handdator

Visa fullständig version : Någon som är uttråkad nog att hjälpa mig med ett 3 dars shema?

Bailah
2009-02-03, 15:03
hej, första inlägget här, har dock läst en massa på Kolo och det har verkligen hjälpt massor, så tack för det!

Nu är det så här, har väl tränat relativt seriöst i en 8-9 månader, började på 62kg (Är 1.78) Så vart ganska undernärd, spelade dator, åt bara skit etc etc..
6 Månader senare så vägde jag 81kg. Alltid varit en rätt defad person så det hela såg rätt bra ut. Träningspassen då och nu är 4-5 dagars träning med 2 dagar där jag springer och simmar. Har haft en dag där jag kör helkroppspass. Den riktiga frågan är att jag vill deffa ner mig till drygt 72-73. Ser det bra ut på 75 osv så stannar jag ju självklart där. Problemet är att jag skulle behöva någon som är kunnig och bryta ner ett 5 dagars schema till 3 dagars + 1 (Där jag brukar köra det som släpar efter lite extra) Har pga mer jobb / flickvän fått skära ner på gymdagarna :P
Kost osv har jag relativt bra koll på, ligger la på en 1700-1900 kcal / dag. Sen på lördagarna om jag vart ute å festat så kan det förekomma en pizza el 2.

Tack !

jaosef
2009-02-03, 18:32
1: Bröst, triceps, axlar
2:vila
3: Ben, mage
4:vila
5:vila
6:Rygg, biceps + pizza
7:vila
Var det ett sånt här schema du var ute efter ungefär?

Handcuff
2009-02-03, 18:34
1: Bröst, triceps, axlar
2:vila
3: Ben, mage
4:vila
5:vila
6:Rygg, biceps + pizza
7:vila
Var det ett sånt här schema du var ute efter ungefär?

Ett utmärkt schema för övrigt :thumbup:

enzodiac
2009-02-03, 19:02
Tänk på att svälja pizzan i 5 reps bara... annars bygger du ingen styrka.

Bailah
2009-02-03, 19:49
Tackar, ser ut som något jag hade tänkt mig. Skulle bara checka med er "pro's" först ;)

roosm
2009-02-03, 20:24
Schemat ser bra ut, förutom en sak. Om du går ut på fredagen så ska du ju inte träna på lördagen. Antar att det är bakis-pizza vi snackar. Om du går ut på fredagen bör du heller inte träna fredag.

Om vi tänker att du går ut på fredagen så bör du träna sön-tors. En vilo dag efter fyllan och ingen träning samma dag (då den isf ger betydligt mindre effekt). Sen om du tränar sön, mån, tis eller tis, ons, tors eller sön, tis, tors spelar mindre roll.

Bailah
2009-02-04, 16:32
ja jo det förstår jag. Tänkte dock slänga in 2-3 simning också. Sen har ni några bra tips för att bygga lite mer 'vidd' på axlarna?

Har slutat köra så mkt framsida för dom är mycket större än resten i proportion. Det plus att min Biceps vägrar växa :(
tack för de snabba svaren förresten, iväg å simma nu !