handdator

Visa fullständig version : blink-182 har återförenats!

Scratch89
2009-02-09, 15:46
Jag fick sms av en god vän idag som berättade den härliga nyheten! De har äntligen blivit sams, och ska nu spela in ny skiva och åka på turné. Jag är helt lyrisk nu!

http://www.blink182.com/

http://www.blink182.com/images/band_message.jpg

erks
2009-02-09, 17:48
Bläh! Har vi tur så går jorden under innan första singeln släpps.

Tuggummipunk is nåt keeeeeeeeewl!!

olwe
2009-02-09, 17:49
Nu blev min dag lite sämre.

Scratch89
2009-02-09, 17:56
Men! Inga elakingar i tråden!

HtWOkkhhKcE

Buken
2009-02-09, 18:05
jag har absolut inget emot skateboard punk, men blinks trummis får mig att vilja dö o.o

andnel
2009-02-09, 18:07
gaah...

gaah.

Moeee
2009-02-09, 18:08
Fucking great!

young_george
2009-02-09, 18:08
jag har absolut inget emot skateboard punk, men blinks trummis får mig att vilja dö o.o

Blink 182 är inte skatepunk. Det tar jag fan personligen :)

Ravve
2009-02-09, 18:09
Riktigt nice! :D

Biceps
2009-02-09, 18:16
Släpper de material i stil med Dude Ranch och Enema of the State så e det helt ok.
Är det i stil med senaste skivan så får de gärna strunta i det helt

kalajset
2009-02-09, 18:29

Yes, nu borde man ju inte ge mer ved åt elden, men detta var ju ett av de band som förstörde hela genren, (visst, som de iofs inte är, nu blev det komplicerat), och sedan gick det utför med alltihopa. :cryout:

(Inget illa menat Scratch89). :D

hahavaffan
2009-02-09, 18:31
http://seemedlikeagoodideathetime.files.wordpress.com/2008/04/south_park_god_dammit_brown_shirt1.jpg

Mescreant
2009-02-09, 18:41
horror..horror..

http://content.ytmnd.com/content/b/2/5/b25c069a3b3a084a798a0d24bf6f1b24.gif

Scratch89
2009-02-09, 18:43
Släpper de material i stil med Dude Ranch och Enema of the State så e det helt ok.
Är det i stil med senaste skivan så får de gärna strunta i det helt
Där ser man. Jag tycker snarare tvärtom; deras senaste skiva är min absoluta favorit. Dude Ranch är skön, men Enema Of The State är lite för poppig för min smak. Varför tyckte du inte om den självbetitlade?

Yes, nu borde man ju inte ge mer ved åt elden, men detta var ju ett av de band som förstörde hela genren, (visst, som de iofs inte är, nu blev det komplicerat), och sedan gick det utför med alltihopa. :cryout:

(Inget illa menat Scratch89). :D
Förstörde? På vilket sätt?

Civilrätt
2009-02-09, 18:53
sweet!
Dock så var A V A:s skiva riktigt bra.

kalajset
2009-02-09, 19:01
Om ja nu ska försöka mig på att ge en hyffsat seriös förklaring till vad jag faktiskt tycker:

Starkt förenklat uppstod skatepunken, (nåja, om man nu godtar det som en genredefiniton överhuvudtaget, oavsett band), genom en korsning av, kan vi kalla det "standardpunk", och den amerikanska hardcoremusiken, framförallt den mer melodiösa sidan av hardcore man kunde finna i kalifornien under 80-talet. Här i Sverige dök så småningom band som Satanic Surfers, No Fun At All, och såklart även Millencolin upp, alla med sitt speciella sound, såklart.

Någonstans under 90-talets mitt började dock allt gå utför, med sin kulmen under slutet av nämda årtionde, då Millencolin släppte sin sista bra skiva, (For Monkeys). Samtidigt hade band Som Good Charlotte, Sum 41, och Blink 182 slagit stort på listorna med sin urvattnade poppunk gjord för 12-åringar och MTV-generationen. För det första gillar jag inte musiken, den tilltalar inte mig, och känns helt enkelt fejkad med en påklistrad attityd. För det andra är jag måhända alldeles för konservativ och löjlig nu, men denna form av musik hör inte hemma på topplistorna i någon slags lightversion, den ska vara opolerad, spelglad, och framförallt inte "vara så rätt" att de s.k skatepunkbanden kommer in i senaste numret av Okej.

