handdator

Visa fullständig version : Vänta med att äta tills man verkligen är hungrig?

Mr.Biceps
2009-02-04, 21:00
Hej

Jag har precis börjat deffa. Jag har gått ner från 81 kg till 77.7 på tre dagar.
Jag har dragit ner på kosten som FAN och är jävligt hungrig just nu. När man väll äter när man är jävligt hungrig så har jag hört att allting läggs på magen eftersom kroppen inte vågar göra sig av med maten? Förstår ni hur jag tänker? Det här med kosten, är det bra att hålla ut på hungern när man deffar? Jag äter typ klockan 22:00 så jag inte blir hungrig igen innan jag går och lägger mig. Jag käkar alltid en macka med stektägg på @ kvällen :p..

Jag vill ner till 70kg på 1 månad. Är det möjligt? Jag springer en mil per dag och äter 1/3 del mindre än förut. Jag blir hellre smal snabbt eftersom då är det tråkiga över och den roliga styrketräningen kan börja igen.

Nuevo
2009-02-04, 21:13
Vet du ens vad som menar med att deffa?

Det roliga med deff är att se resultatet, om man lyckas bra. Det du planerar kommer bara göra att de muskler du fått under bulk tynar bort. Och nej, 2kg i veckan är i princip endast möjligt genom fullständig svält, även 1kg i veckan är väldigt snabbt för att deffa.

håll dig till 0.5kg per vecka, snabbare än så och du kommer förmodligen ångra dig.

eller du kanske planerar att definiera din benstomme lite bättre?

hasic
2009-02-04, 21:13
Hej

Jag har precis börjat deffa. Jag har gått ner från 81 kg till 77.7 på tre dagar.
Jag har dragit ner på kosten som FAN och är jävligt hungrig just nu. När man väll äter när man är jävligt hungrig så har jag hört att allting läggs på magen eftersom kroppen inte vågar göra sig av med maten? Förstår ni hur jag tänker? Det här med kosten, är det bra att hålla ut på hungern när man deffar? Jag äter typ klockan 22:00 så jag inte blir hungrig igen innan jag går och lägger mig. Jag käkar alltid en macka med stektägg på @ kvällen :p..

Jag vill ner till 70kg på 1 månad. Är det möjligt? Jag springer en mil per dag och äter 1/3 del mindre än förut. Jag blir hellre smal snabbt eftersom då är det tråkiga över och den roliga styrketräningen kan börja igen.

Vart har du fått det ifrån? *bs*

Rahf
2009-02-04, 21:17
Din första viktnedgång är huvudsakligen vätska, nu kommer det gå betydligt långsammare. Jag tycker personligen inte att ~8kg är någonting man skäligen kan förvänta sig vid den vikt du nu är på. Räkna med att det kommer ryka extra muskelprotein isf.

All mat du slänger in kommer behandlas av kroppen, du har hört skitsnack.

Du bestämmer själv hur du vill göra, personligen brukar jag äta en sen frukost och sen vänta till efter passet innan min nästa rejäla måltid kommer. Hunger brukar inte vara ett problem om man är sysselsatt, eftersom tankarna är på annat håll. Problemet när man är riktigt hungrig är att man vräker i sig käk och hamnar i överkant p.g.a. det.

Jag föreslår att du håller en närmare koll på hur mycket du får i dig så att det varken blir för mycket eller för lite. Deffperiod är en bra ursäkt att spendera extra energi på kosten.

Nuevo
2009-02-04, 21:21
Vart har du fått det ifrån? *bs*

Självklart är det BS, men det är trots allt den uppfattningen som är mest allmänt spridd. Dvs att färre, stora måltider ger låg ämnesomsättning, stor fettinlagring och låg proteinsyntes.

det jag ville säga var bara att han, precis som jag och de flesta andra hört det av föräldrar, lärare, vänner, koreas president och några andra.

hasic
2009-02-05, 00:24
Dvs att färre, stora måltider ger låg ämnesomsättning, stor fettinlagring och låg proteinsyntes.

Att äta färre, större, måltider innebär väl ändå inte att man är vrålhungrig (som han beskriver det) innan man äter?

