Visa fullständig version : Jokkmokks styrkelyftsklubb
Vilka resultat...............:devil:
Tommy ökar som en gris i bänken och presterar 155kg som är en ökning med drygt 10kg. -82,5kg*flex*
David stänker:naughty: upp 220kg i marken med bra vinklar.-75kg
Vi får nog se vikter upp mot 230kg till norrländskan.
Adam fixar i bänken 140kg:thumbup: ner till tunnaste plankan-75kg (-67,5)
Emil och Johan börjar hitta en kanonform. *drool*
Hoppas bara det inte är för tidigt.
Robin och Ante ser stabila ut.
Lillan är lite racklig som vanligt.
Övriga (Simon, Johanna, Rogga mfl) ser fram emot en spännande debut.
Vilka resultat...............:devil:
Tommy ökar som en gris i bänken och presterar 155kg som är en ökning med drygt 10kg. -82,5kg*flex*
David stänker:naughty: upp 220kg i marken med bra vinklar.-75kg
Vi får nog se vikter upp mot 230kg till norrländskan.
Adam fixar i bänken 140kg:thumbup: ner till tunnaste plankan-75kg (-67,5)
Emil och Johan börjar hitta en kanonform. *drool*
Hoppas bara det inte är för tidigt.
Robin och Ante ser stabila ut.
Lillan är lite racklig som vanligt.
Övriga (Simon, Johanna, Rogga mfl) ser fram emot en spännande debut.
Jo det är bra stämning i gruppen nu och det kommer hålla fram till norrlands då vi ska visa att formen kommer vara på topp!
Här är en film från kvällens träning tyvärr så lyckades jag inte hinna med att filma våra bänkar killar i dag men dom kommer nästa gång.
ROKOkmy7cOM
Det var en hel del fina böjar på kvällen pass bla. Johan på 170kg han börjar komma i riktigt fin formt , robin är på g med nytt tränings på 210kg
(ska tilllägga att han tappade upp ena lindan så han hade inte mycke stöd på sitt högra ben)
Själv så börjar jag komma upp i mina toppvikter å det känns bra trots att man är nertränad just nu. Christer körde negativa böjar på 280x3 x3 set såg mycket stabilt ut, trode att vi hade filmat det men kameramannen missade 2 av böjarna.
Har även kastat in Davids marklyft från torsdagen.
Det ser mycket bra ut på JSLK! Det kommer gå bra på NM för alla sl:are (:
Det ser mycket bra ut på JSLK! Det kommer gå bra på NM för alla sl:are (:
Ska bli kul att komma å se hur det går på NM
Tack för hjälpen igår flickor.
Nu är även Rogga anmäld.
Tack för hjälpen igår flickor.
Nu är även Rogga anmäld.
Det är som vanligt när du bänkar att man själv får ett ryggpass själv, när du inte ids pressa vikterna själv:naughty:
Du gjorde ett riktigt bra pass Chriminator:)
Jag är så trött i kroppen i dag så jag vill spy tur att det blir lättare träning nästa vecka:)
jmkdavid
2010-04-08, 16:41
Det är som vanligt när du bänkar att man själv får ett ryggpass själv, när du inte ids pressa vikterna själv:naughty:
Muahahahahahaha :laugh:
Jag hörde att det skulle börja köras saker redan imorron? Jag kan hjälpa till, behöver bara veta tiden.
linkan88a
2010-04-20, 21:42
Vilken dag o tid är tävlingen i jmk?
Funderar på att komma upp o kika*popcorn*
Vilken dag o tid är tävlingen i jmk?
Funderar på att komma upp o kika*popcorn*
Lördag och Söndag kl 10,00-
Östra skolans gymnastiksal
Jag hörde att det skulle börja köras saker redan imorron? Jag kan hjälpa till, behöver bara veta tiden.
Kan du ställa upp vid 16,30?
Vi har inga fasta tider annat än på fredag då vi sa 16,00
Jag har fått låna en skåpbil från Allmek med bakgavel lyft.
Självklart. Jag kommer ner till gymmet halv fem då (:
linkan88a
2010-04-21, 14:12
Lördag och Söndag kl 10,00-
Östra skolans gymnastiksal
Är det där som badet ligger?
Kommer de kosta något inträde?
jmkdavid
2010-04-21, 17:00
Är det där som badet ligger?
Kommer de kosta något inträde?
Ja det stämmer bra. Det är där badet är. 20kr för inträde. Billig mat, fika och dryck finns att köpa oxå. Hoppas du kommer och tar med dig några kompisar.
Bra jobbat idag! Nu är det bara lite till sen smäller det!
Vilket superarrangemang ni stod för än en gång:hbang: och vilken maffig entre in till tävlingsflaket med de uppstoppade djuren*drool* och vad ska man säga om den superproffsiga funktionärsskaran! Ni klarar lätt av större tävlingar än så här! :thumbup: HÖGSTA BETYG till Jokkmokk SLK!
Oj Oj Oj
Nu är NM över med ca 3kg kroppsvikt försvunnen samt 1,5v träning förstörd.
Det tar på att vara tävlingsledare och eldsjäl.
Men det är det värt för helgen blev riktigt lyckad med flera svenska rekord och JSLKare som debuterade,kvalade och slog personliga rekord.
Fina seriepoäng för samtliga av våra lag där vi nu slåss på allvar.
Synd att Sverige är så avlångt för det är så himla kul att träffa lyftare utanför våran region.
Lärorikt med ett så stort arrangemang som det blir när över 50 lyftare ska köra SL på en dag.
Men vad göra när dygnet bara innehåller 24 timmar.
Om vi delat på SL tävlingen så hade det blivit dyrare för klubbarna med extra övernattningar mm.
Bänken på söndag kändes ju riktigt behaglig
Ca 170 betalande och dom flesta på lördag.
Nu är steget väldigt nära att ansöka om att U/J SM/Veteran SM eller Bänk SM.
Eller nästa RM?????
Kanske 2011-2012?
Ett stort tack till alla som gjorde det möjligt att arrangera Norrlandsmästerskapet 2010.
Christer Högström
Ordf. JSLK/NNSF
Aptasjärvi Power
2010-04-26, 10:01
Grymt bra jobbat! Ni har verkligen lyckats få till en toppen-tävling:)
Lamb_Of_God
2010-04-26, 11:51
Riktigt häftigt arragemang! Bra jobbat!
+++++ :thumbup:
jmkdavid
2010-04-26, 12:16
Oj Oj Oj
Nu är NM över med ca 3kg kroppsvikt försvunnen samt 1,5v träning förstörd.
Det tar på att vara tävlingsledare och eldsjäl.
Men det är det värt för helgen blev riktigt lyckad med flera svenska rekord och JSLKare som debuterade,kvalade och slog personliga rekord.
Fina seriepoäng för samtliga av våra lag där vi nu slåss på allvar.
Synd att Sverige är så avlångt för det är så himla kul att träffa lyftare utanför våran region.
Lärorikt med ett så stort arrangemang som det blir när över 50 lyftare ska köra SL på en dag.
Men vad göra när dygnet bara innehåller 24 timmar.
Om vi delat på SL tävlingen så hade det blivit dyrare för klubbarna med extra övernattningar mm.
Bänken på söndag kändes ju riktigt behaglig
Ca 170 betalande och dom flesta på lördag.
Nu är steget väldigt nära att ansöka om att U/J SM/Veteran SM eller Bänk SM.
Eller nästa RM?????
Kanske 2011-2012?
Ett stort tack till alla som gjorde det möjligt att arrangera Norrlandsmästerskapet 2010.
Christer Högström
Ordf. JSLK/NNSF
Stort tack till dig Christer! Som vanligt hade det inte varit möjligt utan dig. Det var många som ställde upp och var oumbärliga både före, under och efter tävlingen och dom förtjänar såklart också "cred"! Men det hade inte blivit någon tävling alls utan dig. You are the man.
Postar min feedback här istället för att göra det i min journal.
Förklara gärna hur vi kan förbättra oss till nästa gång. Vi vill fortsätta att utvecklas som arrangörer. Jag ser inte hur vi skulle kunna korta ner tävlingen så mycket mer. Enda längre pausen vi hade var mellan grupp 1,2,3 och grupp 4,5. Och det berodde på att funktionärerna skulle hinna lägga in vikter mm i dataprogrammet för lyftarna i grupp 4,5.
Vi hade kanske kunnat köra några SL:are på söndag istället men det hade medfört extra kostnader för många klubbar i form av övernattningar mm så det kändes inte som ett bra alternativ.