Nää, när detta inträffade slutade jag lyssna på "skatepunk", och gör jag det i dagens läge är det endast klassiker som gäller. Det finns dock en genre som är än mer förstörd och det är hardcoremusiken.

Krampus
2009-02-09, 19:12
Nej! :(

Mescreant
2009-02-09, 19:14
Om ja nu ska försöka mig på att ge en hyffsat seriös förklaring till vad jag faktiskt tycker:

Starkt förenklat uppstod skatepunken, (nåja, om man nu godtar det som en genredefiniton överhuvudtaget, oavsett band), genom en korsning av, kan vi kalla det "standardpunk", och den amerikanska hardcoremusiken, framförallt den mer melodiösa sidan av hardcore man kunde finna i kalifornien under 80-talet. Här i Sverige dök så småningom band som Satanic Surfers, No Fun At All, och såklart även Millencolin upp, alla med sitt speciella sound, såklart.

Någonstans under 90-talets mitt började dock allt gå utför, med sin kulmen under slutet av nämda årtionde, då Millencolin släppte sin sista bra skiva, (For Monkeys). Samtidigt hade band Som Good Charlotte, Sum 41, och Blink 182 slagit stort på listorna med sin urvattnade poppunk gjord för 12-åringar och MTV-generationen. För det första gillar jag inte musiken, den tilltalar inte mig, och känns helt enkelt fejkad med en påklistrad attityd. För det andra är jag måhända alldeles för konservativ och löjlig nu, men denna form av musik hör inte hemma på topplistorna i någon slags lightversion, den ska vara opolerad, spelglad, och framförallt inte "vara så rätt" att de s.k skatepunkbanden kommer in i senaste numret av Okej.

Nää, när detta inträffade slutade jag lyssna på "skatepunk", och gör jag det i dagens läge är det endast klassiker som gäller. Det finns dock en genre som är än mer förstörd och det är hardcoremusiken.

Dina poster är oftast väldigt långa.

egge
2009-02-09, 19:17

Jag håller med. Däremot känner jag inget speciellt hat mot Blink som många här verkar göra. Dom har gjort en hel del bra låtar och det ska bli kul att höra hur deras nya album låter.

kalajset: Jag håller Pennybridge Pioneers som Millencolins bästa platta. När dom står med ena benet i skatepunken och det andra benet i "poprocken".
F ö är nog Satanic Surfers det bästa som någonsin producerats i Sverige.

Scratch89
2009-02-09, 19:29
sweet!
Dock så var A V A:s skiva riktigt bra.
De har faktiskt släppt två, om du har missat det. Båda är OK, fast jag gillar We Don't Need To Whisper bättre. Jag antar att du har hört +44 också?

Nu är det väl iofs ingen, förutom du, som har kategoriserat dem som skatepunk vad jag vet. De har alltid sagt att de är punkrock, de sista åren sa de att de var alternativ rock (vilket sista skivan var).

Du kan inte jämföra Good Charlotte och blink-182, det är inte ens samma genre. Sum 41 är inte urvattnad poppunk och har inga påklistrade attityder. Är det inte så att du är väldigt fördomsfull och blandar ihop olika band?

Good Charlotte, My Chemical Romance, Simple Plan osv, låter snarare som band du pratar om. Det här är band som låter som alla andra, utan någon egentlig känsla eller något som sticker ut.

Problemet är väl att när folk som du (eller ja, folk som har dina argument) säger att de är till för tolvåringar bara har sett videon när de springer nakna och är lite löjliga.

Ostknäcket
2009-02-09, 19:36

+1 :p

J.V
2009-02-09, 19:37
Bra skit!

Hoppas bara att +44 fortsätter, dom var/är grymma.

Civilrätt
2009-02-09, 19:38
De har faktiskt släppt två, om du har missat det. Båda är OK, fast jag gillar We Don't Need To Whisper bättre. Jag antar att du har hört +44 också?