Snobbe
2009-02-05, 00:32
Det kommer inte hålla i längden att gå runt hungrig 24/7. Fixa bra mat och ät.

hasic
2009-02-05, 00:36
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Läs den, och gör det ordentligt.. För din egen skull.

iMultiply
2009-02-05, 08:50
din första viktnedgång är huvudsakligen vätska, nu kommer det gå betydligt långsammare. Jag tycker personligen inte att ~8kg är någonting man skäligen kan förvänta sig vid den vikt du nu är på. Räkna med att det kommer ryka extra muskelprotein isf.

All mat du slänger in kommer behandlas av kroppen, du har hört skitsnack.

Du bestämmer själv hur du vill göra, personligen brukar jag äta en sen frukost och sen vänta till efter passet innan min nästa rejäla måltid kommer. Hunger brukar inte vara ett problem om man är sysselsatt, eftersom tankarna är på annat håll. Problemet när man är riktigt hungrig är att man vräker i sig käk och hamnar i överkant p.g.a. Det.

Jag föreslår att du håller en närmare koll på hur mycket du får i dig så att det varken blir för mycket eller för lite. Deffperiod är en bra ursäkt att spendera extra energi på kosten.

1+

Nordenator
2009-02-05, 09:01
Hej

Det jag noterat under diverse tempo på viktnedgång är att hungerkänslor är i stort sett oberoende av kalorirestriktionens storlek. Första dagarna av införd kalorirestriktion blir jag alltid hungrig, oavsett vad jag strypt det till. Därefter är hungern på något vis vansinnigt enkel att hantera. Hungerkänslorna praktiskt taget försvinner, och då de väl finns där är man rätt van vid dem och de är lättare att ignorera än postkodlotteriet. Med det i åtanke säger jag inte att ha ett stort kaloriunderskott, bara att jag inte kännt någon enorm märkbar skillnad mellan olika nivåer. Att gå ned i tempot du vill är ingen höjdare. Du hinner inte ändra några vanor och lära dig någonting om vad som kan vara en balanserad kost, och dessutom tar din kropp bra mycket mer pisk. Halvera tempot åtminstone. 2-3 månader kan du ju sätta som rimligt mål.

Personligen tycker jag att då man som lärt sig att hantera hungern är viktnedgång.. rätt enkelt. Man säger bara till sig själv en dag på skarpen att nu jävlar är det dags, och sedan genomför man det.

Lycka till :)

iMultiply
2009-02-05, 09:11
"Quote"

You can do it put your ass into it

Lefnart
2009-02-05, 11:12
Även om du skulle hålla i detta och verkligen jogga 1 mil om dagen i 4 veckor samt hålla nere maten till dina 2/3 kommer detta bli runt 1,5kg i veckan. Så inte ens under detta mer eller mindre extrema tillvägagångssätt kommer du klara det.

Själv har jag gått ner över 50kg och vet precis hur det känns att bli "stressad" över att gå ner så snabbt man kan. Men det är mycket bättre att hitta ett sätt som man verkligen kan hålla och då hålla det under en lite längre tid. Vad är det för viktigt som händer om precis en månad? Är det inte bättre att se bra ut till sommaren?

Det skulle ju faktiskt räcka med att bara dra ner på maten som du gjort och fortsätta styrketräna så skulle du behålla mer muskelmassa samtidigt som du går ner runt 0.5kg fett per vecka.

Men, men, jag har gjort liknande saker själv med mixade resultat och i slutändan är det ju du själv som bestämmer hur du gör :]

iMultiply
2009-02-05, 12:37
Får jag säga att det är fel, Lefnart?

Man kan... Jag garanterar att du kan klara det. Om du inte fuskar tränar rätt äter rätt. Det är helt upp till dig. Kanske inte prickar det exakt men du kommer diffa på ett eller ett halvt kilo. Har du ett datum att passa, fine go for it. Om du ska deffa bara för att... Lyssna på ovan.

Rahf
2009-02-05, 13:03

Man kan... Jag garanterar att du kan klara det. Om du inte fuskar tränar rätt äter rätt. Det är helt upp till dig. Kanske inte prickar det exakt men du kommer diffa på ett eller ett halvt kilo. Har du ett datum att passa, fine go for it. Om du ska deffa bara för att... Lyssna på ovan.

Vad är fel? Han påpekar väldigt bra saker som stämmer ypperligt. Ju snabbare viktnedgång, desto större risk för permanent förlust av muskelprotein. Kroppen kan bara frisätta en viss mängd fett, och denna mängd blir mindre ju mindre fett du har på kroppen. Man kan påbörja en deff rätt snabbt för att därefter sakta ner lite. Att man ska klara sin deff på veckor och inte månader tycker jag är direkt korkat, den ende som lider av det är "deffaren".