Håller med om att tävlingen tog lång tid. Men ser som sagt inte hur vi skulle kunnat korta ner den så mycket mer. Kan du komma med tips?
Jo det var jäkligt tråkigt att prisutdelningen uteblev. Trist att vi fick datakrångel. Hoppas vi slipper sådant i fortsättningen!
För det första vilja jag ge er (JSLK) positiv feedback för ett bra arrangemang. I sin helhet tycker jag att det var bra.
Tävlingsarenan var riktigt bra och praktisk. Uppvärmningshallen var stor och luftig, med tillräckligt med vikter och bra ställningar. För övrigt var det väldigt fint med uppstoppade djur och spotlights, TV med resultat i uppvärmningshallen. Jag tycker om att tävla i såna tävlingar där man har gjort det lite unikt och speciellt, så att det känns inte som en tävling i träningslokalen.
Det negativa jag upplevde var just alla förskjutningar av tävlingstider. Redan från början var det uppskjutet med ca en halvtimme, från 10:00 till 10:20/30. Sen att det skulle vara prisutdelning direkt efter grupp 1, 2, 3, det tog väldigt lång tid. Så grupp 4 och 5 började ca 1,5h efter utsatt tid. Jag upplevde att det var väldigt lång paus t ex mellan böj, bänk och mark. Det var ca 10-15min paus mellan varje delgren. När alla grupperna hade kört böj, så tog man en lång paus inför bänken och även inför marken.
Vad ni kan göra bättre?
-Försöka hålla starttiderna från början, så att det inte drabbar resten av tävlingen.
-Prisutdelning när alla grupper har kört, så att det blir inte så lång väntan för de sista grupperna. Nu blev det ingen prisutdelning överhuvudtaget för oss, det kan jag dock förstå om det blev tekniskstrul. Så det är kanske inte så mycket att göra åt.
-Inte ha så långa pauser mellan böj, bänk och mark.
-Eventuellt SM-arrangemang skulle man kanske arrangera med övriga klubbar i Norra Norrland så att man får tillräckligt med funktionärer till tävlingen.
-Kanske fördela styrkelyften till två dagar. Men som ni sa att det kanske hade blivit en extra kostnad för klubbarna med övernattning och så. Deltagar antalet hade kanske sjunkit då. Det var säkert en bra tanke ni hade bakom det. Fast nu var det ju en del som stannade kvar till på söndag ändå.
Jag har bara lovord: kanontävling.
Härligt med perfekt inramning både ute och inne;
idoga och trevliga jokkmokkare överallt.
Hade önskat jag kunnat stanna längre; men kommer snart upp igen.
Tror alla västernorrlänningar delar denna uppfattning i stort.
Klenmenren
2010-04-26, 20:22
Jag har bara lovord: kanontävling.
Tror alla västernorrlänningar delar denna uppfattning.
Helt klart! :thumbup:
Tycker också att tävlingen utfördes med väldigt höga poäng, väntan till att börja lyfta var onödigt lång för grupp.4/5 sedan måste jag säga att passarna i böjen var galet bra jag missade ju två böjar och björnen som höll om en frågade lugnt och försiktigt om allt var bra medans han hjälpte en upp med vikten det kändes så tryggt och mysigt att jag testade det en gång till tyvärr.
Härligt arrangemang.
Tycker också att tävlingen utfördes med väldigt höga poäng, väntan till att börja lyfta var onödigt lång för grupp.4/5 sedan måste jag säga att passarna i böjen var galet bra jag missade ju två böjar och björnen som höll om en frågade lugnt och försiktigt om allt var bra medans han hjälpte en upp med vikten det kändes så tryggt och mysigt att jag testade det en gång till tyvärr.
Härligt arrangemang.
Verkligen skön inställning.
Jo, Thom är ett bra stöd som passare med sina 200cm och 140kg.
I övrigt håller jag med i alla kommentarer i tråden.
Däremot borde alla prova arrangera en tävling med allt vad det innebär för att förstå att 15min som lyftare kan kännas långt medan samma tid flyger iväg när man sitter i tex sekretariatet med långa listor som ska sammanställas.
Men som jag sagt tidigare så måste man först lära sig krypa innan man kan gå.
Trött men ruskigt nöjd över vårat arrangemang.
Jag vill som David redan gjort tacka Patrik mfl i LAK för att dom räddade oss med div tillbehör som Sabel bommat (pga vulkanutbrottet) att skicka.
Hoppas nu bara mellersta norrland tar nästa NM.
Jag vill önska alla en trevlig valborgs helg med god mat.
:)
Talibanen
2010-04-30, 09:06
Var en GRYM tävling ! Jag råkade glömma tjockis-davids slippers där dock undrar om någon har dom, isf hör av er på tele nr 0738111818. smsa eller ring // 27.5kgs knäböjaren ;)
Tror inte att det hittats nåra sådana.
Ikväll, söndagsträning!
jmkdavid
2010-05-09, 11:13
Tror inte att det hittats nåra sådana.
Ikväll, söndagsträning!
Din nya avatarbild får mig att tänka på...
"jnajd adsjk lmaö löäkäödaf PAPPA!"
Japp men 20,00
Ska köra medel böj och lätt bänk.
Din nya avatarbild får mig att tänka på...
"jnajd adsjk lmaö löäkäödaf PAPPA!"
Hahaha, underbart! Det är en fin bild!
Jag kör nog klockan sju, vill hinna hem till nio för då ska fru & jag se nån mysig film. *kissass* Jag ska köra nacke och vader.
Hahaha, underbart! Det är en fin bild!
Jag kör nog klockan sju, vill hinna hem till nio för då ska fru & jag se nån mysig film. *kissass* Jag ska köra nacke och vader.
Kör du med utrustning då?????:smash:
Självklart! Nackkrage och stödstrumpor! (:
Kul att det är det är så många av oss som tränar samtidigt! Var ju folk öööverallt! Vore kul om nåra av juniorerna skrev här oxå?
Kul att det är det är så många av oss som tränar samtidigt! Var ju folk öööverallt! Vore kul om nåra av juniorerna skrev här oxå?
tror att många av dom inte hittat hit
Fan att det skulle krocka med återsläppet! Tänkte först att man iaf skulle haft det, lite extra reklam för sporten men det kändes inte som nån bra ide.
jmkdavid
2010-05-12, 12:36
Yeeeehaaa! "Mr Gun" Gunnare in the house!
Är det någon som vet hur det går för Adam med filmerna? Har han kommit med insikt ännu med att det inte är "bara att slänga ihop" allt på en kvart? :D
yes yes the gunner in da house*gah!*:hbang:
Yeeeehaaa! "Mr Gun" Gunnare in the house!
Är det någon som vet hur det går för Adam med filmerna? Har han kommit med insikt ännu med att det inte är "bara att slänga ihop" allt på en kvart? :D
"He blev int"
Vi lägger ner filmandet och koncentrerar oss på lyftandet.
Kul att Mr Gunnare hittat hit.
Info om Jokkmokks lyftarna hittar ni på www.styrka.jokkmokk.com
jmkdavid
2010-05-12, 16:10
"He blev int"
Vi lägger ner filmandet och koncentrerar oss på lyftandet.
Kul att Mr Gunnare hittat hit.
men ge tillbaka grejerna så fixar jag nått ialf, helt värdelöst att filma men aldrig göra nått av materialet.
Gud förbannat, hur kan det vara så svårt? Vad är problemet? Saknas kablar eller vad?
Finns det INGEN i klubben som kan ta över den sysslan ett tag ialf? Nu har ju jag gjort det i ett år, dags för någon annan. Jag vet åtminstone 4-5 personer som tränar med oss och som nästan bor framför datorn.. nog borde dom lösa det?
RexOmega
2010-05-12, 17:34
Adam hade ingen firewire. Jag kan göra det men min dator e inne på rep. När den e tillbaka så tar jag ansvar för alla filmer.
// Ante på rogers användare, orkar inte byta!
Träning om 25 minuter! Hoppas vi ses där nere! Boyakka!
Fultjack
2010-05-13, 17:57
Kul att ni är så aktiva och att det går bra för er både individuellt och som förening :thumbup:
Verkar ha hänt lite i lokalen sedan jag tränade där aktivt för en sisådär 7 år sen :D
Söndag och full fart ikväll!
alltid full ös på söndagar:thumbup:
Nästa onsdag 26/5 ska alla lic lyftare + frivilliga hjälpa till att bygga boxar åt ridklubben.
kl 18,00 säger vi tills vi vet mer exakt.
