Visa fullständig version : SVT, bra eller anus?
I tråden om TV-avgift riktas det en väldans massa hat mot SVT.
Är det bara jag som tycker att SVT är bra kanaler?
Bra sport, lokalnyheterna ser jag hellre på TV än läser i tidningen och de visar i 9 fall av 10 mer intressanta filmer än de kommersiella kanalerna.
Hade jag haft en TV hade jag inte kunnat skippa TV-avgiften utan dåligt samvete.
Så, vad tycker ni om SVT's kanaler? Bra eller anus?
shut teh face
2009-02-06, 14:02
Jag följer en hel del program på SVT. Tjejen brukar försöka mörda mig så fort jag försöker kolla på dem så jag ser dem på nätet istället
Plus, Debatt, Agenda, Kalla Fakta, Perspektiv
Sen är det ju alltid guld värt när det går en film på SVT - död åt reklam!!
Nordenator
2009-02-06, 14:04
Ned med skiten. Jag vägrar blankt pröjsa för någonting jag ändå aldrig tänker nyttja.
Anus!
Vem vill lukta som shåtthefajs?:MrT:
Suveränt. Ofta överlägsen kvalité, framförallt dokumentärer och samhällsprogram. Dessutom en helt makalös service på nätet.
bra sport imellanåt ja.. LG hockey games för tillfället tex. Annars tittar jag mest på ströprogram på svt..
KalleBalik
2009-02-06, 14:09
Icke att förglömma är att SVT visat episka mästerverk såsom Nile City, Percy Tårar och Torsk på Tallin för att nämna några.
Mescreant
2009-02-06, 14:11
Dom visar bra saker, men det är skit ändå.
Scratch89
2009-02-06, 14:15
Anus.
Brian The Family Dog
2009-02-06, 14:17
anus.
+1
SVT=anus !!!!11!
TheGredde
2009-02-06, 14:19
Bra program, speciellt dokumentärer eller skildringar av verkligheten. Bra kvalité på produktionerna (ljud och bild) och opartiskhet (bortse från Janne Josefssons framträdanden i Debatt). Bra service på Internet.
Är inte Kunskapskanalen SVT? Kunskapskanalen är bra, bättre än de flesta av betalkanalerna.
De har väldigt bra program/dokumentärer ibland faktiskt, men vill inte svara i pollen då jag är kluven och luktar som egge (ej shut teh face).
De har väldigt bra program/dokumentärer ibland faktiskt, men vill inte svara i pollen då jag är kluven och luktar som egge (ej shut teh face).
Jag gjorde ju ett alternativ för det. Anus :p
Scratch89
2009-02-06, 14:33
Bra program, speciellt dokumentärer eller skildringar av verkligheten. Bra kvalité på produktionerna (ljud och bild) och opartiskhet (bortse från Janne Josefssons framträdanden i Debatt). Bra service på Internet.
Opartiskhet?
Absolut bra!
De kommersiella kanalerna luktar anus, på ett dåligt sätt.
Whistler
2009-02-06, 14:40
Inte haft TV på fyra år, bästa val jag gjort. Kollade på SVT max en gång om året, så det var inget jag brydde om varken då eller nu.
Bra. Nyheterna är outstanding.
ManuelIT
2009-02-06, 14:42
Jämför vi med 3an, 4an, 5an och resten av kanalerna är SVT mkt bra
TheGredde
2009-02-06, 14:45
Opartiskhet?
Ja, Janne Josefsson tar parti för någon av parterna och leder inte debatten på ett rättvist sätt, lägger även in egna värderingar och uttrycker sig mindre bra.
Bra dokumentärer, bra serier (mkt brittiskt vilket jag föredrar framför amerikanskt) bra nyheter, ingen reklam, dessutom är det riktigt bra att man kan se programmen på internet. SVT kan man lita på, det är så folkligt och mysigt!
shut teh face
2009-02-06, 14:56
Ja, Janne Josefsson tar parti för någon av parterna och leder inte debatten på ett rättvist sätt, lägger även in egna värderingar och uttrycker sig mindre bra.