Det finns inget "fuska" i sammanhanget utan handlar om den energimängd man behöver för att fungera både på gymmet, i vardagen och under konditionsträning.

För övrigt är en mil löpning om dagen en sjuhelsikes massa.

Mickeee?
2009-02-05, 13:43
I det här fallet är det inte en deff, det är en EXTREM hårdbantning! Kör en "trevlig" deff istället, där du faktiskt kan NJUTA av livet även fast du deffar..

Hitta ett sätt att äta som du gillar och kör på det under en längre period..du kommer att må bättre av det! :)

iMultiply
2009-02-05, 13:44
Även om du skulle hålla i detta och verkligen jogga 1 mil om dagen i 4 veckor samt hålla nere maten till dina 2/3 kommer detta bli runt 1,5kg i veckan. Så inte ens under detta mer eller mindre extrema tillvägagångssätt kommer du klara det.

Det anser jag är fel... det går. Det är garanti på det också. Han kan frisätta bränna den fettmängden.

Återigen så känns det som att folk bara vill tjafsa syftar kraftigt på dig Rahf, vill du att jag ska ta fram exempel på folk som har deffat bort 8kg fett på 5veckor? Eller har du en studie du kan ge mig som motbevisar att det är fysisktmöjligt att göra det.

Förlåt jag vill inte tjafsa eller något och det är for real,

A: Det finns fuska - Det heter godis, smygäta, inte träna så hårt
B: Det finns olika folk som tar träning olika seriöst, en del tränar. En del postar forum poster.
C: Tävlar du osv kan det vara lönt att träffa sina deffar på speciella tidpunkter, latchar du kan du köra månader.

Sluta skriva felaktig info på det här forumet..

F Ö R L Å T I G E N O M J A G S Å R A T N Å G O N

Mickeee?
2009-02-05, 13:49
Det anser jag är fel... det går. Det är garanti på det också. Han kan frisätta bränna den fettmängden.

Återigen så känns det som att folk bara vill tjafsa syftar kraftigt på dig Rahf, vill du att jag ska ta fram exempel på folk som har deffat bort 8kg fett på 5veckor? Eller har du en studie du kan ge mig som motbevisar att det är fysisktmöjligt att göra det.

B: Det finns olika folk som tar träning olika seriöst, en del tränar. En del postar forum poster.
C: Tävlar du osv kan det vara lönt att träffa sina deffar på speciella tidpunkter, latchar du kan du köra månader.

Jag tycker att han skrev en JÄVLIGT bra post baserad på egen erarenhet...Jag har gått ner från 80 till 69 på ett par få månader och då hade jag GROVA tendenser till ätstörningar

iMultiply
2009-02-05, 13:51
Okej 1 stycke sårad.

Det var väldigt fint skrivet men innehöll en felsägning.

Det är tyvärr inte omöjligt hur mycket ni än vill att det ska vara så. Det är eventuellt det när Eddie Vedder tipsar er om att lägga era aktivitets nivåer på 1.6 under deff. Absolut men det går kompis.. det går..

Peace!

Lefnart
2009-02-05, 14:00

Det jag menade med att det inte går är att inte ens med hans upplägg och om han verkligen kommer att jogga 1 mil om dagen, så kommer han ej få tillräckligt med -kcal för att nå sin målvikt efter 4 veckor. 10 km jogg vid 78kg är runt 800 brända kcal. -1/3 av maten vid den vikten kan jag tänka mig landar på kanske runt -800 kcal. Så -1600 kcal om dagen. 7,7kg x 7500 kcal = 57750 kcal som ska bort på 28 dagar = -2050 om dagen. Man kommer dock nära som du sa.

Själv har jag legat på över -2000 kcal om dagen under långa perioder och nog gjort "konstigare" saker med, jag tycker man ska få prova sig fram hur man vill så länge man inte gör helkorkade saker. Men om trådskaparens intentioner verkligen är att gå ner så "snabbt som möjligt" bara för att det ska bli roligt igen med styrketräning, så är ju det lite skumt eftersom det bryter ner muskler att gå ner så snabbt, dessutom att jogga 1 mil om dagen lär ju även det påverka kroppens frame, även om det kanske inte hinner påverka så mycket.

iMultiply
2009-02-05, 14:07
Det jag menade med att det inte går är att inte ens med hans upplägg och om han verkligen kommer att jogga 1 mil om dagen, så kommer han ej få tillräckligt med -kcal för att nå sin målvikt efter 4 veckor. 10 km jogg vid 78kg är runt 800 brända kcal. -1/3 av maten vid den vikten kan jag tänka mig landar på kanske runt -800 kcal. Så -1600 kcal om dagen. 7,7kg x 7500 kcal = 57750 kcal som ska bort på 28 dagar = -2050 om dagen. Man kommer dock nära som du sa.