Nere hos ridklubben träffas vi.
Bra jobbat av alla igår.
Saknar dock Rogga som varit osynlig ett tag.
Pratade med Roggan idag, han skulle träna Tummen ska oxå träna så det blir ju bra. (:
Sjukt vad alla verkar fokuserade fast vi närmar oss sommar och semestrar.
Jslk kommer att starta hösten med grymma vikter.
Vi måste titta lite extra på serie 3 som går i Luleå samma helg som V-SM.
Eftersom jag vill ha David och Kerstin med mig så blir det lite knepigt.
Vi kör nog en egen serie 3 med några lyftare hemma tror jag.
clinteastwood
2010-05-18, 17:00
Tjena! Blir det någon strongman tävling i Jokkmokk i år?
Tjena! Blir det någon strongman tävling i Jokkmokk i år?
Inget planerat.
En Raw tävling i SL helgen efter midsommar är planerad.
Men då är det väl Kiruna festivalen?
då har man tränat klart för idag!*flex*
amxoNqSmCSk
Tyckte det var bra info.
amxoNqSmCSk
Tyckte det var bra info.
riktikt bra info!:thumbup: nu har man nå att tänka på när man ska bänka
Bygga boxar åt ridklubben nu på onsdag kl 18,00.
Obligatorisk närvaro.
En extra serieomg 3 för Tommy och David och ev någon fler tillsammans med några Kiruna lyftare den är planerad till 4 sept i Jokkmokk.
Allt pga av Kalottkampen och veteran sm som krockar på olika sätt.
Stora serie 3 går i Luleå den 11 sept dit vi skickar övriga lyftare.
Bygga boxar åt ridklubben nu på onsdag kl 18,00.
Obligatorisk närvaro.
Svärmor fyller år då så jag ska nog tyvärr på middag då. Men jag är så dålig på att bygga så det är nog lika bra!
Söndags passet gick bra. Jag, Robin,Peter, Paul, Robin, Johan och Simon var där. Emil kom när han slutat jobba. Det markades, bänkades och böjdes i timmar!
Kul att vi är så många, att alla håller igång fortfarande är ju som ingen som lagt av, vi växer ju istället! Det är kul att träna på JSLK! :thumbup:
http://3.bp.blogspot.com/_eKuMfUwd3d0/S4w9WGGUMHI/AAAAAAAAAlI/3KumWBK8jq0/s1600/bild%2B(2).jpg
Får hoppas att hon fyller jämt..Grattis på henne.:thumbup:
Hoppas jag nu inte blir ensam som på filmvisningen/utvärderingen i söndags.
Vissa hade giltig frånvaro medans andra uteblev.:furious:
Härligt plågade knän/ben efter gårdagens monster böjpass där David klev fram och visade vilken grym lindare han är.*gah!*
Om Tommy är en 10 så är David en klar 9.
Tycker det ser ut som att många av ungdomarna mest driver runt nu utan mål.
Några har nya program att vänta inom kort medan dom andra bör få hjälp ganska omg.
Bänk ikväll*popcorn*
Crap! Tänkte inte ens på att det var möte och hade inte hört nån ens nämna det på träningarna. Måste nog vara tydligare och informera varandra bättre under träningarna. Jag vet att det är samma tid varje månad men det är lätt att glömma iaf.
Ikväll blir det lite rygg å kanske vader, höhö. *slap*
En regning dag uppföljdes av en slitig kväll på JSLK. Blod, svett och omotiverad lycka fanns att skåda! Kul att få vara med å köra med er alla! (:
En regning dag uppföljdes av en slitig kväll på JSLK. Blod, svett och omotiverad lycka fanns att skåda! Kul att få vara med å köra med er alla! (:
Du måste byta bild.
Ser ju inte riktigt klok ut*screwy*
Lite klipp som jag hittade under en annan tråd
http://svtplay.se/v/1998067/dopningskontroll_pa_gym
http://svtplay.se/v/2010312/mittnytt/fem_medaljhopp_fran_sundsvall
http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/umea?videoId=1.1426565
http://svtplay.se/t/103329/nordnytt
http://svtplay.se/v/1588431/det_hanger_pa_styrkan
http://www.youtube.com/watch?v=OiSKLl4GRfA&feature=player_embedded#!
http://www.ystadsallehanda.se/sport/article795688.ece
Manligkärlek*popcorn*
Monster skådat i Talvatis-sjön i Jokkmokk. Sent på lördagen den 5/5 fick polisen många samtal om ett monster som vobblat upp ur sjön Talvatis, precis nedanför Hotell Jokkmokk. Monstret var stort, uppskattningsvis 110kg tung, och utstötte vrål som fick åskådarnas blod att frysa till blod i ådrorna. Vittnen tror att det var ett sjöodjur. Troligtvis var det en hona eftersom den hade med sig flera mindre monster som efter landstigningen samlades i en klunga runt moder-besten. Vittnen har även rapporterat att besten hade stora bröst vilket stärker teorin om att det var en hona".
Klicka på tidigare tråd så visas monstret och ungarna på bild*gah!*
Två lyftare som fyller år snart
David och Johan.
Ska vi busa lite med dom????:naughty:
Johan den 3/6 och David den 8/6.
Kanske doppa dom i Talvatissjön.
Muuuaaaahhaaa
Hårrrrd rocks afton med DeeVa ikväll.
Vilka ska dit????
Ärendet är under behandling. Men det lutar nog åt det hållet.
Två lyftare som fyller år snart
David och Johan.
Ska vi busa lite med dom????:naughty:
Johan den 3/6 och David den 8/6.
Kanske doppa dom i Talvatissjön.
Muuuaaaahhaaa
låter bra tycker jag!:)
nu är det sista veckan tränar*flex*
far till konfirmationen och sen upp till fjälls så det blir inte och träna på ett bra tag på gymmet nu*cry*
ja får väl slänga ihop nå tränings program till fjälls så man håller fin form till hösten:hbang:
nu är det sista veckan tränar*flex*
far till konfirmationen och sen upp till fjälls så det blir inte och träna på ett bra tag på gymmet nu*cry*
ja får väl slänga ihop nå tränings program till fjälls så man håller fin form till hösten:hbang:
Ta det lungt Gunsmoke.*popcorn*
Njut av fjället för när du kommer tillbaka så väntar hårdträning.:whipped:
Ta det lungt Gunsmoke.*popcorn*
Njut av fjället för när du kommer tillbaka så väntar hårdträning.:whipped:
hehe jaa då:naughty:
Kurredutt
2010-06-21, 20:53
Hur firas sommarsolståndet?
Då var gymmet städat. Vi som var där var grymma, ni andra sög.
Träningen fortskrider som vanligt, Crille dominerar på och David ser stark ut, Tummen e förkyld så det går tungt för honom, Robin går bra och vi andra försöker bara hänga med! Trots sommar är vi fortfarande ett gäng som håller igång, grabbarna blir farliga i höst!
jmkdavid
2010-07-05, 11:38
Håller med föregående talare, bra städat alla! Det gick ju riktigt smidigt när vi var så många. Jag hoppas engagemanget håller i sig. Affe är ju borta tre veckor till så det blir fler städningar.
Är det någon fler som är sugen att träna dagtid i morgon tisdag? Jag och christer har bokat en date. Jag ska köra med fröken Katana och behöver en person till som hjälp. Vem ställer upp? Vilken tid?
Jag ska köra med fröken Katana och behöver en person till som hjälp.
Hmmm, fröken Katana? Hjälp? Låter spännande att umgås med henne *popcorn* :naughty:
http://4.bp.blogspot.com/_oM6C3FaX8K8/Sk8GTEoSJjI/AAAAAAAAGog/XjVuVvVWwz0/s400/bild-69.png
Bildgoogling gav resultat iaf. Är det hon??
jmkdavid
2010-07-05, 12:35
Hmmm, fröken Katana? Hjälp? Låter spännande att umgås med henne *popcorn* :naughty:
Bildgoogling gav resultat iaf. Är det hon??
Ha ha ja det var ganska likt ialf!
Hon är spännande att umgås med. Men samtidigt skrämmande.
Att ligga med fröken katana på sig kan få en att känna sig som universums kung. Hon slingrar sig runt min kropp så tight så det gör lite ont. Hon pressar mig längre än jag trott var möjligt. Vi har haft fina stunder ihop.
