handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni om detta upplägg?

steelgurra
2009-02-05, 20:58
Jag har börjat deffa lite grann och tänker bara visa hur mina dagar ser ut, så ni får säga om något är dåligt.

Ålder: 19
Längd: 188
Vikt: 78-79
Mål: ca 73-74 kg

(Egentligen så bryr jag mig inte så mycket om vågen)

Jag studerar just nu på komvux, så mina dagar består mest av skolbänken och sittande i en lastbil (tar lastbilskort). Motionen jag får är promenad fram och tillbaka från skolan (totalt ca 40 min) och ett ca 50 min långt gympass.

Måltider:

11.00: Kycklingfile, fullkornspasta, wokgrönsaker, keso

17.00: Det skolmatsalen har att erbjuda

Efter träning: 1 dl whey, banan, ett par hårdbrödmackor

ca 22.00: något lätt, t e x ett par apelsiner

Detta brukar landa på ca 1600 kalorier. Jag vet att det låter lite, men jag gör nog inte av med så mycket energi heller. Jag brukar få i mig ungefär 150-160 gram protein på en dag.

Jag har läst deff-guiden, vill mest bara höra synpunkter :)

young_george
2009-02-05, 20:59
Är du säker på att du vill väga så lite?

Aja, du kör som du vill, upplägget ser helt okej ut. Jag skulle bytt ut apelsinerna mot en apelsin och någon mer grönsak om man vill rota i detaljerna.

Mickeee?
2009-02-05, 21:06
Överlag ser det bra ut! Jag hade lagt till en frukost..

Tycker det ser ut som du inte får i dig mycket fett alls..

Eddie Vedder
2009-02-05, 21:09
Vad är "ett par hårdbrödmackor"? Det säger ju inte ett dugg, det skulle kunna vara ett jättebra mål efter träningen men också ett alldeles bedrövligt beroende på pålägg och mängd.

steelgurra
2009-02-05, 21:12
Är du säker på att du vill väga så lite?

Aja, du kör som du vill, upplägget ser helt okej ut. Jag skulle bytt ut apelsinerna mot en apelsin och någon mer grönsak om man vill rota i detaljerna.

Vikten spelar egentligen ingen roll, vill bara få bått lite fett från obekväma ställen :) Jag kommer ju sedan efteråt att försöka lägga på mig massa sakta men säkert :)