Själv har jag legat på över -2000 kcal om dagen under långa perioder och nog gjort "konstigare" saker med, jag tycker man ska få prova sig fram hur man vill så länge man inte gör helkorkade saker. Men om trådskaparens intentioner verkligen är att gå ner så "snabbt som möjligt" bara för att det ska bli roligt igen med styrketräning, så är ju det lite skumt eftersom det bryter ner muskler att gå ner så snabbt, dessutom att jogga 1 mil om dagen lär ju även det påverka kroppens frame, även om det kanske inte hinner påverka så mycket.

Tack för rättningen!

Du har gjort en bra uträkning av hans behov, men det är faktiskt möjligt! Ni använder er av höga aktivitetsnivåer under deff. Och det är schysst och jätte bra om man är har ett övervikts problem. Men alltså kör man bulk/deff konceptet så blir det plötsligt nya spelregler.

Mvh iMultiply

Rahf
2009-02-05, 16:23

Jag tycker inte att jag skriver felaktigt någonstans. Var har jag sagt att det är direkt omöjligt att gå ner så mycket i vikt? Vad jag kommenterar på är att du kommer med din häftiga byggarinställning och påstår saker som kanske gemene man får det lite svårare med. Går man ner 1,5kg i veckan och inte har alltför mycket fett så kommer det förmodligen att ryka muskler, det är mitt påstående.

Ja, samtidigt vill jag att du visar mig personer som inte är från t-nation, proffsbyggare eller kraftigt överviktiga som har gått ner 8kg fett på 5 veckor.

Du frågar ju för fan själv om deff i en tråd du skapade, så vem är det som inte har full koll på läget egentligen?

Sen kan jag informera dig om att jag tränar ungefär fem gånger i veckan och ökar stadigt resultatmässigt. Att jag inte är Byggare Bob gör kanske att det inte är värt någonting?

Okej 1 stycke sårad.

Det är tyvärr inte omöjligt hur mycket ni än vill att det ska vara så. Det är eventuellt det när Eddie Vedder tipsar er om att lägga era aktivitets nivåer på 1.6 under deff. Absolut men det går kompis.. det går..

Peace!

Vi påstår inte att det är omöjligt, däremot är det förmodligen onödigt.

Tack för rättningen!

Du har gjort en bra uträkning av hans behov, men det är faktiskt möjligt! Ni använder er av höga aktivitetsnivåer under deff. Och det är schysst och jätte bra om man är har ett övervikts problem. Men alltså kör man bulk/deff konceptet så blir det plötsligt nya spelregler.

Mvh iMultiply

Förklara spelreglerna.

iMultiply
2009-02-05, 16:42
Okej..

Jag ska förklara för herrn!

Quote 2: Vad är fel?
SVAR: HAN KAN KLARA ATT DEFFA 8KG PÅ 5 VECKOR, KROSSA INTE FOLKS DRÖMMAR

Quote 2: Det finns inget "fuska" i sammanhanget utan handlar om den energimängd man behöver för att fungera både på gymmet, i vardagen och under konditionsträning.
SVAR: Det finns fuska - Det heter godis, smygäta, inte träna så hårt

Quote 3: Vi påstår inte att det är omöjligt, däremot är det förmodligen onödigt.
SVAR: Ledsen det var inte så det uppfattades och jag skrev bara att det är fullt möjligt att klara av det. Tyvär har ni en skev bild på vad som är möjligt.

Quote 4: Förklara spelreglerna.
SVAR: Spelreglerna för en överviktig och en med normal vikt... behöver jag bryta ner det på abc nivå för herrn så tycker jag du ska ta en kurs eller något.

Snälla... försök inte ens mer.

Just det... bara för att klasse på friskis och svettis inte klarar att "doa" det för att han tycker det är så himla gott med en kaka till kaffet, är ingen studie som påtyder att det är omöjligt. Jag har bilder på folk som tränar inte postar för att posta..