Nu är det väl iofs ingen, förutom du, som har kategoriserat dem som skatepunk vad jag vet. De har alltid sagt att de är punkrock, de sista åren sa de att de var alternativ rock (vilket sista skivan var).

Du kan inte jämföra Good Charlotte och blink-182, det är inte ens samma genre. Sum 41 är inte urvattnad poppunk och har inga påklistrade attityder. Är det inte så att du är väldigt fördomsfull och blandar ihop olika band?

Good Charlotte, My Chemical Romance, Simple Plan osv, låter snarare som band du pratar om. Det här är band som låter som alla andra, utan någon egentlig känsla eller något som sticker ut.

Problemet är väl att när folk som du (eller ja, folk som har dina argument) säger att de är till för tolvåringar bara har sett videon när de springer nakna och är lite löjliga.

habba habba!

har jag helt missat!
tusen tack!

isterbuk
2009-02-09, 19:43
Fan vad kul, dom har alltid varit uppskattade i mina öron :)

Scratch89
2009-02-09, 19:54
Förövrigt kan jag väl säga till kalajset att både Millencolin och blink-182 bildades 1992, och AFI 1991, så det är ingen "föregångare" eller något plagiat här.

Scratch89
2009-02-09, 19:54
habba habba!

har jag helt missat!
tusen tack!

Hör av dig vad du tycker. :)

Chris
2009-02-09, 19:57
Har Travis Barker återhämtat sig nu efter flygkrashen? Läste att han fick svåra brännskador...

Scratch89
2009-02-09, 19:58
Har Travis Barker återhämtat sig nu efter flygkrashen? Läste att han fick svåra brännskador...

Han har fortfarande armen i mitella iallafall, men han är på bättringsvägen. Jag tror att han har gjort en hel del hudtransplantation. The Transplants... höhö...

Estremo
2009-02-09, 20:18
habba habba!

har jag helt missat!
tusen tack!
Då kanske du även har missat Transplants, som är Travis lilla projekt ihop med Tim Armstrong och Rob Aston.

billmaier
2009-02-09, 20:23
NEJ! Kan absolut inte tåla det här bandet *spy* :D

Rock'nRoll
2009-02-09, 21:00
Transplants är bra. Inte ens blinks trummis kan förstöra ett band om både Tim och Rob är med.

kalajset
2009-02-09, 21:10
Dina poster är oftast väldigt långa.

Jag tycker om att skriva. Simple as that. ;)

Scratch89 Jag är säkert orättvis, och buntar ihop Blink med andra band och genrer de "inte har att göra med", men själv anser jag att genrediskussionen är en fråga för sig. Punkrock/skatepunk går ofta hand i hand, men vad än folk kallar genren de åtminstone spelade under de år de började slå igenom här på den svenska marknaden står jag fortfarande fast vid att denna typ av musik markerade slutade på den musik jag själv tycker ska förknippas med både punkrock, skatepunk, och andra närliggande genrer. Sedan att de har funnits länge är en sak, men att de, i mitt tycke, isåfall verkar gå samma väg såsom t ex Offspring eller just Millencolin, (vilka jag alltså tycker i högsta grad har hjälpt till att dra ner punkrock/skatepunk i form av deras senaste alster), är måhända förståligt men beklagligt.

Jockefoten
2009-02-09, 21:49
Punk = Skalla sig själv mot en vägg tills man svimmar, svepa en flarra whisky och bajsa i munnen på en brud ( Sid Vicious style)

Blink = Kommersiell mtvpop.

Scratch89
2009-02-09, 22:16
Punk = Skalla sig själv mot en vägg tills man svimmar, svepa en flarra whisky och bajsa i munnen på en brud ( Sid Vicious style)

Blink = Kommersiell mtvpop.

http://en.wikipedia.org/wiki/Punk_rock

Litecore
2009-02-10, 01:31
hehe.. jag kunde inte bry mig mindre om vilken jävla genre blink tillhör, dom ÄR och förblir ett sjukt bra band
ser fram emot den nya skivan riktigt mycket faktiskt! mer skatepunk/poprock/fjantcore/rockpop åt folket ! :)

Baan
2009-02-10, 01:32
Vad glad jag blir!!!1

Scratch89
2009-02-10, 08:13
hehe.. jag kunde inte bry mig mindre om vilken jävla genre blink tillhör, dom ÄR och förblir ett sjukt bra band
ser fram emot den nya skivan riktigt mycket faktiskt! mer skatepunk/poprock/fjantcore/rockpop åt folket ! :)

Bra inlägg!