Ja men den där kärringen som var tidigare var värre ..
melancoolio
2009-02-06, 15:00
Jag skulle inte ens märka om svt lades ner.
Eller.. UR kanske inte är en gren av Svt, i o f s.
Tycker om Svt i övrigt. Ibland dyker det upp intressanta dokumentärer, samhällsprogram och så.
Men så mycket tv-tittande blir det inte ändå.
TheGredde
2009-02-06, 15:39
Ja men den där kärringen som var tidigare var värre ..
Gillade inte heller Stina (som jag vill minnas att hon hette, hon fick ju sluta för att hon var dålig i Debatt) Men så här i efterhand var hon faktiskt bättre (mer saklig än Janne).
Suveränt. Ofta överlägsen kvalité, framförallt dokumentärer och samhällsprogram. Dessutom en helt makalös service på nätet.
+1 på allt. fyfan för att kolla på dokumentärer på 3:an eller 5:an t.ex som allt som oftast mer är tv's motsvarighet till aftonbladet.
ChrisDEFC
2009-02-06, 17:27
svt äger! tänkte skriva en utläggning men skippar det. ta er tid att kolla lite på kunskapskanalen ni som säger att det suger. dessutom gör sig sport väldigt bra i svt utan reklam och med hyfsat kompetent folk. dock har jag väldigt svårt för stig strand, han är kunnig men en usel kommentator, säger han något mer än att "-nu ska vi se hur hon klarar sig i branten."
SVT är enormt bra jämfört med det övriga svenska TV-utbudet. Sen är det ju naturligt att man bedömmer SVT ur en annan synvinkel än de andra kanalerna eftersom finansieringen ser så annorlunda ut. Jag rycker på axlarna om 4an lägger ner ett program jag gillar, men gör SVT det så blir ja kanske arg.
SVT har enatående bra nyheter och samhällsprogram. Det negativa är att det kostar för mycket. Jag gillar inte heller Janne Josefsson. När han lekte grävande journalist var det ganska underhållande, men det passar sig inte i ett debattprogram att vara uppenbart partisk och styra diskussionen dit han vill komma.
SVT är det enda som är bra med TV. Kollar i princip aldrig på TV, men när jag väl gör det är det SVT.
Bra dokumentärer (inga FETAST I STORBRITANNIEN eller DET VÄXER TRÄD UR HANS ANUS), bra samhällsprogram, bra filmer, osv. Tycker lätt det är värt licensen så man slipper den reklamskit som resten är.
ChrisDEFC
2009-02-06, 17:57
SVT är det enda som är bra med TV. Kollar i princip aldrig på TV, men när jag väl gör det är det SVT.
Bra dokumentärer (inga FETAST I STORBRITANNIEN eller DET VÄXER TRÄD UR HANS ANUS), bra samhällsprogram, bra filmer, osv. Tycker lätt det är värt licensen så man slipper den reklamskit som resten är.
ett gott skratt förlänger livet sägs det, blev just några år äldre här, tack för det!
Kommunist. Skäms.
Eddie Vedder
2009-02-06, 18:54
BRA!
De allra flesta program jag fäljer är program från SVT. Jag har bara basutbud och saknar inte fler kanaler ett dugg. De enda programmen jag ibland förbannar mig över att jag missar är program från SVT även dom.
D.v.s. de programmen som inte sedan visas i Play. Helt klart högst kvalité bland TV-kanaler.
Pudzianovski
2009-02-06, 19:03
Jag följer en hel del program på SVT. Tjejen brukar försöka mörda mig så fort jag försöker kolla på dem så jag ser dem på nätet istället
Plus, Debatt, Agenda, Kalla Fakta, Perspektiv
Sen är det ju alltid guld värt när det går en film på SVT - död åt reklam!!