Quote 5: Kanye West

"Imma tell you like george bush told me. Fuck ya'll niggas I'm out of here"

Scratch89
2009-02-05, 16:50
Vänta lite, jag hänger inte riktigt med. Vem är det som har tappat åtta kg fett på fem veckor?

iMultiply
2009-02-05, 16:54
Jag hävdar att det är möjligt..

Rahf
2009-02-05, 16:54
Okej..

Jag ska förklara för herrn!

Quote 2: Vad är fel?
SVAR: HAN KAN KLARA ATT DEFFA 8KG PÅ 5 VECKOR, KROSSA INTE FOLKS DRÖMMAR

Quote 2: Det finns inget "fuska" i sammanhanget utan handlar om den energimängd man behöver för att fungera både på gymmet, i vardagen och under konditionsträning.
SVAR: Det finns fuska - Det heter godis, smygäta, inte träna så hårt

Quote 3: Vi påstår inte att det är omöjligt, däremot är det förmodligen onödigt.
SVAR: Ledsen det var inte så det uppfattades och jag skrev bara att det är fullt möjligt att klara av det. Tyvär har ni en skev bild på vad som är möjligt.

Quote 4: Förklara spelreglerna.
SVAR: Spelreglerna för en överviktig och en med normal vikt... behöver jag bryta ner det på abc nivå för herrn så tycker jag du ska ta en kurs eller något.

Snälla... försök inte ens mer.

Just det... bara för att klasse på friskis och svettis inte klarar att "doa" det för att han tycker det är så himla gott med en kaka till kaffet, är ingen studie som påtyder att det är omöjligt. Jag har bilder på folk som tränar inte postar för att posta..

Quote 5: Kanye West

"Imma tell you like george bush told me. Fuck ya'll niggas I'm out of here"

Klart han klarar av att deffa 8kg på fem veckor, jag har inte påstått något annat. Att alla 8kg skulle vara fläsk tvivlar jag på. Vad har du själv för erfarenheter? Har du snackat med Plucke & Berra på gymmet eller hört talas om extremhistorier?

Att "fuska" i det sammanhanget utgår jag ifrån att ingen gör, åtminstone inte under deff. Det spelar ingen roll om man tar i lite mindre på gymmet om du utgår ifrån viktminskning, energibalansen sett över en tidsperiod däremot.

Och nej, jag ska sluta försöka övertyga dig eftersom du uppenbarligen är klart och tydligt övertygad av alla häftiga historier som andra dragit till med.

Vafan jiddrar du om "postar för att posta"? Jag är inte den som smäller till med citat av artister och hårdkåår-byggare etc.

Jag tjafsar inte, jag klarlägger.

Scratch89
2009-02-05, 16:57
Jag hävdar att det är möjligt..

OK. Det blir, som någon redan pratat om, ett underskott på drygt 2000 kcal om dagen. Varje kilogram fett kan frisätta cirkus 70 kcal per dag. Det innebär att personen från början skulle haft nästan 30 kg fett från början. Väger man 80 kg innebär det en fettprocent på 37,5%. Då är man sjukligt fet.

Förstår du att det inte kommer stämma när man pratar om en aktiv, styrketränande?

j2b
2009-02-05, 16:59
men han har ju hört att det går! och flera gånger sagt att ni inte kan skriva nåt mer

:D

iMultiply
2009-02-05, 17:00
Mina erfarenheter är tyvär privata, jag försöker hjälpa folk som får sina drömmar krossade från forum gangsters som dig...

Du låter väldigt upprörd och du skiftar dina historier och editerar dina inlägg.. Jag menar vad vill du mig?

Det jag har sagt är ju det du precis erkände:

Klart han klarar av att deffa 8kg på fem veckor, jag har inte påstått något annat

Aight om det är något annat som är konstigt så får du gärna påminna mig om vad det var. Sen var sista inlägget en sån klockren rad så jag tvungen att få in det haha... skönaste avslutet!

peace

iMultiply
2009-02-05, 17:02
Vill du säga till mig att det måste finnas 30 kg fett på en kropp för att du kunna bränna en blanding av 8 kg fett+muskelmassa på 5 veckor. Bevisa det så ska jag se till så du får ett pris

Rahf
2009-02-05, 17:06
Mina erfarenheter är tyvär privata, jag försöker hjälpa folk som får sina drömmar krossade från forum gangsters som dig...