Biceps
2009-02-10, 10:51
Där ser man. Jag tycker snarare tvärtom; deras senaste skiva är min absoluta favorit. Dude Ranch är skön, men Enema Of The State är lite för poppig för min smak. Varför tyckte du inte om den självbetitlade?

När det gäller den här sortens musik så gillar jag basic låtar som inte är så tillkonstlade. Hela den skivan är full av skumma arrangemang, trummaskiner och fan vet vad. Känns som man lagt mesta krutet på en lyxig produktion snarare än bra låtar.

Sen det jag hört live på youtube typ Letterman och liknande har låtit skit. Antagligen för att de inte kan ha 20 gitarrpålägg, processa Toms halvfalska röst osv som de gör i studion

Dude Ranch var bara basic punkrock. Enema of the State går de lite åt det mer polerade hållet men det e fortfarande melodiöst och inte tillkonstlat... dock inte så att jag dyrkar skivan, men den e ok

Moeee
2009-02-10, 11:08
För det andra är jag måhända alldeles för konservativ och löjlig nu, men denna form av musik hör inte hemma på topplistorna i någon slags lightversion, den ska vara opolerad, spelglad, och framförallt inte "vara så rätt" att de s.k skatepunkbanden kommer in i senaste numret av Okej.

Du menar alltså att blinks musik är polerad, tråkig och väldigt musikaliskt korrekt?
Snyt dig. *rolleyes*

http://www.youtube.com/watch?v=RkgMa12pYEI&feature=related

Den enda av dom som faktiskt kan lira bättre än en medelmåtta är ju travis. Han är ju riktigt vass. :hbang:
Men förjävla skoj att dom ska köra igång igen!

Scratch89
2009-02-10, 16:02
Du menar alltså att blinks musik är polerad, tråkig och väldigt musikaliskt korrekt?
Snyt dig. *rolleyes*

http://www.youtube.com/watch?v=RkgMa12pYEI&feature=related

Den enda av dom som faktiskt kan lira bättre än en medelmåtta är ju travis. Han är ju riktigt vass. :hbang:
Men förjävla skoj att dom ska köra igång igen!
Going away to college. *cupid*

Jag håller med dig. Jag menar, det är inte direkt svår musik; oftast är det tre-fyra ackord i hela låten, basen spelar oftast bara raka ackord, samma sak med gitarren. Väldigt enkla riff, inga solon. Någon som blink-182 har, som inte många andra liknande band har, är riktigt snygga stämmor. Mest på skiva iofs, men det finns en hel del guldkorn live också. Jag ryser typ varje gång jag lyssnar på Feeling This, i slutet när det ligger fyra olika stämmor samtidigt.

Scratch89
2009-02-10, 16:21
Stämsång. *cupid*

Feeling This - 2.30 och framåt. Riktigt snygg video också.
TQnghwEvdl0

I Miss You. Ja, det är väl hela låten egentligen, särskilt refrängerna.
b1ymyNTIX38

All The Small Things (live iofs). 0.30, refrängerna och 1.16.
4XeWDi3JA8c

Rockhard
2009-02-10, 16:31
Gillade videon till "first date".

Scratch89
2009-02-10, 16:32
Kul att höra!
Om man förstår sig på hur man kan ändra ens land på youtube kan man kolla på den i högre kvalitet. Tjejen som sitter och pratar med killen i telefon, är nog en av de snyggaste tjejerna jag sett.

Commando1980
2009-02-10, 17:06
Jag fick sms av en god vän idag som berättade den härliga nyheten! De har äntligen blivit sams, och ska nu spela in ny skiva och åka på turné. Jag är helt lyrisk nu!

http://www.blink182.com/

http://www.blink182.com/images/band_message.jpg

blir illamående av deras musik. *spy*

J.V
2009-02-10, 17:31
blir illamående av deras musik. *spy*Du är helt klart i rätt tråd då. Varmt välkommen.