Men hon är lynnig den jävla subban. Ena stunden tar hon en till så fina höjder och man mår gott.... I nästa sekund kan hon vända sig emot en och göra allvarliga försök att dräpa en. Därför vill jag alltid ha ordentligt med folk med mig som kan rädda mig ifall slynan flippar.
Ha ha ja det var ganska likt ialf!
Hon är spännande att umgås med. Men samtidigt skrämmande.
Att ligga med fröken katana på sig kan få en att känna sig som universums kung. Hon slingrar sig runt min kropp så tight så det gör lite ont. Hon pressar mig längre än jag trott var möjligt. Vi har haft fina stunder ihop.
Men hon är lynnig den jävla subban. Ena stunden tar hon en till så fina höjder och man mår gott.... I nästa sekund kan hon vända sig emot en och göra allvarliga försök att dräpa en. Därför vill jag alltid ha ordentligt med folk med mig som kan rädda mig ifall slynan flippar.
Fantastiskt arbetande slyna det där! Hon ska även försöka tillfredställa några här uppe denna kväll! Hur orkar hon!
Satt å pratade med min tjej om det här om att bänka med tröja. Hon sa en jävligt bra grej: "Att bänka med tröja är som att simtävla med simfötter!"
Satt å pratade med min tjej om det här om att bänka med tröja. Hon sa en jävligt bra grej: "Att bänka med tröja är som att simtävla med simfötter!"
:laugh:
jmkdavid
2010-07-05, 19:33
Bra grej? Snarare lite tragiskt att inte ens en person som bor ihop med en som tävlar förstår sporten.
Jag har fixat passare till imorrn så ingen fler behöver känna sig 'tvingad'. Om någon ändå vill träna på dagen så är jag, robin och christer där klockan tolv.
För mej får dom mer än gärna förbjuda tröjor/dräkter.
Å vad menar du med tragiskt? Vem hon eller jag? Härligt. :S
jmkdavid
2010-07-05, 21:29
Å vad menar du med tragiskt? Vem hon eller jag? Härligt. :S
Inget av det. Det är tragiskt att vi har så mycket prylar och underliga regler så tom folk som bor ihop med en som tävlar har svårt att förstå sig på sporten. Det tyder ju på att något inte är riktigt rätt i sporten. Det är ändå vanligare att folk som står oss tävlande nära inte ifrågasätter sporten lika mycket som folk utifrån gör. Jag tycker inte att det är 'en jävligt bra grej' eller roligt när någon drar dom parallellerna (simma med simfötter). Eller när någon kallar det fusk att använda tex tröja.... 'Du klarar ju inte 155kg som du gjorde på tävlingen om du inte har tröjan. Då är det fusk i mina ögon'. Vad svarar man på det? Det är ju sant. (även om det inte är fusk enligt regelboken så förstår jag resonemanget). Jag tycker sådana saker är tråkigt att höra.
Jag tycker oftast det är roligt med utrustning men allt hade varit lättare utan den, det förnekar jag absolut inte.
Om utrustningen förbjuds kommer jag definitivt inte sluta med sporten. Men jag kommer inte heller sluta med utrustning förrän det går att tävla på hög nivå raw, det är jag för tävlings-kåt för.
Sorry om jag var otydlig och det framstod som ett påhopp.
Fixade 3 st treor på 120 i smalbänk idag! Kändes mycket bra! (:
Här verkar alla tagit semester! (:
Nu tar jag lite semester från tränandet. Åker ner till Smedjebacken imorron för att jobba och kommer hem om ca 2 v. Får hoppas att man inte hinner tappa allt för mycket på den tiden, kanske lite tjockis runt midjan bara! Kör på så ses vi om några veckor!
// Andreas
Nu tar jag lite semester från tränandet. Åker ner till Smedjebacken imorron för att jobba och kommer hem om ca 2 v. Får hoppas att man inte hinner tappa allt för mycket på den tiden, kanske lite tjockis runt midjan bara! Kör på så ses vi om några veckor!
// Andreas
Hur blir det med forsränningen?
Har du kollat den helg som jag föreslog?*kissass*
Jag är tyvärr inte hemma då ):
Är i Smedjebacken (dalarna) och fixar en schvajnigt stor ugn som dom värmer stål till 1300 grader i. Vi har rivit ut allt som var dåligt i den å nu ska vi mura dit nytt å fräscht. Vi jobbar 12 timmars pass ca 2 veckor på raken så att hinna med att träna nåt verkar tufft. Vet inte ens om dom har nåt gym här. Var det inte en dam med å tävlar från Smedjebacken under NM?
Nu ska jag sova, är sjukt trött redan efter 2 dagar! Lyftar en massa jävlar stenar ha jag gjort, borde ha en bra chans på nästa King of Stones! Vi har rivit ut 35 ton material på 2 dar, hälften bar nog jag :bpump:
Over and out - Andreas
Teambuilding JSLK 2010*kissass*
Lördag 24/7
Detta gäller alla lic lyftare.
Go-kart kl13,00-15,00:devil:
Vem blir klubbmästare? Vem fegar ur? Värsta vurpan?
17,00- Grillafton med div överaskningar.
En garanterat blöt kväll.
Ta med handuk och badkläder.
Badtunna, wipeout, Wakeboard mm.
Emil ångar fram i bänken.
Gjorde efter en bökig start ett kanon pass.
Furun fungerar hur bra som helst.
3a 115kg
2a 115kg
1a 120kg 5,5cm
1a 130kg 2cm lätt.
Teambuilding JSLK 2010*kissass*
Lördag 24/7
Detta gäller alla lic lyftare.
Go-kart kl13,00-15,00:devil:
Vem blir klubbmästare? Vem fegar ur? Värsta vurpan?
17,00- Grillafton med div överaskningar.
En garanterat blöt kväll.
Ta med handuk och badkläder.
Badtunna, wipeout, Wakeboard mm.
Anmälda är:
Christer
David
Emil
Paul
Per
Robin
Roger
Johanna
Tommy
Elenor
Adam
Då var det dags för storstädning innan Affe kommer tillbaka.
För dom som kan så samlas vi nu på Torsdag vid lunchtid (12,00)
Tag med extra dammsugare dom som kan.
Dom som jobbar eller är borta kan väl göra en insats på annan tid.
Tex tömma papperskorgar mm.
Anmälda är:
Christer
David
Emil
Paul
Per
Robin
Roger
Johanna
Tommy
Elenor
Adam
Gunnare is back.
Han hakar på i helgen.
Fan vad trist att jag inte kan följa med! :cryout: Ni kommer få svinkul! Själv ska jag tänka på er när jag jobbar (:
Emil är KRYM! :hbang::hbang::hbang:
Fan vad trist att jag inte kan följa med! :cryout: Ni kommer få svinkul! Själv ska jag tänka på er när jag jobbar (:
Emil är KRYM! :hbang::hbang::hbang:
Vi saknar dig med.
Hoppas ni har det svinkul mina vänner! Jag är just hemkommen från ett rätt långt arbetspass, ligger i sängen och ska snart käka middag. Imorron väntar 12 härliga timmar murning igen! Hurfan kan ni låta Jenny vinna i gocart, nu blir han ju olidlig!
Gokart
1a Tommy
2a Christer
3a Adam
Övriga kämpade väl men räckte inte riktigt ända fram
Den enda som inte har körkort vinner? Jafifan. Sommaren är tillbaka i Smb nu efter regn i flera dagar. Vi är färdiga torsdag em och åker hemåt på fredan! Skönt som fan att få komma hem, kommer å tränar på söndag! (:
Wihoo! Första passet efter ledigheten avklarat! Har tydligen slutat kunna räkna, men det var ju roligt att inte ha tappat allt (:
Wihoo! Första passet efter ledigheten avklarat! Har tydligen slutat kunna räkna, men det var ju roligt att inte ha tappat allt (:
Bra jobbat i bänken Ante och att räkna fel på 10kg*flex* åt rätt håll gör ju inget.
Tur att du inte gör som jag och sätter 10 kg för mycket på ena sidan:)
Hur ser resten av veckan ut för er med träning?
Jag kör tisdag kl 20,00 (smalmark+smalbänk)
Onsdag kl 18,00 (Tung böj med negativa på slutet)
Skulle vara bra om du Tommy lindade med början kl ca19,00
Hur ser resten av veckan ut för er med träning?
Jag kör tisdag kl 20,00 (smalmark+smalbänk)
Onsdag kl 18,00 (Tung böj med negativa på slutet)
Skulle vara bra om du Tommy lindade med början kl ca19,00
Jag & Ante kör i dag måndag ca:kl 18.