Du låter väldigt upprörd och du skiftar dina historier och editerar dina inlägg.. Jag menar vad vill du mig?

Det jag har sagt är ju det du precis erkände:

Klart han klarar av att deffa 8kg på fem veckor, jag har inte påstått något annat

Aight om det är något annat som är konstigt så får du gärna påminna mig om vad det var. Sen var sista inlägget en sån klockren rad så jag tvungen att få in det haha... skönaste avslutet!

peace

Du räddar ingen, du lurar folk. Det jag försöker göra är att klarlägga sanningen och få personer att inse hur det egentligen ligger till. Inte slänga mig med nån jävla radda om att "allt är möjligt bara du vill". Att editera inlägg är inte möjligt efter tre minuter ifall du inte visste, så det jag skrev från början är det som står.

Han kan klara av att deffa 8kg på fem veckor, däremot kommer knappast alla 8kg vara fett, som du har påstått hela tiden.

Att ens egna erfarenheter är "privata" brukar vara skitsnack enligt mina egna privata erfarenheter. Jag är inte upprörd nånstans, däremot blir jag lätt bekymrad när du skriver så mycket skit och vägrar lyssna på något annat än det du är fullständigt övertygad om är rätt.

Vi snackar om människor utan tillgång till några olagliga preparat i form av steroider osv.

Rahf
2009-02-05, 17:10
Vill du säga till mig att det måste finnas 30 kg fett på en kropp för att du kunna bränna en blanding av 8 kg fett+muskelmassa på 5 veckor. Bevisa det så ska jag se till så du får ett pris

70kcal fett per kg kroppsfett.

Ref: Alpert SS. A limit on the energy transfer rate from the human fat store in hypophagia. J Theor Biol. 2005 Mar 7;233(1):1-13.

iMultiply
2009-02-05, 17:11
Var har jag skrivit skit?

Var lurar jag folk?

Nu tycker du jag du uttalar dig om saker utan grund, du har kallat mig en skitsnackare utan anledning och tycker detta är ett otrevligt påhopp..

Rahf
2009-02-05, 17:12
Backa tillbaka till trådens början, där började du skriva felaktigheter som jag väljer att kalla skit.

Ifall du tycker det är ett otrevligt påhopp, rapportera mina inlägg.

iMultiply
2009-02-05, 17:14
quote please din forum gangster

Rahf
2009-02-05, 17:19

Feta texten är skitsnack. Vad du anser och vad som är verklighet är två helt olika saker. Jag har länkat in referensen till studien om 70kcal fett per kg kroppsfett, behöver du mer?

Okej 1 stycke sårad.

Peace!

Name dropping på Eddie Vedder, även det skitsnack. De rekommendationer som han gett har han själv påstått är generella och ofta en gissning utifrån frågeställarens position.

Dags att skärpa till sig.

iMultiply
2009-02-05, 17:20
okej... din studiekåta jävel här har du lite läsning

Bryner RW, Ullrich IH, Sauers J, Donley D, Hornsby G, Kolar M, Yeater R.
Department of Human Performance and Applied Exercise Science, West Virginia University, Morgantown 26506, USA.

OBJECTIVE: Utilization of very-low-calorie diets (VLCD) for weight loss results in loss of lean body weight (LBW) and a decrease in resting metabolic rate (RMR). The addition of aerobic exercise does not prevent this. The purpose of this study was to examine the effect of intensive, high volume resistance training combined with a VLCD on these parameters. METHODS: Twenty subjects (17 women, three men), mean age 38 years, were randomly assigned to either standard treatment control plus diet (C+D), n = 10, or resistance exercise plus diet (R+D), n = 10. Both groups consumed 800 kcal/day liquid formula diets for 12 weeks. The C+D group exercised 1 hour four times/week by walking, biking or stair climbing. The R+D group performed resistance training 3 days/week at 10 stations increasing from two sets of 8 to 15 repetitions to four sets of 8 to 15 repetitions by 12 weeks. Groups were similar at baseline with respect to weight, body composition, aerobic capacity, and resting metabolic rate. RESULTS: Maximum oxygen consumption (Max VO2) increased significantly (p<0.05) but equally in both groups. Body weight decreased significantly more (p<0.01) in C+D than R+D. The C+D group lost a significant (p<0.05) amount of LBW (51 to 47 kg). No decrease in LBW was observed in R+D. In addition, R+D had an increase (p<0.05) in RMR O2 ml/kg/min (2.6 to 3.1). The 24 hour RMR decreased (p<0.05) in the C+D group. CONCLUSION: The addition of an intensive, high volume resistance training program resulted in preservation of LBW and RMR during weight loss with a VLCD.