Scratch89
2009-02-10, 19:34
Du är helt klart i rätt tråd då. Varmt välkommen.

Typ.

J.V
2009-02-10, 19:37
Jag hoppas f.ö. att albumet låter lite som Take Off Your Pants And Jacket och det självbetitlade. Det vore smutt.

Scratch89
2009-02-10, 20:22
Jag tror att det kommer bli en blandning mellan det självbetitlade, Angels and Airwaves och +44. Dvs, lite snyggare gitarrslingor, mörka och dystra texter, och skitsnygga sångstämmor. Att de har två sångare gör det så originellt.

Scratch89
2009-02-10, 20:31
Sjukt bra spelning, Big Day Out, Sidney. Tyvärr har Tom valt en riktigt ful effekt på gitarren, så den bara skränar.

Härlig brygga. :D Tom gör en fin improviserad stämma.

I don't want no scrub
A scrub is a guy that can't get no love from me
Hangin' out the passenger side
Of his best friend's ride
Tryin' to holla at me
I don't want no scrub
A scrub is a guy that can't get no love from me
Hangin' out the passenger side
Of his best friend's ride
Tryin' to holler at me

g0AelxR4qh4

henk4n
2009-02-10, 20:33
Jag är iaf överlycklig!!! :D:D:D

Scratch89
2009-02-11, 21:18
Troligen kommer Tom att sluta i Angels And Airwaves nu när en ny blink-182skiva ska spelas in. Jag har alltid varit lite tveksam till AvA. De har rätt så mysiga låtar, men det brukar låtar rätt illa live. Den här är rätt ok dock. Perfekt musik att springa till.

RnWJrXaHnrs

Scratch89
2009-02-11, 21:50
Det här är old school blink när det är som... ja, när det är som det är. :D
Det låter som om Tom börjar sjunga på fel takt.

PQUXjErvkEk

Scratch89
2009-05-19, 21:11
blink-182 spelade på Jay Leno igår. Första gången på flera år som de spelar live ihop. Det låter precis som förut. Sången ligger ofta en halv ton ifrån, Tom missar lite plock, allt går i dubbelt tempo.

xDwdd6xl584

aelgen
2009-05-19, 21:43
Fy faaaaan va gött! Jag har helt missat att de faktiskt har återförenats. Hörde något om det efter Flygolyckan men visste inte att det skett.

Nu får de komma till Scandinavien!

CalleP
2009-05-19, 21:50
Fan va gÖtt!!!!!!! :d

Scratch89
2009-05-19, 22:01
Fy faaaaan va gött! Jag har helt missat att de faktiskt har återförenats. Hörde något om det efter Flygolyckan men visste inte att det skett.

Nu får de komma till Scandinavien!

Fan va gÖtt!!!!!!! :d
Visst är det härligt! Jag har sett deras tourdates, men vad jag har sett så kommer de bara att hålla sig till USA i sommar, tyvärr. Förhoppningsvis så slänger de med lite Europa också.

lol
Vanurå?

aelgen
2009-05-19, 22:03
Hoppas det blir lite mer Take off your pants and Jacket stuk, och inte lika mycket som på Blink 182 albumet. Även om det var bra så gillar jag Blinks 'barnsliga' stil. Deras äldre konserter är ju bara för sköna där de spelar typ 10 låtar och tjötar resten i 90 minuter :D

Scratch89
2009-05-19, 22:20
Hoppas det blir lite mer Take off your pants and Jacket stuk, och inte lika mycket som på Blink 182 albumet. Även om det var bra så gillar jag Blinks 'barnsliga' stil. Deras äldre konserter är ju bara för sköna där de spelar typ 10 låtar och tjötar resten i 90 minuter :D

Jag är lite tveksam till hur jag vill att det ska låta. Jag vill att de ska ha utvecklats musikaliskt, för de har ju ändå blivit rätt så stora inom sin genre. Mark har varit manager och spelat in flera skivor med många hyfsade band, osv. Jag gillar den senaste skivan jättemycket, då den är seriös och lite mörkare. TOYPAJ är förvisso bra, men den känns inte lika personlig och den faller lite platt.