Kalla Fakta går väl iof på TV4.
Jag tycker bra om SVT. Samma motivering som många andra, bra nyheter och samhällsprogram samt en del bra underhållningsprogram.
Kommunist. Skäms.Ja, en smula. Gott om palestinasjalar, pager och surgubbar är det. Men alternativet gör mig desto mer illamående.
Tycker alla debatter och liknande är riktigt snedvridna på SVT. Vänstern tror jag är stark inom SVTs redaktion.
Ja, en smula. Gott om palestinasjalar, pager och surgubbar är det. Men alternativet gör mig desto mer illamående.
Att dom som vill se SVT betalar för SVT? (Jag är förmodligen NAZIFASCISTRASISTREPUBLIKAN för jag tycker så).
Bland det bästa som sänds i Sverige men jag kollar aldrig på det ändå.
Svårt att konkurera med Full-HD nerladdningar som man kan se på när man vill.
Sehr gut. Jag börjar dagen med SVT´s morgonsoffa!
Tom Warrior
2009-02-06, 23:24
Jag tror att Scratch89 ifrågasatte ditt användande av opartiskhet när du beskrev SVT:s utbud generellt sett, och inte din exemplifiering av Janne Josefssons aktiviter som avvikande mot resten av det som räknas in i din syn av normen på SVT, dvs opartiskhet, ty SVT är icke opartiska, utan snarare partiska, likväl Janne Josefsson, likväl en extrem överväldigande majoritet av alla människor och medier och instanser.
Tom Warrior
2009-02-06, 23:25
SvT är överlägset.
Är det där en legitim förkortning, eller handlar det bara om personliga utsvävningar? Oavsett tycker jag att det är en alldeles ypperlig förkortning och ansöker härmed om rätt att nyttja denna förkortning.
SVT har en del bra program, speciellt Kunskapskanalen,
men jag röstar anus av följande anledning:
Många programledare och nyhetsankare är extremt skitnödiga....
De tar i så de spricker och gör i byxan.
Osämjan på SVT lyser igenom. Man märker alltför tydligt att det är en
arbetsplats utsatt för hård konkurrens och där folk inte mår bra.
Eftersom detta också påverkar mej i TV-soffan, så är jag noga med
vilka SVT-program jag tittar på.
Tom Warrior
2009-02-06, 23:37
Eftersom detta också påverkar mej i TV-soffan, så är jag noga med vilka SVT-program jag tittar på.
Kan du utveckla just denna del? Jag älskar din tankegång, och vill gärna veta mer om den.
Kan du utveckla just denna del? Jag älskar din tankegång, och vill gärna veta mer om den.
Många nyhetsankare och väderpresentatörer t.ex. ger ett extremt neurotiskt
intryck. Inte alls "avslappnade & trevligt" som exempelvis TV4.
När jag slänger mej i TV-soffan på kvällen vill jag inte "ta del" av neurotiska
och överspända människor. Det har jag nog av i vardagen.
Att dom som vill se SVT betalar för SVT? (Jag är förmodligen NAZIFASCISTRASISTREPUBLIKAN för jag tycker så).Jag vill gärna att andra betalar för mitt SVT-tittande.
Men visst, rent principiellt suger det ju.
Pepparkakssmurfen
2009-02-06, 23:48
....Hade jag haft en TV hade jag inte kunnat skippa TV-avgiften utan dåligt samvete.
..
http://www.e24.se/branscher/reklammedia/artikel_1063573.e24
Får du dåligt samvete nu då? :)
Ja, det där verkar ju vara en smidig lösning *rolleyes* Bibliotek kommer att få betala TV-avgift tex. Men vad är det där med företag, ska det betalas en TV-licens för varje dator eller? Man får ju skaffa 500 TV-apparater till hushållet om man vill, men behöver bara betala en TV-licens. Kul omskolor får betala 2000 kr/år för varje dator. Jag vill att mina skattepengar används vettigare än så. Ska jag först behöva betala TV-licens hemma och sedan ska mina skattepengar gå till att betala TV-avgift till datorer på högskolan? Något säger mig att antalet datorer i datorsalarna i så fall kommer att bli kraftigt nedskuret. Det är ju för fan inte klokt rent ut sagt vad dom kan hitta på.