PMID: 10204826 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Related ArticlesInfluence of exercise training on physiological and performance changes with weight loss in men. [Med Sci Sports Exerc. 1999] Effects of strength or aerobic training on body composition, resting metabolic rate, and peak oxygen consumption in obese dieting subjects. [Am J Clin Nutr. 1997] Energy expenditure and physical performance in overweight women: response to training with and without caloric restriction. [Metabolism. 1990] ReviewThe role of diet and exercise for the maintenance of fat-free mass and resting metabolic rate during weight loss. [Sports Med. 2006] ReviewDiet and body composition. Effect of very low calorie diets and exercise. [Sports Med. 1991] » See Reviews... | » See All...

King Grub
2009-02-05, 17:23
Personerna i den studien hade en kroppsfettprocent på 45% och ett BMI på 35.

Rahf
2009-02-05, 17:25
Sökte efter just kroppssammansättning och träningserfarenhet i testgruppen.

Därmed faller argumentet eftersom jag bad dig nämna ett exempel där man inte är proffsbyggare eller fet.

iMultiply
2009-02-05, 17:47
Ok, grub håller du med om att det inte går?

iMultiply
2009-02-05, 17:51
Department of Human Performance and Applied Exercise Science, West Virginia University, Morgantown 26506, USA.

OBJECTIVE: Utilization of very-low-calorie diets (VLCD) for weight loss results in loss of lean body weight (LBW) and a decrease in resting metabolic rate (RMR). The addition of aerobic exercise does not prevent this. The purpose of this study was to examine the effect of intensive, high volume resistance training combined with a VLCD on these parameters. METHODS: Twenty subjects (17 women, three men), mean age 38 years, were randomly assigned to either standard treatment control plus diet (C+D), n = 10, or resistance exercise plus diet (R+D), n = 10. Both groups consumed 800 kcal/day liquid formula diets for 12 weeks. The C+D group exercised 1 hour four times/week by walking, biking or stair climbing. The R+D group performed resistance training 3 days/week at 10 stations increasing from two sets of 8 to 15 repetitions to four sets of 8 to 15 repetitions by 12 weeks. Groups were similar at baseline with respect to weight, body composition, aerobic capacity, and resting metabolic rate. RESULTS: Maximum oxygen consumption (Max VO2) increased significantly (p<0.05) but equally in both groups. Body weight decreased significantly more (p<0.01) in C+D than R+D. The C+D group lost a significant (p<0.05) amount of LBW (51 to 47 kg). No decrease in LBW was observed in R+D. In addition, R+D had an increase (p<0.05) in RMR O2 ml/kg/min (2.6 to 3.1). The 24 hour RMR decreased (p<0.05) in the C+D group. CONCLUSION: The addition of an intensive, high volume resistance training program resulted in preservation of LBW and RMR during weight loss with a VLCD.

PMID: 10204826 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Mickeee?
2009-02-05, 17:57
Kan man slicka sig själv i röven? Även om svaret skulle vara ja hade jag friviligt inte gjort det..

Rahf
2009-02-05, 17:58
Varför postar du samma studie två gånger?

King Grub
2009-02-05, 17:59
Nu klistrade du in samma studie igen, och personerna i den studien hade fortfarande en kroppsfettprocent på 45% och ett BMI på 35.

Mängden energi varje kilo kroppsfett kan frisätta per dygn är begränsad, runt 70 kcal. En person som väger 77 kilo som trådstartaren har inte en sådan mängd kroppsfett att han kan katabolisera en så stor mängd fettmassa per dygn.

iMultiply
2009-02-05, 18:00
För att ni skulle läsa den igen och sedan säga att det inte går

iMultiply
2009-02-05, 18:01
okej hur mycket kan han katabolisera

Rahf
2009-02-05, 18:02
okej hur mycket kan han katabolisera

70kcal per kilo kroppsfett, uppskattningsvis.

j2b
2009-02-05, 18:02
besegrad av fysiologi

väl kämpat

iMultiply
2009-02-05, 18:04
och hur mycket bli det på 5 veckor jag vill ha svaret från rahf

Rahf
2009-02-05, 18:05
och hur mycket bli det på 5 veckor jag vill ha svaret från rahf

Hur mycket kroppsfett har trådskaparen från början?

iMultiply
2009-02-05, 18:06
haha bra svar

King Grub
2009-02-05, 18:08
Vem du vill ha svaret från bryr vi oss inte om.

