Visa fullständig version : Information
Mickeee?
2009-02-09, 14:34
Man behöver INTE veta allting för att kunna gå upp eller ner i vikt, man behöver inte heller göra speciella matscheman eller väga allt man äter för att göra en bra deff
Sluta upp med att lägga upp så mycket tid i huvudet på eran deff och lägg större fokus på praktiken, man går inte ner i vikt genom att tänka mer eller genom att räkna ut fler formler eller att bara fråga saker, testa er fram!
Maten eller vågen ska man i mitt tycke heller inte vara något man fokuserar sitt liv kring i mitt tycke, finns så mycket roligare saker ;)
tigerofsweden
2009-02-09, 14:39
Man behöver INTE veta allting för att kunna gå upp eller ner i vikt, man behöver inte heller göra speciella matscheman eller väga allt man äter för att göra en bra deff
Sluta upp med att lägga upp så mycket tid i huvudet på eran deff och lägg större fokus på praktiken, man går inte ner i vikt genom att tänka mer eller genom att räkna ut fler formler eller att bara fråga saker, testa er fram!
Maten eller vågen ska man i mitt tycke heller inte vara något man fokuserar sitt liv kring i mitt tycke, finns så mycket roligare saker ;)
Och syftet med denna tråden är?
Mickeee?
2009-02-09, 14:43
Och syftet med denna tråden är?
Bra att du frågar... Många här på forumet som jag tycker har en väldigt osund inställning till mat och ser mat som något annat än just mat ;)
Bra att du frågar... Många här på forumet som jag tycker har en väldigt osund inställning till mat och ser mat som något annat än just mat ;)
Osund inställning till mat? Utveckla gärna.
Du har kanske inte tänkt att det hjälper ganska många att klara en deff genom att vara just petnoga? Alla har kanske inte bra ögonmått eller kan gissa sig till hur mycket de äter och gör av med.
Sen är det väl upp till var och en?
Visst ganska många övertänker, men man kan ju inte ta det för jävla slappt heller om man vill uppnå resultat.
Mickeee?
2009-02-09, 15:00
Osund inställning till mat? Utveckla gärna.
Självklart!
Mat är just mat, något som man behöver för att överleva...Ser många här inne som FOKUSERAR på kcal, mår dåligt psykiskt om de äter "dåligt" en dag, hetsbantar och mår allmänt DÅLIGT av att just äta
Jag gillar att äta, men jag kommer ALDRIG mer lägg mat som fokus nummer ett i mitt liv...
Scratch89
2009-02-09, 15:06
Jag förstår ditt syfte med tråden, men jag tror inte att det här kommer att ge någonting.
Whistler
2009-02-09, 15:15
Jag mår dåligt när jag inte har stenkoll på vad jag sätter i mig vid deff, därför för jag in allt jag äter och all motion i Hälsovakten. Går jag på känsla går jag antingen inte ner alls eller alldeles för fort och då går jag och nojjar över det istället.
Mat är just mat, något som man behöver för att överleva...Ser många här inne som FOKUSERAR på kcal, mår dåligt psykiskt om de äter "dåligt" en dag, hetsbantar och mår allmänt DÅLIGT av att just äta
Förstår din poäng. Det finns dom som vill ta sin träning väldigt seriös, och det inkluderar oftast att ha bra koll på sin kost. Det är upp till var och en.
Visst, man kan gå på magkänsla och ögonmått, men lite extra/för lite här och var, så går man upp eller ner i vikt och upptäcker det kanske en vecka senare.. Då har ju en vecka gått till "spillo".
Att vara överviktig är en klart mindre sund inställning till mat än att måltidsplanera - mha våg, tabeller etc - för att bli normalviktig.
Mickeee?
2009-02-09, 15:32
Att vara överviktig är en klart mindre sund inställning till mat än att måltidsplanera - mha våg, tabeller etc - för att bli normalviktig.
Jag har varit fet så jag vet vad du pratar om! Men det är svårt efter det att man gått ner att någonsin kunna ha en "normal" syn på mat och jag tycker inte det hjälper om man börjar räknar kalorier, väga maten, tabeller etc
Det har funkat bättre för MIG iaf..:)
Det som funkar för dig kanske inte funkar för alla?
Mickeee?
2009-02-09, 19:49
Det som funkar för dig kanske inte funkar för alla?
Det är upp till er! :)
Du som är så allsmäktig och har koll på kosten utan mått, posta gjärna en bild på dig så vi får se din rippade fysik. :smash:
Scratch89
2009-02-09, 20:33
Tydligen inte.
Håller med till viss del, trots att framförde det lite dåligt:)
Denna kostnoja eller vad man ska kalla det är lite överstyr faktiskt. För vissa funkar det nog bra att vara petnoga, men jag kan också tänka mig att många blir skrämda av det.
Mind-Games
2009-02-09, 21:46
Jag själv tycker faktiskt om att räkna ihop kcal hit och dit. Det blir ju inte en perfekt uträkning men jag känner mig nöjd över att jag har räknat ihop hur mycket jag får i mig. Jag stressar absolut inte över det och jag tycker faktiskt att det är KUL. Det är inte något jag har gjort förut, har precis börjat med det, love it :D:):D:)
Lev ditt liv Mickeee och sluta kritisera andra.
Jag tror att jag vet precis vad han syftar på utan att nämna några namn *rolleyes* Men det har att göra med några ny trådar den senaste veckan om jag fått det rätt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.