Om jag är hemma kommer jag på onsdag men det borde jag veta i morgon hör av mej till dej Chriminator..
Mark för mej på torsdag iaf:)
jmkdavid
2010-08-02, 19:15
tung bänk tisdag. tröja.
tung mark onsdag. dräkt
borta torsdag.
jag lindar Chriminator på onsdag om inte tummen är hemma.
Ni är ju bara för goa*kissass**slap*
Helt ok gym som det ser ut.
Kommer nog att besökas flitigt under semester resan i oktober.
jdMfqaa-m1Y&NR=1
Otroligt vad ungdomarna är mottagliga för förändringar.
Mindre än 10 pass och se vad som händer.
Väger fortfarande in i klass -75.
OdzvpX0lJXI
Otroligt vad ungdomarna är mottagliga för förändringar.
Mindre än 10 pass och se vad som händer.
Väger fortfarande in i klass -75.
OdzvpX0lJXI
Bra Emil grym bänk:)
Ja, nu jävlar börjar det ta sej! (:
jobbar sista jobbdagen idag och sen på onsdag så börjar hård träningen*flex*
jobbar sista jobbdagen idag och sen på onsdag så börjar hård träningen*flex*
Vellkom bäck*drool*
Sommaren är slut och folk börjar smyga tillbaka till träningslokalen.
Hösten blir allt annat än långtråkig när man ser på vilka satsningar klubbens lyftare planerar.
Närmast har vi en extra serie omg 3 i Jokkmokk med lyftare som av olika anledningar inte kan medverka i Luleå.
Den tävlingen följs av Veteran SM samma helg som serieomg 3 går i Luleå.
Kalottkampen i Kiruna med David och Emil från våran klubb som ska försvara dom svenska färgerna.
Efter det blir det lite lugnare tills bänk-DM i Skellefteå.
Styrkelyfts DM i Umeå följt av Bänk SM där JSLK skickar en mängd med lyftare.
Ev kanske det blir ett Lucia lyft i Öjebyn.
Puhhhhh.
Galet vilken utveckling det varit senaste året.
Lyftare strömmar till och föreningen växer så det knakar.
jmkdavid
2010-08-24, 08:52
Ja tävlingsgruppen har växt och utvecklats oerhört snabbt. Vi har knappt hunnit med i utvecklingen, det blir ju lite mer att planera och hålla reda på när vi är så många. Men det är ju ett lyxproblem. Oerhört roligt att vi äntligen har fått damlyftare oxå. Jag hoppas det blir några fler i framtiden.
Förutom alla tävlingar så har vi nog en del andra saker på agendan oxå antar jag. Tävlingsgruppen ska tex vara funktionärer på Talvatisloppet. Förhoppningsvis blir det lite projekt i gymmet framöver oxå där vi kommer att få hjälpa till (går inte in på exakt vad det gäller ännu eftersom inget är klart ännu.) Men det dröjer ett par månader.
Skulle inte förvåna mig om fler saker dyker upp oxå. Med andra ord har vi en ganska hektisk tid framför oss.
Sommaren är slut och folk börjar smyga tillbaka till träningslokalen.
Hösten blir allt annat än långtråkig när man ser på vilka satsningar klubbens lyftare planerar.
Närmast har vi en extra serie omg 3 i Jokkmokk med lyftare som av olika anledningar inte kan medverka i Luleå.
Den tävlingen följs av Veteran SM samma helg som serieomg 3 går i Luleå.
Kalottkampen i Kiruna med David och Emil från våran klubb som ska försvara dom svenska färgerna.
Efter det blir det lite lugnare tills bänk-DM i Skellefteå.
Styrkelyfts DM i Umeå följt av Bänk SM där JSLK skickar en mängd med lyftare.
Ev kanske det blir ett Lucia lyft i Öjebyn.
Puhhhhh.
Galet vilken utveckling det varit senaste året.
Lyftare strömmar till och föreningen växer så det knakar.
jmkdavid
2010-08-24, 08:59
Jag hoppas att alla aktiva lyftare som inte jobbar eller ska operera hjärnan kan ställa upp som funktionärer på talvatisloppet. Vi träffas vid startkuren nedanför brandstationen kl 17 ons den 1:a sep.
Ställ upp för klubben och undvik att hamna i Christers svarta bok och få smaka på Nalle Poppos vrede!
Då var den andra Jokkmokkaren klar för STORA styrkelyfts SM.
Tommy klarade kvalet i -75 med 10kg marginal.*flex*
Robin och jag kämpar vidare med siktet inställt på att kvala under hösten.
Ante ska kvala till bänk SM.
Faan:hbang: det händer saker i Jokkmokk.
Då var den andra Jokkmokkaren klar för STORA styrkelyfts SM.
Tommy klarade kvalet i -75 med 10kg marginal.*flex*
Robin och jag kämpar vidare med siktet inställt på att kvala under hösten.
Ante ska kvala till bänk SM.
Faan:hbang: det händer saker i Jokkmokk.
Grattis till Tommy!!
Tävlande i Luleå på lördag åker i 2 bilar.
Robin, Johan, Ante, Paul i en bil
Johanna, Ellenor, Gunilla, Simon i en bil.
Ni bör åka kl 07,00.
Adam, Roger osäkra.
Om någon vill med så hör med personerna i fet stil om det finns plats.
Jag, David och Tommy åker till Örebro på fredag kväll.
Emil jobbar helg.
Peter osynlig.
Per vilar
Räknar med kraftiga pers på samtliga.*flex*
vart är alla lyftare!*gah!*
det har bara varit jag och johan som varit och tränat
jmkdavid
2010-09-16, 22:32
vart är alla lyftare!*gah!*
det har bara varit jag och johan som varit och tränat
Jag jobbar eftermiddag samt vilar inför kalotten.
Tommy jobbar eftermiddag och har tränat på dagtid.
Robin jobbar kanske?
Emil vilar inför kalott.
Adam jobbar?
Tjejerna?
Christer troligtvis sliten efter sm och vilar?
Ante?
Roger har jag inte sett eller pratat med på väldigt länge, slutat?
Jag jobbar eftermiddag samt vilar inför kalotten.
Tommy jobbar eftermiddag och har tränat på dagtid.
Robin jobbar kanske?
Emil vilar inför kalott.
Adam jobbar?
Tjejerna?
Christer troligtvis sliten efter sm och vilar?
Ante?
Roger har jag inte sett eller pratat med på väldigt länge, slutat?
okej jaja då vet jag ;)
3FJanySyI44
Christers veteran sm 2010
Var sjuk i går så jag kommer köra i kväll kl19..
jmkdavid
2010-09-20, 17:03
jag vilar idag. sliten och lite ont i en axel. kör kanske ett lätt "uppmjukningspass" i morgon kväll för att få lite blod genom musklerna.
mycket nöjd med dagens pass!
jmkdavid
2010-09-21, 21:01
mycket nöjd med dagens pass!
Det tycker jag du ska vara. Du jobbade på bra, och viktigast av allt: du var grymt söt hela tiden!
Det tycker jag du ska vara. Du jobbade på bra, och viktigast av allt: du var grymt söt hela tiden!
HAHAHA jaa du var också söt david!*kissass*
AgydaxljBZU
Bra jobbat Simon.
Även ett bra pass av Eleonor som körde andra passet med tröja.