EDIT: Fast Story Of A Lonely Guy och Stay Together For The Kids är verkligen två jättebra låtar.

Scratch89
2009-05-19, 22:21
Töntar. Det finns andra trådar att trolla i.

aelgen
2009-05-19, 22:43
Mmm, låt oss ha denna tråd i fred :(

Håller med dig om de låtarna. Dock är favoriten Give me one good reason sen så har ju Dammit aldrig varit fel.

Scratch89
2009-05-19, 23:14
Dammit är ju med på Dude Ranch! http://bestsmileys.com/kick/2.gif

Ska man börja rabbla upp olika favoriter från olika skivor kan listan bli lång. Av de gamla låtarna (innan Enema Of The State) så gillar jag Enthused och Waggy.

Enthused: spotify:artist:6FBDaR13swtiWwGhX1WQsP
Waggy: spotify:track:4hnvqCbXMCYxtnTf0UXvNA

Medusa
2009-05-19, 23:38
De behöver väl dryga ut kassorna lite nu när de har ungar osv.. Kolla bara på alla andra stjärnor som gör comeback titt som tätt...

Kul för fansen iallafall!

Scratch89
2009-05-20, 07:02
De behöver väl dryga ut kassorna lite nu när de har ungar osv.. Kolla bara på alla andra stjärnor som gör comeback titt som tätt...

Kul för fansen iallafall!

Mja, de är ju alla ekonomiskt oberoende ändå. Mark och Tom äger Atticus, som är ett jättestort klädmärke och det går hur bra som helst. Travis äger Famous Stars And Straps, och även det går riktigt bra. Lägg sedan till att Mark har en egen studio där han jobbar som producent åt en hel del band. Travis gästspelar på flera olika skivor och får riktigt bra betalt.

Det här gör de för sig själva och fansen. :)

Scratch89
2009-05-20, 07:42
Gårdagens nyhet, menne...

blink-182 firar deras sommarturné.
De har inte riktigt bestämt sig för vad deras tour ska heta. :D

"There's a new one that Mark is probably a little too scared to do, but I like it: 'Brokeback Mountain: The Tour,' " guitarist/singer Tom DeLonge smiled. "I thought that would be f---ing great, but there's some debate within the band about that."

"I was also thinking of 'High School Musical 5: The Tour.' I don't know about something like that," Hoppus said. "Actually somebody called up on the radio station today and said 'One-Way Ticket to Bonerville' which I think is really genius ... 'One-Way Ticket to Bonerville: Come for the 'ville, stay for the boner.'"

"I've been there," DeLonge added. "You don't need the other ticket."

http://www.mtv.com/news/articles/1611704/20090519/blink_182.jhtml

aelgen
2009-05-20, 08:33
Dammit är ju med på Dude Ranch!

Jo jag vet, blev lite "carried" away bara :D

Jag tror inte heller de gör det för det ekonomiska. De har nog sitt på det torra en låååång tid framöver. Men kul för fansen, tyckte det var grymt tråkigt när de delade på sig.

Scratch89
2009-05-20, 10:00
Radiointervju med blink-182 på KROQ. Tre delar. Riktigt bra. Det är som om ingenting har hänt.

06Zjad4-g28

0eDHfkmv46A

Lx_PLWQ5Ufo

Scratch89
2009-05-20, 10:04
Igår var de hos Jay Leno, igen.

EyR2-gACf5s

oath5
2009-05-20, 10:40
Igår var de hos Jay Leno, igen.

Fyfan vad dåligt rent ut sagt :( DeLonge kan ju varken sjunga eller spela gitarr längre...Ser också helt ointresserad ut. Nu försvann min optimism till deras återförening.

Biceps
2009-05-20, 10:56
Håller med, det låter riktigt illa. Fattar inte att de inte kan spela ordentligt live, deras låtar är inte direkt avancerade

Psychological
2009-05-20, 11:08
Blink 182 har är och har alltid varit kassa. Jävla amerikansk tonårsfilms musik . Blääääääää

Scratch89
2009-05-20, 11:14
Fyfan vad dåligt rent ut sagt :( DeLonge kan ju varken sjunga eller spela gitarr längre...Ser också helt ointresserad ut. Nu försvann min optimism till deras återförening.

