vill. När en diet säger ät HUR mycket du vill blir man lite rädd.
Låter som version två av rikshospitalets diet. VIKTIG ATT SUGA PÅ SOCKERTÄRNINGEN! :laugh:
Det finns som sagt inga negativa kalorier, men magsäcken har däremot begränsning i volym. Den kalorifattiga soppan kan vara så pass mättande att du ändå gå ner i vikt även om du få dricka "hur mycket som helst". En hel del andra diet bygger också på samma princip. Personligen skulle jag se till att täcka protein och fettbehov först, och fylla resten av kalorier med pasta eller grönsaker beroende på vad målet är.
Om du verkligen vill ha en snabbstart kanske du kan överväga VLCD diet under kortare period.
Nä jag kör redan Atkins, ingen fara, den fungerar jätte bra... Det är bara att jag fick denna "diet" igår av en kompis som sa emot mig att hon "kan" visst gå ner 4-7 kilo i veckan.. Va bara tvungen o få denna diet. För det lät lite väl mycket
Fullständigt skitsnack. Det finns inte någon som arbetar med att ge kostråd på sjukhus som skulle rekommendera någon att gå ner 28kg på en månad när denna precis fått barn. Dessutom kan man inte gå ner 28kg på en månad utan en otrolig mängd motion vilken en person som har 28kg för mycket fett inte skulle orka med.
Fullständigt skitsnack. Det finns inte någon som arbetar med att ge kostråd på sjukhus som skulle rekommendera någon att gå ner 28kg på en månad när denna precis fått barn. Dessutom kan man inte gå ner 28kg på en månad utan en otrolig mängd motion vilken en person som har 28kg för mycket fett inte skulle orka med.
Ja jo försökte jag förstår exakt vad du menar. Försökte säga det till henne men hon trodde inte på mig, Och hon kände "folk" som gått ner 28kg på 1 månad.. o då sa jag.. oo va huden hängde med där. Men tydligen ska den ha gjort det. Ähh. Ville bara se om jag hade rätt vilket jag redan visste, men skönt o få veta man inte va dum iaf :)
Nattljus
2009-02-10, 12:20
min mamma presenterade mig för den här dieten lite före jul vill jag minnas. fast hon kallade den för "finsk mirakelsoppa".
hon klarade den för övrigt inte ens i en vecka. tydligen blir soppan ovanligt trist och tråkig redan dag två :D
Nordenator
2009-02-10, 12:28
min mamma presenterade mig för den här dieten lite före jul vill jag minnas. fast hon kallade den för "finsk mirakelsoppa".
hon klarade den för övrigt inte ens i en vecka. tydligen blir soppan ovanligt trist och tråkig redan dag två :D
Jag har mycket roligare på finsk sommarsoppa.. kan man väva in det i schemat på något vis?
Man kan kanske kalla den för en "sjukhusdiet" baserat på att den praktiserats av både sjukhuspersonal och patienter - dock knappast ordinerad av sjukhuspersonal till patienter.
Man kan kanske kalla den för en "sjukhusdiet" baserat på att den praktiserats av både sjukhuspersonal och patienter - dock knappast ordinerad av sjukhuspersonal till patienter.
hehe eller sjukhus dieten for man hamnar pa sjukhus om man provar pa den
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.