Bänk DM NNSF
Anmälda
Damer
-60kg
My Skanefors Hedman 940320 Luleå AK Ungdom
-56kg
Tessie Ahlstrand 950213 Umeå Power Ungdom
-75kg
Eleonor Östh 860527 Jokkmokk SLK Senior
Herrar
-60kg
Lars-Gunnar Hedlund 550401 Skellefteå ak Senior
Simon Gunnare 950629 Jokmokk SLK Ungdom
-67kg
Johan Blind 930603 Jokmokk SLK Ungdom
-75kg
Kim Lundmark 921214 Skellefteå ak Ungdom
Emil Högström 930504 Jokmokk SLK Ungdom
Robin Wellander 850912 Jokmokk SLK Senior
Mattias Hållström 820222 Umeå Power Senior
David Dadvande 920316 Luleå AK Ungdom
Adam Högström 901123 Jokmokk SLK Junior
-82,5kg
Tommy Lindkvist 771113 Jokkmokk SLK Senior
Mattias Lappalainen 930510 Umeå Power Ungdom
-90kg
Juan Manuel 910909 Skellefteå ak Junior
Stefan Fastborg 920304 Umeå Power Ungdom
Simon Olovsson 880902 Umeå Power Junior
Jonas Wennberg 920429 Luleå AK Ungdom
Robin Niemi 920929 Luleå AK Ungdom
-100kg
Joel jansson 921128 Skellefteå ak Ungdom
Donne Hugosson 730217 Skellefteå ak Senior
Andreas Pahkamaa 851116 Öjeby AK Senior
Joakim Lakso 751206 Luleå AK Senior
Lars Berglund 860812 Luleå AK Senior
Christer Högström 670429 Jokkmokk SLK Senior
-110kg
David Sundqvist 770614 Skellefteå ak Senior
-125kg
Jonatan Jonasson 890219 Skellefteå ak Junior
Mikael Lundström 820104 Skellefteå ak Senior
+125kg
Markus Larsson 740920 Kiruna AK Senior
Johnas Karlsson 870221 Skellefteå ak Junior
Bernt Sundberg 671112 Öjeby Ak Senior
Domare
Ola Arvidsson IT
Mattias Bergh F
Lars Gunnar Hedlund F
Kjell Hedlund F
Joakim Lakso IT reserv
Lamb_Of_God
2010-10-12, 16:12
Blir spännande i klass -100 *popcorn*
Grymt stort det vart nu när den sista väggen föll ner!:hbang:
lite bilder från när vi rev i söndag.:)
mer bilder finns på min sida:thumbup:
http://www.kolozzeum.com/forum/album.php?albumid=383
lite bilder från när vi rev i söndag.:)
mer bilder finns på min sida:thumbup:
http://www.kolozzeum.com/forum/album.php?albumid=383
Det blev ju riktit bra när ni hade slitit färdigt, nu är det bara lite lister och sånt som ska dit sen är det ju prima:)
Vi kanske skulle lägga ut lite bilder så man ser hela sl delen oxå:)
Kan alla som tävlade nu på dm från jslk lägga upp sina resultat här.
Jag kommer inte ihåg alla exakt så det det är bättre om det blir rätt direkt:)
Tommy Lindkvist
Vikt:82,4
klass: -82,5
Knäböj: 230 ooo 240 ooo 250pb ooo:)Nöjd
Bänk: 165 oxo 170 xxx 185 xxx är nöjd att jag fick ett godkänt lyft.
Marklyft: 220 ooo 235 ooo 242,5pb oox är nöjd med pb trotts att jag körde raw då jag inte kommer in i min mark dräk längre:)
Tot: 257,5pb kunde inte tro att det skulle gå så bra på dm då jag mitt i den tunga träningen inför sm:)
Paul Gasiun
Vikt: 88.94 kg Klass: -90kg
Knäböj: 145 ooo 150 ooo 155 ooo. PB med 35 kg.
Bänk: 100 ooo 105 ooo 107.5 ooo. PB med 2.5 kg.
Marklyft: 175 ooo 185 ooo 190 ooo. PB med 10 kg.
Total: 452.5 kg. PB med 47.5 kg
Är otroligt nöjd över mitt resultat. Speciellt i bänken som jag inte ens trodde jag skulle köra, men ändå sätter PB i med 2.5 kg :)
EleonorÖsth
2010-11-09, 12:55
Eleonor Östh
Vikt: 69,2kg Klass: -75kg
Knäböj: 57,5kg, 65kg, 70kg
Bänk: 65kg, 70kg, 75kg missa på 75kg
Mark: 90kg (missa) 100kg, 107,5 kg
Totalt 247,5 kg
Simon Gunnare
Vikt: 56,8kg Klass: -60kg
knäböj: 70kg, 77,5kg, 87,5pb
bänk: 47,5kg, 50kg, 52,5 (miss)
mark: 65kg
total: 202,5
JSLK flyttar sin hemsida till Klubben online.
Ny adress är www.idrottonline.se/jokkmokk/jokkmokksslk-styrkelyft
www.idrottonline.se/jokkmokk/jokkmokksslk-styrkelyft
Min Nova 6 år filmar en av mina böjar i dag.
VWTiziMv0gA
Blir bra dendär Christer *cupid*
Bra jobbat Tommy.
14 veckor kvar till SL SM för seniorer.
20 veckor kvar till u/j SM i Luleå.
Bland ungdomarna är det Johan som går fram som en bulldozer medan Emil och Simon dras med lite småskador.
Vi räknar med att dom är på banan inom nån vecka för att följa strikta program fram till SM.
Seniorerna tränar på inför klubbens första framträdande på ett senior SM i styrkelyft.
Det ser riktigt bra ut för samtliga som lyckats kvala. Tommy, David och Robin.
Lucialyftet nästa där allt som vanligt kan hända sedan väntar serie 1 i Skellefteå.
Lucialyftet öjebyn
Emils Marklyft
http://www.youtube.com/user/TheGunnare?feature=mhum#p/a/u/1/0TCZ0Ai0r64
Johans Marklyft
http://www.youtube.com/user/TheGunnare?feature=mhum#p/a/u/0/gZqrSX37y0A
Viktor Renberg Marklyft 312,5
http://www.youtube.com/user/TheGunnare?feature=mhum#p/a/u/2/OZKGv08lDeM
amxoNqSmCSk&
Postar det igen. Se å lär!
Visar lite liv från oss i Jslk
cFozecSZIpw
Smilla 4 år!
qAsvhyCZRK0
Petter__Jonsson
2011-01-19, 14:11
Roligt att det är så många lyftare på en så pass lite ort, ni verkar ha ett bra lag också :)
Jag har själv bott i gälivare tidigare och där verkar tyvärr klubbaktiviteten inte vara i närheten.
Skellefteå serie 1
Finns också några på min sida:
http://www.kolozzeum.com/forum/album.php?albumid=423
Bilderna är från Luleås hemsida, där finns massor av bilder från tävlingen!
http://www6.idrottonline.se/LuleaAK-Styrkelyft/Arkiv/2011/2011-01-29-Serieomgang1Skelleftea/
Jslk SL 1:an i Skellefteå 2011.
ctpm-wTwFJo
Roligt att det är så många lyftare på en så pass lite ort, ni verkar ha ett bra lag också :)
Jag har själv bott i gälivare tidigare och där verkar tyvärr klubbaktiviteten inte vara i närheten.
Jo det går verkligen bra för oss just nu, man kan inte tro att jmk bara hade 2st styrkelyftare för 2 år sen:)
Får hoppas dom får fart på lite lyftare snart:)
Kurredutt
2011-02-26, 09:52
Finns det ngn länk så man kan följa jokkmokkarna?
Var åter i Jokkmokk på utbildning på VTC och gjorde två pass tisdag/onsdag i veckan på gymet i jokkmokk, trevlig lokal, trevliga människor, litet omklädningsrum (en dusch), bra priser. Var kul att se en lyftaranda som av vad jag såg verkar ha speglats på en stor del av de tränande på gymet och jag såg en stor frånvaro av discogymmare. Två tummar upp.
Klenmenren
2011-02-28, 22:15
Till Tommy, min vän och favoritkille *cupid*
Motherfucker!!! :D :thumbup:
Fifan vad ni vad bra grabbar! Vårt första SM och vi visar direkt att vi är att räkna med! Så sjukt stolt att fått vara med er i Degerfors, kändes så grymt bra att få ha samma tröja som er, att få vara en i gänget! Var stolta, allihopa vi är på G!
Hurra för JSLK!
för att ingen av oss (läs tommy, för han kommer att förlora!) ska kunna backa ur så tänkte jag skriva ner vårat vad som som vi har.
Jag och tummen har slagit vad om vem som först når en speciell målvikt i marklyft. Den som först kommer till vikten måste bjuda den andre på plankstek.
Lyftet skall göras raw och vara tävlingsgodkänt (alltså inget strongman-gung tex). Bälte och magnesium får användas men alltså ingen dräkt.
Tummen ska komma till 250kg och jag ska nå 200kg.
Tummen har vid tillfällig sinnesförvirring även lovat följande:
- när han drar 250kg raw i mark skall han göra det endast iförd en socka över penis och pung. Och med en strumpebandshållare på ena benet. (ett bälte får han ju också ha på sig).
- jag får filma och lägga ut lyftet på internet om han lyckas.
Vi har diskuterat hur vi ska göra om 250kg-lyftet kommer på en tävling. Jag har pratat med krille (som är dommare) men han trodde inte det skulle vara tillåtet att gå ut på flaket med endast en socka på "paketet". Men vi ska kolla upp det mer noggrant. Annars får jag väll tyvärr ge honom dispens att ha trikå på sig på tävling och sedan får han göra om lyftet på gymmet med bara en socka på hornet.
nu är det avgjort video film kommer i helgen!!!