Håller med, det låter riktigt illa. Fattar inte att de inte kan spela ordentligt live, deras låtar är inte direkt avancerade
Mjaa, så dåligt var det väl inte. Jag tycker att Tom kunde låtit Mark sjunga alla nahnah's, men annars lät det som det "brukar". Mark sjunger fortfarande sina stämmor riktigt bra. Tom har ju en helt annan röst numera än vad han hade på skivan när låten spelades in, för tio år sedan, och det beror väl dels på att han är äldre, och dels för att han opererat luftvägarna. Det jag stör mig på är väl att han har börjat ändra lite på sångmelodierna, och det låter lite AVA-aktigt.

Blink 182 har är och har alltid varit kassa. Jävla amerikansk tonårsfilms musik . Blääääääää
Om du inte gillar gruppen kanske det här inte är rätt tråd för dig.

Psychological
2009-05-20, 11:17
Ville bara säga min mening. Vi lever väl i ett demokratiskt samhälle

Scratch89
2009-05-20, 11:24
Jag hittade lite klipp från när de spelade på T-Mobile Party förra veckan. Bra ljud. De låter av någon anledning alltid mycket bättre då än hos Leno/Letterman. Jag tror aldrig de har gjort en bra spelning där. :D

- "Who here has not jacked off to The Lord Of The Rings? And that's what the next song's about."

Lyssna på Feeling This. Jag tror inte de har spelat den så bra live nånsin. Toms stämmor sista halvminuten är helt underbara.

Vzr1Uslp0b4

vct4X3TohRI

g3HtQcXx93s

aelgen
2009-05-20, 11:50
Gött mos :D

Leno spelningen var väl inte det bästa man har hört. Gillar inte det sättet de sjöng låten på. Dock jävligt kul att se dem spela igen.

Scratch89
2009-05-20, 12:03
Du såg väl de jag lade upp precis?

aelgen
2009-05-20, 14:43
Yes, riktigt bra. håller med om feeling this. Den gjorde dem riktigt bra, har aldrig hört den live innan.
Dammit var ju röj som vanligt ;)

Scratch89
2009-05-20, 19:24
Yes, riktigt bra. håller med om feeling this. Den gjorde dem riktigt bra, har aldrig hört den live innan.
Dammit var ju röj som vanligt ;)

Dammit är alltid röj! :hbang:

g0AelxR4qh4

Atd-V6TL71Q

Scratch89
2009-06-11, 10:35
blink-182 spelade massor av låtar hos Jimmy Kimmel häromnatten. Det låter väl ok, antar jag. Två låtar blev proffsigt inspelade, resten finns som bootleg. Jag tycker att de spelade bättre på bootlegsen än på de andra.

4ipR3h2Y99I

x9UY_PAaU-o

Scratch89
2009-06-11, 10:36
Och här kommer bootlegs på de andra. Jag gillar Josie.

VY59CYBD0Dc

i-VkEbdtTwI

rSulINmzn5A

lrwIoy3Gghs

vTK96y60fTo

eG86fo3uYGA

Jense
2009-06-11, 19:53
Kul, tycker de är ganska roliga, driver med sig själv och bjuder upp till bra show. festmusik utan tvekan.

Det går inte att spela Necrophagia då, om man inte vill sitta som en kuf i ett tält ute i bokskogen.

tumme upp

Scratch89
2009-06-11, 20:01
Kul, tycker de är ganska roliga, driver med sig själv och bjuder upp till bra show. festmusik utan tvekan.

Det går inte att spela Necrophagia då, om man inte vill sitta som en kuf i ett tält ute i bokskogen.

tumme upp

Visst är det så! blink-182 skämtar och pratar en hel del mellan låtarna i sina shower, och ibland går de över gränsen, ibland inte. Man ska nog inte titta/lyssna på deras livespelningar om man inte gillar skämt om sex, tuttar och liknande.

Om man har lyssnat på livealbumet som släpptes för några år sedan (The Mark, Tom and Travis Show) så vet man vad jag pratar om. :D