Visa fullständig version : Tömmning/laddning nödvändigt?
Hej. Jag slänger ut en fråga till er som själv har erfarenhet av att "dra vattnet" innan en tävling. Jag ska själv gör amin första Bf tävlng snart och undrar hur vanligt det är med just att dra vattnet... Gör alla det?
Eller kan man stå på scen utan att bli utskrattad för att man inte dragit vattnet?
Är så nyfiken hur ni andra gör...
Hur fungerar en uppladdning? Måste man Dra vattnet för att göra en laddning och se hård ut på scen? Kanske dumma frågor men inte för mig som inte vet..
Tack och glad för din hjälp. MVH Sofia
Jag tycker nog det är väldigt bra att du frågar, så att du får klart för dig vad som gäller. Föreslår att du även testar att fråga på BODYs forum eftersom de förmodligen också har medlemmar med erfarenhet.
det är alldeles beroende på vilken form du är i
behöver du bli skarpare då kan det vara en ide. för bästa effekt bör du ha en och en halv till två veckor på dig
Första gången jag skulle "dra vatten" innebar det att jag släta ut något när jag väl skulle visa upp mig. Var i bättre form dagen innan. Så det är inte ovanligt att man gör fel. Man ska nog inte krångla till det alltför mycket första gången, alla reagerar olika på de olika åtgärderna man kan använda sig av.
Första gången jag skulle "dra vatten" innebar det att jag släta ut något när jag väl skulle visa upp mig. Var i bättre form dagen innan. Så det är inte ovanligt att man gör fel. Man ska nog inte krångla till det alltför mycket första gången, alla reagerar olika på de olika åtgärderna man kan använda sig av.
Nej min magkänsla säger mig detsamma... Inte krångla till det för mkt första gången...
Ja vi får se hur det artar sig. Tack ska ni ha för svar!
Cerberus
2009-02-04, 14:03
har inga tävlingsplaner själv men vad jag läst så verkar många tävlande ställa till det innan tävling o ser sämre ut på scen. Kanske bra o va i form tidigare o pröva tömning innan tävling för o se hur man ser ut?
Terrylane
2009-02-04, 14:06
Här har du en tråd på BODY's forum där det diskuterats en hel del i ämnet, och lite förslag från duktiga coacher. Dock så är det väl rätt lätt att misslyckas med tömning/laddning, så första gången kanske man borde ta hjälp av någon riktigt duktig eller prova själv när det inte är tävling.. för att se resultat. Innan min senaste tävling så fixade jag allt själv, planerade allt ända fram till tävling, men sen 2 dagar innan så fick jag panik och visste inte vad jag höll på med, fick en blackout typ, kunde inte tänka klart haha.. så jag kontaktade en guru på detta område som hjälpte mig sista dagarna och fram till tävling. Det gjorde susen kan jag säga!
http://forum.body.se/showthread.php?t=250&highlight=kolhydratsladdning
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.