Till Tommy, min vän och favoritkille *cupid*
Motherfucker!!! :D :thumbup:
Du var jävligt fin på podiet HOT-BENNY!!
Ser fram emot att ses på J/U-Sm:D
Kul att se er igen, ni är en fröjd på både och utanför flaket. När ni iinte tävlar hejjar ni på och peppar från läktaren. Om fler kunde ha erat GO så skulle det kunde bli riktigt trevligt drag på tävlingarna!
Kul att se er igen, ni är en fröjd på både och utanför flaket. När ni iinte tävlar hejjar ni på och peppar från läktaren. Om fler kunde ha erat GO så skulle det kunde bli riktigt trevligt drag på tävlingarna!
Var sjukt skoj att träffa dig igen, hoppas vi gör det igen snart:hbang:
Vad skoj att det är uppskattat, vi har iaf djävligt roligt när vi hejjar och tävlar:)
Lika bra att jag lägger upp den själv då jag ändå vet att den kommer upp här snart ändå..
Lyftet är inte vackert på något sätt, inte jag heller för den delen, skäms lite*slap*
Men jag hade svårt att konsentrera, konstigt nog..
NqI2T_3Nmu0
Arf Pingvin
2011-03-14, 12:42
HAhahah fyfan vad ni är sjuka!
Det där ÄR idrott!! Oerhört imponerande av Tommy! FANTASTISKT ROLIGT och en fin prestation:D:hbang:
Mackanlarsson
2011-03-14, 15:58
vilket lyft:D:D:thumbup:
Lika bra att jag lägger upp den själv då jag ändå vet att den kommer upp här snart ändå..
Lyftet är inte vackert på något sätt, inte jag heller för den delen, skäms lite*slap*
Men jag hade svårt att konsentrera, konstigt nog..
NqI2T_3Nmu0
HAHAHAHAH, sådär skall riktigt träning bedrivas !! sjukt härligt killar !!
marst060
2011-03-18, 16:06
Ha ha ha.... Starkt! Kunde inte låta bli att notera hur Dicken rycker som för att slita sig ur sin linda i slutet av lyftet. =)
HAhahah fyfan vad ni är sjuka!
Ha Ha, stiligt!
vilket lyft:D:D:thumbup:
HAHAHAHAH, sådär skall riktigt träning bedrivas !! sjukt härligt killar !!
Tack så mycket alla och ja vi är nog inte riktigt friska:hbang:
Och ja, dicken ville ju inte vara i mörker när allt annnat fick vara framme:P
Hör att det går bra för er på kvälls passen, jag har stulit storebror till Fm för att få hjälp med mina negativa pass denna vecka, vi ses på söndag igen:)
Jävla cool bild brorsan!
Nu är det inte många dagar kvar till u/j Sm. Jag har skrivit ner våra lyftares + alla i deras respektives klassers resultat. Tar med det till träningen ikväll.
Jokkmokks SLK har inte bara en svensk mästare utan även¨en Nordisk mästare i klass -66 kg.
Johan Blind dominerade gårdagens tävling i Nässjö då årets Nordiska mästerskap avgordes.
Redan i knäböjen kopplade Johan ett grepp om hela tävlingen när han böjde 212,5kg.
Tidigare på mtrl kontrollen fick Johan sin bänk tröja underkänd av den danska IT domaren vilket var helt i sin ordning och något som vi nästan räknat med.
Tröjan var ändå ett tält och kanske hade gett ca 5-10kg.
Bänken slutade på 107,5kg och tangerat personbästa.
I marklyftmomentet kan allt hända så där var det "lite" nervöst ända tills vi såg att motståndarna gått in väldigt nära sina max vikter.
Johan avslutade med ett riktigt fint lyft på 200kg och säkrade guldet med ett person bästa med 10kg och mäktiga 520kg vilket även räcker till ett kval i senior SM.
En helg med mersmak för både David och mej då vi fick hjälpa SSFs ungdoms coach Juoni med matchningen av bla Erik Siira Kiruna ak (guld -105kg U) och Alexander D från Täby (silver +120kg J). Riktigt kul.
Hallå!
Kan ni inte skriva upp tider osv för avresa i helgen? Boende osv.
Lite med aktivitet här tack!
/ Papabear
Norrlandsmästerskapet 2011.
Jokkmokk åker tillsammans med Kiruna ak i 2st bussar.
Vi bor tillsammans på något som heter sporthotellet i Härnösand.
Vi avgår från Jokkmokk ca kl 09,00 på fredag med 9 sits bussen.
I den åker förutom Kiruna lyftare, Jag, Simon, Elenor och Adam.
I bussen som går senare under dagen åker Andreas, David, Tommy, Robin, Emil och Johan.
Chef över den bussen blir David så ni får prata ihop om avgångstid.
Nere på sporthotellet måste alla ha med sig sängkläder.
Det går att hyra om man vill men då betalar man själv.
Kommer även info på SMS eftersom inte så många kollar på detta forum av våra lyftare.
jmkdavid
2011-05-03, 07:03
Krille,
Ante undrar om det inte finns något gammalt fängelse som dom gjort om till hotell i närheten? I så fall tror jag han vill att du bokar en cell åt honom. Han pratar fortfarande så mycket om er fantastiska natt i umeå (?).
Krille,
Ante undrar om det inte finns något gammalt fängelse som dom gjort om till hotell i närheten? I så fall tror jag han vill att du bokar en cell åt honom. Han pratar fortfarande så mycket om er fantastiska natt i umeå (?).
Då skulle ni varit med när vi bodde på ett vandrarhem som varit Psyk sjukhus.
Tror det var i Sundsvall
Snacka om att väggarna andades ångest.
Tom så mycket att Inko och Björn-Adam valde att ta in på Scandic.
Vi kan ju släppa av Ante där
jmkdavid
2011-05-03, 12:40
Då skulle ni varit med när vi bodde på ett vandrarhem som varit Psyk sjukhus.
Tror det var i Sundsvall
Snacka om att väggarna andades ångest.
Tom så mycket att Inko och Björn-Adam valde att ta in på Scandic.
Vi kan ju släppa av Ante där
Dårhus säger du? Tja, vi kan ju lämna av honom hemma hos tommy innan vi far.... Blir ju billigt och bra.
Men! Psyksjukhus och fängelser? Fan när ni åker nånstans bos det fan på ***** hotell!
Jag sover i bilen!
jmkdavid
2011-05-03, 12:45
För övrigt så är det ju alltid som att bo på ett dårhus när man reser med er. Och då är det inte väggarna som andas ångest, det är jag! Usch så obehagligt.
Helt vanlig känsla efter att ha bott på ett JSLK approved boende!
7chwB4x1rK0
Bra att ha bön efter en helg med er.
Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan,
och förstånd att inse skillnaden.
Låt dock aldrig min sinnesro bli så total
att den släcker min indignation
över det som är fel, vrångt och orätt.
Att tårarna slutar rinna nerför mina kinder
och vreden slocknar i mitt bröst.
Låt mig aldrig misströsta
om möjligheten att nå en förändring
bara för att det som är fel är lag och normalt,
att det som är vrångt och orätt har historia.
Och låt mig aldrig tvivla på förståndet
bara för att jag är i minoritet.
Varje ny tanke startar alltid
hos en ensam.
Y8GfkVYbyOw
500kg bananer kommer lastat!
jmkdavid
2011-05-09, 09:45
Helgen blev lika sjuk, traumatisk och rolig som jag hade trott.
Stort grattis till alla andra som gjorde fina resultat!
Mest glädjande tycker jag det var att Eleonor kvalade till bänk-sm!
Det bör även nämnas att Robin tog över titeln som klubbens no.1 med sina 451 poäng. Han kvalade även till SL-SM och bänk-SM.
Många medaljer blev det!
Jag vill även be om ursäkt för dom enormt dåliga poängen jag gav laget. Visst, alla kan ju ha otur och bli sjuka. Jag ångrar inte att jag skippade utrustningen och körde på 'halvfart' raw, för jag mådde verkligen skit och pallade inte mer. Men jag borde ha öppnat käften tidigare innan laget var anmält och släppt min plats till någon annan. Det fanns ju andra som hade betydligt bättre form och jag hade varit krasslig hela veckan så det kom ju inte direkt som en superöverraskning att jag var knäckt på lördag. Otroligt korkat av mig. Som sagt, jag ber om ursäkt för det och hoppas man 'betalar tillbaka' någon gång!