Anus.
Kollar inte på SVT eller TV4, lyssnar inte på någon SR-kanal, använder inte heller någon av deras webbtjänster. Jag betalar inte och tänker inte betala heller.
Gillar svt och älskar p3!
Guybrush
2009-02-07, 09:30
Många programledare och nyhetsankare är extremt skitnödiga....
De tar i så de spricker och gör i byxan.
Osämjan på SVT lyser igenom. Man märker alltför tydligt att det är en
arbetsplats utsatt för hård konkurrens och där folk inte mår bra.
Jag håller med och det har ju lyfts fram i media ett antal gånger av programledare som t.ex hoppat från SVT till TV4 eller Kanal 5. Miljön på SVT är grå och fortfarande väldigt gubbig och det verkar vara ganska mycket skitsnack.
Jag röstar ändå "bra" eftersom de har ett kvalitativt utbud av program, framförallt dokumentärer och samhällsprogram. Kunskapskanalen har ibland en del guldkorn på kvällarna. Nyheterna är ju helt överlägsna TV4. Att bryta för reklam i ett nyhetsprogram är verkligen anus!
Jag läste för ett par dagar sedan den första vettiga artikeln någonsin av Alex Schulman (http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/alexschulman/article4300438.ab) (och troligtvis den sista). Så rätt han har angående TV4. Jag har övergett deras Nyhetsmorgon just pga detta. Det är ju enbart ren marknadsföring av deras egna program nuförtiden.
Edit: Det skulle förresten vara intressant att se en åldersstatistik över svaren. Jag tror att det går att se tydligt att yngre röstar anus och tvärtom. Kärlek till SVT kommer med åren :)
Edit: Det skulle förresten vara intressant att se en åldersstatistik över svaren. Jag tror att det går att se tydligt att yngre röstar anus och tvärtom. Kärlek till SVT kommer med åren :)
Får mig att känna mig gammal? Haha
SVT:s utbud är helt klart överlägset de andra kanalernas. Ändå tittar jag inte på tv längre, och jag betalar inte tv-licens, då jag som så många andra inte tycker om hela systemet med påtvingad tv-licens. Däremot använder jag både SVT:s och SR:s nätjänster relativt flitigt. Jag får väl anses som en hycklare, men bjuder de ut sina nätjänster gratis, så får de skylla sig själv. Hade de låst dem till tv-licensbetalare, så hade det varit helt ok, och också rättvist.
SVT är bra, och de andra kanalerna är ruttna, stinkande anus.
Kebab-Arne
2009-02-07, 11:42
Mest anus. Skönt med reklamfritt om de sänder nån bra film, vilket inte sker alltför ofta. Samt vid sportevenemang. Just nu har jag basutbudet med 1,2,4 och 6:an. Kollar säkert 90% av min tv-tid på 6:an. Saknar dock Discovery. Men mitt gym har en tv för konditionsmaskinerna där det alltid går discovery så kan titta lite mellan seten. :)
aggression
2009-02-07, 11:48
Bra.
Dom visar sport utan reklamavbrott (t.ex idag visar dom både alpint och hockey) vilket är guld samt att dom har kunniga kommentatorer vilket ger ett extra plus.
http://www.e24.se/branscher/reklammedia/artikel_1063573.e24
Får du dåligt samvete nu då? :)
Nope, att inte betala för något jag inte utnyttjar överhuvudtaget känns som en självklarhet för mig. Hade jag haft TV hade jag garanterat tittat på SVT och då hade jag nog betalat.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.