Visa fullständig version : kabelrodds utförande
ja undrar om man vill att sittande kabel rodd ska ta mast på nedre delen av latsen hur ska man göra då ska man försöka dra hantaget så långt ner på magen då eller.
En annan sak på kabelrodden ja kör på kan man ändra hur vajern ska vara högt upp eller ner.
men ja undrar om man vill att det ska ta på nedre latsen ska man ändra så att vajern kommer långt ner (då blir det mycket lättare att köra så hantaget kommer långt ner på maggen)
Eller ska man ha så att vajern är långt upp fast man försöker dra hantaget långt ner.
Pressarn
2003-07-22, 22:25
http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/CBSeatedRow.html
Så som det känns naturligt, alltså mot magen nånstans. Om du ska dra uppifrån så kör latsdrag...
allvar trodde man skulle svanka hela tiden...men det ska man inte?
han böjer juh på ryggen när han släpper tillbaka den...
ska man det?
Pressarn
2003-07-22, 22:59
Bra fråga, man ska nog vara så rak som möjligt men det viktigaste är väl att man inte slappnar av och låter ryggraden hålla vikten.
Här får gärna nån som vet mer hjälpa till!
shirunai
2003-07-23, 18:03
jag svankar hela vägen åtminstonde håller ryggen rak men släpper fram axelpartiet
Åse Columbus
2003-07-25, 07:58
Värmer upp med lätt vikt då jag viker framåt med rakrygg o rullar upp ryggen sen till rakt läge....
sen...när jag lägger på vikt så viker jag fram med rakrygg och släpper fram skulderpartiet, ser till att mina händer inte går förbi vristerna i frontläge....drar upp med skuldrorna fixerade i bakåt läge, o med rak rygg...o drar handtaget till magen för lats-kontakt...eller om jag har en bredare stång till bröstet för kontakt mellan skuldrorna för bearbetning av bakre deltat och rohmberna m.m.
Åse
shirunai
2003-07-25, 10:36
viker fram ja med rakrygg som jag förstod, alltså såhär borde det vara kuta inte ryggen utan det är i höften lutningen ska vara ?
Åse Columbus
2003-07-25, 12:17
nej...
när jag rätar upp ryggen igen tikll sittande så krummar jag upp ryggen precis som jag gör i ryggresninngar....MEN enbart med låga uppvärmningsvikter..när det blir tungt så håller jag ryggen rak o viker i höften..
åc
Arne Persson
2003-07-25, 15:16
Kolla när Arnold kör Long Pulley i Puming Iron det är så att ögonen tåras. Så skall en effektiv sittande rodd se ut.:bow: :bow: :bow: :bow:
Fan att man inte har pumping iron då
shirunai
2003-07-27, 20:27
Är det verkligen såhär ryggen ska vara den ser kutad ut ?
Ska inte böjningen vara i höften
Arne Persson
2003-07-27, 20:30
Sträcket min vän kolla in sträcket i latsen. Är man bara ordentligt tränad så är det :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.