Vi leder just nu både sl och bänk-serien men mitt fiasko kan ju i värsta fall kosta en hel del ändå i slutet av säsongen.
Helgen blev lika sjuk, traumatisk och rolig som jag hade trott.
Stort grattis till alla andra som gjorde fina resultat!
Mest glädjande tycker jag det var att Eleonor kvalade till bänk-sm!
Det bör även nämnas att Robin tog över titeln som klubbens no.1 med sina 451 poäng. Han kvalade även till SL-SM och bänk-SM.
Många medaljer blev det!
Jag vill även be om ursäkt för dom enormt dåliga poängen jag gav laget. Visst, alla kan ju ha otur och bli sjuka. Jag ångrar inte att jag skippade utrustningen och körde på 'halvfart' raw, för jag mådde verkligen skit och pallade inte mer. Men jag borde ha öppnat käften tidigare innan laget var anmält och släppt min plats till någon annan. Det fanns ju andra som hade betydligt bättre form och jag hade varit krasslig hela veckan så det kom ju inte direkt som en superöverraskning att jag var knäckt på lördag. Otroligt korkat av mig. Som sagt, jag ber om ursäkt för det och hoppas man 'betalar tillbaka' någon gång!
Vi leder just nu både sl och bänk-serien men mitt fiasko kan ju i värsta fall kosta en hel del ändå i slutet av säsongen.
Nej David det är vi andra som skulle ha satt ner foten och valt ut en ersättare.
Sjukt bra jobbat av dig trots förkylningen.
jmkdavid
2011-05-09, 17:26
Ett av de längsta (tidsmässigt) marklyft jag skådat. Så fruktansvärt nära :cryout:
tommy 250kg raw
xFZ1HSdQIMc
Christer Högström 260kg
FSuh_f2nYJk
Tackar för en trivsam helg :thumbup:
Nu hann jag se långt ifrån alla av er, men det är alltid lika trevligt att umgås med JSLK-maffian på och omkring arenan. Galjonsfigur Högström, hanses yngel samt övriga är riktigt fina förebilder för härlig sportman anda!
Tackar för en trivsam helg :thumbup:
Nu hann jag se långt ifrån alla av er, men det är alltid lika trevligt att umgås med JSLK-maffian på och omkring arenan. Galjonsfigur Högström, hanses yngel samt övriga är riktigt fina förebilder för härlig sportman anda!
Instämmer helt och fullt Patrik.
Sjukt rolig helg där det delades ut hjälpande händer till höger och vänster över klubbgränserna.
Och vad gäller våra ungdomar så börjar det flåsa regält i nacken vill jag lova.
Kul att Emil fick bort böjspöket från insidenten i Luleå då han tappade balansen med 235kg.
Nu satt den.
Och Robin sprängde 250p gränsen vilket gör honom till JSLK Nr 1*flex*
Elenor klarade som JSLKs första dam att kvala till Bänk SM.
Inbjudan till Serieomg 3 och SL DM
http://iof3.idrottonline.se/SvenskaStyrkelyftforbundet/HittaDistriktochforening/Distrikt/NorraNorrlandsStyrkelyftforbund/
EleonorÖsth
2011-05-25, 18:09
Ja jag måste säga helgen i Härnösand va sjukt rolig! o ja blev väldigt förvånad över mig själv att ja klara av o kvala för tyckte träningen gått som lite segt, men va man kan me ett bra gäng o en stor nypa vilja! längtar som f*an till bänk-sm vilken upplevelse.
Tack alla klubb kamrater utan er skulle de va tungt!
Hallo!
Snabb update.
Under denna vecka hålls ett evenmang, Terra Madre i jokkmokk. Massa besökare väntas och vi i tävlingssektionen skall vara nattvakter under hela veckan, 21 - 07.
Hoppas allt går bra i veckan, vi är klubbens ansikte utåt så försök att se stora å starka ut!
Söndagsträningen var ett stort benpass för flera av oss. Massa lyft å en hel del svettiga män fanns att skåda! Mina ben svarar inte längre när jag vill att dom ska gå. (:
Vår tisdagsträning avlöpte utan problem. Tristan var med och körde oxå, han e snart starkare än sin tjocke far! Var även en man som 60+ som hivade sej ner å tänkte köra smalbänk på 120 kg, han fick utlyft men ändrade sej snabbt. Han hade räknat lite fel, trodde det var 70 kg på. (:
Det var allt för denna gång!
May the force be with you!
Ett gott tecken från några av JSLK lyftarna.
Adam gör en lätt 1a på 110kg.
Emil ser lovande ut efter några pass med F6an. 130kg ser ju inte så tungt ut.
Men mäktigast av alla är Tommys hiskeliga mark på 247,5kg.
I övrigt ett bra pass av samtliga lyftare på plats.
cv4jWhw8LtM
Fultjack
2011-07-27, 07:59
Kul med en ny film och lite updates :thumbup:
Har varit dåligt av den varan den senaste tiden! Skärpning :)
Det ser ut att gå framåt för de flesta av er, bara fortsätta och gnugga på! :)
Ett bra pass av Johanna, Paul, Adam och Christer.
Johanna krigar så man blir rädd. Adam går fram även i böjen.
Paul persar nästan varje pass. Spännande att se på serie 3an. Själv är jag nöjd,
Rvabs6NSFvg
Kul med en ny film och lite updates :thumbup:
Har varit dåligt av den varan den senaste tiden! Skärpning :)
Det ser ut att gå framåt för de flesta av er, bara fortsätta och gnugga på! :)
Vi ska bättra oss på det, det lovar jag:)
Christer har kommit igång med filmningen, vi får hjälpa han:)
Ett bra pass av Johanna, Paul, Adam och Christer.
Johanna krigar så man blir rädd. Adam går fram även i böjen.
Paul persar nästan varje pass. Spännande att se på serie 3an. Själv är jag nöjd,
Bra pass*flex*
Dagens film innehåller Johan som böjer bla 190kg med utr, och Emil i en grund böj på 217,5kg. Bägge två körde första passet med dräkt sen ett tag tillbaka. Både Emil och Johan tyckte det kändes riktigt bra om än lite ovant. Min böj var PB och 192,5kg.
uY4HnQuUOdg
hIAMG5u6Zok
JAg och robin böjde lite pb vikter i går här är våra sista böjar.
Skönt att vara tillbaks då jag trodde Sm var grusat när jag lyckades stuka foten rätt rejält för snar 2 veckor sen
Foten för 9dagar sen..
hIAMG5u6Zok
JAg och robin böjde lite pb vikter i går här är våra sista böjar.
Skönt att vara tillbaks då jag trodde Sm var grusat när jag lyckades stuka foten rätt rejält för snar 2 veckor sen
Foten för 9dagar sen..
Bra böjt med tanke på foten.
Robins böj var ju lätt som en fjäder.
Tyvärr verkar han ju vara osynlig;P
Jonen & Emilio är tillbaka i utrustningen!
mtVBQNXm3b4
Jonen & Emilio är tillbaka i utrustningen!
mtVBQNXm3b4
Klart bättre än förra gången *drool*
Men den som filmar kan ju inte varit nykter:Virro
jmkdavid
2011-08-16, 09:27
Klart bättre än förra gången *drool*
Men den som filmar kan ju inte varit nykter:Virro
Men din jävel.... Vad är det för fel på filmningen? Jag kan tala om att han visst var nykter, bara lite handikappad.
Tack för en trevlig tävling!
Måste säga att ni har grymt fina träningslokaler :thumbup:
Tycker vår tråd behöver en liten bump, så jag gör det med nytt PB i bänk! Inte precis vad jag förväntat min när jag åkte ner på träningen igår :)
Inbjudan serieomg 3
Jokkmokks slk inbjuder till serieomg 3 i styrkelyft och enb bänk, klassiskt och utr.
Tävlingen kommer att hållas i lokal som är i direkt anslutning till träningslokalen (lappstavägen 9).
Datum för tävlingen är 1 sep
Invägning 09,00-10,30
Tävlingsstart 11,00
Anmälan skall innehålla lyftarens namn, personnr, klubb, viktklass, ålderskategori, klassiskt eller utr, bänk eller SL samt telefonnr till kontaktperson.
Sista anmälningsdag: 30 aug.
Anmälan skickas till christer.hogstrom@telia.com
070-2529530
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.