Logga in

Visa fullständig version : Behöver hjälp angående fettminksning, stor mage !

Mind-Games
2009-02-06, 12:52
Tjena, jag är en kille på 18 år som har nästan tränat hela sitt liv. Jag har kört på gym och försökt hålla mig igång med olika sporter. När jag var yngre var jag ganska överviktig men det fixade sig ganska bra när jag började träna och växte.

Just nu ser jag ganska smal ut, alla som ser mig tror jag är väldigt smal med några små smidiga muskler här och där MEN, jag har en mage som stör mig väldigt mycket. Den är ganska stor och jag undrar om det skulle funka att deffa bort det. Man skulle nog kunna nästan säga att jag har inget fett någon annanstans förutom magen. Jag väger 75kg och är 183cm lång. Det oroar mig att jag väger så lite och jag fortsätter gå ner i vikt nu när jag har börjat att deffa, men magen verkar inte försvinna.

Kommer den stora magen att försvinna eller är det helt hopplöst?

GasseG
2009-02-06, 13:00
Smal för övrigt med en stor mage? Låter ju lite sjukligt faktiskt!

Om du skulle kunna lägga upp en bild så hade det underlättat.

joko
2009-02-06, 13:01
Ja det är långt ifrån hopplöst :)
75 kg på 183 cm är inte superlite om du inte är muskulös.

Hur hade du tänkt gå tillväga för att träna/deffa bort den?

Mind-Games
2009-02-06, 13:07
Måndag: Kondition

Tisdag: Gym

Onsdag: Kondition

Torsdag: Gym

Fredag: Kondition

Jag kör promenad innan frukosten (45-60min) måndagar, onsdagar och fredagar.

Jag äter:

09:00 Havregrynsgröt med mjölk och kaffe

12:00 1 Kycklingfilé med 1-2dl råris

14:00 1 Kycklingfilé med 1-2dl råris grönsaker

16:00 1 Kycklingfilé med 1-2dl råris

18:00 1 Kycklingfilé med 1-2dl råris grönsaker

Äter kanske lite protein på kvällen också och tar två omega3.

Så här tränar jag och äter just nu, har pågått kanske i några veckor.

joko
2009-02-06, 13:23
Så det kan bli uppemot 8dl råris på en dag? Jag äter iofs parboiled så jag vet inte riktigt vad skillnaden är, men jag skulle inte äta så mycket ris per portion om jag hade som mål att gå ner i vikt.

Edit: Fast du säger ju att du går ner i vikt så... du gör ju uppenbarligen rätt :)

Mind-Games
2009-02-06, 13:28
Hur mycket måste jag gå ner för att få bort fettet på magen? jag väger ju inte precis skit mycket, men är det så att dom här små kilona som försvinner nu är dom som spelar störst roll?

Hur mycket kan jag gå ner till innan det börjar kanske bli farligt eller helt enkelt bara löjligt?

Jag hade tänkt bulka upp efter deffen sen deffa igen. Men det känns som om magen inte vill försvinna jag kanske bulkar upp först.

j2b
2009-02-06, 13:31
omöjligt att svara på hur mycket just du behöver gå ner, alla ser olika ut

Mind-Games
2009-02-06, 13:37
Så alltså jag ska bara fortsätta deffa tills magen försvinner och inte oroa mig över kilona så mycket?

Mental
2009-02-06, 14:35
Har du ens mage på den vikten? Många som påstår det för att de har en skev kroppsuppfattning. Och så sitter de frammåtlutade och nyper sig i hudvecken på magen och kallar det för bilringar...

Billybilly
2009-02-06, 15:01
Det är svårt att säga på rak arm hur mycket man behöver gå ner för att få bort fettet på just det stället man vill, som sagt så går det ju inte att punktförbränna fett. Och det hanldar om energi in minus energi ut, och det verkar som du inte har riktig koll på din kost ifall det kan bli upp mot 8 dl råris.

Kolla in deffguiden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Du får räkna ut den energi du förbrukar varje dag och räkna på hur mycket energi du får i dig.

j2b
2009-02-06, 15:11
Har du ens mage på den vikten? Många som påstår det för att de har en skev kroppsuppfattning. Och så sitter de frammåtlutade och nyper sig i hudvecken på magen och kallar det för bilringar...

+1

sen spelar det ju inte så stor roll om han äter 8dl råris då han tydligen går ner ändå

Mourten
2009-02-06, 18:20
Behövs en bild, antagligen har du liten muskelmägnd å då syns de fettet du har mera.

Mind-Games
2009-02-06, 19:04
Okej, jag skrev 1-2 dl råris, men jag tar för det mesta bara 1 dl, alltså blir det 4 dl råris. Jag har bra magmuskler, väldigt starka, dom börjar synas lite mer nu men det jag är mest orolig över är att jag inte väger så mycket och ju mer jag deffar desto mer går jag ner i vikt. Jag vill blir av med allt fett från magen och NEJ jag har inte en skev kroppsuppfattning, jag har en stor mage. Det är som allt fett är längst ner i magen som en stor bilring, fast jag står upp så syns den.

Jag kämpar för en slät mage, inga guppar i vägen, det är en stor gupp längst ner som jag stör mig på och den syns fast jag står upp.

johan karlberg
2009-02-06, 23:22
Banta tills du är nöjd med din mage, problem solved.

Mind-Games
2009-02-06, 23:35
Okej då kör jag på det. Ett litet problem. Min konditions träning som jag har 3 gånger i veckan + Styrkträningen 2 gånger i veckan + mina promenader 3 gånger i veckan (innan frukost) gör så att jag gör mig av med väldigt mycket kalorier varje dag. Jag behöver kanske 1800 Kcal varje dag + det jag gör mig av med sen - 500......jag tror jag är extremt långt under det jag borde egentligen få i mig varje dag. Hur kommer detta påverka mig förutom att jag kommer förlora väldigt mycket muskelmassa ?