Han kan förbränna under 4 kilo kroppsfett på den tiden, om vi räknar med att han har en kroppsfettprocent på 15% nu.

Och det är alltså fettförbränningen. Sedan skall man ta hänsyn till fettinlagringen som sker under den tiden, så fettbalansen blir inte så negativ.

Siffran 70 är ett genomsnitt och säkert modifierbar, men att dubbla den är nog att ta i rejält.

iMultiply
2009-02-05, 18:10
Ja det var en bra % du kasta in där

Rahf
2009-02-05, 18:12
haha bra svar

Ok, säg att vi utgår ifrån att trådskaparen har 15% kroppsfett bara för att få en siffra.

Fett kan uppskattningsvis frisätta 70kcal per kg kroppsvikt. Vi söker alltså mängden fett som kan frisättas per dag och hur mycket vi kan få på fem veckor.

~78 * 0,15 = 11,7kg kroppsfett

11,7 * 70 = 819 kalorier kroppsfett per dygn som frisätts

819 / 9 = 91 gram kroppsfett per dygn eftersom 1 gram fett är 9 kalorier.

91 * 7 = 637 gram fett maximalt per vecka, ifall personen ifråga har samma fettförbränning, men eftersom detta inte är linjärt så kommer siffran att successivt krympa, ju mindre fett man har på kroppen.

Ponera ändå att vi bränner 637g fett i veckan, utslaget på fem veckor blir då absolut max 3185 gram kroppsfett.

Förstår du nu att ditt resonemang är byggt på felaktiga grunder?

iMultiply
2009-02-05, 18:12
Mmm men jag anser inte att den procenten stämmer då vore han 3 % iväg från magrutor

Rahf
2009-02-05, 18:14
Mmm men jag anser inte att den procenten stämmer då vore han 3 % iväg från magrutor

Spelar det någon roll? Man kommer ändå inte att förbränna 8kg fett på 5 veckor. Jag anser att 15% är en väldigt rimlig siffra för en styrketränande individ.

Många hävdar att 17% är gränsen för kärlekshandtag också, det behöver inte betyda att det stämmer.

iMultiply
Han vill ha bort ungefär 14%

j2b
räkna om tills det passar din teori då och se på vilken % du hamnar, sen kan du själv se vilken % som verkar rimligast för nån som väger 77kg

iMultiply
2009-02-05, 18:15
Och ni kan inte mena att han vill gå ner till 0 % kroppsfett... fast det kanske du gör?

iMultiply
2009-02-05, 18:18
jag sitter och konstant refreshar det vart en paus ser jag?

JakobS
2009-02-05, 18:24
jag sitter och konstant refreshar det vart en paus ser jag?

räkna om tills det passar din teori då och se på vilken % du hamnar, sen kan du själv se vilken % som verkar rimligast för nån som väger 77kg

:thumbup:

iMultiply
2009-02-05, 18:25
Snälla.. han vill gå ner 8 kg för att sedan hamna på en 12 eller 13 % hur många procent måste han bränna och hur mångra procent blir det totalt

iMultiply
2009-02-05, 18:26
15%?

iMultiply
2009-02-05, 18:27
kör sedan din ungefärliga kalkyl och behold

Rahf
2009-02-05, 18:29
Det är inte rimligt för en person vägandes 77kg att ligga på en BF som är så hög att han kan bränna 8kg rent fett för att därefter ligga på en tvåsiffrig kroppsfettprocent. Vad är det du famlar efter?

iMultiply
2009-02-05, 18:31
nästan 80 kg och det är fullt rimligt

iMultiply
2009-02-05, 18:32
han vill gå ner från 78 kg till 70 kg hur många procent är det rent fett eller inte

iMultiply
2009-02-05, 18:37
Och en sak till gällande studien du skyltar med:

It is important to note these numbers are based on moderately active people not involved in a regular exercise program and most likely not consuming adequate amounts of protein. The rate at which the body is able to get energy from fat may increase with training and research shows regular resistance training and adequate protein intake helps maintain lean tissue at low calorie intakes (3,4,5,6). However, to maintain as much muscle as possible a conservative approach is best, so caloric deficit should not significantly exceed 31 per pound of body fat.