Ishake
2009-02-07, 11:16
Du vill få bort fettet på magen då gäller det som nämnts innan ett kalorieunderskott. Räkna ut ditt dagliga energibehov och lägg dig på ett kalorieunderskott på ca 500kcal och försök få i dig 2 gram protein per kilo.

Deffguiden är ett hett tips att läsa!

Handcuff
2009-02-07, 11:19
Alla magar putar ut i avslappnat tillstånd.

Du borde äta något annat än kycklingfilé 10ggr/dag.

Du kommer bli spinkig om du går ner mer i vikt.

Mind-Games
2009-02-07, 11:28
Jag ligger på ett kalorieunderskott över 500kcal, kan jag nästan garantera.

Det är inte att min mage PUTAR ut utan den går rakt ner tills det kommer till slutet, det är där det finns som ett fettlager längst ner på magen. Som "Lovehandles" fast framme på magen, inte på sidorna.

Jag vet att en bild hade underlättat att förstå vad jag menar men jag har inget att ta kort med och överföra till datorn.

Sniggel
2009-02-07, 11:33
Det är inte lös hud sedan du var överviktig som hänger kvar där nere?

Mind-Games
2009-02-07, 12:11
Tror inte det, det verkar finnas GANSKA mycket fett där

manmannen
2009-02-08, 14:34
Jag känner igen mig i trådskaparen.Du kanske naturligt lägger på dig lättast på magen och bränner fettet kring magen sist?

tigerofsweden
2009-02-08, 14:46
Bara fortsätta gå ner tills du är nöjd. Vikten är bara en siffra, har sett många personer som väger väldigt lite i förhållande till sin kroppslängd som ser skitbra ut samtidigt som andra väger väldigt mkt till sin kroppslängd och ser ut som skit. Alla är olika.

Tolkia
2009-02-08, 16:48
Möjligen är det något du missat att skriva upp, men jag tycker att det ser ut som om du fettsanerar kosten för hårt. Två omega-3-kapslar täcker inte dagsbehovet. Och ja, det kan ha betydelse för hur du ser ut.

Mind-Games
2009-02-08, 17:47
Tack för svar :D

Jag har ändrat lite på kosten, som tex idag till lunch så åt jag.

Fläskkotlett, ris, 2ägg, lite purjolök på allt och lite avokado

Har hört att avokado har bra fett också, sant ? :)

The_C
2009-02-08, 19:38
Avokader är kärlek :D

Mycket goda, mättande och innehåller bra fetter. (I alla fall vad jag har blivit invaggad i att tro) :]

BigBaby
2009-02-08, 20:45
Jag känner igen mig i trådskaparen.Du kanske naturligt lägger på dig lättast på magen och bränner fettet kring magen sist?

+1

Jag tycker du ska dra upp 2-3 bilder på magen.

Mind-Games
2009-02-08, 21:07
Jag har nyligen märkt hur lätt det är att få ihop kalorierna man behöver ganska snabbt :D

Frukost: 1banan, 2 knäckebröd med kalkonskivor på, Havregrynsgröt med mjölk, 2ägg och kaffe

=

692Kcal :D:D:D:D

Mickeee?
2009-02-08, 21:13
Jag har nyligen märkt hur lätt det är att få ihop kalorierna man behöver ganska snabbt :D

Frukost: 1banan, 2 knäckebröd med kalkonskivor på, Havregrynsgröt med mjölk, 2ägg och kaffe

=

692Kcal :D:D:D:D

Ser i mina ögon ut som en riktigt bra frukost!

Mind-Games
2009-02-08, 21:17
Hahaha :D:D

Måste tänka på att jag gör av med 3100Kcal också på grund av morgon promenaden och träningen. Men seriöst, att äta så här + träningen, man känner sig så jävla skön :)
Vänta bara tills när jag ska bulka, fy fan va jag ska äta :D:D

Scratch89
2009-02-09, 07:54
Är det inte dumt att börja "bulka" när du väl har kommit ner i en form som du är nöjd med? Att börja hålla på och laborera med kroppsvikter hit och dit när man precis har börjat träna är det bästa sättet att få ett stört förhållande till mat.

Mind-Games
2009-02-09, 10:50
Förstår inte varför det skulle vara dumt?

Jag vill ju gå UPP i musklermassa och samtidigt se bra ut. Man går ju upp i vikt tills man tycker det börjar bli lite för mycket sen går man ner tills man tycker det är bra. Vill man sen bygga upp mer muskler (Som jag vill göra) går man bara upp igen och gör samma sak. *flex* :)

Scratch89
2009-02-09, 15:10
Problemet är att du använder ord som "bulka" och "deff" när det inte är vad det handlar om. Jag tror att det är bättre om du ligger runt din energiförbrukning och reglerar smått upp och ned beroende på hur det ser ut. Att hålla på och över- och underäta när man inte har förstått grunderna är inte så smart, tror jag.

skanker
2011-10-28, 07:20
o vi har samma problem:P jävla mage!

Fredrik_S
2011-10-28, 07:48
Förstår inte varför det skulle vara dumt?

Jag vill ju gå UPP i musklermassa och samtidigt se bra ut. Man går ju upp i vikt tills man tycker det börjar bli lite för mycket sen går man ner tills man tycker det är bra. Vill man sen bygga upp mer muskler (Som jag vill göra) går man bara upp igen och gör samma sak. *flex* :)

Nej bulka kan man bara göra om man är extremt smal eller extremt smal.
Har man minsta antydan till fett på kroppen är det bättre att låta musklerna växa i takt med åren och träningen. Och ligga på energiballans eller ett extremt minimalt överskott.